ŻAGLOWCE I JACHTY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZEPISY Przepisy żeglugowe obowiązujące na śródlądowych drogach wodnych odnoszące się do żeglugi jachtowej: 1- prawo drogi, 2- sygnały wzrokowe i dźwiękowe,
Advertisements

Koncepcje projektowe statków pasażerskich nowej generacji przeznaczonych do eksploatacji na ograniczonych akwenach śródlądowych PROJECT EUREKA E!3065 Wykonał.
Badania operacyjne. Wykład 1
Sieci komputerowe.
Zaprawy murarskie i tynkarskie - co warto o nich wiedzieć
Zapis danych.
GRAFY PLANARNE To grafy, które można narysować na płaszczyźnie tak, by krawędzie nie przecinały się (poza swoimi końcami). Na przykład K_4, ale nie K_5.
PRZEPISY Przepisy żeglugowe obowiązujące na śródlądowych drogach wodnych odnoszące się do żeglugi jachtowej: 1- prawo drogi, 2- sygnały wzrokowe i dźwiękowe,
Stowarzyszenie Świdnicki Klub Żeglarski
Prace Bosmańskie.
Statki pływające po Morzu Bałtyckim
AKADEMIA MOŻLIWOŚCI DROGĄ DO DOROSŁOŚCI
Dlaczego warto akurat w nim się uczyć?
Program Skype  Aleksandra Sikora, kl.III gim..
Wiatr, Słońce, Wnętrze Ziemi, Woda
TURYSTYKA.
OD WYDRĄŻONEGO PNIA DO ATOMOWEGO OKRĘTU PODWODNEGO
PREZENTACJA PROJEKTU „ ŻEGLUJŻE ŻEGLARZU” GDAŃSK 2013.
Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe WOPR-OS OSTROŁEKA
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
Prawo Archimedesa Dlaczego kaczka pływa, a kamień tonie
Ekskluzywny, jednopoziomowy penthouse na Mokotowie prawie 300 m2 starannie.
Prezentacja na lekcję historii
BADANIE STATYSTYCZNE Badanie statystyczne to proces pozyskiwania danych na temat rozkładu cechy statystycznej w populacji. Badanie może mieć charakter:
Elementary School Vaterstetten, Gluckstraße Integracja ucznów osiągających słabe wyniki w nauce 1.Pomysł 1.Pomoce Pomoce naukowe Materiały instruktażowe.
Zapraszamy na prezentację pod tytułem Polskie statki
PROJEKT REGATOWY MICRO INFORMACJE DLA SPONSORÓW I MEDIÓW
Biblioteka jako miejsce, które inspiruje.
AECHITEKTURA OBIEKTÓW TECHNICZNYCH
OPONY.
AKWARELA.
Oszczędzaj energię!!! Pracę wykonała: Paulina Wiśniewolska Kl. I b nr.23 Gimnazjum w Poświętnem.
Zespół Szkół Szpitalnych
Obraz marynistyczny w programie MS Paint 6.1
KONGRES ESC Sztokholm Na polskich kardiologach i kardiochirurgach możesz polegać jak na Zawiszy.
KURS NA STOPIEŃ ŻEGLARZA JACHTOWEGO.
Model relacyjny.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 350. Zespół Szkoły z Klasą 2.0 Katarzyna A. Agnieszka F. Agata T. Izabela S. Grażyna U. Dariusz C. Szkoła Podstawowa.
Rok budowy/ Built Długość / Lenght - 109,6 m Zanurzenie/ Draft - 6,8 m Tonaż / Tonnage GT Załoga&Studenci Crew & Cadets.
STATKI DAWNIEJ I OBECNIE.
OD TRATWY DO ,,QUeeN MARY 2’’
OFERTA INCENTIVE. Szukasz przygody dla swoich klientów, pracowników lub przyjaciół? Znudziły Cię popularne, ogólnodostępne oferty na rynku? Oczekujesz.
Fajerwerki zasady bezpiecznego używania wyrobów pirotechnicznych widowiskowych.
Podczas zajęć organizowanych przez fundację „Siłaczka” uczniowie dowiedzieli się, jak należy oszczędzać papier, jak powstaje i w jaki sposób można go.
Z łyżką i wiosłem – kulinarny rejs wokół Bałtyku Prezentacja uczennic klasy V Szkoły Podstawowej w Zalesiu.
Gra symulacyjna - gaming simulation (GS) jest symulacją efektów decyzji podjętych w czasie odgrywania ról, w sytuacji uwarunkowanej określonymi regułami:
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
Budowa żaglówki.
Żeglarstwo Przygotowali: -Blasiński Marcin -Domagalski Dawid -Kajca Kacper -Kluzek Konrad -Nowak Przemysław.
Zaprawy murarskie i tynkarskie - co warto o nich wiedzieć
Zespół Szkół Żeglugi Śródlądowej
OFERTA WYNAJMU POWIERZCHNI BIUROWEJ Al.Korfantego 193 w Katowicach
Środki transportu wodnego
Zabawki produkowane przez naszą firmę odznaczają się wysoką jakością i równie wysokim poziomem bezpieczeństwa.
Operowanie małą jednostką pływającą
Statystyczna analiza danych
APV Technische Produkte GmbH JAKOŚĆ DLA PROFESJONALISTÓW LEPSZY SIEW, ROZSIEW & PIELĘGNACJA.
Nasze nadleśnictwo Nadleśnictwo Gniezno powstało roku. Położone jest na terenie województwa wielkopolskiego, wśród Jezior Pojezierza Gnieźnieńskiego.
Systemy operacyjne W projekcie brali udział Rabiniak Mateusz, Marek Mycek Damian Kostecki, Piotr Dojlido.
OŚRODEK DOSKONALENIA TECHNIKI JAZDY Rzeszów, 29 marca 2012.
Wymiana i jej formy w świecie starożytnym
Jestem szczurem lądowym
Automatyczne wyświetlanie Slides will advance automatically
SPORT W MOJEJ SZKOLE SPORTAS MANO MOKYKLOJE
ŻEGLARSTWO Z PASJĄ MORZE, SŁOŃCE I WIATR..
Jestem szczurem lądowym
Zasady funkcjonowania rynku
Fajerwerki zasady bezpiecznego używania wyrobów pirotechnicznych widowiskowych.
„Zastosowanie radiografii cyfrowej w badaniach materiałów o zróżnicowanej gęstości na przykładzie oceny stanu technicznego połączeń śrubowych na zabytkowym.
ELEKTRONICZNY WYKRYWACZ NIESZCZELNOŚCI HYDROGEN
Zapis prezentacji:

ŻAGLOWCE I JACHTY

ŻAGLOWCE Żaglowiec to statek wodny o napędzie żaglowym, którego jedynym lub podstawowym czynnikiem napędowym jest jeden lub więcej żagli. Na danej jednostce przygotowanej do żeglugi zbiór wszystkich możliwych do zastosowania na niej rodzajów żagli stanowi jej aktualne ożaglowanie, przy czym nie wszystkie rodzaje tych żagli muszą być użyte jednocześnie.

RODZAJE ŻAGLOWCÓW Podział żaglowców na rodzaje jest trudny i wielowątkowy, generalnie jednak żaglowce klasyfikuje się właśnie ze względu na ich żagle, a dokładniej na rodzaj osprzętu żaglowego, czyli takielunek. Najprostszym i najmniej formalnym podziałem jednostek żaglowych jest ich podział ze względu na wielkość. Najmniejsze jednostki to żaglówki, większe to jachty, zaś największe to "prawdziwe" żaglowce.

Główny podział żaglowców to klasyfikowanie ich ze względu na rodzaj ożaglowania i ilość masztów. Współcześnie wyróżnia się: Żaglowce 1-masztowe: KET SLUTER SLUP KUTER

Żaglowce te mogą występować z różnymi rodzajami ożaglowania Żaglowce te mogą występować z różnymi rodzajami ożaglowania. (Powyżej pokazano tylko ożaglowanie bermudzkie). Różnią się ilością podstawowych żagli przednich: kuter ma przynajmniej dwa, sluter ma dokładnie dwa, ale jednocześnie może być używany tylko jeden z nich, slup – jeden, a na kecie nie ma ich wcale.

ŻAGLOWCE 2-MASZTOWE JOL KECZ 

Szkuner jest żaglowcem co najmniej dwumasztowym i nosi wyłącznie ożaglowanie skośnie, zaś brygantyna i bryg są wyłącznie dwumasztowcami. Bryg jest żaglowcem w pełni rejowym, zaś brygantyna nosi ożaglowanie mieszane – na pierwszym maszcie rejowe, na drugim skośne (odwrotnej kombinacji nie stosowano nigdy).

ŻAGLOWCE 3-MASZTOWE I WIĘKSZE SZKUNER BARKENTYNA BARK FREGATA

Przykład żaglowca 3-masztowego.(fregata) GEORG STAGE

Przykład żaglowa 4-masztowego (bark) Niewiele jest żaglowców starszych niż PASSAT

Porządek największych żaglowców jest następujący: od szkunera z wyłącznie skośnym ożaglowaniem, poprzez barkentynę noszącą ożaglowanie rejowe wyłącznie na pierwszym maszcie, bark noszący ożaglowanie skośne wyłącznie na ostatnim maszcie, po fregatę w pełni urejoną. Fregata nosi często na ostatnim maszcie na najniższym piętrze żagli dodatkowy żagiel gaflowy.

Z tej klasyfikacji należy jeszcze wyróżnić szereg modyfikacji szkunerów, które mogą być wyposażone na wiele różnych sposobów w żagle rejowe ponad żaglami przymasztowymi. Inne typy żaglowców, klasyfikowane najczęściej jednocześnie ze względu na budowę, zastosowanie i epokę historyczną, a czasami nawet miejsce występowania, to m.in.: dżonka, fluita, galeon, karaka, karawela, kliper, liniowiec, pinasa, windjammer.

JACHTY

OMEGA Omega nie jest jachtem kajutowym. Długość : 6,20m. Powierzchnia żagli : ok.15m2. Najpopularniejszy typ żaglówki w Polsce. Bardzo wygodna w turystyce ze względu na małe zanurzenie i obszerny kokpit. Bezpieczna i bardzo trudna do wywrócenia, ale także trudna do postawienia .W zasadzie przeznaczona jest do żeglugi śródlądowej, rzadko spotykana na morzu. Na kadłubie Omegi były wykonywane jachty kabinowe np. Alfa, ale nie zdobyły popularności. Obecnie regatowe Omegi są wyposażone w trapez do balastowania, spinaker, liczne regulacje żagli. Oprócz Mistrzostw Polski są rozgrywane regaty z cyklu Pucharu Polski oraz liczne zawody mniejszej rangi. Pierwsze Omegi powstały w Warszawie w roku 1942 - wzorowane na niemieckich łodziach typu H. Przy budowie pierwszej oprócz konstruktora brali udział: Zbigniew Szymański, Mieczysław Boczar, Leon Jensz.

FORTUNA23 Jacht FORTUNA 23 to nowoczesny jacht zaprojektowany do żeglowania śródlądowego. Jest to typowy jacht turystyczny zaprojektowany specjalnie na rejsy czarterowe. Posiada on 2 osobową kabinę dziobową oraz mesę z 3 miejscami do spania.

Jest on bardzo wygodny przede wszystkim w rejsach rekreacyjnych a zarazem jest to jednostka bardzo przyjazna dla początkujących żeglarzy. Jacht jest szybki przy słabych wiatrach, jak również odznacza się dobrą żeglownością w trudnych warunkach pogodowych. Wygodę żeglowania zapewnia przestronny, bardzo długi kokpit z otwartą pawężą i trzema dużymi bakistami. Komfort turystyczny zapewnia natomiast wykończona w drewnie kabina.

FOKUS 650 Elegancko zabudowany i nienagannie utrzymany jacht posiada szokującą ilość patentów i rozwiązań funkcjonalnych.

Zadziwia w tej łajbie solidność i jakość wykonanych okuć pokładowych i przemyślna zabudowa wnętrza, z wielką ilością schowków oraz wykorzystaniem do perfekcji naturalnej przestrzeni. Wszystko to pozwala na dużą wygodę w użytkowaniu tego jakże pięknego jachtu. Jest on również bardzo łatwy w obsłudze oraz niezmiernie bezpieczny.

VIVA700 Rodzinny, turystyczny jacht, chętnie czarterowany przez żeglarzy ze względu na łatwość obsługi, bezpieczeństwo i niezawodność.

Jego ładny duży pokład oraz estetyczne wnętrze zapewniają komfort pływania. Niewielkie zanurzenie, uchylny miecz oraz podnoszona do góry płetwa sterowna umożliwiająca przybijanie do najpłytszych brzegów.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Autorami prezentacji są uczniowie SP w Baninie: Kamińska Martyna Tokarzewska Angelika Czernov Marika Flisik Patrycja Kozerska Julia Bartnicki Maciej Szreder Kinga Dudzińska Karolina