ZAMIANA JEDNOSTEK CZAS, DŁUGOŚĆ, MASA WYKONAŁY: LAURA BUNDZIÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CIEKAWOSTKI MATEMATYCZNE
Advertisements

© Copyright by Rafał Trzop kl. Ic
Trening przed klasówką.
Opracował: Karol Kubat I kl.TŻ
Droga Napis „km/h” czytamy „kilometrów na godzinę”
Opracowały: Agnieszka Linkiewicz Martyna Rybka VI B
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Cel lekcji: Utrwalę umiejętność obliczanie pola i obwodu prostokąta ( kwadratu), rozwiązywania zadań z jednostkami czasu, wagi i pieniędzy. .
JEDNOSTKI OBJĘTOŚCI.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Nasza gmina w liczbach i zadaniach matematycznych
Jednostki objętości.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Matematyka w przyrodzie.
Prędkość początkowa Vo
BIOLOGIA W LICZBACH Zebrał i opracował : Maciej Belcarz.
Opracowała: Justyna Piegat
Objętość prostopadłościanu. Jednostki objętości.
Temat: Tor ruchu a droga.. 2 Tor ruchu to linia, po jakiej poruszało się ciało. W zależności od kształtu toru ruchu ciała wszystkie ruchy dzielimy na:
Pole prostokąta i kwadratu
Proporcje- zastosowanie w życiu codziennym
Dzisiaj powtarzamy umiejętności związane z tematem-
MATEMATYCZNY TEST SZÓSTOKLASISTY
Prostokąt i kwadrat.
Prędkość, droga, czas.
Jagoda Ratnayake Oliwia Gutowska Paulina Walkiewicz
Pola figur.
Autorzy: Bartosz Ratajski Damian Rzepka
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 W GŁOGOWIE
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Matematyka w zastosowaniach Maciej Lipski klasa III e.
Quiz Liczby na co dzień Rozpocznij Quiz.
podsumowanie wiadomości
Jednostki długości, objętości i masy – Czym tak naprawdę są?
Jednostki pola powierzchni.
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Zamiana jednostek Długości Czasu Masy.
Jednostki długości i ich zamiana
1.
Ułamki dziesiętne Dawid Kubaczka kl. 5 „c” uczący: Ewa Szering.
Matematyka w życiu Codziennym.
Jednostki masy, długości, pola powierzchni i objętości
Jednostki masy, długości, pola powierzchni i objętości
Im więcej owiec, tym więcej owczych nóg.
Ważę, mierzę i kupuje, bo przyjęcie urodzinowe organizuję.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
„Wszystko powinno być wykonane tak prosto jak to możliwe, ale nie prościej.” Albert Einstein.
Hania Nguyen, Marta Żebrowska 6c
Matematyka wokół nas.
Proporcjonalność prosta Wielkościami wprost proporcjonalnymi nazywamy wielkości zmieniające się w taki sposób, że wzrost lub zmniejszenie jednej powoduje.
Gotowi? No to zaczynamy .
Matematyka w życiu codziennym
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
RUCH W prezentacji znajdziesz: podział ruchów (slajdy 3 – 7)
Dzikie koty.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Zadania matematyczne Anieli Golimowskiej Kl. IV m
Zad. 1. Właściciel hurtowni kupił 768 choinkowych bombek, które były zapakowane do 32 kartonów. Po ile bombek było w jednym kartonie, jeśli w każdym była.
Matematyczne statki ABCDEFGHIJ 1 xxX 2 XX 3 XXX 4 Xx 5 xXX 6 XxX 7 xX 8 XxX 9 Xx 10 xxxXXxX.
„Wycieczka ślimaka” Projekt był realizowany na zajęciach matematyczno-przyrodniczych dla klas I-III.
Prędkość, droga, czas opracowała Krystyna Krawiec Dalej.
Omówienie i poprawa sprawdzianu
Fizyka Jednostki układu SI.
Zamiana jednostek długości i pola
KONKURS ZADANIE 1 KONKURS ZADANIE 1 Długość średnicy Marsa wynosi około 6,8 ・ 103 km, a średnicy Merkurego —około 4,8 * 103 km. Mars ma średnicę dłuższą.
1.
Jak przeliczać jednostki miary
Jednostki pola powierzchni.
Zapis prezentacji:

ZAMIANA JEDNOSTEK CZAS, DŁUGOŚĆ, MASA WYKONAŁY: LAURA BUNDZIÓW KLAUDIA ŁAWECKA

DOBĘ DZIELIMY NA 24 GODZINY. CZAS CZAS - JEDNA Z PODSTAWOWYCH POJĘĆ FILOZOFICZNYCH, OKREŚLAJĄCA KOLEJNOŚĆ ZDARZEŃ ORAZ ODSTĘPY MIĘDZY ZDARZENIAMI. DOBĘ DZIELIMY NA 24 GODZINY. GODZINA TO 60 MINUT. MINUTA TO 60 SEKUND KWADRANS MA 15 MINUT.

Samochód przejechał drogę 280 km ze średnią ZADANIE 1 Samochód przejechał drogę 280 km ze średnią prędkością 50 km/h. Jak długo jechał samochód? Rozwiązanie: 280 km :50 km/h =5,6h Odp: Samochód jechał 5,6 godziny.

ZADANIE 2 Sokół podczas ataku na zdobycz osiąga prędkość 360 km/h.W jakim czasie sokół dopadnie zwierzynę, jeżeli zobaczy ją z odległości 600 m? Rozwiązanie: 360 km = 360000 m/h 600m : 360000 m/h = 1/600 h Odp:Sokół dopadnie zwierzynę w ciągu 1/600 h

ZADANIE 3 Samochód jadąc z prędkością 60 km/h pokonał 140 km.Jak długo jechał ten samochód? Rozwiązanie: 140 km :60 km/h = 2h 20 min. Odp: Samochód jechał 2 h i 20 min.

DŁUGOŚĆ Długość- potocznie największy z wymiarów jakiegoś obiektu. 1km =1000m 1m =10dm 1m=100cm 1dm=10cm 1cm=10mm

ZADANIE1 Z Ciepielowa do Nowego Żabna jest 2km. Ile to metrów? Rozwiązanie: 2km*1000=2000m Odp: Z ciepielowa do Nowego Żabna jest 2000m.

ZADANIE 2 Kasia ma do szkoły 40m.Oblicz ile to centymetrów uwzględniając drogę powrotną. Rozwiązanie: 40m*100=4000cm 4000cm*2=8000cm Odp: Kasia ma do szkoły 8000cm.

ZADANIE 3 Pan Jan ma do pracy 4 km. Ile kilometrów przejedzie w ciągu 10 dni ? Rozwiązanie: 4km*2=8km 8km*10=80km Odp: W ciągu 10 dni przejedzie 80km.

MASA Masa to wielkość fizyczna określająca ilość substancji materii. 1 kg =100 dag 1 dag =10 g 1 kg =1000 g

Jesienią świstak gromadzi pod skóra zapas tłuszczu na zimę, ZADANIE 1 Jesienią świstak gromadzi pod skóra zapas tłuszczu na zimę, powiększając aż o 2/3 masę swojego ciała. Na początku lata świstak ważył 3 kg. Ile kilogramów będzie ważył tuż przed zapadnięciem a sen zimowy. ROZWIĄZANIE: 3*2/3= 2 kg 2 kg+3 kg= 5 kg Odp: Świstak będzie ważył 5 kilogramów.

ZADANIE 2 Mama Kasi kupiła 3 kg ciastek.1kilogram dała Asi a Marcie pół kilograma z tego co jej zostało. Ile ciastek zostało mamie Kasi? ROZWIĄZANIE: 3 kg – 1kg = 2kg 2 kg:2 =1kg 2 kg – 1kg =1kg Odp:Mamie Asi zostało 1 kg ciastek.

ZADANIE 3 Pusty kosz waży 2,6 kg, a z gruszkami 8,9 kg. Ile ważą same gruszki? ROZWIĄZANIE: 8,9 Kg -2,6 kg = 6,3 kg Odp: Gruszki ważą 6,3 kg.

KONIEC