Stopnie Harcerskie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

2012/2013 Projekt Hufca ZHP Legionowo
Drużyna skautowa.
Przygotowała sam. Zuzanna Reif
Poznawanie metody projektu
Porównanie metodyk harcerskich.
SPECJALNOŚĆ RATOWNICZA I POŻARNICZA
Symbolika Watry Wędrowniczej
SPECJALNOŚĆ POCZT HARCERSKICH
ZUCHY zarys metodyki.
36 Drużyna Harcerska „Wilki”
Zjazd Programowy ZHP 1–3 czerwca 2007 r.. Zjazd Programowy ZHP W dniach 1-3 czerwca 2007 r. w Nadwarciańskim Grodzie w Załęczu Wielkim odbędzie się Zjazd.
4 Poznańska Drużyna Harcerek „Pogodne” im. Św. Urszuli
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Propozycja programowa dla gromad zuchowych i drużyn „MAM SZCZERĄ WOLĘ”
Metodyka harcerska i starszoharcerska
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
Formy szkolenia nauczycieli o metodzie harcerskiej
SYSTEM PRACY Z KADRĄ W ZHP
Stopnie harcerskie (do nauczenia).
USARIA – SKAUTING USKRZYDLONY. usaria to… program dla doświadczonych zastępów, którym wydaje się, że wiedzą już wszystko.. 6 misji, planowanych samodzielnie.
Struktura ZHP To nie takie straszne .
ZMIANY W KSZTAŁCENIU Przeczytaj, a dowiesz się o najważniejszych zmianach w kształceniu kadry w ZHP – ważnych dla Ciebie.
SPOTKANIE ORGANIZACYJNE
Zlot na 100-lecie harcerstwa – to jedyne i niepowtarzalne wydarzenie… Możemy być uczestnikami bardzo wyjątkowego Zlotu, czegoś co dla każdego zucha, harcerza.
AGRICOLA i BORNEO Praktyki kształceniowe w ZHR phm. Maciej Stępa
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Wydział Harcerski GK ZHP
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Funkcje w ZHR.
SEMINARIUM AKADEMICKIE ŁOWICZ WPROWADZENIE.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
pwd. Katarzyna Dulska ZKK Toruń phm. Michał Sawicki CHZKK Kuj-Pom
PROJEKT.
ZADANIE ZESPOŁOWE CZYM JEST?….
Harcerstwo ZHP oraz ZHR.
W dniach od 21 do 31 marca bieżącego roku w naszej szkole odbyły się akcje promujące wolontariat. Na ten czas wcieliliście się w rolę wolontariuszy. Wspólnie.
Regulamin mundurowy ZHP
Public 1. Cele Programu  Zasilenie kadry Skanska młodymi inżynierami i specjalistami  Rozwijanie wiedzy i umiejętności zawodowych studentów uczelni.
RADA NACZELNA SYSTEM STOPNI INSTRUKTORSKICH MARCA 2009.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
75 WARSZAWSKA DRUŻYNA HARCERSKA ŁOŚ czyli „Łatwo Odkrywać Świat”
Kręgi Harcerstwa Starszego w Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej
Kierunki programowe ZHP
Jak pracuje drużyna. Warunkami utworzenia drużyny próbnej są: 1) uzyskanie zgody komendanta hufca; 2) spełnienie przez drużynowego określonych dalej warunków;
Czym właściwie jest harcerstwo?. Harcerstwo To polski ruch społeczny i wychowawczy, będący częścią ruchu skautowego. Oparty na służbie, samodoskonaleniu.
Kierunki programowe ZHP Magdalena Kropiwnicka Marta Wyszkowska.
METODYKA WĘDROWNICZA Opracowała pwd. Justyna Golitz.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Porównanie metodyki harcerskiej i starszoharcerskiej
Praca ze stopniami czyli jak stymulować wszechstronny rozwój
Przedszkola Miejskiego nr 4
Wolontariat „Człowiek odnajduje siebie tylko w bezinteresownym dawaniu” biskup Jan Chrapek.
Stefan Marian Kalinowski
KODEKS WĘDROWNICZY I SYMBOLIKA WĘDROWNICZEJ WATRY
KILKA WSPOMNIEŃ Kwidzyn, Grudzień 2016
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Jak napisać dobry konspekt?
SZACUNEK+ZUFANIE.  Dobro ucznia jest dla nas najważniejsze, a tutoring pozwala na budowanie szczególnej więzi z uczniem.  Szukamy narzędzi, metod.
Zapis prezentacji:

Stopnie Harcerskie

Podstawowe dokumenty regulujące Stopnie Harcerskie W ZHP funkcjonuje 6 stopni harcerskich wprowadzonych Uchwałą nr 40/XXXII Rady Naczelnej ZHP z dnia 15 czerwca 2003r Regulamin wprowadzony Rozkazem Naczelnika ZHP L. 8/97 z 20 sierpnia 1997 roku (W. U. 7-8/97), ze zmianami wprowadzonymi Uchwałą Rady Naczelnej ZHP nr 9 z 23 maja 1998 r. (W. U. nr 5/98), Uchwałą Rady Naczelnej ZHP nr 24 z 15 maja 1999 r. (W.U. nr 3/99), Uchwałą Rady Naczelnej ZHP nr 30 z 29 kwietnia 2000 r. (W.U. nr 2/2000).

Praca ze Stopniami Harcerskimi jest jednym z elementów metodycznych Ideą zdobywania Stopni Harcerskich jest ciągłe poszerzanie umiejętności i wiedzy wśród harcerzy. Zdobywanie stopni działa na każdego harcerza motywująco i zachęca do dalszej pracy w drużynie i nad sobą.

Młodzik (mł.)/Ochotniczka (och.) wiek 10 – 13 lat Z ochotą poznaję smak harcerskiej przygody. W swoim postępowaniu kieruję się Prawem Harcerskim. Pamiętam o codziennym dobrym uczynku. Chętnie zdobywam nowe wiadomości i umiejętności przydatne w zastępie, drużynie, domu i szkole. Jestem zaradna/y, dzielna/y i pogodna/y. Do próby może przystąpić harcerka/harcerz, która/y: złożyła/ył Przyrzeczenie Harcerskie, aktywnie uczestniczy w życiu zastępu i drużyny. Zalecany czas trwania próby: 6-9 miesięcy Oznaczenie: jedna belka na pagonie

Tropicielka(trop.)-wywiadowca(wyw.) wiek 10-13 lat Jestem na tropie harcerskiej przygody. Przestrzegam Prawa i Przyrzeczenia Harcerskiego w życiu codziennym. Mam oczy i uszy otwarte. Ćwiczę swoją spostrzegawczość. Aktywnie uczestniczę w zadaniach zastępu i drużyny. Zdobywam harcerską wiedzę i doskonalę umiejętności z różnych dziedzin harcerskiego życia. Do próby może przystąpić harcerka lub harcerz, która/y: zdobyła/ył stopień ochotniczki/młodzika; jeśli nie posiada stopnia ochotniczki/młodzika, realizuje próbę tropicielki/wywiadowcy poszerzoną o wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach poprzedniego stopnia; aktywnie uczestniczy w życiu zastępu i drużyny. Zalecany czas trwania próby: 6-12 miesięcy Oznaczenie: dwie belki na pagonie

Pionierka (pion.)-odkrywca(odkr.) wiek 13-16 lat Uczestnicząc w harcerskim życiu, odkrywam swoje zainteresowania. Oceniam siebie i swoje postępowanie odwołując się do Prawa Harcerskiego. Potrafię radzić sobie w różnych sytuacjach działając samodzielnie i odpowiedzialnie. Można na mnie polegać. Jestem uczynna/ny, odważany, samodzielna/ny. Do próby może przystąpić harcerka/harcerz, która/y: zdobyła/ył stopień tropicielki/wywiadowcy. Jeśli nie posiada stopnia tropiciela/wywiadowcy, realizuje próbę pionierki/odkrywcy poszerzoną o wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach poprzednich stopni, aktywnie uczestniczy w życiu zastępu i drużyny. Zalecany czas trwania próby: 9-12 miesięcy Oznaczenie: Jedna Rzymska piątka na pagonie

SAMARYTANKA(sam.)-ĆWIK (ćw.) wiek 13-16 lat Poszukuję wzorów do naśladowania zgodnych z harcerskimi wartościami zawartymi w Prawie i Przyrzeczeniu Harcerskim. Szukam sytuacji, w których mogę pomóc. Pracuję nad swoim charakterem. Wywiązuję się ze swoich obowiązków. Poszukuję swoich zainteresowań i pasji. Rozwijam je zdobywając wiedzę i umiejętności w wybranych dziedzinach. Współtworzę życie drużyny. Do próby może przystąpić harcerka/harcerz, która/y: zdobyła/ył stopień pionierki/odkrywcy; jeśli nie posiada stopnia pionierki/odkrywcy, realizuje próbę samarytanki/ćwika poszerzoną o wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach poprzednich stopni; aktywnie uczestniczę w życiu zastępu i drużyny. Zalecany czas trwania próby: 9-12 miesięcy Oznaczenie: Dwie Rzymskie piątki na pagonie oraz złota lilijka nabita na Krzyżu Harcerskim

Harcerka orla(HO)-harcerz orli(HO) wiek 16-25 lat W harcerskiej wędrówce przez życie odnajduje wzory do naśladowania. Kierując się Prawem Harcerskim buduję swój własny system wartości. Sama/m wyznaczam swoje cele. Wybieram swoją drogę życiową. Dążę do mistrzostwa w wybranych dziedzinach. Podejmuję wyzwania. Znajduję pole stałej służby. Do próby może przystąpić harcerka/harcerz, która/y: zdobyła/ył stopień samarytanki/ćwika. Jeśli nie posiada stopnia samarytanki/ćwika, realizuje próbę harcerki orlej/harcerza orlego poszerzoną o wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach poprzednich stopni, aktywnie uczestniczy w życiu drużyny, zrealizowała/ał próbę wędrowniczą i otrzymała/ał naramiennik wędrowniczy, wspólnie z opiekunem przygotowała/ał indywidualny program próby.   Zalecany czas trwania próby: 12–18 miesięcy Oznaczenie: Jedna gwiazdka na pagonie oraz złote lilijka i okrąg nabite na Krzyżu Harcerskim

HARCERKA RZECZYPOSPOLITEJ(HR)-HARCERZ RZECZYPOSPOLITEJ(HR) wiek 16-25 lat Mam własny system wartości wynikający z Prawa Harcerskiego. Kieruję się nim we wszystkich aspektach swojego życia. Potrafię godzić pełnione przeze mnie role, np. w rodzinie, w szkole, w pracy, w działalności społecznej. Osiągam mistrzostwo w wybranych dziedzinach aktywności. Jestem świadomą/ym obywatelką/em RP. Swoją postawą i postępowaniem prezentuję harcerski styl życia. Do próby może przystąpić harcerka/harcerz, która/y: zdobyła/ł stopień harcerki orlej/harcerza orlego, wspólnie z opiekunem przygotowała/ał indywidualny program swojej próby. Zalecany czas trwania próby: 12–24 miesiące Oznaczenie: Dwie gwiazdki na pagonie oraz złote: lilijka, okrąg i wieniec nabite na Krzyżu Harcerskim

Opracował phm. Czajkowski Marcin Hufiec Ziemi Przemyskiej Stopnie Harcerskie są ważnym elementem wychowawczym w ZHP. Motywujmy młodzież do ich zdobywania Opracował phm. Czajkowski Marcin Hufiec Ziemi Przemyskiej