Wpływ miejskiej struktury przestrzennej na potencjał krótszych dojazdów do pracy Michał A. Niedzielski University of North Dakota.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rewitalizacja jako wyzwanie dla partnerstw Ewa Kipta Warszawa,
Advertisements

Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
1 Akceptacja przebiegu obwodnicy Olsztyna Raport z badania PBS DGA.
Praktyka hiszpańska w polityce rodzinnej na poziomie lokalnym Raul Sanchez Europejski Związek Dużych Rodzin.
Skale pomiarowe – BARDZO WAŻNE
Wpływ na polską przestrzeń przewidywanych trendów rozwoju i restrukturyzacji polskiej gospodarki.
Jak mierzyć asymetrię zjawiska?
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska? Wykład 4. Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji (zmienności, zróżnicowania, rozproszenia) Miary asymetrii.
Potrzeby miast Ryszard Grobelny Prezes ZMP Prezydent Poznania.
Portfel wielu akcji. Model Sharpe’a
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
MODUŁY ANTE PORTAS INFORMACJA DLA II ROKU 2009/10 na spotkanie 6 listopada 2009 r.
Jak zwiększyć zatrudnienie w Polsce?
Ulepszenia metody Eigenfaces
Niepewności przypadkowe
Jakub M. Gac Wydział Fizyki Politechniki Warszawskiej
Delimitacja i główne założenia Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego
Wzory ułatwiające obliczenia
Warunki życia mieszkańców obszarów wiejskich
Analiza wariancji.
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
Proponowana problematyka prac
Ubóstwo i nierówności społeczne
Różne rodzaje przepływów powietrza w pomieszczeniu
na podstawie materiału – test z użyciem komputerowo generowanych prób
Adam Lewandowski. Coraz bardziej potrzebujemy całościowych strategii i skoordynowanych działań ze strony wszystkich instytucji i osób zaangażowanych w.
Tytuł: Ciekawe miejsca w Polsce Temat: Określanie położenia w przestrzeni. Układanie zdań z użyciem wyrazów oznaczających stosunki przestrzenne Autor:Alicja.
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych Uniwersytet Warszawski Maciej Smętkowski Polskie miasta z perspektywy europejskiej – projekt ESPON.
Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania rozwoju powiatu X
Spektroskopia absorpcyjna
Dyspersja prędkości grupowej (GVD). Prędkość fazowa to długość fali/ okres fali : v f = λ / T Długość wektora falowego k wynosi k = 2 π / λ, a prędkośc.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Różnicowanie się gimnazjów w dużych miastach
European Commission, DG Employment, Social Affairs and Inclusion Unit F4 Poland, Slovakia, Czech Republic 1 Europejski Fundusz Społeczny w nowym okresie.
Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w maju 2011 r. Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu ASM – Centrum.
VII EKSPLORACJA DANYCH
Algorytm blokowy Delta Nilu .
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
Wnioskowanie statystyczne
Międzynarodowa integracja gospodarcza
Wskaźniki miasta. A. Dochody gminy ogółem na mieszkańca (PLN/mieszk) Wskaźnik pokazuje ogólny poziom łącznych dochodów miasta, przypadający na jednego.
Wycena opcji Barbara Załęska. Emery Bowlander Ekscentryczny, bardzo bogaty, wymagający inwestor prognozuje wzrost wartości akcji jest zainteresowany kupnem.
Gdańsk w nowej perspektywie Porozmawiajmy o Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Raport z debat (kwiecień-czerwiec 2015)
Co wpływa na uczenie się uczniów?
Testowanie hipotez Jacek Szanduła.
Stosowane modele równowagi ogólnej (CGE) Wykład 2.
Jak mierzyć asymetrię zjawiska? Wykład 5. Miary jednej cechy  Miary poziomu  Miary dyspersji (zmienności, zróżnicowania, rozproszenia)  Miary asymetrii.
Korelacje dwóch zmiennych. Korelacje Kowariancja.
STATYSTYKA – kurs podstawowy wykład 9 dr Dorota Węziak-Białowolska Instytut Statystyki i Demografii.
Dynamika bryły sztywnej
TRANSEKT MIASTA ŁODZI IDENTYFIKACJA I ANALIZA STRUKTUR PRZESTRZENNYCH ŁÓDŹ, LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2014 autorzy: Anna Kowalska, Jan Nowak – Gospodarka Przestrzenna.
„INFRASTRUKTURALNE UWARUNKOWANIA JAKOŚCI ŻYCIA NA WSI” Jerzy Zająkała, wójt gminy Łubianka, członek NRR.
Modele nieliniowe sprowadzane do liniowych
Budżet obywatelski w Łodzi Koncepcja podziału na obszary osiedlowe.
Sprawozdanie za rok szkolny 2014/2015. Wyniki ogólne- Egzamin 2015 Język polski Historia i wiedza o społeczeństwie Matematyka Przedmioty przyrodnicze.
Bezrobocie.
Dobór kryteriów podziału ruchu na fazy a parametry ruchu
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Problem wydajności przejmowanych wpływów z wybranych podatków w gminach wiejskich Dr Jarosław Olejniczak Katedra Finansów UE Wrocław.
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska?
Innoregiony Dr Anna Golejewska.
W roku szkolnym 2013/2014, 92 uczniów miało możliwość realizacji praktyk zawodowych organizowanych przez naszą szkołę. 58 z nich uczestniczyło w praktykach.
Co do tej pory robiliśmy:
Regresja wieloraka – bada wpływ wielu zmiennych objaśniających (niezależnych) na jedną zmienną objaśnianą (zależą)
PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO GMINY DĄBIE
MIARY STATYSTYCZNE Warunki egzaminu.
Wyniki badania potencjału miast średnich w Polsce dla lokalizacji inwestycji z branży BPO/SSC/IT/R&D przeprowadzonego przez ABSL dla Ministerstwa Inwestycji.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Test t-studenta dla pojedynczej próby
Zapis prezentacji:

Wpływ miejskiej struktury przestrzennej na potencjał krótszych dojazdów do pracy Michał A. Niedzielski University of North Dakota

Plan wystąpienia Metody pomiaru potencjału krótszych dojazdów do pracy Trzy elementy struktury przestrzennej (nuklearność, centryczność, dyspersja) a potencjał krótszych dojazdów do pracy Symulacja: wpływ zmiany poziomu nuklearności, centryczności i dyspersji na potencjału krótszych dojazdów do pracy Ocena wpływu struktury przestrzennej na potencjał krótszych dojazdów do pracy

Potencjał krótszych dojazdów do pracy Definicja Im mniejsza średnia bliskość/dostępność miejsc zamieszkania i pracy, tym większy potencjał Równowaga mieszkaniowo-zatrudnieniowa Jobs-housing balance większy potencjał mniejszy potencjał

Potencjał krótszych dojazdów do pracy Metoda Współczynnik: Jobs-Employed Residents Ratio (JER) liczba miejsca pracowników / liczba miejsc mieszkanców

Potencjał krótszych dojazdów do pracy Metoda T min – średnia minimalna odległość dojazdów do pracy

Potencjał krótszych dojazdów do pracy Metoda T min – średnia minimalna odległość dojazdów do pracy Zaleta Ogólnomiejski zasięg Wada

Potencjał krótszych dojazdów do pracy Metoda T prop – średnia proporcjonalna odległość dojazdów do pracy

Proponowana metoda pomiaru potencjału krótszych dojazdów do pracy Nowa metoda T prop – T min Większy potencjał redukcji dojazdów do pracy: -Mniejsza różnica T prop – T min -Niska wartość T prop oraz T min

Struktura przestrzenna a potencjał redukcji dojazdów Jaka jest współzależność między rozkładem przestrzennym miejsc zamieszkania i pracy a potencjałem redukcji dojazdów do pracy?

Struktura przestrzenna a potencjał redukcji dojazdów Monocentryczność (Alonso, 1964) Wykazuję się średnim potencjałem redukcji dojazdów

Struktura przestrzenna a potencjał redukcji dojazdów Policentryczność i dyspersja współczesnych miast Jaka jest współzależność między nuklearnością, centralizacją oraz dyspersją a potencjałem redukcji dojazdów?

Struktura przestrzenna a potencjał redukcji dojazdów Symulacja kombinacji różnych wartości nuklearności, centralizacji oraz dyspersji na potencjał redukcji dojazdów do pracy Razem 121 symulacji

Wyniki Przykład Dla BETA-DOM = 0.2 oraz BETA-PRACA = 0.4 Większy potencjał redukcji dojazdów + monocentryczność + policentryczność > w jednym pasie blisko środka miasta > w dwoch pasach Mniejszy potencjał redukcji dojazdów - policentryczność > w jednym pasie daleko od środka miasta

Wyniki – Zmienna dyspersja Większa dyspersja (beta < 0.2) + potencjał redukcji dojazdow jest równomierny od monocentryczności do policentryczności Mniejsza dyspersja, większa zwartość wokół centr (beta > 0.4) - znaczne zróżnicowanie potencjału redukcji dojazdów między monocentrycznością a policentrycznością

Ocena wyników i metody Wyniki + ewolucja miast z monocentrycznych do policentrycznych nie zmniejsza potencjału redukcji dojazdow do pracy zakładając dużą dyspersję Metoda + uwzględnienie bliskości do lokalnej i regionalnej pracy + uwzględnienie trzech wymiarów struktury przestrzennej