Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Ozimku im. Marii Skłodowskiej-Curie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Cykl przemian termodynamicznych
PROJEKT „Fontanna Herona”.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
''Fizyczna strona wirowania prania''
Hydro- i aerostatyka : Co wpycha balon do butelki ?
Doświadczenie z wodą i atramentem
Właściwości cieczy i złudzenia optyczne
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Koło „80 dni dookoła świata” PSSP,
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
WYODRĘBNIANIE DNA KIWI I BANANA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
MAŁA SZKOŁA WIELKA SZANSA PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE PO KL, WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH UCZNIÓW Z GRUP O UTRUDNIONYM DOSTĘPIE DO EDUKACJI ORAZ.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
GENEZA PROJEKTU wyrównanie szans edukacyjnych uczniów w szkole wiejskiej, gdzie koszt utrzymania 1 ucznia jest bardzo wysoki, duża odległość od centrów.
Opiekun uczniów: mgr Dorota Ciałowicz
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
Lód Właściwości i niecodzienne użycie.
Laleczka z rolki po papierze
W latach w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III finansowanego z.
1.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Katarzyna Pędracka i Mateusz Ciałowicz
Biologia jako nauka eksperymentalna.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Otacza nas woda i powietrze
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
„Szkolne Centrum Nauki”
Mały Einstein 2006.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Anna Hycki i Aleksander Sikora z Oddziałami Dwujęzycznymi
Eksperymenty, doświadczenia, pokazy fizyczne
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Zadania w ramach projektu Czysta Małopolska
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM
ŹRÓDłA ENERGII Prezentacja wykonana na zajęciach informatycznych przez uczniów klas 0-III w ramach projektu SMS.
Tabletki musujące ciepła woda elementy kotła parowego z rurkami.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Doświadczenie z atramentem
Doświadczenie z atramentem
Energia geotermalna Krzysztof Pyka Kl 1 W.
ZIEMIA NASZĄ MATKĄ -CHROŃMY JĄ
„Koło Młodych Odkrywców”
CO TO JEST CIŚNIENIE? Ciśnienie – wielkość skalarna określona jako wartość siły działającej prostopadle do powierzchni podzielona przez powierzchnię na.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Temat doświadczenia: Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Poranek małego chemika w Przedszkolu Nr 10 w Koszalinie
Tęczowy Świat Kwiatów.
1.
Autor: Tomasz Krawczyk
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Zapis prezentacji:

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Ozimku im. Marii Skłodowskiej-Curie Ul. Częstochowska 26 46-040 Ozimek tel. 77 4651-919 www.psp1.ozimek.pl info@psp1.ozimek.pl

Zaczarowany Świat Zaczarowany Świat „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem.” Konfucjusz

Zaczarowany Świat   W PSP nr 1 w Ozimku prowadzone są zajęcia w ramach projektu Edukacja ku przyszłości – „Zaczarowany Świat”, podczas których uczniowie wykonują doświadczenia przyrodnicze. Uczniowie podzieleni są na trzy grupy, jedną z grup prowadzi pani Agnieszka Kaczmarek. OZIMEK 2012

Zaczarowany Świat Cele projektu: Projekt systemowy nr POKL.09.01.02-16-075/11 współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Cele projektu: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów i podniesienie jakości procesu kształcenia poprzez eksperymentalne metody nauczania z wykorzystaniem pracowni doświadczalno-pokazowych oraz podniesienie wiedzy i umiejętności nauczycieli w zakresie wykorzystania narzędzi ICT do prowadzenia lekcji i zajęć z uczniami. Działanie Zaczarowany Świat jest innowacyjną metodą wspierania rozwoju ucznia z wykorzystaniem nowoczesnych pracowni eksperymentalno ‑ doświadczalnych. Wspiera programy rozwojowe szkół ukierunkowane na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów oraz podnoszenie jakości kształcenia, Wykorzystuje narzędzia ICT oraz nowoczesne metody nauczania, w szczególności obejmujące: OZIMEK 2012

Zaczarowany Świat Cele projektu: Pobudzanie uczniów do poznawczego sposobu zdobywania wiedzy, Wyjazdy edukacyjno-szkoleniowe grup uczniów i zajęcia wyrównawczo-poznawcze w nowoczesnych pracowniach eksperymentalnych, Eksperymentalne metody nauczania z wykorzystaniem pracowni doświadczalno-pokazowych. OZIMEK 2012

Zaczarowany Świat Spotkanie organizacyjne ustalenie jakiego typu doświadczenia będziemy przeprowadzać na zajęciach. A oto kilka z przeprowadzonych przez naszą grupę doświadczeń: OZIMEK 2012

Zaczarowany Świat JAK PORUSZA SIĘ WODA ? Wędrówka do góry Materiały do wykonania doświadczenia Biały kwiatek ( łodyga długości około 20 cm) Szklany słoik Woda Granatowy, czarny, zielony atrament OZIMEK 2011

Zaczarowany Świat Sposób wykonania: Nalej trochę wody do słoika i zabarw ją kilkoma kroplami atramentu. Wstaw do słoika biały kwiatek i ustaw słoik w ciepłym miejscu. OZIMEK 2012

Zaczarowany Świat Wyjaśnienie Po kilku dniach łodyga zabarwiła się na czarno lub granatowo w zależności od koloru atramentu. Unerwienie rośliny składa się z cieniutkich rurek, którymi zabarwiona woda dociera do blaszki liściowej. W bardzo cienkich rurkach woda idzie do góry jak przyciągana magnesem: jest to zjawisko włoskowatości. Korzystając z niego rośliny pobierają korzeniami wodę z ziemi i doprowadzają ją do liści. OZIMEK 2011

Materiały do wykonania doświadczenia Zaczarowany Świat Rozwijający się kwiat Materiały do wykonania doświadczenia Kartka papieru Mazaki Nożyczki Plastikowe pudełko OZIMEK 2012

Zaczarowany Świat Sposób wykonania: Narysuj na kartce figurę geometryczną w kształcie kwiatka (ośmiokąt z płatkami w kształcie trójkątów) pokoloruj ją i wytnij. Płatki zagnij do środka wzdłuż brzegów. Połóż papierowy kwiat na wodzie. OZIMEK 2012

Zaczarowany Świat Wyjaśnienie Kwiat powolutku się otwiera. Dzieje się tak, ponieważ woda przenika do maleńkich przerw między włóknami papieru, przez co papier pęcznieje i zagięcia się rozprostowują. OZIMEK 2012

CZY MOŻNA ZWIĘKSZYĆ SIŁĘ WODY ? Zaczarowany Świat CZY MOŻNA ZWIĘKSZYĆ SIŁĘ WODY ?   Ciężar wody Materiały do wykonania doświadczenia Dwie plastikowe butelki Gwóźdź Taśma izolacyjna Woda OZIMEK 2012

Zaczarowany Świat Sposób wykonania Zrób gwoździem w jednej butelce cztery jednakowe otwory jeden nad drugim ( około centymetr odległości między otworami), a w drugim cztery jednakowe otwory na tej samej wysokości. Zaklej otwory taśmą. Nalej do butelek wody i odklej taśmę. OZIMEK 2012

Zaczarowany Świat Wyjaśnienie Z butelki, w której zrobiłeś otwory na jednej wysokości wypływają strumyczki wody wszystkie o tej samej długości. Z drugiej butelki wypływają strumyczki tym dalej sięgające, im niżej znajduje się otwór. Ciężar wody wywiera nacisk na ścianki butelek, działając z tym większą siłą, im większa ilość wody znajduje się nad miejscem ujścia. OZIMEK 2012

Zaczarowany Świat Zwykłą fontanna Materiały do wykonania doświadczenia   Materiały do wykonania doświadczenia Giętka plastikowa rurka Taśma izolacyjna Szklana część kroplomierza Lejek Woda OZIMEK 2012

Zaczarowany Świat Sposób wykonania Taśmą izolacyjną umocuj szczelnie na końcach rurki lejek i kroplomierz. Zamknij palcem otwór kroplomierza i przez lejek nalej do rurki wody (pracuj nad miską). Obniż koniec rurki z kroplomierzem i zabierz palec. OZIMEK 2012

Zaczarowany Świat Wyjaśnienie Z kroplomierza tryska strumyczek wody. Im wyżej podnosisz lejek tym strumień wody jest wyższy. Ciśnienie powietrz w otworze lejka połączone z ciśnieniem wody wewnątrz rurki powoduje wytrysk wody ku górze. Podniesienie lejka wyżej zwiększa wysokość strumienia wody, ponieważ zwiększa się warstwa wody naciskająca na dół. Energia wodna jest od wieków wykorzystywana do poruszania młyńskich kół: woda spada na koło z góry, albo koło jest częściowo zanurzone w strumieniu wody. W rejonach górskich energia spadającej wody przetwarzana jest w elektrowniach wodnych na energię elektryczną. OZIMEK 2012

DLACZEGO CIEPŁO WYWOŁUJE RUCH WODY ? Zaczarowany Świat DLACZEGO CIEPŁO WYWOŁUJE RUCH WODY  ? Woda i ciepło   Materiały do wykonania doświadczenia Przeźroczysty pojemnik Szklany słoiczek z nakrętką Atrament Woda OZIMEK 2012

Zaczarowany Świat Sposób wykonania Nalej do pojemnika zimnej wody. Wlej do słoiczka kilka kropel atramentu i napełnij go gorącą wodą i zamknij. Postaw słoiczek na dnie pojemnika z zimną wodą i zdejmij zakrętkę. OZIMEK 2012

Zaczarowany Świat Wyjaśnienie Zabarwiona woda wypływa ze słoiczka i kieruje się ku górze, rozpraszając się w pobliżu powierzchni wody w pojemniku. Po pewnym czasie zaczyna opadać i mieszać się z resztą wody. Woda składa się z małych cząsteczek. Ciepło zwiększa ich prędkość, oddalają się wtedy od siebie i woda staje się rzadsza, a więc lżejsza. Dlatego zabarwiona woda unosi się nad zimną i dopiero jak odda ciepło i nastąpi wyrównanie temperatur, opada i miesza się z resztą wody. OZIMEK 2012

Zaczarowany Świat Podczas zajęć wykonaliśmy plakaty poświęcone tematyce wody. OZIMEK 2012

Dziękujemy za uwagę OZIMEK 2012