PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY

Bezpieczne Wakacje Zanim oddamy się wakacyjnej beztrosce, zadbajmy o to, by powrócić bezpiecznie i zdrowo z wakacji, urlopów, przywożąc do.

„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Przedszkolak bezpieczny w środowisku
„Bądź bezpieczny i udzielaj pomocy”
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU
BEZPIECZNE.
BEZPIECZNE WAKACJE Okres wakacji – to czas, na który czekają nie tylko dzieci, ale i również nauczyciele. Po dziesięciu miesiącach.
Jak sobie poradzić w „trudnej sytuacji”?
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
W lutym 2013 roku Nasze Przedszkole wzięło udział a akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia. Do programu przystąpiły obydwie grupy przedszkolne: starszaki.
Przedszkole Miejskie Nr 4 im Urszuli Smoczyńskiej w Mińsku Mazowieckim
Sprawozdanie z realizacji Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Nr 21 w Tarnowie.
AKCJA BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK w Przedszkolu nr 2 im. M
Przedszkole Miejskie nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” w Rawie Mazowieckiej
Twoje bezpieczeństwo zależy także od Ciebie
"Bezpieczna droga z radami SpongeBoba"
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Sprawozdanie z akcji: „Akademia bezpiecznego przedszkolaka”
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 W BOCHNI
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” W GRUPIE II „MISIE”
III Wojewódzki Konkurs Szkolny pt. ,,Bądź bezpieczny na drodze’’
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI OGÓLNOPOLSKIEGO PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA – PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU”
SZKOLNY ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Sprawozdanie z akcji Przedszkolak Bezpieczny w Środowisku
Stanisława Zielińska Rola rodziców w kształtowaniu bezpiecznych zachowań swoich dzieci w ruchu drogowym Stanisława Zielińska
Bezpieczny Przedszkolak
Zadbaj o swoje bezpieczeństwo!
Bezpiecznego Internetu Jak bezpiecznie korzystac z Internetu?
Gdy zostaję sam w domu Hanna Woźniak.
BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK W ŚRODOWISKU
Wykonała: Ewa Stryjewska
Bezpieczne wakacje.
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W PODRÓŻY I NA WAKACJACH
Wyjazd na wakacje to ekscytujące, radosne wydarzenie
„BEZPIECZNE FERIE 2014”.
- W domu - W szkole - W drodze do szkoły
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
OPRACOWAŁA ELŻBIETA RUSIECKA
BEZPIECZNE FERIE ZIMOWE
Bezpieczne zachowanie na ulicy
Ferie i bezpieczeństwo.
Bezpieczeństwo podczas ferii
Prezentacja o bezpieczeństwie na wakacjach
Bezpieczne wakacje.
METODA PROJEKTU BADAWCZEGO
JAK spędzić ferie aktywnie i bezpiecznie?
Bezpieczne Wakacje Jak zachować się podczas wakacji, czyli jak wypoczywać z głową Marcin Dziwiński.
Bo wakacje wyczekane, czy deszczowe czy słoneczne mogą być też NIEBEZPIECZNE!!!
RADY STRAŻAKA DLA MĄDREGO PRZEDSZKOLAKA. BEZPIECZNY DOM Dom to miejsce bezpieczne, tutaj wypoczywasz, bawisz się, rozmawiasz z rodzicami. Jednak czasami.
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
BĄDŹ BEZPIECZNY W WAKACJE
Dobre rady na:.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Bezpieczeństwo podczas wakacji
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
„Odblaskowa szkoła”.
„Dobre praktyki, formy i metody pracy z dziećmi i rodzicami”
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Bezpieczne ferie zimowe
BEZPIECZNI NA DRODZE Zachowujemy się zgodnie z przepisami Prawa
BEZPIECZNE WAKACJE.
Bezpieczni w szkole i w drodze do niej
Twoje bezpieczeństwo zależy także od Ciebie
Bezpieczne Ferie. Informuj opiekunów gdzie dokładnie idziesz i o której godzinie wrócisz Nie noś kluczy, komórki, pieniędzy w widocznym miejscu – to może.
BEZPIECZNE WAKACJE CZYLI ….
Bezpieczne Ferie Zimowe
KINGA JUCHNIEWICZ KLASA 4A.

PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU

POZNAJEMY ZASADY BEPIECZEŃSTWA W DOMU Czytamy opowiadanie „ZWIERZĄTKA ZE ZDROWEGO ZAKĄTKA” . Poznajemy znaczenie słowa BEZPIECZEŃSTWO jako JEDNĄ Z PODSTAWOWYCH POTRZEB CZŁOWIEKA

KAŻDE DZIECKO JUŻ WIE Nie wolno bawić się kurkami gazu, zapałkami, kablami ani gniazdkami elektrycznymi Zawsze dokładnie należy dokręcać kurki z wodą, żeby nie zalać sąsiadów Nie wolno dzwonić dla żartu do obcych W przypadku zagrożenia i niebezpiecznych sytuacji trzeba zadzwonić pod numer 112 Nie wolno wyglądać przez otwarte okno i stawać na parapecie Wchodząc do łazienki, musi być w kapciach, żeby się nie poślizgnąć Nie wolno bawić się lekami ani brać ich do buzi, nawet jeśli są kolorowe i przypominają cukierki Nie wolno spędzać dużo czasu oglądając telewizję i przed komputerem Nie wolno wkładać do buzi małych przedmiotów i zabawek

SŁUŻBY RATUNKOWE WAŻNE NUMERY Wszyscy wiemy 997 to numer POLICJI Pani policjant nas nauczyła, w jakich sytuacjach korzystać z tego numeru: Kiedy ktoś obcy nas zaczepia i wzbudza strach Kiedy się zgubimy Kiedy ktoś obcy chce dostać się do naszego mieszkania, a jesteśmy sami Deklamacja wiersza „Policjant” przez starszaków była podziękowaniem pani policjant za prelekcję

998 STRAŻ POŻARNA Strażacy pokazali nam samochód, którym jeżdżą na akcje oraz cały sprzęt ratowniczy Wiemy, że dzwonimy na 998 Kiedy jesteśmy świadkami pożaru Kiedy na naszych oczach w mieszkaniu rozprzestrzenia się ogień Kiedy zdarzy się wypadek samochodowy

Zdobyliśmy również wiedzę, że często równocześnie z wezwaniem na ratunek strażaków, powinniśmy dzwonić na numer 999 POGOTOWIA RATUNKOWEGO Wiemy, że na ten numer należy dzwonić również w innych sytuacjach Kiedy ktoś z domowników lub bliskich zasłabnie Gdy zdarzy się wypadek drogowy Gdy ktoś tonie Kiedy ktoś zostanie zaatakowany przez psa Pokaz strażaków oraz pogadanka wzbogacił nas o cenną widzę, podziękowaliśmy im wręczając własnoręcznie zrobione kwiaty

JAK ZACHOWAĆ SIĘ WOBEC ZWIERZĄT ORAZ NIEZNANYCH LUDZI Nauczyliśmy się zasad bezpiecznego zachowania w kontaktach z nieznanymi osobami nieznajomym nie wolno podawać swojego adresu zamieszkania Odmawiamy poczęstunku czymkolwiek Nie podchodzimy i nie wsiadamy do samochodu nieznajomego Wiemy, że zawsze najlepiej bawić się w grupie Uważamy na nieznane psy Nie podchodzimy do nich, nie drażnimy psów Umiemy przyjąć pozycję „żółwika” kiedy pies nas atakuje

Nigdy nie uciekamy przed psem Wiemy, że nie wolno wchodzić na posesję, gdzie jest ostrzeżenie o psie Kochamy zwierzęta i nie krzywdzimy naszych czworonogich przyjaciół Nie przeszkadzamy psu w posiłku Widzą o pieskach podzieliły się z nami osoby pracujące w Beskidzkim Ośrodku Szkolenia Psów My podczas quizowego ognia pytań urządzonego przez panią błyskaliśmy znakomitą wiedzą jak właściwie postępować wobec nieznanych ludzi i zwierząt

BEZPIECZEŃSTWO PODCZAS ZABAWY I WYPOCZYNKU Z bohaterami ze Zdrowego Zakątka nauczyliśmy się jak bezpiecznie korzystać z urządzeń na placu zabaw Wiemy, że podczas jazdy na rowerze czy hulajnodze musimy mieć odpowiednie zabezpieczenia – kask, nałokietniki i nakolanniki Zawsze jeździmy po ścieżkach rowerowych, trzymamy się prawej strony Zaproszeni ratownicy wpoili nam wiele zasad bezpiecznej zabawy, szczególnie nad wodą.

Wiemy, że możemy się kąpać tylko w miejscach dozwolonych, pod okiem dorosłego Zabieramy ze sobą nad wodę różne akcesoria, które zapewnią nam większe bezpieczeństwo np. koło dmuchane, naramienniki Zawsze w słoneczne dni nosimy nakrycie głowy, a skórę zabezpieczamy kremem W słoneczne dni pijemy dużo płynów

BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM „Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka poznają zasady ruchu drogowego„, nas też nauczyły, potrafimy właściwie przechodzić przez ulicę Wiemy jak działa sygnalizacja świetlna i znamy znaczenia koloru zielonego, żółtego i czerwonego Poznaliśmy kilka ważnych znaków drogowych, umiemy je nawet wykonać z papieru

Starszacy pięknie potrafią deklamować wiersz „Przechodzenie przez ulicę” Wiedzą, że na przejściu rozglądać się trzeba, a jeśli jest sygnalizator, trzeba czekać na odpowiednie światło. Nawet maluchy sygnalizator malowały i o światłach czerwonym i zielonym się dowiedziały.

Znaki drogowe to trudna sprawa, ale poznawać je to też może być zabawa Pani nową grę przyniosła, nam pokazała i z zasadami tej gry zapoznała Pionkami jesteśmy my, rzucamy kostką i zmieniamy miejsce, ale to nie wszystko, każdy musi odgadnąć, co oznacza znak, na którym się zatrzymał Zwycięzcą jest gracz, który pokonał całą trasę i bez błędu odczytywał znaki. Zdobywa dyplom ukończenia kursu znawcy zasad ruchu drogowego

BEZPIECZEŃSTWO W RELACJACH Z RÓWIEŚNIKAMI I DOROSŁYMI „Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka poznają swoje granice intymności„ My również je poznaliśmy Mamy świadomość własnego ciała, wiemy gdzie glowa, kolana, pięty Uwielbiamy nasze wierszyki – masażyki – jest przy nich wiele śmiechu Najlepsze są ćwiczenia i zabawy z rodzicami, te w przedszkolu wszystkim przyniosły wiele radości

Rodzicom tez prezentację zrobiliśmy, aby razem z nami byli bezpieczni. Opracowaliśmy DEKALOG BEZPIECZNEGO PRZEDSZKOLAKA który obiecujemy przestrzegać Rodzicom tez prezentację zrobiliśmy, aby razem z nami byli bezpieczni.