Piotr Majewski redaktor CzasNaE-Biznes Sprawna komunikacja z klientami. Jak e-mail, cross- i up-selling pomogą Ci zwiększyć dochody na Allegro.pl? Piotr Majewski redaktor CzasNaE-Biznes
CzasNaE-Biznes (www.cneb.pl) Policealna Szkoła E-Biznesu im. Adama Smitha (www.adamka.pl) I Ogólnopolska Konferencja E-Biznesu i Inwestowania (www.okebi.pl) WebHandel (www.webhandel.pl)
Na Allegro… … na razie kupuję.
Cross-selling Up-selling Cross-selling to strategia sprzedawania klientom kolejnych produktów na podstawie ich poprzednich zakupów lub jeszcze w trakcie procesu zamawiania. Biorąc pod uwagę fakt, że utrzymanie klienta jest zdecydowanie tańsze od zdobycia nowego, cross-selling jest najprostszym sposobem zwiększenia zysków przy minimalnych nakładach inwestycyjnych. Up-selling Up-selling to strategia sprzedawania klientom produktów droższych, niż planowali zakupić, lub od tych, które już kupili.
Przykłady up-sellingu i cross-sellingu „Zobacz inne moje produkty” Załączenie listy produktów w aukcji Wskazanie produktów dopełniających w treści aukcji Wskazanie produktów droższych
Lista adresowa Korzyści z posiadania listy adresowej Nieużywana lista jest bezwartościowa Albo ktoś zostanie klientem, albo jest niepotrzebny na liście Codziennie rodzą się nowe osoby
Zanim zaczniesz budować listę adresową… Za „wysyłanie ofert handlowych do innych Użytkowników bez ich wcześniejszej zgody i inne rodzaje tzw. spamu” Twoje konto na Allegro.pl może zostać zamknięte. Przeczytaj darmowy poradnik www.cneb.pl/download/antyspamer.zip
Jak zbudować listę adresową… Tańsza dostawa za zgodę na wysyłanie informacji komercyjnych Gratis do zamówienia w zamian za zgodę Obiecaj, że będzie można łatwo się wypisać i nie będziesz przesadzał Możesz skorzystać z FreeBot.plt
Jakie informacje wysyłać? O nowych sterownikach O akcesoriach Niusy
Struktura kampanii E-mail Aukcja Follow-up po 3-5 dniach Follow-up po 7 do 14 dniach
Struktura e-maila Pole OD Pole DO Temat Pierwszy akapit Treść Podpis PS Polityka prywatności
AIDA Zwrócenie uwagi Zainteresowanie Potrzeba Akcja
3 czynniki Grupa docelowa Produkt Unikalna Cecha Oferty
Pisz o korzyściach… Działaj na emocje …popartych cechami Odwołuj się do zmysłów słuch wzrok węch smak dotyk Pisz aktywnie Pisz językiem klienta
Zredaguj Krótkie zdania i proste słowa Wskaźnik Gunninga (www.skocz.pl/gunning) Akapity co 3-5 zdań Pogrubienia, podkreślenia, tekst pochylony 50-70 znaków na linię
Poprawiaj do bólu Usuń początek Usuń koniec Zmień kolejność akapitów Zmień medium Czytaj na głos Przepisz
Jakie macie pytania?