KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
Advertisements

,,Poznaję swój zawód…” Technik ekonomista.
Zawody przyszłości.
Specjalność: Kompleksowe Sterowanie Jakością
POLITECHNIKA ŚLĄSKA w Gliwicach WYDZIAŁ ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA Instytut Ekonomii i Informatyki.
WYŻSZA SZKOŁA TECHNICZNA W KATOWICACH
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
Technik turystyki wiejskiej
Instytut Zaopatrzenia w Wodę i Ochrony Środowiska
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
Technik ekonomista.
Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uniwersytetach ekonomicznych na przykładzie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Prof. dr hab. Tadeusz.
Technikum Usług Fryzjerskich (na podbudowie szkoły podstawowej, gimnazjalnej) ZAWÓD: Technik usług fryzjerskich.
INSTYTUT EKONOMICZNY PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NOWYM SĄCZU PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA W NOWYM SĄCZU Instytut Ekonomiczny PWSZ w Nowym.
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
Badanie losów absolwentów
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Technik architektury krajobrazu
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w SOMONINIE
Ogólna charakterystyka typów szkół- szansa na zatrudnienie
STRUKTURA ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W CZAPLINKU
Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej
Technik architektury krajobrazu
Wydział Przedsiębiorczości i Towarozanwastwa
GOSPODARKA PRZESTRZENNA
Technik Turystyki Wiejskiej
Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw
SZKOŁA W KOTOWIE PROPONUJE KIERUNKI:
Turystyka Historyczna specjalność kierunku HISTORIA.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Ciechanowie Kierunek EKONOMIA Ciechanów, 2007 rok.
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
na podstawie rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Dobryszycach.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Edwarda F
UNIWERSYTET WROCŁAWSKI INSTYTUT HISTORYCZNY SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH DOKUMENTALISTYKA.
Uniwersytet Rzeszowski
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Administracji i Prawa Kierownik Katedry: dr hab. Małgorzata Baron - Wiaterek.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
WYDZIAŁ EKONOMICZNY KIERUNEK LOGISTYKA Autor logo: p. Andrzej Czyczyło.
DEAN: DR HAB. INŻ. PROF. NADZW. PCZ LUCJAN KURZAK.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Lubuska Rada Innowacji, Sulechów, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Sulechowie Edukacja i działalność badawczo-rozwojowa dla innowacji.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
Politechnika Krakowska Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej Kierunek Inżynieria Chemiczna i Procesowa Inżynieria chemiczna i procesowa jest dyscypliną.
Konferencja współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa na terenie Powiatu.
MÓJ ZAWÓD.
Studia miejskie i regionalne
Wybór trzeciego przedmiotu rozszerzonego
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
KIERUNEK LOGISTYKA WYDZIAŁ EKONOMICZNY
Pedagogika, studia II stopnia
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
RACHUNKOWOŚĆ I REWIZJA FINANSOWA
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
WYDZIAŁ BIOLOGII I NAUK O ŚRODOWISKU
TECHNIK ARCHITEKTURY KRAJOBRAZU KREATOR PRZESTRZENI
Studia II stopnia stacjonarne i niestacjonarne
Zapis prezentacji:

KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

JEDNOSTKA PROWADZĄCA KIERUNEK NAUCZANIA INSTYTUT ZARZĄDZANIA I INŻYNIERII ROLNEJ W KALSKU ZAKŁAD KSZTAŁTOWANIA TERENÓW ZIELENI Nauczanie w PWSZ w Sulechowie na specjalności Kształtowanie Terenów Zieleni rozpoczęło się w roku akademickim 2000/2001. W roku 2004 uczelnię opuścili pierwsi absolwenci - inżynierowie KTZ. Po wizytacji komisji PKA i zapoznaniu się z dokumentacją, Uchwałą z dnia 21.09.2006 r. PKA oceniła pozytywnie nauczanie Ogrodnictwa na naszej Uczelni. Zajęcia prowadzone są przez pracowników naukowo-dydaktycznych PWSZ, AR w Poznaniu, UP we Wrocławiu, UZ w Zielonej Górze, Instytutów PAN – z podstawowych nauk przyrodniczych i nauk stosowanych, co daje podwalinę do poznania sztuki ogrodniczej. Metody analizy ekonomicznej, organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwem ogrodniczym, zasady funkcjonowania rynku rolnego, przetwarzanie danych przy wykorzystaniu techniki komputerowej oraz nauka języka obcego stanowią z kolei o skuteczności konkurencji na rynku usług. Szczególnie bogaty program oferowany jest w ramach przedmiotów specjalnościowych, ukierunkowanych na wiedzę z zakresu aranżacji zieleni miejskiej i wiejskiej na obszarach użyteczności publicznej, aranżacji ogrodów przydomowych, oceny stanu i rewaloryzacji ogrodowych założeń zabytkowych, zagospodarowania i rewaloryzacji użytków rolniczych i leśnych, potencjalnego wpływu na środowisko i krajobraz działań zawartych w planach zagospodarowania miejscowego, możliwości przeciwdziałania negatywnym skutkom działalności człowieka wobec środowiska przyrodniczego, pielęgnacji zieleni. POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

AKREDYTACJA KIERUNKU NAUCZANIA POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

SYLWETKA ABSOLWENTA Głównym celem kształcenia na kierunku Ogrodnictwo jest takie uformowanie absolwenta, aby był w stanie prowadzić samodzielną działalność gospodarczą lub podjąć pracę najemną w zakładach produkcyjnych: sadowniczych, warzywnych oraz produkujących materiał ozdobny, w zakładach zajmujących się obrotem produktami ogrodniczymi oraz w biurach projektowych. W tym celu absolwent zdobywa wiedzę technologiczną i techniczną z zakresu produkcji ogrodniczej: warzywnictwa, sadownictwa i roślin ozdobnych. Zapoznawany jest również z treściami dotyczącymi metod analizy ekonomicznej, organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem ogrodniczym oraz zasadami funkcjonowania rynku rolnego. Zdobywa umiejętność przetwarzania danych przy wykorzystaniu techniki komputerowej i poznaje język obcy w stopniu umożliwiającym porozumiewanie się i korzystanie z literatury z zakresu ogrodnictwa. W ramach zajęć specjalistycznych z zakresu Kształtowania Terenów Zieleni absolwent zdobywa wiedzę i umiejętności, wymagane przy wykonywaniu badań studialnych, opracowań projektowych i realizacji w zakresie: • aranżacji zieleni miejskiej i wiejskiej na obszarach użyteczności publicznej; • aranżacji ogrodów przydomowych; • oceny stanu i rewaloryzacji ogrodowych założeń zabytkowych; • zagospodarowania i rewaloryzacji użytków rolniczych i leśnych; • potencjalnego wpływu na środowisko i krajobraz działań zawartych w planach zagospodarowania miejscowego; • możliwości przeciwdziałania negatywnym skutkom działalności człowieka wobec środowiska przyrodniczego; • pielęgnacji zieleni na obszarach o różnym użytkowaniu; • wprowadzania w życie unijnej polityki zrównoważonego rozwoju w ramach wszystkich przedsięwzięć gospodarczych i komunalnych, z uwzględnieniem rekultywacji terenów zaburzonych oraz kreowania poczynań proekologicznych na różnych szczeblach administracji państwowej i samorządowej. Absolwent wyposażony zostanie zarówno w treści teoretyczne wykładów i ćwiczeń audytoryjnych, jak praktyczne – realizowane w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych, projektowych i terenowych. W ramach programu student zdobędzie także rozeznanie w problematyce regionalnej, co umożliwi mu samodzielne pełnienie różnych funkcji w dobrze rozpoznanych realiach. POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PROGRAM NAUCZANIA Program nauczania na Ogrodnictwie ze specjalnością Kształtowanie Terenów Zieleni obejmuje realizację 2205 godzin w ramach studiów stacjonarnych i 1326 godzin w ramach studiów niestacjonarnych: 300 godzin przedmiotów kształcenia ogólnego, w tym: nauka języka obcego (120 godzin), podstawy informatyki, komunikowanie się i praca w grupie, planowanie rozwoju osobistego, psychologia dla przyszłych managerów, ekonomia, wychowanie fizyczne 405 godzin przedmiotów podstawowych, w tym: agrometeorologia, biochemia, biotechnologia, botanika, budownictwo ogrodowe, chemia, fizjologia roślin, genetyka i hodowla roślin, gleboznawstwo, ekologia i ochrona środowiska, mikrobiologia, prawo rolne 975 godzin przedmiotów zawodowych, w tym: BHP i ergonomia, dendrologia, ekonomika, entomologii ogrodniczej, fitopatologii ogrodniczej, marketingu w agrobiznesie, mechanizacji i inżynieria ogrodnicza, nasiennictwo i szkółkarstwo, organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwem, podstawy projektowania, programy pomocowe UE, projektowanie terenów zieleni, przechowalnictwo i przetwórstwo owoców i warzyw, rachunkowość, rośliny ozdobne, rośliny przyprawowe i lecznicze, rynek ogrodniczy, sadownictwo, uprawa roli, warzywnictwo, zarządzanie finansami, żywienie roślin 525 godzin przedmiotów związanych ze specjalnością, w tym: bukieciarstwo i dekoracje roślinne, geometria wykreślna, historia założeń ogrodowych, komputerowe wspomaganie projektowania, kosztorysowanie, pielęgnacja terenów zieleni, planowanie przestrzenne, rekultywacja terenów zurbanizowanych, rewaloryzacja zabytkowych założeń, rysunek, wybrane zagadnienia ruralistyki, zagospodarowywanie terenów zieleni konwersatoria specjalizacyjne seminaria dyplomowe POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

KADRA DYDAKTYCZNA Kadrę dydaktyczną stanowią osoby z odpowiednim przygotowaniem zarówno merytorycznym, jak też praktycznym do prowadzenia zajęć na poziomie akademickim – w PWSZ, przeciwnie w stosunku do tzw. pełnych uczelni akademickich (Uniwersytetów, Politechnik, Akedemii), poza stopniami naukowymi wymaga się także udokumentowanej praktyki zawodowej. profesorowie: prof. dr hab. Tadeusz Adamski, prof. dr hab. Tadeusz Baranowski, prof. dr hab. Eugeniusz Pacholak, prof. nzw., dr hab. inż. Andrzej Greinert, prof. nzw., dr hab. inż. Anna Lisiecka, prof. nzw., dr hab. inż. Józef Piróg wykładowcy: dr Iwona Bińkowska, dr inż. arch. kraj. Monika Drozdek, dr Anna Romankiewicz, dr inż. Tomasz Spiżewski, mgr Stanisław Czarnecki, mgr inż. Małgorzata Tumidaj, dr inż. arch. Sławomir Łotysz, dr inż. Maciej Bosiacki, dr inż. Lesław Szymański; asystenci: mgr inż. Elżbieta Bartkiewicz, mgr inż. Halina Bartkiewicz, mgr inż. Anna Jackiewicz, mgr inż. Agnieszka Kochańska, mgr inż. Mirosław Maciąg, mgr Tatiana Sawicka, mgr inż. Agnieszka Szczecińska, mgr inż. Maria Wawrzyniak, mgr inż. Elżbieta Wiśniewska, mgr inż. Renata Wiśniewska, mgr Katarzyna Głowacka. POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

BAZA DYDAKTYCZNA Kształcenie na kierunku Ogrodnictwo ze specjalnością KTZ odbywa się w obiektach Instytutu Zarządzania i Inżynierii Rolnej w Kalsku, do którego należą budynki odremontowanego Pałacu, przed II WŚ należącego do rodziny von Sydow oraz laboratorium, ogród botaniczny liczący 11500 sztuk roślin z ponad 650 taksonów botanicznych i ogrodniczych, ukończony 30 września 2005 roku (wyróżnienie w XI Ogólnopolskim Konkursie Modernizacja 2006 – aut. projektu: dr inż. arch. kraj. Monika E. Drozdek). Ogród zawiera kolekcje roślin: róż, bylin okrywowych i pnączy, krzewów liściastych niskich, krzewów liściastych wysokich, wrzosowatych cieniolubnych i światłożądnych (wrzosy i wrzośce), krzewów iglastych oraz roślin wodnych. Uzupełnieniem, bogatej kolekcji niniejszego ogrodu, o drzewa i krzewy jest historyczny park pałacowy oraz sąsiadujący z nim ogród przy Ośrodku Doradztwa Rolniczego w Kalsku. Limity grup dla poszczególnych zajęć dydaktycznych: wykłady – grupa 80-120 osób lub cały rok; ćwiczenia audytoryjne, zajęcia terenowe i zajęcia praktyczne – grupa 24-30 osób; ćwiczenia laboratoryjne, projektowe i zajęcia seminaryjne – grupa 12-15 osób; lektoraty – grupa 13-18 osób. Wykłady prowadzone są jako audytoryjne. W trakcie ćwiczeń stosuje się formę pracy indywidualnej oraz pracy w małych grupach. W czasie zajęć laboratoryjnych studenci pracują indywidualnie bądź w grupach dwu-osobowych. Zajęcia projektowe odbywają się indywidualnie lub w zespołach dwu- osobowych z wykorzystaniem biurowego oprogramowania komputerowego MS Office, a także specjalistycznego oprogramowania do projektowania Autodesk AutoCAD 2005 oraz Autodesk LandDesktop 2005. Zajęcia dydaktyczne prowadzone na kierunku Ogrodnictwo, wymagające komputerowego wspomagania, odbywają się w dwóch laboratoriach komputerowych, w których zainstalowano 26 stacji roboczych. Wszystkie komputery podłączone są do Internetu poprzez uczelnianą sieć komputerową. Poza zajęciami dydaktycznymi, studenci kierunku Ogrodnictwo mają dostęp do laboratorium komputerowego w ramach przygotowywania prac dyplomowych oraz uzupełniania wiedzy zdobywanej na bieżąco. POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

BAZA DYDAKTYCZNA POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

BAZA DYDAKTYCZNA POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

BAZA DYDAKTYCZNA POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

SFERY AKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW I STUDENTÓW Organizacja konferencji naukowych, sympozjów i warsztatów: Uprawa winorośli na Środkowym Nadodrzu Zieleń Miast i Wsi – współczesna i zabytkowa Działalność wydawnicza: Prace Instytutu Zarządzania i Inżynierii Rolnej PWSZ W Sulechowie: Kształtowanie Terenów Zieleni Projekty na rzecz regionu: Studenci, absolwenci i pracownicy KTZ wykonują systematycznie projekty zagospodarowania zieleni na terenach miast regionu Koła naukowe: Koło Naukowe Projektantów i Historyków Zieleni „Gardenmania” – opiekun: dr inż. arch. kraj. Monika Drozdek Koło Naukowe Inżynierów Zieleni – opiekun: mgr inż. Agnieszka Szczecińska POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

GDZIE ZNALEŹĆ INFORMACJE? PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA W SULECHOWIE INSTYTUT ZARZĄDZANIA I INŻYNIERII ROLNEJ W KALSKU ZAKŁAD KSZTAŁTOWANIA TERENÓW ZIELENI 66-100 Sulechów, ul. Armii Krajowej 51 skr. pocztowa: 5 tel: (+48)(68) 352 94 57, z kraju: 0683529457 e-mail: iziir@pwsz.sulechow.pl http://www.pwsz.sulechow.pl/zktz/index.html POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ