ZAMKNIĘCIE SPOTKANIA Materiał opracowali: Jan Szynczewski,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

I część 1.
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
od namawiania i żebrania do zaspokojenia potrzeb”
Jak prawidłowo publikować wyniki badań? Mgr Magdalena Szpunar.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Spotkanie 2 Sztuka komunikacji.
Wymagana dokumentacja dyrektora szkoły w zakresie procedur prowadzonych w szkole/placówce w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego.
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
Jak bezpiecznie korzystać
Bezpiecznie w wirtualnym świecie.
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
Męski Manifest (Raz na zawsze!)
IDENTYFIKACJA POTRZEB
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Rzecz o efektywności w biznesie
Dalai Lama Test na osobowość
Czy jesteś osobą otwartą?
Nowoczesne metody sprzedaży.
Budowanie wizerunku Skuteczne wywieranie wpływu
Jak pomagać dziecku w nauce?
Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży
Ocena systemu sprzedaży bezpośredniej
1 Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży Salamon Consulting Zdjęcia ze stron:
Zawsze słyszymy o zasadach ze strony kobiet. Teraz parę zasad widzianych od strony mężczyzn.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Możesz nie wierzyć, ale te rady są naprawdę znakomite!
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
Podsumowanie ankiety „Co wiesz o wolontariacie?”
Bezpiecznym w sieci być!
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Województwa w Polsce Nowy podział administracyjny
Męski Manifest (Raz na zawsze!)
Mistrzowskie techniki negocjacji cenowych
BUDOWANIE RELACJI Materiał opracowali: Ewa Juszczyk, Paweł Borecki.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Akademia Sprzedaży.
Strategie rozwiązywania konfliktów
Oferta BIK dla konsumentów
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
1 Spotkanie dotowane w ramach Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym
SPRZEDAŻ SZKOLENIE PRZYGOTOWANE DLA TWOJEJ FIRMY PRZEZ.
Parę słów do młodszych kolegów i koleżanek od absolwenta.
MODLITWA Opracowała: Katarzyna Komaniecka.
Witam na szkoleniu Colway
Cele szkolenia Jak pracować efektywnie i we właściwy sposób podczas przeprowadzania wywiadu kwestionariuszowego.
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS Przesłanie Bioventus. MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS 2 Agenda Kluczowe przesłania Odpowiedzi na często zadawane pytania Jak stosować.
Z.Korzeniewski Smile! Moda na „keep smiling” atakuje.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Sprawdź jak mówisz test. ZACZYNAMY Jeżeli chcesz dobrze przeprowadzić test przygotuj sobie fragment tekstu oraz sprzęt nagrywający. Najpierw nagraj swoją.
1. Nie ufaj osobie poznanej przez Internet. Nigdy nie możesz być pewien, kim ona naprawdę jest. Mówi, że ma 8 lat, ale może mieć 40! 2. Włączaj komputer.
PORADNICTWO ZAWODOWE Zapraszamy na wędrówkę po świecie poradnictwa zawodowego.
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
Dalai Lama Test na osobowość
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
Złota 7 wytyczne obsługi
Szkolenie dotyczące sprzedaży
…czyli nie taki diabeł straszny
Jakim jesteś człowiekiem?
Spotkanie ze Słowem Mk 12, Z Ewangelii według świętego Marka:
Zapis prezentacji:

ZAMKNIĘCIE SPOTKANIA Materiał opracowali: Jan Szynczewski, Zbigniew Keller

Czym jest zamknięcie spotkania? Jest swego rodzaju testem sprawdzającym, czy cała praca podczas spotkania została wykonana dobrze. Jest to również doprowadzenie do potwierdzenia obustronnych korzyści poprzez podjęcie właściwych decyzji.

Cel zamknięcia spotkania Wprowadzenie produktów do obrotu w oparciu o program KLIENT lub o system zniżek (deklaracja członkowska) Doprowadzenie do podjęcia działań i przygotowania ich planu (warsztat typu „A” oraz dalsze posunięcia związane z karierą w firmie AKUNA)

Techniki finalizowania sprzedaży Gdy zapytamy sprzedawców, jaką część prezentacji sprzedaży uważają za najtrudniejszą, prawie każdy odpowie, że jest nią zakończenie. To podczas zamykania sprzedaży musisz w jakiś sposób sprawić, by klient dokonał u ciebie zakupu. To właśnie na tym etapie większość sprzedawców zaczyna się denerwować tym, co ma powiedzieć.

Kiedy należy kończyć spotkanie Pierwszą rzeczą, o jakiej należy pomyśleć jest to, kiedy zakończyć spotkanie. Na ogół klient sam sygnalizuje, czy jest gotowy do dokonania zakupu, dając jeden lub więcej sygnałów. Dlatego bądź uważny. Na ogół wyraźnie widać, kiedy klient zaczyna przejawiać zainteresowanie. Bardziej się rozluźnia, pochyla do przodu i patrzy ci prosto w oczy, jest weselszy i milszy albo zadaje wnikliwe pytania, komentuje produkt. Wszystkie zmiany w zachowaniu są wyraźnymi sygnałami, informującymi o chęci dokonania zakupu. Innymi znakami mogą być np. pytania o czas dostawy. Jeżeli otrzymasz tego typu sygnał, czas jak najprędzej zamykać spotkanie

Prowadzić, a nie popychać Niezdarnie przeprowadzona transakcja, po zakończeniu której klient czuje się, jakby został zmuszony do dokonania złego zakupu, jest prawie zawsze złą transakcją. Często jest tak, że klient rzeczywiście czuje się przymuszony, jeśli sprzedawca nieumiejętnie używa technik zamykania sprzedaży.

Zakończenie nie jest najważniejsze Głównym powodem podjęcia przez klienta decyzji o dokonaniu zakupu jest to, że udało Ci się wyjaśnić, w jaki sposób produkt zaspokoi potrzeby klienta.

Zamknięcie sprzedaży dokonuje się poprzez podsumowanie potrzeb klienta i wyjaśnienie, jak twój produkt może te potrzeby zaspokoić. W gruncie rzeczy w sprzedaży chodzi o przeanalizowanie potrzeb klienta, wskazanie mu, jakie są naprawdę jego potrzeby i zaproponowanie zadowalającego rozwiązania, bazującego na tych potrzebach.

Poproś o dokonanie zamówienia Dobrą metodą finalizacji sprzedaży jest po prostu zapytanie klienta wprost, bez owijania w bawełnę o to, czy jest zainteresowany dokonaniem zakupu. Wielu sprzedawców przeprowadza wspaniałe prezentacje produktów, ale nic nie sprzedaje. Dlaczego? Dlatego, że nigdy nie mają odwagi poprosić klienta o dokonanie zamówienia.

Taka prośba może brzmieć np. tak: - Czuję, że rozumie Pan, jakie zalety posiada produkt i wygląda na to, że najwyraźniej zaspokoi on Pana potrzeby. Ma Pan jakieś dodatkowe pytania ? Nie, myślę, że wyczerpująco opowiedział Pan o produkcie. - W takim razie jaki smak Panu odpowiada? – winogronowy czy miętowy?

Chwila ciszy Gdy już poprosisz klienta o dokonanie zamówienia, możesz posłużyć się efektywną metodą zamykania sprzedaży, a mianowicie zamilknąć. Jeżeli po tym, jak poprosisz klienta o dokonanie zamówienia, będziesz dalej mówił, twoje zakończenie stanie się mniej skuteczne. Gdy już poprosiłeś o dokonanie zamówienia, zamilknij aż do momentu, gdy otrzymasz odpowiedź od klienta. Cisza jest efektywną bronią w sprzedaży i z dobrym skutkiem może być wykorzystana w chwilę po tym, jak poprosisz klienta o dokonanie zamówienia.

Często klient przerywa ciszę, pytając np Często klient przerywa ciszę, pytając np. o: dawkowanie albo o coś innego. Jeżeli zada takie pytanie, potraktuj to jako sygnał informujący o chęci dokonania zakupu. Klient prawdopodobnie podjął pozytywną decyzję.

Podaj właściwe informacje Zanim skierujesz rozmowę w stronę zamknięcia spotkania, muszą zostać spełnione pewne kryteria, aby klient nie poczuł się zmanipulowany. Klient musi najpierw obdarzyć zaufaniem Ciebie i Twoją firmę. Musicie zbudować przyjazną relację, zanim dojdziecie do zamknięcia spotkania. Pamiętaj, że celem zakończenia twojej prezentacji nie jest zakończenie spotkania, lecz zainicjowanie relacji.

Innym wymogiem jest to, aby produkt naprawdę zaspokajał potrzeby klienta i aby żadne istotne pytania klienta nie pozostały bez odpowiedzi.

Wyeliminuj przeszkody mentalne Aby doprowadzić spotkanie do końca, należy wyeliminować wszelkie przeszkody. Taką przeszkodą może być twoja słaba motywacja, co wpływa na brak entuzjazmu. Pamiętaj, że silna motywacja i entuzjazm są siłami napędowymi Twojej prezentacji. Nie osiągniesz wiele w dziedzinie sprzedaży, jeżeli brakuje ci motywacji i entuzjazmu. Naładuj się pozytywnie przed każdą prezentacją produktu i Firmy, oraz nie zapominaj, aby każdego klienta traktować jak tego najważniejszego. Inną przeszkodą może być twój brak przygotowania. Dobre przygotowanie jest podstawą udanej finalizacji spotkania.

- nieprawdaż? - prawda? - czyż nie tak? - zgodzi się Pan ze mną? Pytania zamykające Jeśli pokażę Panu, w jaki sposób można na tym zarobić, to będzie Pan zainteresowany? Powiedział Pan, że zdrowie Pana i rodziny jest dla Pana najistotniejsze? - nieprawdaż? - prawda? - czyż nie tak? - zgodzi się Pan ze mną?

cieszę się, że mamy już wszystko ustalone ...cieszę się, że mamy już wszystko ustalone. Aha - jeszcze jedno: produkty odbierze Pan osobiście, czy mają zostać dostarczone do domu?

Kiedy zamykamy spotkanie 1. Przed Pierwszym spotkaniem 2.Przy potwierdzeniu spotkania - 3.Przy budowaniu relacji ( niesprzyjające warunki) 4.Przy prezentacji ( stosować próbne zamknięcia )

Zamknięcie przed pierwszym spotkaniem Umawiamy spotkanie. Klient mówi, że nie ma czasu na spotkanie, np. wyjeżdża. Zamykamy poprzez umówienie następnego spotkania. Np..-Witam P. Janku – czy możemy rozmawiać? Dzwonię do Pana na krótko, ale w bardzo ważnej sprawie. Czy jest Pan jutro z żoną w domu? -Niestety nie – wyjeżdżamy na dwa tygodnie. -Życzę w takim razie udanego wyjazdu. Pozwoli Pan, że zadzwonię za dwa tygodnie? -

Przy potwierdzeniu spotkania Dzwonimy, potwierdzając wcześniej umówione spotkanie. Słyszymy, że osoba do której dzwonimy stwierdza, że nie jest zainteresowana. -Ale czym Pan nie jest zainteresowany? Co jest przyczyną? -ble ble ble (sąsiad był, słyszał i nic nie osiągnął…) - To właśnie dlatego powinniśmy się spotkać. Czy możemy dzisiaj, czy też w czwartek 18.oo .

Przy budowaniu relacji Sytuacja na spotkaniu nie jest sprzyjająca rozmowie (płaczące dziecko, niespodziewani goście, niespokojny pies..) -Dzisiaj P. Janku mamy niesprzyjające warunki do naszej rozmowy. Czy wobec tego możemy dokończyć naszą rozmowę w piątek o 18.oo. Zapraszam do siebie . Rozumiem, że jesteśmy umówieni.

PRZYKŁADY PRÓBNEGO ZAMKNIĘCIA (na każdym etapie spotkania) -Na ile w świetle tego, co Pan do tej pory usłyszał, widzi Pan potrzebę korzystania z naszych produktów? Pokażę Panu, jak nasze produkty nabywać taniej. Interesuje to Pana? Pokażę różne możliwości, jakie oferuje firma Akuna (cztery sposoby) Który Pana zdaniem jest dla Pana najkorzystniejszy? Gratuluję trafnej decyzji Witam w naszej FIRMIE.

NIE od klienta – jest tylko sugestią o więcej, lepszych informacji z kategorii WIARYGODNOŚĆ OSOBISTA

P A M I Ę T A J - ZAWSZE BĄDŹ DOBRZE PRZYGOTOWANY