Tramwaje w Sheffield.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Harmonogram przebudowy ul. Piotrkowskiej Terminy Marzec 2011 Kwiecień 2011 Maj 2011 Czerwiec 2011 Lipiec 2011 Sierpień 2011 Wrzesień 2011 Październik 2011.
Advertisements

PAT WSPÓLNE PASY I PRZYSTANKI AUTOBUSOWO-TRAMWAJOWE W WARSZAWIE
Znaki informacyjne.
WYCHOWANIE KOMUNIKACYJNE
Budowa centralnego odcinka II linii metra
Znaki informacyjne.
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI UCZESTNIKÓW RUCHU DROGOWEGO
Zmiany w organizacji komunikacji miejskiej w czasie: -ograniczenia ruchu na I linii metra -zamknięcia podmiejskiej linii średnicowej -wyłączenia ruchu.
Prezentacja – Daria Staś
Program „IIII” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Zawracanie Cofanie Postój i zatrzymanie
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
MOJE PIERWSZE PRAWO JAZDY
TEST Przecinanie się kierunków ruchu. Wykonał Wiesław Flitta.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Znaki Drogowe Test.
Pieszy w ruchu drogowym
5 nowych autobusów zasilanych paliwem ekologicznym – bioestrem
Tramwaje w Miluzie.
ZNAKI INFORMACYJNE TEST.
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Tramwaje w Sztutgarcie
Coraz bliżej modernizacji. IX GRUPA 5 Wygrywa konkurs na opracowanie koncepcji rewitalizacji dworca Wrocław Główny XI-XII – Ogłoszenie przetargów.
Zasady przejazdu przez skrzyżowania o ruchu niekierowanym
Znaki i sygnały drogowe
SZKOLNY ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
RUCH DROGOWY KLASA CZWARTA.
Tramwaje w Nottingham.
Tramwaje w Nicei.
Tramwaje w Saint Etienne
Tramwaje w Marsylii.
Tramwaje w Grenoble.
przygotował: Jacek Makuch SEMINARIUM Z PRZEDMIOTU „KOLEJE MIEJSKIE”
Dariusz Mrowiński SKRZYŻOWANIA DRÓG Bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Program „IV” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Program „O” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
Wykonanie: mgr Wiesława Wielgosz
Chełmno, 2 grudnia 2014 r. ORGANIZATORZY Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko- Pomorskiego.
INFORMACJA W ZAKRESIE UTRUDNIEŃ W ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO
„Bądź bezpieczny na drodze”
Znaki drogowe!.
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
Ruch uliczny.
ZNAKI DROGOWE Z ZAKRESU KARTY ROWEROWEJ
Lekcja r. Temat: Zasady bezpiecznego korzystania z publicznych środków lokomocji.
Droga z pierwszeństwem.
Niebezpieczny zakręt w prawo.
PODSTAWOWE DEFINICJE Z KODEKSU DROGOWEGO.
Znaki informacyjne.
WYMIJANIE to przejeżdżanie obok pojazdu lub innego uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku.
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
Gdańsk, 12 kwietnia 2016 Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych, zmiana organizacji na rondzie Marynarki Polskiej,
Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich m.st. Warszawa | Zarząd Dróg Miejskich.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
II spotkanie konsultacyjne dotyczące budowy drogi dla rowerów oraz wydzielenia torowiska wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej Poznań,
Ruch Pieszych oraz Zachowanie się kierującego pojazdem wobec pieszych.
Tramwaje w Bordeaux.
Ruszamy z budową! Ruszamy z budową wiaduktu Biskupia Górka wraz
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
Tramwaje w Nicei.
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Zapis prezentacji:

Tramwaje w Sheffield

http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh- sheffield.html Prezentację opracowano na podstawie strony internetowej Jacka Wesołowskiego: http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh- sheffield.html uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron: http://en.wikipedia.org/wiki/Sheffield_Supertram http://www.lrta.org/sheffield.html

3 linie (zamiast numerów używane są kolory), 29 km tras, 48 przystanków

Główny przystanek Supertram-u zlokalizowany jest przed Katedrą Jest to pierwszy system tramwaju ulicznego w Wielkiej Brytanii, otwarty we współczesnych czasach (pierwszy odcinek uruchomiono 21.03.1994)

Commercial Street, wschodni wlot do śródmieścia - górzyste położenie spowodowało duże spadki torowisk (do 10%)

W oddali widać charakterystyczny łukowy Park Square Bridge

Commercial Street widziana z Park Square Bridge - potężny wagon Siemens-Duewag bez wysiłku wspina się na wiadukt

Park Square - węzeł trójkątny na którym spotykają się wszystkie trzy linie

Wiadukt Park Square Bridge - zbudowany ponad jedną stroną pierścienia dużego ronda Park Square

Sheaf Street widziana z Park Square Bridge (dachy dworca kolejowego Sheffield w głębi) - początek linii do Halfway robi wrażenie tramwaju szybkiego

Dworzec kolejowy - tramwaje nie obsługują go od frontu ...

... lecz od tyłu (sam przystanek nie jest niczym specjalnym)

Zabrało kilku lat, zanim w wyniku modernizacji dworca powstało bezpośrednie przejście na przystanek ...

... nadal jednak wyjście "tramwajowe" nie wygląda specjalnie zachęcająco

Linia do Halfway koło Sheffield College - estakada prowadząca na wzgórze Park Grange (po prawej stronie widoczny wlot XIX-wiecznego tunelu kolei)

Netherthorpe Road na linii do Middlewood - wydzielone torowisko w pasie rozdzielającym obwodnicy śródmiejskiej, w oddali przystanek na peronie wyspowym dostepny przejściem podziemnym (duża rzadkość w Sheffield)

Netherthorpe Road - skrzyżowanie z obciążoną ruchem Broad Lane tramwaj przekracza tunelem (na pierwszym planie specjalne płyty zniechęcające pieszych do wchodzenia do tunelu)

Infirmary Road na linii do Middlewood Sheffield Supertram nie jest systemem tramwaju szybkiego na wydzielonym torowisku - dwie z trzech gałęzi (w tym linia do Halfway) przebiegają głównie w jezdni, w ruchu mieszanym z samochodami Oznakowanie i ukształtowanie drogi utrzymuje samochody dokładnie na linii toru Pas rozdzielający wykorzystany jest na prawoskręty (skręcające pojazdy nie tamują ruchu tramwajów) oraz na azyle dla pieszych

Park Grange Road na linii do Halfway

szczegół odprowadzenia deszczówki

Birley Lane - nietypowy 300-metrowy odcinek trasy

White Lane na linii do Halfway - czasami linia opuszcza korytarz uliczny i biegnie „na skróty” polami, niczym kolejka dojazdowa

Ridgeway Road na linii do Halfway i Herdings Park - tory tramwajowe wbudowano w wewnętrzne pasy dwujezdniowej arterii ...

... obowiązuje ruch mieszany - tramwaje mają priorytet na wjazdach egzekwowany przez sygnalizację wzbudzaną

Birley Moor Road na linii do Halfway - przystanki zbudowane są poza jezdnią tam, gdzie to możliwe

Przystanek Birley Lane - sygnalizacja wzbudzana przy wjeździe na jezdnię Jak widać, trasa do Halfway przebiega w terenie zabudowanym ekstensywnie

Glossop Road na podejściu do centrum linii do Middlewood

Zasada kształtowania wspólnej jezdni dla tramwajów i samochodów z pasem rozdzielającym w gęstej zabudowie wymaga większej liczby łuków

West Street - jedna ze śluz tramwajowo- autobusowych zaprojektowana dla zmniejszenia ruchu kołowego

Middlewood Road - prowadzenie handlową ulicą przedmieścia nie pozwala na wprowadzenie pasa rozdzielającego ...

... tramwaje jadą tutaj wąską jezdnią ...

... dzieląc ją z ruchem kołowym i konkurującymi autobusami ...

... między jezdnią a chodnikiem - pas do parkowania

w oddali węzeł Hillsborough Place Middlewood Road - popołudniowy ruch na ożywionej handlowej części ulicy w oddali węzeł Hillsborough Place

Langsett Road przy Hillsborough Place

Węzeł na Hillsborogh Place ...

(choć sygnalizatory są przesadnie „wielgachne”) ... uspokajanie ruchu przez zwężanie i kanalizację jezdni oraz małą architekturę (choć sygnalizatory są przesadnie „wielgachne”)

Middlewood Road: tramwaje, ruch uliczny, wąskie chodniki i sklepy słupy: czy rzeczywiście daleko polepszyła się jakość przestrzeni na tej ulicy...?

Jedno ze skrzyżowań przy Middlewood Road - drogowskaz dla pieszych kierujący do przystanku tramwajowego

West Street ...

... perony przystankowe są dość wysokie (ok. 37 cm nad poziomem szyn)

Commercial Street - przystanki mają wiaty, panel informacyjny oraz parę tablic z nazwą; niektóre mają "help point" (możliwość połączenia z dyspozytorem)

Langsett Road - wsiadanie na jednym poziomie z podłogą wagonu ma swoje złe strony: przystanków tramwajowych nie można łączyć z autobusowymi, sytuuje się je osobno i wyposaża w zatoki (jeden z nich widać w oddali)

West Street - równoległa obsługa autobusowa jest na niektórych odcinkach bardzo intensywna, "Supertram" jest eksploatowany przez firmę "Stagecoach" obsługującą również część miejskich autobusów, jej konkurentem jest "First Bus”, niekiedy autobusy potrafią zakorkować torowiska

Krańcówka Middlewood Tor przyjazdowy kierowany jest na drugą stronę - dla umożliwienia wysiadania (jeśli peron przy torze odjazdowym jest zajęty przez tramwaj poprzedniego kursu)

Detal gazonu (wklęsłego dla zachowania skrajni wagonu na łuku)

Krańcówki budowane są jak najprościej - tylko jeden tor z kozłem w głębi parking P+R, z dowożącym autobusem "Stagecoach"

Krańcówka Halfway ...

... wyjście z parkingu P+R i wejście na przystanek ...

... oraz karta praw klienta

Przestrzeń dla wózka inwalidzkiego w każdym wagonie

"Supetram" w kontekście niskiej jednorodzinnej zabudowy - tramwaj skręcający z City Road w Park Grange Road (na linii do Halfway) ...

... i Middlewood Road (na linii do Middlewood)