Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Elżbieta Powichrowska MOTiR Etap
Advertisements

Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
LOKALNA KOALICJA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW PRZEMOCY W RODZINIE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Realizacja przez szkoły województwa śląskiego Krajowego Programu Zapobiegania Narkomanii w roku 2009 (materiał opracowany w oparciu o informacje przekazane.
DZIAŁANIA WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE JERZY SZCZEPANIEC Wydział Polityki Społecznej.
Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
Zadania Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej w zakresie pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi.
System wsparcia dziecka i rodziny
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 WE WROCŁAWIU
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna wspomaga szkołę w realizacji zadań wychowawczych Opracował zespół w składzie: Joanna Brzoskowska PP-P Nr 2 Gdańsk,
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ W LUBLINIE
RZĄDOWY PROGRAM NA LATA „BEZPIECZNA I PRZYJAZNA SZKOŁA”
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Zbudujmy system przeciwdziałania przemocy w rodzinie Lublin, 25 listopada 2009 r.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
DZIAŁANIA TERAPEUTYCZNE PROPONOWANE WYCHOWANKOM MOW w KAMIONKU WIELKIM
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Program szkoleniowy dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej.
Punkt Konsultacyjny dla Osób Uzależnionych i Współuzależnionych ul. H. Jordana Myślenice (budynek „Sokół”) tel: 012/
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
1  Zamość  ul. Okrzei 24  ;  
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Profilaktyka 2017 Łódź, 3 marca 2017 r. Wydział Edukacji DSS UMŁ.
Zbudujmy system przeciwdziałania przemocy w rodzinie
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul.Szosowa 2b ) Niepubliczny Ośrodek Wsparcia Dziennego- Świetlica Terapeutyczna „Dziupla”

  Świetlica działa na terenie miasta i gminy Barlinek i obejmuje swoją pomocą dzieci, młodzież i osoby dorosłe z tego terenu lub realizujące obowiązek edukacji na terenie gminy Barlinek  

Podstawy prawne Ustawa o pomocy społecznej; Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi; Ustawa o przeciwdziałaniu narkomanii; Ustawa o działalności pożytku publicznego i wolontariacie; Konwencja Praw Dziecka; Gminny Program Rozwiązywania Problemów Alkoholowych; Statut Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom „Bratek”

Zakres zadań wspiera rodzinę w sprawowaniu jej podstawowych funkcji. Obejmuje wsparciem i terapią: - dzieci i młodzież z rodzin dysfunkcyjnych oraz przejawiające zaburzenia emocjonalne w przebiegu rozwoju, zagrożone uzależnieniem, będące ofiarami przemocy, w tym seksualnej, wymagające oddziaływań terapeutycznych w przebiegu kryzysów sytuacyjnych.

Pozostałe zadania Doradztwo psychospołeczne rodzinom i innym osobom wymagającym wsparcia oddziaływań wychowawczych i profilaktycznych (nauczyciele, pedagodzy szkolni, wychowawcy). Diagnozuje potrzeby w zakresie psychoprofilaktyki placówek z terenu miasta i gminy, programuje i konsultuje działania osób współdziałających

Kadra Ośrodka W Świetlicy zatrudnieni są terapeuci- osoby posiadające przygotowanie socjoterapeutyczne, psychoterapeutyczne oraz z zakresu psychologicznego treningu grupowego. Formy pracy opiekuńczej i wychowawczej mogą prowadzić osoby z wyższym przygotowaniem pedagogicznym

Formy pracy Socjoterapia Psychoterapia indywidualna Terapia/konsultacja rodzin Wsparcie wychowawców, pedagogów: rady szkoleniowe, grupy wsparcia, spotkania z rodzicami Trening Rozwoju Osobowości Grupy wsparcia wolontariatu Pomoc edukacyjna i organizacja czasu wolnego

Zajęcia Socjoterapeutyczne/ Trening rozwoju osobowości Zakres: - profilaktyka zagrożeń uzależnień od środków psychoaktywnych i zachowań ryzykownych; - komunikacja; - emocje i motywacja; - stres i strategie radzenia sobie z jego następstwami; - separacja, wartości, budowanie związków, seksualność i inne trudności wieku adolescencji; - aspiracje i zainteresowania; - samorealizacja Zadania: - trening komunikacyjny i asertywności; - wyposażenie w wiedzę dotyczącą zagadnień wymienionych w zakresie; - uwrażliwienie postrzegania; - pogłębienie umiejętności funkcjonalnego wyrażania uczuć; - pogłębianie odpowiedzialności za samego siebie; - pogłębienie świadomości własnej motywacji i lęków w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi; - wzmocnienie poziomu samoakceptacji; - doskonalenie umiejętności rozumienia i akceptacji innych; - wzmocnienie osobistych kompetencji w obszarze opinii i postaw

Realizacja zadań w roku 2006 wiek socjoterapia psychoterapia 7-10 lat 30 15 ucz/128 spot. 13-15 lat 19 13 ucz/131 spot. 16-18 lat 33 11 ucz/154 spot. ogółem 82 uczniów 39 uczniów

Realizacja zadań c.d Konsultacje z rodzicami Konsultacje z pedagogami/ nauczycielami Indywidualne: 86 spotkań; 69 rodziców Indywidualne: 34 spotkania Konsultacje rodzin/ terapia: 4 rodziny; 9 spotkań Grupowe: 7 spotkań

Analiza SWOT Trudność długofalowego planowania Bardzo dobre przygotowanie kadry (wielospecjalistyczne, kontynuowanie szkoleń) Dobra lokalizacja i zaplecze bazowe (Poradnia P-P)- zaufanie klientów Bardzo dobre wsparcie merytoryczne (specjaliści: psycholodzy, psychoterapeuci, psychiatra, seksuolog; ośrodki szkoleniowe, konferencje) Dobre możliwości diagnostyczne dot. problemów Realizacja gminnej „luki” profilaktycznej- profilaktyka II rzędowa Trudność długofalowego planowania Ograniczenie realizacji działań profilaktycznych- świetlice środowiskowe (osiedla, wioski) Subiektywność diagnozy środowiska miasta i gminy (potrzeba zewnętrznego monitoringu- specjalistycznego