Leroy Merlin W Polsce firma Leroy Merlin rozpoczęła działalność w 1994 roku, a w 1996 otworzyła pierwszy market w Piasecznie pod Warszawą. Leroy Merlin.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program Rozwoju Młodych Talentów (PRMT)
Advertisements

RAPORT.
Współpraca doradcy zawodowego z pracodawcami w ramach działań publicznych służb zatrudnienia Ewa Bodzińska-Guzik.
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Metoda Development Center w praktyce
Career Coaching jako narzędzie retencji pracowników
Struktura HR gotowa na wyzwania przyszłości – na przykładzie transformacji pionu HR w ING Nationale–Nederlanden Polska S.A. Przemysław Stalica Dyrektor.
Coaching 2012 Jak dostosować funkcję HR do możliwych scenariuszy rozwoju coachingu w Polsce i na świecie?
system zarządzania zasobami ludzkimi
Wielokulturowe aspekty procesów rekrutacyjnych
Kim jesteśmy? Start People to jedna z czołowych Agencji Pracy na polskim rynku. Oferujemy kompleksowe rozwiązania z obszaru Human Resources w zakresie.
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.
Znaczenie podręcznika
1 Informacja z działań w okresie XII08 – VII09 Agata Wiśniewska Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Warszawa, 8 lipca 2009 r.
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
Przedsiębiorcy i rozwój
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
FUNKCJA PERSONALNA.
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
CPL Jobs Specjaliści HR. Kim jesteśmy? CPL Jobs Sp. z o.o. to część międzynarodowej grupy CPL Resources, notowanej na irlandzkiej i angielskiej giełdzie.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2011 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Narzędzie łączące Narzędzie łączące psychometrię i rekrutację psychometrię i rekrutację Psychologia i biznes – wiemy jak je łączyć
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia r.
Czym jest doradztwo zawodowe?
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
COACHING WEEK Zapraszamy na cykl konferencji w ramach które odbędą się
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta
Kim jesteśmy? Start People to jedna z czołowych Agencji Pracy na polskim rynku. Oferujemy kompleksowe rozwiązania z obszaru Human Resources w zakresie.
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim Katedra Zarządzania Organizacjami Kontakt: Katowice, 2015 r.
Agata Dulska Paulina Zielińska
Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta
Specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim Katedra Zarządzania Organizacjami Kontakt: Katowice, 2015 r.
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Koszalińska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. podejmuje działania, które inicjują, wspierają oraz promują zrównoważony rozwój województwa zachodniopomorskiego.
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
Katedra Logistyki dr Cezary Gradowicz. Katedra Logistyki kierując się potrzebą uzupełnienia i poszerzenia wiedzy podstawowej oferowanej w ramach przedmiotów.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Gdańsk, r. Przedsiębiorcze odkrywanie – wprowadzenie do dyskusji, doświadczenia pomorskie Maciej Dzierżanowski, Stanisław Szultka, Instytut.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Identyfikacja potrzeb rozwojowych w organizacji
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Dualne kształcenie zawodowe
Raport po ocenie 360° - fragment
Oczekiwania biznesu od HR Business Partnera
Zapis prezentacji:

Kryzys szansą na realizację ambicji. HR odpowiedzią na wyzwania biznesu.

Leroy Merlin W Polsce firma Leroy Merlin rozpoczęła działalność w 1994 roku, a w 1996 otworzyła pierwszy market w Piasecznie pod Warszawą. Leroy Merlin to jeden z liderów na światowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych, narzędzi oraz artykułów wyposażenia wnętrz i ogrodów. Tworzymy sieć nowoczesnych hipermarketów. Nasza centrala mieści się we Francji. Jesteśmy obecni także w Hiszpanii, Włoszech, Brazylii, Rosji, Chinach, Portugalii, Grecji, Turcji, Rumunii oraz na Ukrainie. W Polsce zatrudniamy ponad 7500 pracowników w ponad 43 sklepach.

Gravet Consulting Rekrutacja pracowników executive search, direct search – stanowiska wyższego i średniego szczebla menedżerskiego oraz eksperckie. Diagnoza kompetencji, potencjału, osobowości i dopasowania kandydata lub pracownika do organizacji, w tym: projektowanie i przeprowadzanie sesji Assessment i Development Centre, testów kompetencyjnych oraz psychometrycznych, etc. Doradztwo merytoryczne i wsparcie technologiczne w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi m.in. Opisy stanowisk pracy, ocena 360°, system do oceny rocznej pracowników, system do zarządzania sesjami AC/DC on-line

Otoczenie Szansa na bycie Liderem Kultura organizacyjna Koszt vs inwestycja biznesowa Dostosowanie kosztów personalnych vs inwestycja w rozwój Planowanie krótkoterminowe vs planowanie scenariuszowe Kontrolowanie sytuacji vs podnoszenie kompetencji i budowanie zaufania Kultura organizacyjna Wzmocnienie wartości firmy – decentralizacja decyzji Utrzymanie zaufania do współpracowników – prawo do błędu Wsparcie menedżerów w zmianie – coaching/konsulting Szansa Lidera (pracodawca, biznes) -> kryzys jest momentem do wykorzystania i sytuacją, w której wygrywają najlepsi -> cięcie koszt – inwestycje biznesowa, dostosowanie koszty personalne vs inwestycja w rozwój, teraźniejszość (planowanie krótkoterminowe reagowanie) vs przyszłość wizja długoterminowa – planowanie strategiczne Idea podnoszenie kompetencji, budowania zaufania i profesjonalizmu vs kontrolowanie sytuacji Scenariusze rozwoju sytuacji i przygotowane plany działania -> powiedzieć co wybraliśmy Merytoryczne, osobowościowe – wiele płaszczyzn – wsparcie menedżerów Redefinicja odpowiedzialności i rotacja

Cel projektu Zbudowanie kompetencji w kluczowych obszarach biznesu pozwalających na uzyskanie przewagi rynkowej Przygotowanie zasobów do wsparcia zmian – HR Biznes Partner Zdefiniowanie kluczowych kompetencji i zawodów przyszłości Model kluczowych kompetencji do realizacji strategii i podział odpowiedzialności, profile, system oceny i motywacji Plany zastępstw i struktura zatrudnienia - HR biznes partner Efektywność procesowa - model kompetencji - ciągłość zarządzania

Projekt: Przygotowanie zasobów do wsparcia zmian – HR Biznes Partner Fazy/etapy projektu. Najtrudniejsze momenty. O co zadbać w trakcie takiej zmiany? Co się sprawdziło w prowadzeniu projektu? Najtrudniejsze momenty: Emocje - podważanie kompetencji (praca w zawodzie i przez pryzmat wykonywanych swietnie zadan na stanowisku - powyzej powody - trudność w wejscia w nowa perspektywe - brak widocznej korzysci ze zmian – uwierzyc na slowo – po dwoch latach zobaczyli - mechanizmy tym silniejsze ze przez bliskosc relacji wzmacniane jest wzajemne przywiazanie – bariera – atut firmy ale w zmianie gigantyczne ograniczenie - teraz znow jestesmy w kolejnej zmianie – wspolne doswiadczenia i sukces nie pomagaja – stale komunikowanie korzysci Wspiera zmiane od strony informacji, zarzadzania sytuacja, popdejmowania dzialan adekwatnie do sytuacji, emocji – ograniczenia menedzerow a nie ekip

Trochę historii do 2007 – Asystentka Personalna Strażnik i doradca w zakresie prawa pracy Rola wspierająca administrację kadrowo -płacową 2007 - 2010 – Specjalista ds. ZL Sklepu Dołączone zostały zadania związane z rekrutacją pracowników i organizacją szkoleń Rola doradcza dla pracowników i kierowników w powyższych obszarach 2011 - 2013 – Kierownik ds. ZL Sklepu Pełen zakres działań w obszarze „twardego i miękkiego” HR-u Rola wspierająca działania menadżerów w budowaniu efektywnych zespołów poprzez udział w procesach HR tj. Rekrutacja, Integracja, Staż, Rozwój w ramach stanowisk wykonawczych i specjalistycznych.

Fazy/etapy projektu Misja i opis stanowiska Model kompetencji Profile kompetencyjne i rekrutacyjne Narzędzia do diagnozy Audyt zasobów Opracowanie narzędzi rekrutacyjnych Przygotowanie osób do realizacji procesów

Profil kompetencyjny Pasja zawodu Kompetencje menedżerskie Kompetencje społeczne Predyspozycje osobowościowe i potencjał poznawczy Wiedza merytoryczna z danego obszaru - Co bada logiczny a co liczbowy i werbalny, definicje i dokonanie wyboru

Narzędzia diagnozy profilu Wywiad kompetencyjny w tym weryfikacja wiedzy z obszaru miękkiego HR i pasji zawodu Development Centre Test Inteligencji Emocjonalnej Audyt kadrowy - Co bada logiczny a co liczbowy i werbalny, definicje i dokonanie wyboru

Co po audycie zasobów? Sesje informacji zwrotnych i poziomy rekomendacji Indywidualne Plany Rozwoju Program Rozwojowy – ostatnia edycja 15.10.2013 Rekrutacja wg nowego profilu i adekwatnych narzędzi - Co bada logiczny a co liczbowy i werbalny, definicje i dokonanie wyboru

Gdzie jesteśmy teraz? 100% stanowisk HR Biznes Partnera - wspiera zmianę od strony informacji, zarządzania sytuacją, podejmowania działań adekwatnie do sytuacji, emocji – ograniczenia menedżerów, a nie ekip Kontynuacja procesu zmian w strukturze: - ukończony proces doboru na nowe stanowiska Kierownika ds. Relacji z Klientami i Kierownika Logistyki w sklepach - profile kompetencyjne i rekrutacyjne na kluczowe stanowiska w organizacji - przełożenie na programy rozwojowe

Najtrudniejsze momenty Trudność wejścia w nową perspektywę Brak widocznej korzyści ze zmiany na tu i teraz „uwierzenie na słowo” Bliskość relacji i współpracy atutem i siłą mechanizmów obronnych Najtrudniejsze momenty: Emocje - podważanie kompetencji (praca w zawodzie i przez pryzmat wykonywanych swietnie zadan na stanowisku - powyzej powody - trudność w wejscia w nowa perspektywe - brak widocznej korzysci ze zmian – uwierzyc na slowo – po dwoch latach zobaczyli - mechanizmy tym silniejsze ze przez bliskosc relacji wzmacniane jest wzajemne przywiazanie – bariera – atut firmy ale w zmianie gigantyczne ograniczenie - teraz znow jestesmy w kolejnej zmianie – wspolne doswiadczenia i sukces nie pomagaja – stale komunikowanie korzysci Wspiera zmiane od strony informacji, zarzadzania sytuacja, popdejmowania dzialan adekwatnie do sytuacji, emocji – ograniczenia menedzerow a nie ekip

O co zadbać w trakcie takiej zmiany? Zasoby do realizacji Transparentność Obiektywizm Trzymanie się raz ustalonych zasad Komunikacja i zadbanie o zrozumienie sensu projektu przez osoby podlegające zmianie Budowanie wiarygodności i zaufania Obiektywizm - narzędzia do diagnozy, osoba niezależna w ocenie – odpowiedzialność za część diagnozy) Utrzymanie dzisiaj rekrutując z zewnątrz trzymamy poziom – budowanie wiarygodności i zaufania, różnica pomiędzy osobami widoczna dla innych Stałe komunikowanie wspólnych doświadczeń i efektów

Co się sprawdziło w prowadzeniu projektu? Odpowiedzialność za efekt Profil kompetencji - wysoka poprzeczka – idealny menedżer w kryzysie Rozpisane scenariusze Partner merytoryczny i technologiczny (merytoryka i proces logistyczny sesji AC/DC, raportowanie) znajomość rynku i doświadczenie praktyczne po stronie biznesu – świadomość skali projektu transfer wiedzy do organizacji elastyczność i jakość proponowanych rozwiązań poczucie humoru, zaangażowanie pasja tworzenia istotnych rzeczy „uwierzcie na slowo – odpowiedzialnosc, menedzer idealny na kryzys, wyoska poprzeczka, przeinwestowalismy – czarny scenariusz,

Kryzys jest najlepszym momentem na burzenie status quo… Pytanie tylko jak się go burzy?

Monika Zielińska – Mysior Konsultant, Dyrektor Zarządzający Kontakt: 604 464 644 monika.zielinska@gravet.com.pl Katarzyna Marciniak Menedżer ds. Procesów i Narzędzi HR Kontakt: 512 327 144 kmarciniak@leroymerlin.pl