Blogvertising – opcja czy konieczność? Sotrender podpowiada. Aleksander SzulcAleksander Szulc| Head of Marketing & PR |

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Patrycja Matul, Head of SociAll, Agora SA Warszawa, 12 maja 2012
Advertisements

EURO 2012 w serwisie Media2.pl. jeden z czołowych i najczęściej odwiedzanych serwisów branżowych w Polsce udostępniający najświeższe informacje z rynku.
Internetowa Akademia Biznesu
Strategia kampanii w Internecie dla Fundacji Dzieci Niczyje
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Konsumpcja informacji
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Informacja w nauce, społeczeństwie, gospodarce Serwisy informacyjne w Internecie – rynek mediów, technologii, wyszukiwania.
Wszystko, co powinieneś wiedzieć o blogowaniu
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Monitoring Online Mediów Internetowych
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Wykorzystanie danych w małych firmach Dominika.
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
Jak stworzyć internetową personę. Nota Prawna… Prawa Autorskie: Copyright 2013 NETbloger Group Szymon Janik & Wszystkie.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Social Media Smutna konieczność czy szansa na sukces dla nowego biznesu?
ABC e-learningu.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Nowa firma, doświadczeni ludzie
Profesjonalizacja branży eventowej
SurfSafe Polskie usługi bezpieczeństwa treści internetowych klasy operatorskiej Grzegorz Wróbel, Michał Przytulski.
SOCIAL MEDIA, OUTSOURCING ORAZ MŚP ŁÓDŹ
Search Engine Marketing w promocji eventu
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
Szkolenia, Coaching, PR.
Komercyjne wykorzystanie mechanizmów z gier komputerowych w marketingu
Facebook w Biznesie.
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
1. 2 YT KIEDYŚ 3 YT AD Kiedyś: wyświetlenia! Dzisiaj: czas oglądania! Dzisiaj: subskrybenci! Dzisiaj: zaangażowanie!
Rewolucja w komunikacji III Kontent "blogowy": Jaką wartość ma treść blogów? Czy blogi niosą za sobą wartościowe informacje oraz jak je znaleźć. Dominik.
Prof. Aleksander Surdej
Narzędzia w Marketingu Partnerskim. I Narzędzie w Marketingu Partnerskim.
Jak zbudować serwis członkowski
MEDIA TRENDY 2010 Łaciate krowy na żywo
Dlaczego warto studiować socjologię mediów w APS?
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
KODEKS 2.0 OBOWIĄZUJĄCY W ZESPOLE SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II W JASIONCE.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
OFERTA NA ZAMIESZCZENIE REKLAM NA PORTALU JakZdacMatureZmatematyki.pl LISTOPAD 2014.
© 2014 IBM Corporation Spojrzeć na swój biznes oczami własnych klientów Jak analizować i poprawiać Customer Experience Aleksander W. Oleszkiewicz Customer.
Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych w biznesie
Social banking – nieuchronna przyszłość? Lech Kurkliński Tomasz Brzostowski ALTERUM Ośrodek Badań i Analiz Systemu Finansowego Warszawa,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
Prezentacja firmy. Nasza misja: Oferowanie innowacyjnych rozwiązań internetowych. Done to prężnie rozwijająca się firma oferująca usługi z zakresu innowacyjnych.
Jakimi widzami są członkowie naszej grupy docelowej? Oglądają seriale w wolnym czasie Oglądają wybrane seriale Angażują się w serial z emocjonalnie Utożsamiają.
Dystrybucja i sprzedaż na rynkach krajowych i międzynarodowych II stopień.
Dystrybucja i sprzedaż na rynkach krajowych i międzynarodowych I stopień.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
2,3 mln 9 mln użytkownicy* odsłony*
Innowacja w planowaniu mediów
15 sposobów na wykorzystanie mediów społecznościowych w biznesie
Wyszukiwanie partnerów do projektów międzynarodowych Możliwość wspólnej pracy nad wnioskiem i współpracy projektowej w ramach tzw. Collaborative.
Facebook dla biznesu Agnieszka Dudek.
Kategoria: BEST USE OF CONTENT
ZARZĄDZANIE PORTEM LOTNICZYM dodaj skrzydeł swojej karierze
Szkolenie w ramach projektu POWERSE
Czy na blogu da się zarobić, czyli słów parę o afiliacji
Jak zarabiać w Internecie
MARKETING INTERNETOWY
RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Zapis prezentacji:

Blogvertising – opcja czy konieczność? Sotrender podpowiada. Aleksander SzulcAleksander Szulc| Head of Marketing & PR | Krzyś Mocarski| Analityk - wykresy

HINT Blogvertising (od ang. blog oraz advertising): element marketingu internetowego (…) polegającego na zamieszczaniu treści reklamowych na blogach. Można wyróżnić kilka form blogvertisingu. Źródło: WikipediaWikipedia

NIE JESTEM OBIEKTYWNY Investment in Social Media Will Become a Necessity, Not a Luxury Źródło: Forbes 7 trendów w 2014Forbes

O CZYM POWIEM Liczby, liczby, liczby… Trend czyli co się dzieje w UK Dlaczego obecna taktyka marek jest skazana na porażkę i jak na tym skorzystają blogerzy Które wskaźniki są ważne

ALE WPIERW ;) KTO ZACZ…

Ponad 6 lat pracuje w obszarze marketingu interaktywnego. Realizowałem projekty dla takich marek, jak: Nike, Lech, czy Play, uczestnicząc między innymi w launchu marki Nadchodzi 4. Po godzinach jako Epijar komentuję zjawiska związane z nowymi mediami.Epijar Aleksander Szulc Head of Marketing & PR KIM JESTEM?

Narzędzie: Analizy, statystyki Optymalizacja Zarządzanie treścią i zadaniami Raporty i analizy szyte na miarę Zaufali nam m.in.: CZYM JEST SOTRENDER

SOTRENDER TEAM Dr Dominik Batorski Dr Jan Zając Uznani badacze Internetu Eksperci w największych projektach badawczych m.in. World Internet Project, Diagnoza SpołecznaWorld Internet ProjectDiagnoza Społeczna Współpracownicy Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i OpiniiPolskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii Uczestnicy najważniejszych wydarzeń międzynarodowych jak Oxford Internet Institute, International Network for Social Network Analysis, Association of Internet Researchers i wiele innychOxford Internet Institute International Network for Social Network Analysis Association of Internet Researchers Wspierani przez zespół doświadczonych badaczy, analityków i praktyków działań marketingowych w Internecie

SOTRENDER TEAM - PO OBU STRONACH

PANIE, GDZIE TE LICZBY…

SKĄD TE LICZBY? #FANPAGETRENDS

W #FANPAGETRENDS NIE MA KATEGORII LIFESTYLE – SMUTECZEK 5 rankingów ogólnych 39 rankingów szczegółowych

#FANPAGETRENDS TO TYLKO FACEBOOK, ALE TO NIC NIE SZKODZI

PORÓWNANIE BRANŻ - LICZBA FANÓW I JEJ PRZYROST

PORÓWNANIE BRANŻ - ZAANGAŻOWANI FANI - LICZBA I ODSETEK

JAK DUŻE SĄ KATEGORIE Z NAJWIĘKSZĄ LICZBĄ BLOGÓW

% PRAWDĘ CI POWIE Zaangażowani to osoby, które weszły w interakcje z fanpage'm, klikając lubię to, głosując, dodając komentarz lub wpis na tablicy.

NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCE KATEGORIE W CZASIE

NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCE KATEGORIE W CZASIE (%)

WSKAŹNIK JAKOŚCIOWY Interactivity Index, zbiorczy wskaźnik całej aktywność na fanpageu. Każdy z typów aktywności ("like", komentarz, wpis, dodanie multimediów) zwiększa Interactivity Index danego fanpagea. InI to autorski wskaźnik opracowany przez Sotrender

UŚREDNIONA INTERAKTYWNOŚĆ

WNIOSEK? Blogerzy, nie tylko angażują relatywnie więcej osób niż marki, ale też o wiele bardziej

ALE WPIERW ;) TREND - CZYLI CO SIĘ DZIEJE W UK

TRENDS ZAUWAŻONY PRZY OKAZJI OPRACOWANIA DARK SOCIAL MEDIA

TAK SAMO W POLSCE

CHMURA TAGÓW DLA POSTÓW UŻYTKOWNIKÓW NA BLOGACH IT/ELEKTR

CHMURA TAGÓW DLA POSTÓW UŻYTKOWNIKÓW NA STRONACH IT W PL

ANALOGICZNA CHMURA, ALE DLA UK

WNIOSEK? Marki są postrzegane jako spamerzy, blogom o to trudniej ;)

CIEKAWOSTKA - NAJCZĘŚCIEJ W POSTACH NA BLOGACH LINK DO YOUTUBE Przyszłość to vlogosfera?

ALE WPIERW ;) DLACZEGO OBECNA TAKTYKA MAREK JEST SKAZANA NA PORAŻKĘ I JAK NA TYM SKORZYSTAJĄ BLOGERZY

SCHEMAT POMIARU W SOCIAL MEDIA – ZASIĘG VS ZAANGAŻOWANIE ZasięgZaangażowanieWpływAkcja Model EEIA, Don Bartholomew, 2008

NAJWIĘKSZE STRONY POD WZGLĘDEM LICZBY FANÓW

NAJWIĘKSZE STRONY POD WZGLĘDEM LICZBY ZAANGAŻOWANYCH

DOPALACZ MAREK…

…JEDNOCZEŚNIE JE POGRĄŻA

A UŻYTKOWNICY WIEDZĄ JAK KARAĆ JE BARDZIEJ

JAK NA TYM SKORZYSTAJĄ BLOGERZY? Źródło: Krzysztof KanciarzKrzysztof Kanciarz

ALE WPIERW ;) BLOGVERTISING –KONIECZNOŚĆ!

A O CZYM WARTO BLOGOWAĆ?

ALE WPIERW ;) POWIEDZMY TO GŁOŚNO I WYRAŹNIE

KTÓRE WSKAŹNIKI SĄ WAŻNE?

NAJISTOTNIEJSZE WSKAŹNIKI DLA BLOGERÓW? Zaangażowanie Interactivity Index Relative Interactivity Które wskaźniki są ważne?Jakościowe!

GDZIE ICH SZUKAĆ? Gdzie je znajdziemy?W Sotrenderze! Jak i wiele więcej np. automatyczne podpowiedzi jak lepiej działać.

A MUSZĘ PŁACIĆ? O ile jesteście blogerami ;) Jak dodacie nasze logo na blogu, też się ucieszymy ;) Za ile dostaniemy dostęp?Za darmoszkę!

WIĘCEJ O TYM JAK WYKORZYSTAĆ LICZBY W RELACJACH MARKA - BLOGER

Aleksander SzulcAleksander Szulc| Head of Marketing & PR | Dziękuję za uwagę. Pytania? Blogerom w ogóle dajemy za darmoszkę >>CLICK<<CLICK

W RAZIE CZEGO ICH PYTAJCIE