Prezentacja kl.2,,a” Temat naszego projektu przedstawia się następująco: ,,Książki, jakie czytali nasi dziadkowie” Projekt zawiera : ~ prezentacje multimedialną a w niej (wypowiedzi ankietowanych, wykres o książkach, zdjęcia), ~ komiczna scenka rodzajowa, ~ inscenizacja fragmentu dzieła wybranego z repertuaru czytelników , ~ film, Projekt przygotowany został przez : Anitę Kozę , Ewę Miśkowiec, Izabelę Orzeszek, Karolinę Wydrę, Aleksandrę Wyrostek,
Osoby, z którymi przeprowadzałyśmy wywiad: Krystyna Wójcik, Stefan Golonka, Maria Wątor, Julia Wątor, Barbara Miśkowiec, Anna Czyrnek, Aleksander Czyrnek, Julia Wydra, Irena Liszka, Barbara Mysza, Anna Palkij, Katarzyna Sołtys, Paulina Kubowicz, Anna Kubowicz, Dorota Kubowicz, Marek Chochół, Zygfryd Mierzyński, Maria Stokłosa, Maria Żołądek, Elżbieta Wiktor, Irena Kołodziej, Genowefa Mysza,
Zdjęcia starszych domów z Dobrej, pozostałe zamieszczone w filmie:
Pytania do wywiadu: 1.Czy godzi się Pan/Pani na przeprowadzenie wywiadu o książkach? 2. Chciałybyśmy Pana/Panią zapytać jakie książki Pan/Pani, czytał/-a w latach młodzieńczych i obecnie? 3.Która z przeczytanych przez Pana/Panią książek najbardziej zapadła w Pana/Pani pamięci? 4.Jakie Pan/Pani ma lub miał/-a z daną książką przeżycia lub wspomnienia? 5.Czy mógłby/-aby, Pan/Pani przedstawić treść tej książki? 6.Jakie emocje Pan/Pani przeżywał/-a podczas czytania tej książki? 7.Czy poleca Pan/Pani tę książkę do czytania. Jeśli tak, to dlaczego?
Tak wyglądają dawne książki:
Wykres o książkach:
Przeżycia związane z książkami : Pozytywne przeżycia: -zadziwienie, -wzruszenie, -zaciekawienie, -zafascynowanie, -zauroczenie, -zadowolenie, -pogłębienie wiedzy, Negatywne przeżycia: -zniechęcenie z powodu przymusu czytania, -smutek, -znudzenie,
Teraz coś od nas : Chciałybyśmy zachęcić Was wszystkich do czytania książek. Nawet starsi ludzie polecają, by czytać. Dzięki książkom zdobywamy wiedzę , rozwijamy Naszą wyobraźnię, jest Nam łatwiej podczas pisania dyktand z jęz. pol. Książka uczy nas jak żyć, jest źródłem przeżyć i niesamowitych wrażeń.