Zaokrąglanie liczb Dlaczego posługujemy się zaokrągleniami liczb?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
UŁAMKÓW DZIESIĘTNYCH SPOSOBEM PISEMNYM
Advertisements

Cechy podzielności liczb
Trening przed klasówką.
Pochodna Pochodna  funkcji y = f(x)  określona jest jako granica stosunku przyrostu wartości funkcji y do odpowiadającego mu przyrostu zmiennej niezależnej.
Opracowanie: Maria Skarupa, Oliwia Mordyl kl.6b
Droga Napis „km/h” czytamy „kilometrów na godzinę”
Podstawowy postulat szczególnej teorii względności Einsteina to:
DZIAŁANIA NA LICZBACH NATURALNYCH
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
UŁAMKI DZIESIĘTNE porównywanie, dodawanie i odejmowanie.
Pisemne mnożenie liczb naturalnych
Pisemne dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych
Pisemne dzielenie liczb naturalnych
Matematyka w przyrodzie.
BIOSTATYSTYKA I METODY DOKUMENTACJI
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
PROCENTY I PROMILE.
Wykład 4 Rozkład próbkowy dla średniej z rozkładu normalnego
Patrycja Zasuń kl. 6c Rok szkolny 2008/2009
Temat lekcji: GRANICA CIĄGU.
Działania na ułamkach zwykłych
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Zaokrąglanie liczb Dlaczego posługujemy się zaokrągleniami liczb?
„Są plusy dodatnie i plusy ujemne.”
Aleksandra Duchnowicz kl. 6.d
Potęgi.
Dzisiaj powtarzamy umiejętności związane z tematem-
MATEMATYCZNY TEST SZÓSTOKLASISTY
Ułamki dziesiętne – powtórzenie
Prostokąt i kwadrat.
Wyrażenia algebraiczne
Zapraszamy na prezentację o kwadratach magicznych
Ułamki dziesiętne Ułamki dziesiętne o mianowniku 10, 100, 1000, ...
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 W GŁOGOWIE
Cechy podzielności liczb - utrwalenie wiadomości
TEST POWTÓRZENIOWY Liczby i działania.
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Opracowała Lidia Bissinger
Zamiana jednostek Długości Czasu Masy.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH
Ułamki dziesiętne Dawid Kubaczka kl. 5 „c” uczący: Ewa Szering.
„Wszystko powinno być wykonane tak prosto jak to możliwe, ale nie prościej.” Albert Einstein.
Tych troje dzieci wystepuja w niektorych pytaniach w tym tescie.
Hania Nguyen, Marta Żebrowska 6c
Zaokrąglanie liczb Dlaczego posługujemy się zaokrągleniami liczb?
Oś liczbowa Zaznaczanie liczb naturalnych na osi liczbowej
CHEMIA OGÓLNA dla geologów
KINDERMAT 2014 „Matematyka to uniwersalny język, za pomocą którego opisany jest świat”
Podział trójkątów ze względu na boki i kąty.
Cechy podzielności liczb - utrwalenie wiadomości
Działania w systemie binarnym
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Matematyka.
smiletemplates
Od cyfr egipskich do cyfr arabskich...
Omówienie i poprawa sprawdzianu
ZADANIA + ROZWIĄZANIA MGT challenge 2015 edycja II - gimnazjum.
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
Liczby naturalne Prezentacje wykonała: Aleksandra Górska Klasa V.
Autor: Małgorzata Paszyńska
OBJĘTOŚĆ PROSTOPADŁOŚCIANU. PROSTOPADŁOŚCIAN Prostopadłościan to równoległościan, którego każda ściana jest prostokątem. Ta definicja jest równoważna.
i jej zastosowanie w praktyce
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Cechy podzielności liczb
Zapis prezentacji:

Zaokrąglanie liczb Dlaczego posługujemy się zaokrągleniami liczb? Gdybyśmy zapytali konstruktora samochodu Ford Focus, jaką długość ma ten samochód, odpowiedziałby, że 4,465 m. Gdyby to samo pytanie zadać właścicielowi takiego samochodu, odpowiedziałby zapewne, że jego wóz ma około 4,5 m długości.

Ćwiczenie Zmierz długość wskazanego przez nauczyciela przedmiotu za pomocą linijki. Wynik podaj z dokładnością do 0,001 m (1 mm). Ćwiczenie powtórz 3 razy. Co zauważyłeś? Wybrany uczeń mierzy długość stołu

Reguły zaokrąglania liczb Gdy zaokrąglamy do dziesiątek, o wyniku zaokrąglenia decyduje cyfra jedności. Jeśli cyfra jedności jest równa 5 lub większa od 5 to zaokrąglamy w górę. Jeśli cyfra jedności jest mniejsza od 5, to zaokrąglamy w dół. Cyfra jedności jest mniejsza od 5 Zaokrąglamy w dół ! znak: „równe w przybliżeniu” ! Cyfra jedności jest większa od 5 Zaokrąglamy w górę

Zaokrąglanie do setek: Gdy zaokrąglamy do setek, o wyniku zaokrąglenia decyduje cyfra dziesiątek, gdy zaokrąglamy do tysięcy – decyduje cyfra setek, itd. Zaokrąglanie do setek: Cyfra dziesiątek jest mniejsza od 5, więc zaokrąglamy w dół Cyfra dziesiątek jest większa od 5, więc zaokrąglamy w górę Po kliknieciu Cyfra dziesiątek jest większa od 5, więc zaokrąglamy w górę (cyfrą setek jest 9, więc zaokrąglając powiększamy cyfrę tysięcy)

Zaokrąglanie do tysięcy: Cyfra setek jest mniejsza od 5, Więc zaokrąglamy w dół Cyfra setek jest równa 5, Więc zaokrąglamy w górę Po kliknięciu Cyfra setek jest większa od 5, Więc zaokrąglamy w górę

Zaokrąglanie ułamków dziesiętnych Do jedności: Cyfra części dziesiątych jest równa 5, Więc zaokrąglamy w górę Cyfra części dziesiątych jest mniejsza od 5, Więc zaokrąglamy w dół Do części dziesiętnych: Cyfra części setnych jest większa od 5, Więc zaokrąglamy w górę Po kliknieciu Cyfra części setnych jest mniejsza od 5, Więc zaokrąglamy w dół

Poniżej podano kilka interesujących danych liczbowych: Długość tunelu pod kanałem La Manche – 49940 m Średnia odległość Ziemi od Księżyca – 384400 km Prędkość światła – 299797,458 km/s Długość równika – 40075 km Powierzchnia Polski – 312685 km2 Leci samo Łatwiej byłoby zapamiętać te dane, gdyby liczby podane były w zaokrągleniu. Zaproponuj, jak zaokrąglić te liczby.

Zadanie 1. Dane są liczby: Podaj ich zaokrąglenia: Do części setnych: Do części dziesiętnych: Do jedności: Leci samo t=5 minuty Do setek:

Zadanie 1. Dane są liczby: Podaj ich zaokrąglenia: Do części setnych: 1214,54 374,04 989,60=989,6 Do części dziesiętnych: 1214,5 374,0=374 989,6 Do jedności: Leci samo 1215 374 990 Do setek: 1200 400 1000 Za każdą poprawną odpowiedź przyznaj sobie 1 punkt. Sumę punktów wpisz w wyznaczonym miejscu na karcie pracy.

Zadanie 2. Na osi zaznaczono kropkami liczby, których zaokrąglenia do części setnych są następujące: Wpisz pod kropkami odpowiednie litery. 7 7,01 ? Leci samo t=3 minuty

Zadanie 2. Na osi zaznaczono kropkami liczby, których zaokrąglenia do części setnych są następujące: Wpisz pod kropkami odpowiednie litery. 7 7,01 c d a b e f Leci samo Za każdą poprawnie umieszczoną literkę przyznaj sobie 1 punkt. Sumę punktów wpisz w wyznaczonym miejscu na karcie pracy.

Zadanie 3. Tylko jedna z czterech liczb jest wynikiem podanego działania. Nie wykonując dokładnych rachunków, ustal, która to liczba i podkreśl ją. 73,639 68,042 696,31 7,322 a) 59,61 58,196 503,66 60,2061 b) 251,407 2514,08 258,4 251408,02 c) Leci samo t=3 minuty 2503,4 250,02 25034 25,034 d)

Zadanie 3. Tylko jedna z czterech liczb jest wynikiem podanego działania. Nie wykonując dokładnych rachunków, ustal, która to liczba i podkreśl ją. a) 73,639 68,042 696,31 7,322 b) 59,61 58,196 503,66 60,2061 c) 251,407 2514,08 258,4 251408,02 d) 2503,4 250,02 25034 25,034 Za każde prawidłowe podkreślenie dodaj sobie 1 punkt. Sumę punktów wpisz w wyznaczonym miejscu na karcie pracy.

Zadanie 4. Lao, Bill i Algirdas wyruszają w podróż ze swoich krajów i chcą po drodze wstąpić do Warszawy. Lao wyruszy z Pekinu do Warszawy, następnie poleci samolotem do Kairu. Bill przyleci z Londynu do Warszawy i uda się do Tokio Algirdas dotrze z Wilna do Warszawy, a potem do Waszyngtonu. Na mapce podano odległości z Warszawy do poszczególnych miast. Oszacuj, który z turystów pokona najdłuższą trasę. Leci samo t=4 minuty

Lao Bill Algirdas Zadanie 4 6940+2610=9550 1440+8580=10020 Lao, Bill i Algirdas wyruszają w podróż ze swoich krajów i chcą po drodze wstąpić do Warszawy. Lao wyruszy z Pekinu do Warszawy, następnie poleci samolotem do Kairu. Bill przyleci z Londynu do Warszawy i uda się do Tokio. Algirdas dotrze z Wilna do Warszawy, a potem do Waszyngtonu. Na mapce podano odległości z Warszawy do poszczególnych miast. Oszacuj, który z turystów pokona najdłuższą trasę. samo Lao Bill Algirdas 6940+2610=9550 1440+8580=10020 390+7180=7570 Odp. Najdłuższą trasę pokonał Bill Za prawidłową odpowiedź przyznaj sobie 5 punktów. Sumę punktów wpisz w wyznaczonym miejscu na karcie odpowiedzi.

b) Czy 7 zł wystarczy, żeby kupić 2,5 kg truskawek? TAK/NIE Zadanie 5 CENY ZA 1 KG Jabłka 3,80 zł Gruszki 5,15 zł Pomarańcze 4,75 zł Banany 2,99 zł Arbuzy 3,15 zł Truskawki 3,99 zł Pani Zosia kupiła 2 kg jabłek i 1 kg gruszek. Zapłaciła 13,50 zł. Czy sprzedawczyni się pomyliła? TAK/NIE b) Czy 7 zł wystarczy, żeby kupić 2,5 kg truskawek? TAK/NIE c) Ania ma 15 zł. Kupiła arbuza, który ważył 3,5 kg. Czy może jeszcze kupić 1 kg pomarańczy? Leci samo t=6 minut TAK/NIE d) Wacek kupił banany, które ważyły 2,3 kg. Zapłacił za nie banknotem dziesięciozłotowym. Czy otrzyma więcej niż 3 zł reszty? TAK/NIE Skreśl nieprawidłową odpowiedź na karcie pracy.

b) Czy 7 zł wystarczy, żeby kupić 2,5 kg truskawek? TAK/NIE CENY ZA 1 KG Jabłka 3,80 zł Gruszki 5,15 zł Pomarańcze 4,75 zł Banany 2,99 zł Arbuzy 3,15 zł Truskawki 3,99 zł Zadanie 5 Pani Zosia kupiła 2 kg jabłek i 1 kg gruszek. Zapłaciła 13,50 zł. Czy sprzedawczyni się pomyliła? TAK/NIE b) Czy 7 zł wystarczy, żeby kupić 2,5 kg truskawek? TAK/NIE c) Ania ma 15 zł. Kupiła arbuza, który ważył 3,5 kg. Czy może jeszcze kupić 1 kg pomarańczy? TAK/NIE samo d) Wacek kupił banany, które ważyły 2,3 kg. Zapłacił za nie banknotem dziesięciozłotowym. Czy otrzyma więcej niż 3 zł reszty? TAK/NIE Za każdą poprawną odpowiedź przyznaj sobie 2 punkty. Sumę punktów wpisz w wyznaczonym miejscu na karcie pracy

Podsumowanie Zsumuj uzyskane przez siebie punkty. Wynik wpisz w miejscu: OGÓLNA SUMA PUNKTÓW ZA WSZYSTKIE ZADANIA Maksymalnie możesz uzyskać 12+6+4+5+8 = 35 punktów OTO SKALA OCEN: 0-10p niedostateczny 11-17p dopuszczający 18-26p dostateczny 27-31p dobry 32-35p b. dobry Wystaw sobie pod spodem ocenę.