Dane INFORMACYJNE Zespół Szkół w Mosinie 98/67_MF_G2 Kompetencja:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Advertisements

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1 1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
1.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Zespół Szkół Miejskich Nr 1 w Wałczu Matematyczno-fizyczna
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane informacyjne: Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wierzbnie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Program Operacyjny kapitał Ludzki
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Cele projektu: kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, gromadzenie, selekcjonowanie i przetwarzanie.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE INFORMACYJNE Cisnienie hydrostatyczne i atmosferyczne
1.
1.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Zespół Szkół w Mosinie 98/67_MF_G2 Kompetencja: Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Mosinie ID grupy: 98/67_MF_G2 Kompetencja: Matematyka i fizyka Temat projektowy: Gęstość materii Semestr/rok szkolny: I/2009/2010

Spis treści Gęstość. Fizycy zajmujący się tematyką gęstości. Prawo Archimedesa. Pływalność ciał. Wyznaczanie gęstości. Ile waży kieliszek złota? Uczestnicy projektu.

1. Gęstość 1.1 Definicja Gęstość, czyli inaczej masa właściwa, to stosunek masy określonej porcji substancji, do zajmowanej przez nią objętości.

1. Gęstość 1.2 Wzór Symbol Uwagi Wielkość fizyczna Jednostka w układzie SI grecka litera „ro” gęstość kg/m3 masa kg objętość m3

1. Gęstość 1.3 Jednostki pochodne Gęstość danej substancji wyrażamy w . Istnieją również jednostki pochodne do tej, czyli takie, które otrzymane zostały z jednostek podstawowych, poprzez zastosowanie rozmaitych wzorów. Jest to na przykład .

2. Fizycy zajmujący się tematyka gęstości 2.1 Galileusz Galileusz był włoskim fizykiem, astronomem i filozofem. Stworzył podstawy fizyki współczesnej (Galileusza transformacja) i zaczątki nauki o wytrzymałości materiałów. Jego największe osiągnięcia to: skonstruowanie teleskopu, odkrycie 4 księżycy Jowisza, oraz plam na Słońcu, jako pierwszy próbował teorię fizyczną oprzeć na eksperymencie. GALILEUSZ

2. Fizycy zajmujący się tematyka gęstości 2.2 Archimedes Archimedes to jeden z najwybitniejszych greckich fizyków i matematyków. Żył w Syrakuzach. Jego największymi zdobyczami naukowymi są: udowodnienie istnienia związku między obwodem koła a jego średnicą (liczba pi), sformułowanie prawa mówiącego o wyporności cieczy, nazwanego później Prawem Archimedesa. ARCHIMEDES

3. Prawo Archimedesa Siła wyporu działająca na ciało zanurzone w płynie jest równa ciężarowi płynu wypartego przez to ciało. Symbol Wielkość fizyczna Jednostka w układzie SI siła wyporu N gęstość płynu kg/m3 przyspieszenie ziemskie m/s2 objętość m3

4. Pływalność ciał By na własnej skórze przekonać się czym jest pływalność pojechaliśmy na basen. Potwierdzamy! Ciało będzie pływało po powierzchni cieczy, jeśli jego siła wyporu przy maksymalnym zanurzeniu będzie większa niż ciężar tego ciała.

4. Pływalność ciał Dlaczego balony latają? Gdzie jeszcze w otaczającym nas świecie możemy zaobserwować zjawisko pływalności? Na przykład, gdy na niebie widzimy lecący balon. Dlaczego balony latają? Ponieważ czaszę balonu wypełnia podgrzewane powietrze, które jest lżejsze niż to na zewnątrz. Działa siła wyporu, jeśli jest ona większa od siły grawitacji, wtedy balon się unosi (pływa w powietrzu).

5. Wyznaczanie gęstości Żeby wyznaczyć gęstość nieznanego ciała musimy: wyznaczyć masę przy pomocy wagi laboratoryjnej wyznaczyć objętość, stosując: wzór , w przypadku ciał o regularnych kształtach, menzurkę , w przypadku ciał o kształcie złożonym.

5. Wyznaczanie gęstości Podczas zajęć mieliśmy okazję zapoznać się z działaniem wagi laboratoryjnej. oraz dzięki wiedzy teoretycznej… udało się! Nauczyliśmy się obsługiwać wagę laboratoryjną i za jej pomocą potrafimy wyznaczyć masę ciała. Na początku wydawało się to skomplikowane… lecz po bliższym przyjrzeniu się…

5. Wyznaczanie gęstości W ten sposób można wyznaczyć gęstość wielu interesujących substancji lub przedmiotów. Przedmiot lub substancja Gęstość [kg/m3] cegła 1400 - 2200 gips 2310 - 2330 śnieg 125 srebro 10500 magnez 1740

6. Ile waży kieliszek złota? Pytanie: Jaką masę miałby kieliszek 50ml wypełniony złotem? Dane : V=50ml=0,05l=0,00005m3 =19300 kg/m3 Szukamy: m – masa Rozwiązanie: Taka mała ilość złota waży prawie kilogram? Tak, to przez fakt, że złoto ma tak dużą gęstość.

7. Uczestnicy projektu To my, jak widać wszyscy uśmiechnięci, bo fizyka jednak może się podobać!

7. Uczestnicy projektu 7.1 Prezentację Wykonali: Damian Przybylski Maja Kujawa Agnieszka Bączyk Szymon Bączyk Adam Leśniewicz Marianna Leszczyńska Jagoda Janik Aneta Kaczmarek oraz Mirela Baranowska – autorka zdjęcia i Zuzanna Kurnatowska – koordynator ds. kompozycji fotografii.

7. Uczestnicy projektu 7.2 opiekun: dr Dariusz Madej, nasz nauczyciel fizyki