Gry komputerowe-rozwijają czy uzależniają?
Gry komputerowe Gry komputerowe bawią nas oraz równie często nas frustrują. Szczególnie wtedy, kiedy mamy problem z przejściem danej gry, lub kiedy mamy gorszy dzień w jakąś grę. Jednak mimo tej frustracji kochamy gry komputerowe, mimo tego, że je kochamy rzadko obchodzi nas jak one powstają.
Jak powstają gry komputerowe? Gry komputerowe powstają przez duży okres czasu ok. 2-4 lata. Jest to czas wytężonej pracy dla studiów pracujących nad grą. Na świecie jest wiele grup które tworzą gry np.BioWare, Infinity Ward, CD projekt Red.
Gatunki gier
FPS-(First Person Shooter) Wiele osób twierdzi, że popularne strzelaniny są grami raczej mało ambitnymi. Jednak jak się okazuje wcale tak nie jest. Powstało bardzo wiele FPSów, które bardzo dobrze pokazują realizm gry dodatkowo wymagają od gracza myślenia i odpowiedniego podejścia do gry i pomimo, że to tylko gra to wiele osób traktuje je poważnie.
Gry dla dorosłych Skoro powstają gry dla małych dzieci, które powinny jednocześnie uczyć jak i bawić, to muszą również powstawać gry wyłącznie dla dorosłych, które dziecko nie tylko nie powinno otrzymać ale, które mogą być wręcz szkodliwe dla jego psychiki.
Gry klasyczne Warto zastanowić się nad jednym faktem na samym początku. Czym tak naprawdę są gry klasyczne, przecież każdego dnia wychodzi kilkaset tytułów nowych gier, które wypierają z każdą chwilą te starsze gry. Jednak jak na to spojrzeć z innej strony, przecież nie możemy nazwać klasyką czegoś co ma dopiero rok.
Gry wojenne/historyczne Wojna w świecie realnym budzi strach oraz zniszczenie. Wojna to nic dobrego, każdemu wojna kojarzy się ze zniszczeniem czy też śmiercią. Nawet wojna pomiędzy dwojgiem ludzi najczęściej kończy się zniszczeniem jednej osoby.
Survival-Horror Główną cechą survival-horrorów jest utrzymywanie gracza w ciągłym strachu lub poczuciu lekkiego przerażenia, dużo akcji zaskakujących i motywy rodem z horrorów.
Gry zręcznościowe Najwięcej hybryd powstało do gatunku gier zręcznościowych, czyli takich, które wymagają od gracza albo szybkiego klikania, albo też sto procent opanowania mechaniki gry.
Sandboxy Sandbox oznacza piaskownica, znaczy w takiej grze można wymyślać różne sposoby na zabawę poza rozwiązywaniem zadań, czy posuwaniem wątku fabularnego.
Gry Wyścigowe Większość mężczyzn bardzo lubi samochody. Również niektóre kobiety. Dlatego też powstało do dzisiaj bardzo wiele gier, które takie rajdy symulują. Powstały zarówno gry rajdowe jak i symulacje formuły 1 lub też gry, które pokazują wyścigi uliczne.
Gry sportowe Gry sportowe są wiernym odzwierciedleniem rzeczywistych sportów. Wiele tytułów jest produkowana z dużym zaangażowaniem przez wydawców. Na rynku prowadzi teraz Fifa 12 oraz Pro Evolution Soccer 2012.
Znaczenie gier komputerowych dla naszego życia Gry komputerowe są bardzo ważne wtedy kiedy chcemy się rozluźnić, lub pograć ze znajomymi. Dla mnie gry są też częścią sztuki w naszym świecie.
Pozytywne skutki gier Gry komputerowe bywają bardzo często krytykowane w mediach. Czy słusznie? Nie, ponieważ można z tej rozrywki wyciągnąć wiele pożytku. Gry bardzo dobrze rozwijają koordynację ruchową, refleks i umiejętność skupienia się na wielu rzeczach jednocześnie.
Negatywne skutki gier Problemem gier komputerowych jest to że często uzależniają. Takie uzależnienie jest bardzo groźne i wpływa na życie psychiczne. Możemy grać Z UMIAREM!
Szkolna ankieta
Szkolna ankieta Najczęściej udzielane odpowiedzi w szkolnej ankiecie. 2.W jakie typy gier najczęściej grają gimnazjaliści: -FPS-y -Akcja -Sandbox
Szkolna ankieta Najczęściej udzielane odpowiedzi w szkolnej ankiecie. 3.Czy twoim zdaniem gry uzależniają? Nie, ponieważ są częścią rozrywki, która sprawia nam przyjemność. 4.Co według ciebie jest najważniejsze w grach? Moim zdaniem najważniejsza rzecz w grach to kreatywność.
Szkolna ankieta Najczęściej udzielane odpowiedzi w szkolnej ankiecie. 5.Ile pieniędzy miesięcznie wydajesz na gry?
Wniosek wywodzący się z naszej prezentacji. Naszym zdaniem gry rozwijają wyobraźnię, lecz spędzając przy nich dużo czasu mogą być szkodliwe dla naszego zdrowia i psychiki. Można rzec że granie w gry jest przydatne, ale trzeba to robić z umiarem.
Prezentacje przygotowała klasa 2b: Mateusz Żywicki, Tomasz Rodak, Bartosz Wójcik, Przemysław Topyła, Krzysztof Kędzierski oraz Damian Romanek Dziękujemy za uwagę