Profesjonalizacja branży eventowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W RZESZOWIE
Advertisements

PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Analiza ryzyka projektu
Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Hotel Courtyard – Warszawa
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Misja i wizja SDSiZ RP - w poszukiwaniu strategii rozwoju poradnictwa w Polsce Wojciech Kreft Wiceprzewodniczący SDSiZ RP.
PROGRAM AMBASADORSKI CITI HANDLOWY
Plan komunikacji PO KL - założenia
Raport „Adapting to Change”
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
Czy Digital Signage to interesujący kanał dla marketerów?
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
Inwestycje i projekty inwestycyjne (menedżer projektu)
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
O Firmie jeden z liderów na rynku usług outsourcingu, doradztwa personalnego oraz pośrednictwa pracy szeroka wiedza, poparta kilkuletnim doświadczeniem.
Adam Walicki - 30 września 2010
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
PRACA SOCJALNA W ORGANIZACJI POZARZĄDOWEJ
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Agencja ProMark Akcje promocyjne w punkcie sprzedaży.
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
Szkolenia, Coaching, PR.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Rola badań i agencji badawczej w planowaniu i realizacji działań marketing services Warszawa, październik 2003.
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?
Prof. Aleksander Surdej
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Szanowni Państwo! Właśnie rozpoczęliście biznes i nie wiecie jak wypromować swoją firmę. Może Wasza firma ma już swoje miejsce na rynku, ale potrzebuje.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Konferencja Gdańsk - PODR
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Logistyk.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
„Event – skuteczne narzędzie HR” Agnieszka Zyśk-Pożoga CSR & Events Manager Provident Polska S.A.
ACANTHUS AUREUS – ZŁOTY AKANT Statuetką ACANTHUS AUREUS nagradzane są stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
HOOP - Dzień Przytulania
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Zgłoszenie do konkursu
MARKETING INTERNETOWY
BUDŻETOWANIE Biuletyn Obsługi Klienta czas zacząć… BOK
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Zapis prezentacji:

Wyzwania branży eventowej Konferencja ‘Trendy Event Marketing’ Warszawa, 7 lipca 2010

Profesjonalizacja branży eventowej

1. Budowanie znaczenia event marketingu

Budowanie znaczenia event marketingu Trendy światowe – rosnące znaczenie event marketingu Wysoka efektywność Zaangażowana grupa docelowa Brand Experience http://meetingsreview.com/news/view/10258 Potrzeba budowania wizerunku branży w Polsce Event to narzędzie komunikacji a nie ‘imprezka’ Pomimo tego, że wydaje się, że eventy może organizować każdy, aby organizować efektywne eventy, które skutecznie będą budowały wizerunek marki/firmy należy mieć dużą wiedzę i doświadczenie /wartość intelektualna/ Rosnące znaczenie event marketingu Z jednej strony coraz więcej eventów o strategicznym znaczeniu – eventów, które stają się centrum wokół którego skupia się komunikacja ATL, PR itp. Z drugiej strony kryzys, który dotknął branżę eventową w 2009 roku, wskazuje na nieugruntowaną pozycję tej branży na polskim rynku Klienci częściej „obcinali” budżety na działania eventowe niż na innego rodzaju narzędzia komunikacji

1. Budowanie znaczenia event marketingu 2. Określenie zakresu usług agencji eventowych

Określenie zakresu usług agencji eventowych Co konkretnie leży w zakresie pracy event managera? Potrzeba określenie zasad współpracy oraz podziału obowiązków w przypadku eventów, w które zaangażowane są inne podmioty, np. agencje PR, agencje interactive Odpowiedzialność za koncepcję, doradztwo i realizację, a nie tylko to ostatnie Często praca event managerów sprowadzana jest tylko do wykonawstwa kiedy event managerowie powinni brać czynny udział w tworzeniu koncepcji dopasowanej do potrzeb komunikacyjnych marki/klienta oraz powinni być doradcą klienta na każdym etapie prac nad eventem Praca w event marketingu wymaga znajomości innych narzędzi komunikacyjnych Często inne działania towarzyszą eventowi lub event stanowi ich uzupełnienie Zleceniodawcami eventów są przedstawiciele różnych działów (m.in.: PR, HR, Dział Marketingu, Dział Sprzedaży)

1. Budowanie znaczenia event marketingu 2. Określenie zakresu usług agencji eventowych 3. Jakość usług

Podnoszenie jakości usług Praca event managera nie sprowadza się jedynie do strony wykonawczej – uświadomienie uczestnikom rynku, że eventy to również wartość intelektualna a nie tylko czysta egzekucja Im większe doświadczenie i wiedza event managera tym efektywniejszy event Kreowanie wartości dodanej /kreacja, zarządzanie projektem, jakość client servisu/

1. Budowanie znaczenia event marketingu 2. Określenie zakresu usług agencji eventowych 3. Profesjonalizacja usług 4. Mierzenie efektywności

Mierzenie efektywności Ewaluacja celów jako najlepszy sposób mierzenia efektywności działań eventowych Eventy realizują bardzo różne cele komunikacyjne i ciężko jest mierzyć skuteczność działań według jednego wzoru Ważne, aby na początku pracy nad projektem jasno określić cele oraz sposoby ich mierzenia Np. liczba wejść na stronę klienta po evencie Np. liczba osób, które zapiszą się na jazdy próbne po evencie Np. wysoki poziom zadowolenia pracowników oceniany na podstawie ankiety Np. efekt PR http://www.youtube.com/watch?v=tEqJV1acgN4

1. Budowanie znaczenia event marketingu 2. Określenie zakresu usług agencji eventowych 3. Profesjonalizacja usług 4. Mierzenie efektywności 5. Stworzenie standardów współpracy z klientami

Stworzenie standardów współpracy z klientami Dążenie do przejrzystości procedur przetargowych Ile agencji startuje w przetargu? Jakie agencje startują w przetargu? Kryteria ewaluacji oferty Respektowanie praw autorskich Sposób naliczania wynagrodzenia Duża rozbieżność między stawkami PR czy BTL a stawkami eventowymi Dążenie do tego, aby wynagrodzenie odpowiadało poziomowi zaangażowania agencji w projekt i było adekwatne do nakładów pracy Określenie zakresu odpowiedzialności Zwłaszcza w przypadku projektów, realizowanych we współpracy z agencjami zajmującymi się innymi obszarami komunikacji Np. sytuacja, w której agencja eventowa jest Organizatorem wydarzenia i pracuje z agencjami wskazanymi przez Klienta

Dziękuję za uwagę W razie dodatkowych pytań jestem do dyspozycji Sylwia Ziemacka, Event Director, Euro RSCG 4D E-mail:sylwia.ziemacka@eurorscg.pl