Tramwaje w Miluzie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PAT WSPÓLNE PASY I PRZYSTANKI AUTOBUSOWO-TRAMWAJOWE W WARSZAWIE
Advertisements

WYCHOWANIE KOMUNIKACYJNE
Budowa centralnego odcinka II linii metra
Znaki informacyjne.
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Przygotowała mgr inż. Ewa Lorek
TRANSPORT Roman Idczak.
ZNAKI DROGOWE.
Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego
Prezentacja – Daria Staś
Manewry ruchu drogowego
Znaki poziome.
Zawracanie Cofanie Postój i zatrzymanie
BĄDŹ BEZPIECZNY NA DRODZE
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
MOJE PIERWSZE PRAWO JAZDY
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Znaki Drogowe Test.
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
Tramwaje w Sheffield.
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Czyli mosty na Wiśle w Warszawie
Tramwaje w Sztutgarcie
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Zasady przejazdu przez skrzyżowania o ruchu niekierowanym
ZNAKI DROGOWE Z ZAKRESU KARTY ROWEROWEJ
Zespół Szkół Rolniczych i Ogólnokształcących w Żywcu-Moszczanicy
PODSTAWOWE MANEWRY W CZASIE JAZDY ROWEREM
CZY ZNASZ ZNAKI DROGOWE ?
Tramwaje w Nottingham.
Tramwaje w Nicei.
Tramwaje w Saint Etienne
Tramwaje w Marsylii.
Tramwaje w Grenoble.
przygotował: Jacek Makuch SEMINARIUM Z PRZEDMIOTU „KOLEJE MIEJSKIE”
Polskie Towarzystwo Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy Turystyczno-Krajoznawcze z Zagranicą UMŁ Oddział Łódź – Polesie im. Jana Dylika Klub Turystów.
La Défense to nowoczesna dzielnica biurowo- wystawienniczo-mieszkalno-handlowa, w aglomeracji Paryskiej. Dzielnica ta stanowi główne centrum biznesu.
Dariusz Mrowiński SKRZYŻOWANIA DRÓG Bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Program „IV” DZIECI I RUCH DROGOWY.
KONFERENCJA PRASOWA INAUGURUJĄCA KAMPANIĘ SPOŁECZNĄ BĄDZMY RAZEM BEZPIECZNI MAJ – WRZESIEŃ 2009r. Zakład R-1 Wola 6 maja 2009r, ul. Młynarska 2.
Poznajemy znaki drogowe – wirtualna lekcja wychowania komunikacyjnego
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Etap 1 Warszawa, wrzesień 2011.
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
INFORMACJA W ZAKRESIE UTRUDNIEŃ W ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO
Znaki drogowe!.
MOJA MAŁA OJCZYZNA MYSZKÓW TU JESTEŚMY Mamy przyjaciół w Czechach, Hiszpanii i Niemczech.
PIERWSZEŃSTWO PRZEJAZDU NA SKRZYŻOWANIU DRÓG
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
ZNAKI DROGOWE Z ZAKRESU KARTY ROWEROWEJ
ZNAKI W RUCHU DROGOWYM.
Znaki informacyjne.
Sygnały na drodze.
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
Gdańsk, 12 kwietnia 2016 Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych, zmiana organizacji na rondzie Marynarki Polskiej,
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym Organizacja ruchu podczas budowy centralnego odcinka II linii metra przy rondzie Daszyńskiego.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Poznajemy znaki drogowe – wirtualna lekcja wychowania komunikacyjnego
Włoskie inspiracje transportowe na przykładzie Mediolanu.
Tramwaje w Bordeaux.
Tramwaje w Miluzie.
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
Tramwaje w Nicei.
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Zapis prezentacji:

Tramwaje w Miluzie

http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh- mulhouse.html Prezentację opracowano na podstawie strony internetowej Jacka Wesołowskiego: http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh- mulhouse.html uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron: http://fr.wikipedia.org/wiki/Tramway_de_Mulhouse http://www.mulhouse.fr/fr/letram http://www.railway- technology.com/projects/mullhouse/

20 maja 2006 tramwaje powróciły na ulice miasta Pierwotną sieć komunikacji tramwajowej uruchomiono w 1882 roku, a zlikwidowano w 1957 20 maja 2006 tramwaje powróciły na ulice miasta Oddano do użytku 11,7 km tras tramwajowych z 24 przystankami, na których uruchomiono dwie linie

Porte Jeune - wspólny odcinek obu linii tramwajowych System składa się z dwóch linii łączących się krótkim czterotorowym odcinkiem z przystankami na Porte Jeune w centrum

Linie autobusowe skrócono albo poprowadzono południowym skrajem centrum; plac przestał być węzłem drogowym, samochodem można go pokonać tylko w jedną stronę (cienki pasek asfaltu po prawej); nie tak miało być w czasach, gdy powstawał wieżowiec po lewej, dumnie nazwany "La Tour de l'Europe"

Gare Centrale, krańcówka przy dworcu kolejowym SNCF - tramwaje bezpośrednio podjeżdżają pod główne wejście do budynku dworca, jest to również spory węzeł autobusowy

Rue de Metz - linia tramwajowa między Porte Jeune a Gare Centrale jest szczególnie interesująca, tutaj mija ona "Tour de Bollwerk" - pozostałości średniowiecznych fortyfikacji; w oddali "Tour de l'Europe"

Rue de Somme - po kilku zakrętach trasa wchodzi w dzielnicę powstałą po połowie XIX w, jest tu sporo czerwonego bruku oznaczającego strefy zastrzeżone dla tramwaju, samochody mogą jechać tylko pasem asfaltowym

Rue de la Sauvage, część głównej osi od centrum do dworca SNCF - radośnie pomalowany wagon Citadis (malowanie oficjalne) właśnie opuszcza Rue de la Somme, na pierwszym planie perony przystanku République

Place de la République ...

... tramwaje go przecinają ...

... ale ruch kołowy (w tym autobusy) biegnie dookoła pokonując ostre zakręty na wjeździe i wyjeździe

... i po zbudowaniu linii tramwajowej Place de la République przed ... ... i po zbudowaniu linii tramwajowej

Avenue du Président Kennedy, zachodni wjazd do śródmieścia - by pomieścić tramwaje jezdnię zwężono do jednego pasa ruchu (może to być nieco irytujące dla kierowców, gdyż tramwaje jeżdżą tu zaledwie co kwadrans)

Avenue du Président Kennedy, skręt w lewo przez torowisko w Rue d'Alsace - kiedy nadjeżdża tramwaj sygnalizator dla samochodów pokazuje czerwone (nawet ci, którzy chcą jechać na wprost, muszą czekać)

Avenue du Président Kennedy przy Rue Schlumberger - korek samochodowy ciągnie się nieprzerwanie w miarę zbliżania się do centrum; w oddali typowy przystanek tramwajowy (ich znakiem są dwa wielkie kolorowe łuki)

Przystanek Nations na zachodnich przedmieściach - typowy zestaw urządzeń nie różni się zasadniczo od innych systemów francuskich, z wyjątkiem samego designu (zawsze charakterystycznego dla danego miasta); nie ma oficjalnej tarczy przystanku tramwajowego - forma architektoniczna ma go anonsować

Rue Matthias Grünewald koło przystanku Nations - nowe urządzenie przestrzeni ulicznej wokół linii tramwajowej

Rue Flammarion - zamieniona w zielony pas z torowiskiem, w oddali przystanek Porte Haute

Przystanek Tour Nessel na linii 2 - podwójne łuki stały się symbolem systemu tramwajowego Miluzy

Rattachement, tymczasowa północna krańcówka linii 1 - początek przedłużenia, którego uruchomienie planowane jest w 2009 roku

Coteaux - krańcówka linii 2 obsługująca rozległe nowoczesne osiedle mieszkaniowe

Przystanek Université - jedno z dwóch miejsc systemu tramwajowego urządzonych jako Park and Ride

Przystanek Daguerre - większość torowisk systemu tramwajowego jest wydzielona z ruchu ulicznego

System tramwajowy Miluzy jest nadal kształtowany - w następnych latach mają być wykonane wydłużenia tras (linie niebieskie i żółte) ...

... w tym jedna linia według "modelu Karlsruhe”, czyli jako tramwaj dwusystemowy (po torach kolejowych)

Tramwaje dwusystemowe będą docierać do centrum Miluzy nowym połączeniem tramwajowej linii 2 z linią kolejową (na wiadukcie) Tram-trains will gain access to central Mulhouse via a new connection from near this main line overbridge on Line 2

Uruchomienie tramwajów dwusystemowych oznacza, że część taboru obsługującego linię kolejową będzie docierać do dworca ulicami Miluzy Advent of tram-train means that services on the Thann line will also reach the SNCF station through the Mulhouse streets