Trendence Graduate Barometer 2012 Polish Business Edition Lublin - Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lifelong Learning Programme Projekt GRUNDTVIG Multilateral INTEGRA
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa indywidualna lektura grecka w oryginale?
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
ERASMUS… … czyli jak odbyć część studiów za granicą
Ministerstwo Gospodarki Poland'sexperience Waldemar Pawlak Deputy Prime Minister, Minister of Economy March 2010.
Wzory ułatwiające obliczenia
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej (BUWiWM)‏
Wyjazdy zagraniczne studentów GWSP w ramach programu LLP-Erasmus.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku Podlaski Absolwent Absolwenci kierunków turystycznych, informatycznych i medycznych na rynku pracy dr Jarosław Kilon.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
Badanie opinii absolwentów programów MBA do Rankingu zgłosiło się 28 programów studiów MBA, każdy z programów miał możliwość wskazać max 15 absolwentów,
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
MODUŁ A.
Praktyki zawodowe na kierunku FIZJOTERAPIA w roku akademickim 2012/2013.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Pytania studentów dotyczące uczestnictwa w Programie LLP Erasmus.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
Administracja Programu Erasmus: mgr Joanna Siwiec, pokój 010C,
Administracja Programu Erasmus: mgr Joanna Siwiec, pokój 010C,
Zapis prezentacji:

trendence Graduate Barometer 2012 Polish Business Edition Lublin - Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Spis treści 1.Informacje ogólne / metodologia 2.Key performance indicators: Studenci 3.Profil studenta 4.Oczekiwania studentów i ocena uniwersytetu 5.Edukacja i kariera 6.Pracodawcy - marki i komunikacja

© trendence | Page 3 | over 530,000 participants 27 countries 1,150 universities trendence radius of action

© trendence | Page 4 | trendence clients Accounting Deloitte & Touche Ernst & Young KPMG PricewaterhouseCoopers Grant Thornton Automotive Industry AUDI BMW Group Bosch Rexroth Brose Daimler DEKRA Hella Mahle Michelin Porsche Škoda Toyota Volkswagen ZF Friedrichshafen Consulting Accenture A.T. Kearney The Boston Consulting Group Capgemini Emerging Hays McKinsey & Company Consumer Goods Beiersdorf Coca-Cola Dr. Oetker Ferrero Henkel Kraft Foods L'Oreal Marks & Spencer Mars McDonalds Nestlé Deutschland AG Unilever Energy Areva NP BP E.ON Enercon GDF SUEZ Mainova AG Nordex Rehau RWE Stadtwerke München Vattenfall Veolia Vestas Financial Services BAML BNP Paribas Commerzbank Credit Agricole Credit Suisse Deutsche Bank Deutsche Börse Deutsche Bundesbank Deutsche Postbank DZ Bank HSBC JP Morgan KfW Bankengruppe MLP Finanzdienstleistungen Royal Bank of Scotland Société Générale Sparkassen Finanzgruppe Targobank Volks- und Raiffeisenbanken Government Agencies Bundeswehr Deutsche Flugsicherung Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt e.V. (DLR) National Health Service (NHS) Teach First_UK Industry / Manufacturing ABB Bilfinger Berger AG CLAAS KGaA mbH EADS Bouygues Construction BSH Bosch und Siemens Hausgeräte Carl Zeiss Deutsche Lufthansa Evonik euro engineering Ferchau Infineon Technologies Jenoptik Krones Lufthansa Technik MAN Osram Otto Bock Rheinmetall Rolls-Royce Bosch Gruppe Rohde & Schwarz Salzgitter Schaeffler Gruppe Schott Siemens SMA Solar Technology SMS Stihl Texas Instruments Thales ThyssenKrupp Tognum Voith Insurance Allianz AOK Basler Versicherungen ERGO Generali Munich Re IT Solutions AVM DATEV Hewlett Packard IBM SAP Software AG Law Allen & Overy Clifford Chance CMS Hasche Sigle Eversheds Freshfields Gleiss Lutz K&L Gates LLP Linklaters Mayer Brown Noerr LLP Shearman & Sterling LLP Media Axel Springer Bertelsmann Pharmaceutical/Chemical Industry BASF Bayer Dräger Fresenius Merck Roche Retail Aldi Süd Edeka Enterprise Rent-A-Car (ERAC) H&M IKEA Kaufland Lidl Metro OBI Otto Peek & Cloppenburg REWE Rossmann Tchibo Telecommunication Deutsche Telekom Telefonica Vodafone Tourism / Logistics Accor Hotellerie DB Mobility Logistics Deutsche Post DHL Groupe La Poste SNCF Thomas Cook

© trendence | Page 5 | Metodologia: trendence Graduate Barometer - European Edition Wskaźnik odpowiedzi Informacje ogólne Metoda:Ankieta online Realizacja terenowa:Wrzesień luty 2012 Uczestnictwo: Analiza: Grupy studentów: Relacje mediów: zaproszenia poprzez mailing biur karier; zapewniona anonimowość; losowanie nagród lub datków na cele charytatywne Analiza danych z wykorzystaniem narzędzi statystycznych; zachowanie standardów MRS i ESOMAR oraz ISO Analizowana próba europejska i różne podgrupy, włącznie ze studentami z Polski i Państwa uczelni Frankfurter Allgemeine Zeitung 2012 Uczelnie uczestniczące Respondenci

© trendence | Page 6 | Oświadczenie dla prasy Uwaga: Niniejszy dokument zawiera niepublikowane wcześniej wyniki badania. Poprzez Raport Partnerski chcielibyśmy podziękować Państwu za uczestnictwo w badaniu trendence Graduate Barometer European Edition. Jeśli życzą sobie Państwo opublikować wybrane statystyki, w szczególności całe tabele lub wykresy, prosimy się wcześniej z nami skontaktować. Jest to konieczne ze względu na poufność informacji zawartych w każdym z raportów."

© trendence | Page 7 | »Badanie trendence Graduate Barometer osiągnęło status największego badania na temat kariery, edukacji i pracodawców w Europie. 950 instytucji w 24 krajach podjęło współpracę i 343,796 studentów wzięło udział w ankiecie. »Badanie zostało przeprowadzone w następujących krajach: Austria, Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Słowacja, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Turcja i Wielka Brytania. »Studentów zapytano o preferencje i oczekiwania co do ich przyszłej kariery, satysfakcję z ich uczelni jak również atrakcyjność potencjalnych pracodawców. »Grupą docelową ankiety byli studenci kierunków ekonomicznych/biznesowych oraz technicznych/informatycznych/nauk o ziemi, ale oczywiście jesteśmy zainteresowani poznaniem opinii wszystkich studentów. Z tego powodu publikujemy trzy wydania Raportów Partnerskich trendence Graduate Barometer: ekonomiczny, techniczny i ogólny (do którego zalicza się studentów wszystkich kierunków). »Badanie trendence Graduate Barometer osiągnęło status największego badania na temat kariery, edukacji i pracodawców w Europie. 950 instytucji w 24 krajach podjęło współpracę i 343,796 studentów wzięło udział w ankiecie. »Badanie zostało przeprowadzone w następujących krajach: Austria, Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Słowacja, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Turcja i Wielka Brytania. »Studentów zapytano o preferencje i oczekiwania co do ich przyszłej kariery, satysfakcję z ich uczelni jak również atrakcyjność potencjalnych pracodawców. »Grupą docelową ankiety byli studenci kierunków ekonomicznych/biznesowych oraz technicznych/informatycznych/nauk o ziemi, ale oczywiście jesteśmy zainteresowani poznaniem opinii wszystkich studentów. Z tego powodu publikujemy trzy wydania Raportów Partnerskich trendence Graduate Barometer: ekonomiczny, techniczny i ogólny (do którego zalicza się studentów wszystkich kierunków). Przewagi konkurencyjne trendence Graduate Barometer 2012:

© trendence | Page 8 | Uczestnictwo

© trendence | Page 9 | Uczestnictwo (cd.)

© trendence | Page 10 | Respondenci

| Page 11 | Profil studenta: Wiek i płeć

| Page 12 | Profil studenta: Wiek i płeć (cd.)

Spis treści 1.Informacje ogólne / metodologia 2.Key performance indicators: Studenci 3.Profil studenta 4.Oczekiwania studentów i ocena uniwersytetu 5.Edukacja i kariera 6.Pracodawcy - marki i komunikacja

| Page 14 | Key Performance Indicators Do naszych zadań należy również tworzenie profilu studenta z wysokim potencjałem, który może wnieść do przedsiębiorstwa nową wartość. Wymienione wyżej wskaźniki (KPI) odpowiadają oczekiwaniom pracodawców. Podobnie jak firmy opracowują strategię pozyskiwania najlepszych studentów, również uczelnie poszukują odpowiedzi na pytanie, jakich absolwentów dostarczają rynkowi pracy.

| Page 15 | Key Performance Indicators: Studenci WybitnaDobraPrzeciętnaZłaBardzo zła Ocena działalności uczelni

Spis treści 1.Informacje ogólne / metodologia 2.Key performance indicators: Studenci 3.Profil studenta 4.Oczekiwania studentów i ocena uniwersytetu 5.Edukacja i kariera 6.Pracodawcy - marki i komunikacja

| Page 17 | Opinia

| Page 18 | Profil

| Page 19 | Stopień studiów Jaki tytuł zawodowy uzyskają Państwo po ukończeniu obecnych studiów?

| Page 20 | Kierunek Jaką specjalizację Pani/ Pan wybrał?

| Page 21 | Czas studiowania W którym roku rozpoczął/ rozpoczęła Pan/ Pani pierwsze studia? Kiedy sądzi Pan/ Pani, że podejmie pierwszą pracę po ukończeniu studiów?

| Page 22 | Osiągnięcia akademickie Jak Pani/ Pan ocenia swoje osiągnięcia naukowe?

| Page 23 | Doświadczenie i zaawansowana znajomość angielskiego Jakie posiada Pani/ Pan doświadczenie zawodowe (3 miesiące lub dłuższe)? Czy zna Pani/ Pan język angielski w STOPNIU ZAAWANSOWANYM?

| Page 24 | Zaawansowana znajomość angielskiego w Europie Czy zna Pani/ Pan język angielski w STOPNIU ZAAWANSOWANYM?

| Page 25 | Zaawansowana znajomość angielskiego w Europie (cd.) Czy zna Pani/ Pan język angielski w STOPNIU ZAAWANSOWANYM?

| Page 26 | Kompetencje miękkie

Spis treści 1.Informacje ogólne / metodologia 2.Key performance indicators: Studenci 3.Profil studenta 4.Oczekiwania studentów i ocena uniwersytetu 5.Edukacja i kariera 6.Pracodawcy - marki i komunikacja

| Page 28 | Opinia Proszę się odnieść do poniższych stwierdzeń.

| Page 29 | Ogólna ocena działalności uczelni w Europie Czy jest Pani/ Pan ogólnie zadowolony z uczelni/ kierunku na jakim studiuje? 1 = Bardzo zadowolona/y; 7 = Bardzo niezadowolona/y

| Page 30 | Ogólna ocena działalności uczelni w Europie (cd.) Czy jest Pani/ Pan ogólnie zadowolony z uczelni/ kierunku na jakim studiuje? 1 = Bardzo zadowolona/y; 7 = Bardzo niezadowolona/y

| Page 31 | Ocena działalności uczelni: Znaczenie a satysfakcja (Europa) (A) Jakie czynniki były istotne przy wyborze wyższej uczelni/ kierunku studiów? (B) Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 32 | Ocena działalności uczelni: Znaczenie a satysfakcja (Europa) (cd.) A) Jakie czynniki były istotne przy wyborze wyższej uczelni/ kierunku studiów? (B) Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 33 | Ocena działalności uczelni: Znaczenie a satysfakcja (Polska) A) Jakie czynniki były istotne przy wyborze wyższej uczelni/ kierunku studiów? (B) Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 34 | Ocena działalności uczelni: Znaczenie a satysfakcja (Polska) (cd.) A) Jakie czynniki były istotne przy wyborze wyższej uczelni/ kierunku studiów? (B) Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 35 | Korzystanie z dni kariery na uczelni Jakiego rodzaju imprezy służą Pani/ Panu do zapoznania się z rynkiem pracy?

| Page 36 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 37 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 38 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 39 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 40 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 41 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 42 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 43 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 44 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 45 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 46 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 47 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 48 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 49 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 50 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

| Page 51 | Ocena działalności uczelni - Rozwój Proszę dokonać oceny Państwa uczelni. W jakim stopniu są realizowane niżej wymienione zadania? (dobrze ; nie mam zdania; źle)

Spis treści 1.Informacje ogólne / metodologia 2.Key performance indicators: Studenci 3.Profil studenta 4.Oczekiwania studentów i ocena uniwersytetu 5.Edukacja i kariera 6.Pracodawcy - marki i komunikacja

| Page 53 | Opinia Proszę się odnieść do poniższych stwierdzeń.

| Page 54 | Wskaźnik optymizmu Indeks Optymizmu trendence to wskaźnik pewności absolwentów co do ich perspektyw zawodowych. Został policzony na podstawie dwóch parametrów, które były oceniane co roku w pytaniach dotyczących procesu rekrutacji. 1) Przewidywana liczba wysłanych podań o pracę 2) Czas potrzebny na znalezienie pracy. Najwyższa możliwa ocena 100 oznacza przegrzanie rynku pracy: w takiej sytuacji każdy absolwent znalazłby pracę w możliwie najkrótszym czasie i przy minimalnym wysiłku.

| Page 55 | Priorytety zawodowe Które z poniższych czynników są dla Pani/ Pana szczególnie istotne w pierwszej pracy po ukończeniu studiów? Respondentów poproszono o wskazanie, które z przeciwstawnych czynników wymienionych powyżej preferują i w jakim stopniu. Im bardziej słupek diagramu jest wychylony na prawą lub na lewą stronę, tym silniej wymieniony czynnik określa priorytety zawodowe studenta.

| Page 56 | Proces rekrutacji: Przewidywany czas poszukiwania pierwszej pracy Jak Pani/ Pan uważa, ile w sumie miesięcy zajmie (zajęło już) znalezienie adekwatnej pracy?

| Page 57 | Proces rekrutacji: Przewidywany czas poszukiwania pierwszej pracy (cd.) Jak Pani/ Pan uważa, ile w sumie miesięcy zajmie (zajęło już) znalezienie adekwatnej pracy?

| Page 58 | Proces rekrutacji: Przewidywana liczba wysłanych podań o pracę Ile podań o pracę będzie musiała Pani/ Pan rozesłać (czy też już wysłał/a) w trakcie procesu ubiegania się o pracę?

| Page 59 | Proces rekrutacji: Przewidywana liczba wysłanych podań o pracę (cd.) Ile podań o pracę będzie musiała Pani/ Pan rozesłać (czy też już wysłał/a) w trakcie procesu ubiegania się o pracę?

| Page 60 | Oczekiwania dotyczące pierwszej pracy: Stosunek oczekiwanego rocznego wynagrodzenia brutto do oczekiwanego czasu pracy w Europie Ile godzin są Państwo gotowi pracować na tym stanowisku? Jakiego zarobku brutto oczekują Państwo na tym stanowisku?

| Page 61 | Oczekiwania dotyczące pierwszej pracy: Oczekiwane roczne wynagrodzenie brutto Jakiego zarobku brutto oczekują Państwo na tym stanowisku?

| Page 62 | Oczekiwania dotyczące pierwszej pracy: Oczekiwane roczne wynagrodzenie brutto (cd.) Jakiego zarobku brutto oczekują Państwo na tym stanowisku?

| Page 63 | Oczekiwania dotyczące pierwszej pracy: Oczekiwany czas pracy Ile godzin są Państwo gotowi pracować na tym stanowisku?

| Page 64 | Oczekiwania dotyczące pierwszej pracy: Oczekiwany czas pracy (cd.) Ile godzin są Państwo gotowi pracować na tym stanowisku?

| Page 65 | Oczekiwania dotyczące pierwszej pracy: Oczekiwany staż pracy na pierwszym stanowisku Jak długo zamierza Pani/ Pan pracować na danym stanowisku?

| Page 66 | Oczekiwania dotyczące pierwszej pracy: Oczekiwany staż pracy na pierwszym stanowisku (cd.) Jak długo zamierza Pani/ Pan pracować na danym stanowisku?

| Page 67 | Opinia Proszę się odnieść do poniższych stwierdzeń.

| Page 68 | Mobilność - gotowość do zmiany miejsca zamieszkania Proszę sobie wyobrazić taką sytuację: otrzymuje Pani/ Pan bardzo atrakcyjną ofertę pracy. W jakim stopniu jest Pani/ Pan mobilna/y?

| Page 69 | Mobilność - kierunki emigracji Do którego z poniższych krajów przeprowadziliby się Państwo w celu podjęcia pracy po zakończeniu studiów?

| Page 70 | Zainteresowanie studiami magisterskimi za granicą Czy są Państwo zainteresowani kontynuacją studiów II-ego stopnia na uczelni zagranicznej?

| Page 71 | Zainteresowanie studiami magisterskimi za granicą (cd.) Czy są Państwo zainteresowani kontynuacją studiów II-ego stopnia na uczelni zagranicznej?

| Page 72 | Preferowany kraj odbywania studiów magisterskich W którym z poniższych krajów chcieliby Państwo kontynuować studia II-ego stopnia?

Spis treści 1.Informacje ogólne / metodologia 2.Key performance indicators: Studenci 3.Profil studenta 4.Oczekiwania studentów i ocena uniwersytetu 5.Edukacja i kariera 6.Pracodawcy - marki i komunikacja

| Page 74 | Które firmy są najatrakcyjniejszymi pracodawcami w Europie? W którym z poniższych przedsiębiorstw starałaby się Pani/ Pan o miejsce pracy po zakończeniu studiów? Tabele na tej i kolejnych stronach pozwolą Państwu zapoznać się z markami najatrakcyjniejszych pracodawców w Europie, Polsce i Państwa uczelni.

| Page 75 | Które firmy są najatrakcyjniejszymi pracodawcami w Polsce? W którym z poniższych przedsiębiorstw starałaby się Pani/ Pan o miejsce pracy po zakończeniu studiów?

| Page 76 | Które firmy są najatrakcyjniejszymi pracodawcami na Państwa uczelni? W którym z poniższych przedsiębiorstw starałaby się Pani/ Pan o miejsce pracy po zakończeniu studiów?

| Page 77 | Które firmy są najaktywniejszymi pracodawcami w Polsce? Którzy z pracodawców prowadzą najbardziej aktywną działalność na Państwa uczelni ? The tables on this page and the following ones provide you with an overview of the most active employer brands in your country and at your university.

| Page 78 | Które firmy są najaktywniejszymi pracodawcami na Państwa uczelni? Którzy z pracodawców prowadzą najbardziej aktywną działalność na Państwa uczelni ?

| Page 79 | Które firmy są najaktywniejszymi pracodawcami na Państwa uczelni? (cd.) Którzy z pracodawców prowadzą najbardziej aktywną działalność na Państwa uczelni ?

| Page 80 | Wykorzystywane kanały komunikacji Z której z poniższych metod, korzysta Pani/ Pan najczęściej aby dowiedzieć się o potencjalnym pracodawcy? Respondenci zostali poproszeni o wskazanie kanałów komunikacji, z których korzystają, aby pozyskać informacje o potencjalnych pracodawcach.

| Page 81 | Najatrakcyjniejsze działania marketingowe na uczelniach Jaka działalność firmy na Państwa uczelni, podoba się Pani/ Panu najbardziej? Wykres powyżej przedstawia, w jaki sposób pracodawcy mogą skutecznie dotrzeć do studentów na uczelni. Nawet najlepszy pomysł na rekrutację jest skazany na porażkę, jeśli nie zostanie dostrzeżony przez studentów.

Contact: Nadja Kehler Research Analyst trendence Institut GmbH Markgrafenstrasse Berlin