Copywriter.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja.
Advertisements

Inna reklama. Alternatywne reklamy prasowe (znalezione i wymyślone)
Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
,,Poznaję swój zawód…” Technik ekonomista.
Październik Kariera na rynku kapitałowym - makler / doradca inwestycyjny.
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. STANISŁAWA STASZICA W BIAŁYMSTOKU.
Publikacja została sfinansowana ze środków pochodzących z darowizny Departamentu Stanu USA. Zawarte w niej opinie, stwierdzenia i konkluzje wyrażają przekonania.
Droga książki od pisarza do czytelnika
Zaangażowanie wielu jednostek Studium Języków Obcych Ośrodek Nowych Technologii Edukacyjnych Wieloetapowość prac Tworzenie treści Obróbka metodyczna Obróka.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Gazetka Szkolna LUZ Projekt realizowany w ramach programu wyrównywania
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DOTYCZĄCYCH REKLAMY
AUTOPREZENTACJA.
Prezentacja rozmowy kwalifikacyjnej
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
narzędzie w językowych pracach projektowych
Ogólne informacje o zawdzie Programista, zwany też potocznie koderem to osoba, która tworzy programy komputerowe w pewnym języku programowania. Termin.
LEVEL DESIGN DLA ZIELONYCH CZYLI DLACZEGO WARTO SIĘ MĘCZYĆ
Zakładanie konta pocztowego Wysyłanie i odbieranie wiadomości
REKLAMA – SZTUKA CZY TECHNIKA.
Spis treści: Czym jest zawód dyspozytora transportu samochodowego ?
Technik Organizacji Reklamy
Kryteria wyboru systemów:
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
Dr Paweł Laidler, IAiSP UJ
Technik Organizacji Reklamy
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Projekt: Blogi w szkole Uczniowie klasy: IV C i VI A p. Kinga Gawrońska i p. Ewa Indulska - Pikul.
Zapraszamy na nowy kierunek
Strona startowa Wybierz … co Cię interesuje Nasza szkoła Strona Pracowni Strony WWW Prezentacja Wykorzystanie Internetu O autorze Redakcja Zadanie Należy.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. GEN. WŁADYSŁAWA ANDERSA zsanders.eu.
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
Historia reklamy Słowo reklama pochodzi z języka łacińskiego reclamo, reclamare i oznacza ogłaszać, krzyczeć. Najstarsze reklamy pojawiły się w starożytnej.
HTML (ang. HyperText Markup Language ) – język do tworzenia stron internetowych opierający się na znacznikach, czy inaczej je nazywając – tagach. Język.
Co klient myśle i czyje: Klient może zapoznać się z naszą firmą na stronie internetowej, i dowiedzić się wszystkiego o tym, a potem może coś pomyśleć.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
… czyli dobre obyczaje Internetu
TECHNIK HANDLOWIEC.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
Dokumenty aplikacyjne
Dokumenty audiowizualne – warsztaty 2008 Dobór oznaczeń odpowiedzialności w opisie bibliograficznym filmu.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Logistyk.
Czym się zajmuje? Dźwiękowiec odpowiada głównie za to co możemy usłyszeć w filmach, radiach i telewizji. To on zajmuje się tym, aby wszystko związane.
TOMASZ NOGA źródła: copywriterzy.com gazetapraca.pl kroliczekdoswiadczalny.pl praca-podkarpackie.pl.
Grafik komputerowy jest osobą zajmującą się tworzeniem reklam i różnego rodzaju publikacji przy użyciu komputera. Osoba pracująca na tym stanowisku.
GRAFIKA KOMPUTEROWA Agnieszka Labak Kl. 4 TF. GRAFIK KOMPUTEROWY To osoba odpowiedzialna za tworzenie i przygotowywanie różnego rodzaju materiałów reklamowych.
Stworzył: Mikołaj Konieczny III gimnazjum. Nazywam się Mikołaj Konieczny i jestem uczniem z III gimnazjum.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Reklama Czym jest?. Definicja reklamy Reklama jest współcześnie podstawową formą komunikowania się firmy z rynkiem, tj. przekazywania rynkowi informacji.
Transakcje przez telefon Zygmunt Korzeniewski, UM w J.Górze.
Technik cyfrowych procesów graficznych
Praca w Lublinie w branży medialnej Branża medialna, wydawnicza i dziennikarska wydaje się dla postronnych osób idealna do podejmowania kreatywnej pracy,
Alicja Ziółek kl. VI B. Dziennikarz: osoba zajmująca się przygotowaniem i prezentowaniem materiałów w środkach masowego przekazu tj. prasa, radio, telewizja,
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY Rysujemy, wymyślamy. Burzę mózgów w głowie mamy ;)
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama VIB
Internet to nie tylko gry !!!
MÓJ ZAWÓD.
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
Program wsparcia placówek oświatowych z województwa podkarpackiego
Absolwent UwB jako pracownik.
Zapis prezentacji:

Copywriter

Copywriter – co to znaczy? Copywriter (z ang.) to inaczej autor tekstów reklamowych. Copywriter nazywany też bywa po francusku concepteur-redacteur, czyli twórcą-redaktorem. W Polsce funkcjonuje angielskie słowo „copywriter” i brakuje odpowiednika, a próby spolszczenia nie dały słowa, które przyjęłoby się w agencjach reklamowych.

Czym zajmuje się copywriter? Copywriter to autor tekstów i sloganów reklamowych. Pracuje on praktycznie we wszystkich etapach tworzenia reklamy. To on najczęściej wymyśla pomysł na reklamę. Tworzy koncepcję i jej ostateczny tekst. W niektórych przypadkach proponuje nawet sposób reklamowania.

Copywriter tworzy główną myśl reklamy - hasło reklamowe, wiersz, piosenkę lub scenariusz filmu reklamowego, czyli nadaje kształt językowy pewnemu pomysłowi. Warto pamiętać, że hasło nie może pasować do produktu żadnej innej firmy.

Copywriter ma opinię zależną od funkcji Copywriter ma opinię zależną od funkcji. Jeśli jest tylko tekściarzem, czyli osobą, która odpowiada jedynie za teksty reklam, jego status jest zdecydowanie niższy. Jeśli jest zarazem dyrektorem kreatywnym, jego pozycja urasta do rangi ośrodka dowodzenia, ponieważ to od niego zależy kształt produktu.

Większość copywriterów w Polsce traktuje to zajęcie jako dorywcze - na co dzień pracują w innych zawodach: publikują, są aktorami. I choć wydaje się, że to praca za biurkiem, często wykonuje się ją w terenie - szczególnie w celu zrobienia filmu.

Scenka pt. : Jak wygląda praca copywritera? Teraz coś na wesoło… Scenka pt. : Jak wygląda praca copywritera?

Dawniej i dziś Zawód copywritera narodził się wraz z pojawieniem się profesjonalnej reklamy w XX w. Jego praca - poza tym, że korzysta on obecnie z mediów elektronicznych - nie zmieniła się aż tak bardzo. W każdym razie nie zmieniła się od lat 50., kiedy to w nowojorskiej agencji zapoczątkowano nowy styl pracy copywritera oraz grafika. Chodziło o pracę nad konceptem, który wymyślali oni wspólnie; potem, po jego wstępnej obróbce, każdy przystępował do szlifowania swojej "działki": grafik - strony wizualnej, copywriter - strony słownej.

Jak zostać copywriterem? Z pewnością przydać się tu może ukończenie jednej ze szkół wyższych, które proponują wykształcenie w zakresie reklamy. Jednak tego zawodu trzeba się nauczyć samemu oraz praktykując u mistrzów, a ściślej w agencjach reklamowych.

Gdzie do pracy? Copywriter pracuje w agencji reklamowej. Najpierw trafia do kilku działów po kolei, a dopiero potem zostaje zatrudniony jako copywriter. Możliwa jest też inna droga: błyskotliwa odpowiedź na ogłoszenie w prasie i zatrudnienie bezpośrednio na to stanowisko. Są przed nim dwa szczeble kariery: copywriter i senior copywriter, który kieruje zespołem copywriterów.

Wymagania, które należy spełniać aby zdobyć takie stanowisko:

lekkie pióro, znajomość zasad polskiej ortografii i gramatyki oraz zasad redagowania tekstów, kreatywność językowa, umiejętność wyrażania myśli

wysoka kultura osobista, odpowiedzialność i umiejętność organizowania czasu pracy oraz eksponowania wartości produktu znajomość zasad komunikacji masowej

podstawowa znajomość języka angielskiego (w piśmie) znajomość gwar, podpatrywanie różnych środowisk, slangów,

wyszukiwanie, pozyskiwanie i opracowywanie materiałów, poczucie rzeczywistości, humor umiejętność twórczego połączenia w całość elementów języka, obrazu i dźwięku

Zarobki Za pomysły płaci się dobrze. Copywriter w średniej wielkości agencji może zarobić brutto 8 tys. zł, a senior copywriter w agencji sieciowej 11 tys. lub nawet 15 tys. zł. Oczywiście są i takie, gdzie zarabia się tylko 3 tys. zł.

Najbardziej przyciągające uwagę teksty reklam: Kasztanki, Tiki taki i Malaga…

Red bull doda Ci skrzydeł…. Puk, Puk … Kto tam? Głodzilla!! Red bull doda Ci skrzydeł….

Zawsze jest pora na lody Zgadnij kotku co mam w Środku? Po ilu kostkach się uśmiechniesz?

Copywritng jest więcej niż pracą, to styl życia :)