W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Praktyki zagraniczne IAESTE
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
WYCIECZKA SZKOCJA- ANGLIA
Hotelarsko Turystycznych
Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. K. Gzowskiego
Dokumentacja realizacji projektu w ramach konkursu „Granty dla Szkół”
Projekt Wyp ł y ń na g łę bi ę - staż zagraniczny szansą na karierę zawodową
Kurs księgowości komputerowej, w którym uczestniczyliśmy przez 2 tygodnie odbywał się w biurze rachunkowym w Londynie. Prowadziła go pani Nina z firmy.
Postaw z nami swoje pierwsze kroki w karierze zawodowej.
Staż zagraniczny szansą na karierę zawodową. Przed wyjazdem i rozpoczęciem stażu w Wielkiej Brytanii każdy z uczestników projektu musiał odbyć szkolenie.
Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego STOWARZYSZENIE INTEGRACJA I ROZWÓJ.
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
Wycieczka szkolna PG 8 w Opolu Londyn 2011
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Opracowała: K. Chronowska
Leonardo da Vinci Projekt Kreowanie mobilnosci na europejskim rynku pracy Plymouth r.
ANGLIA – PORTSMOUTH Program LEONARDO da VINCI
Realizacja unijnego Programu Leonardo da Vinci. Projekt realizowany jest z funduszy pozyskanych przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w ramach programu.
Staż w Stafford r..
Projekt Leonardo da Vinci nr PL1-LEO Chcemy być lepsi na rynku pracy CZECHY 2013.
Staż w Plymouth.
Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Projekty mobilności polegają na organizowaniu wyjazdów zagranicznych dla uczniów, pracowników, absolwentów i bezrobotnych, a także szkoleniowców. Celem.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
„Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo” realizowane w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – Programu Operacyjnego.
Projekt,,Nasza szansa- praktyki zagraniczne” Stafford, marzec 2014.
ANGLIA. My jako druga grupa Druga grupa licząca 16 osób dostała szansę na wyjazd so Wielkiej Brytanii. Każdy z nas czekał z niecierpliwością kiedy wylecimy.
LONDYN  Praktyka zawodowa trwała od r do r  W praktykach w Anglii uczestniczyło 15 uczniów oraz 2 opiekunów.
ANGLIA. Wielka szansa … Grupa licząca 16 osób miała okazję odbyć trzy tygodniowe praktyki w Wielkiej Brytanii. Wszyscy czekali na moment kiedy w końcu.
Podsumowanie projektu Prezentacja: Michalina Mościszko Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo”, realizowany.
Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób.
Praktyki zawodowe w Londynie r.
Staż zawodowy w Londynie r. Staż zawodowy w Londynie –
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
PLAN PREZENTACJI Ćwiczenie 1 - Życiorys Ćwiczenie 2 – Reakcje chemiczne Ćwiczenie 3 – Lista grupy Ćwiczenie 4 – Lista płac.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Zapraszamy!.  Nauczysz się pisać profesjonalne dokumenty aplikacyjne.  Przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą.  Rozwiniesz umiejętności.
Project COMENIUS - realizowany przy wsparciu finansowym Wspólnoty Europejskiej.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
„Wiedza teoretyczna nie jest wszystkim – ucz się i pracuj na poziomie europejskim!” „Wiedza teoretyczna nie jest wszystkim – ucz się i pracuj na poziomie.
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Londyn 2015/2016.
Europass.
Staż w Niemczech  Technik hotelarstwa.
Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER)
JAK DZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI WPŁYNĄŁ NA MOJE DECYZJE ZAWODOWE?
Praktyka zawodowa Wolfach
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Projekt „Od Technika do Europejczyka
„Od Technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości”
Daniel Pasternak Projekt Erasmus+.
Wyjazd Klasy 3 Technikum
Czy wiesz? Jak przygotować dokumenty aplikacyjne (CV, list motywacyjny)? Gdzie szukać ofert pracy i informacji o miejscach pracy ? Jak przygotować.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
„Od Technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości”
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
„Ja dla Europy – Europa dla mnie –zagraniczne staże zawodowe uczniów Kopernika” Staż w Stafford w Wielkiej Brytanii realizowany przez Zespół Szkół Ekonomicznych.
Zapis prezentacji:

W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.

Zrealizowane tematy podczas kursu: - Rola księgowości w biznesie, - System podatkowy w Wielkiej Brytanii, - Sporządzanie dokumentów takich jak np.: faktury, bilans, rachunek zysków i strat, lista płac, - System wypłacania wynagrodzeń dla pracowników, - Przygotowywanie ksiąg rachunkowych (środki pieniężne w kasie, sprzedaż, zakup), - Zwroty podatku dla firmy, - Analiza wydajności firmy, - Zdrowie i bezpieczeństwo w miejscu pracy.

W drugim tygodniu kursu pracowaliśmy na programie księgowym Sage 50 – poziom 1.

Omawialiśmy etykę pracy oraz zachowanie w miejscu pracy. Dokonywaliśmy również analizy swoich umiejętności jakie są przydatne podczas poszukiwania i starania się o pracę. Omawialiśmy zasady przygotowywania CV oraz każdy z nas wziął udział w rozmowie kwalifikacyjnej, co było bardzo ciekawym doświadczeniem, które z pewnością będzie przydatne w przyszłości, gdy rzeczywiście będziemy starać się o pracę. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej mieliśmy również możliwość wcielenia się w rolę pracodawcy i oceniającego.

W ramach szkolenia odbyła się również wycieczka do Centralnego Banku Anglii, Londyńskiej Giełdy Papierów Wartościowych oraz Londyńskiej Giełdy Metali.

Po zakończeniu kursu, rozpoczęliśmy praktykę zawodową w biurze rachunkowym. Trwała ona 5 dni po 6 godzin. Każdego dnia pracowaliśmy na innych stanowiskach, aby zdobyć różne doświadczenia: -Praca w recepcji, -Projektowanie strony internetowej, -Praca na programie Quick Book Pro, -Sprawdzanie faktur z zestawieniem oraz ich płatności.

Wspaniałych wrażeń dostarczył nam pierwszy weekend, który spędziliśmy w północnej Walii.

Zwiedzaliśmy również Londyn, w którym mieliśmy okazję zobaczyć m.in. Big Ben, Tower of London, Tower Bridge, Buckingham Palace, a także Muzeum Nauki.

Niezapomnianych wrażeń dostarczyła nam także wizyta w Muzeum Figur Woskowych Madame Tussauds.

Wolny czas spędzaliśmy grając w kręgle oraz spacerując.

Staż zakończył się uroczystą kolacją pożegnalną w angielskiej restauracji, w czasie której zostały nam wręczone certyfikaty. Otrzymaliśmy również referencje od właściciela firmy, w której odbywaliśmy praktykę zawodową.

Jestem bardzo zadowolona, że miałam możliwość uczestnictwa w projekcie Wypłyń na głębie – staż zagraniczny szansą na karierę zawodową. Cieszę się, że moja szkoła bierze udział w tego typu przedsięwzięciach. Jest to ogromna szansa rozwoju dla tak młodych ludzi jak my. Uważam, że szkoły powinny organizować ich jak najwięcej i szczerze zachęcam do udziału w nich.

Dzięki temu wyjazdowi wiele się nauczyłam. Szkolenie i praktyka zawodowa podniosły moje kwalifikacje zawodowe. Zdobyłam nową wiedzę z zakresu księgowości i rachunkowości. Praca w biurze rachunkowym była również ciekawym i pouczającym doświadczeniem. Zajęcia na szkoleniu, praktyka zawodowa, a także fakt, że mieszkaliśmy w angielskich rodzinach, pozwoliły na nieustanne ćwiczenie i doskonalenie porozumiewania się w języku angielskim. Takie doświadczenie pokazało mi jak warto uczyć się języków obcych.

Podczas pobytu w Wielkiej Brytanii poznałam wspaniałych, interesujących ludzi. Zwiedziłam piękny kraj oraz wiele się nauczyłam. Był to cudownie spędzony czas, który na zawsze pozostanie w mojej pamięci.

Dziękuję za uwagę Małgorzata Mazur kl. II technik ekonomista