Cel debaty Próba zbudowania syntetycznych charakterystyk pożądanych kandydatów/pracowników w czterech perspektywach: Jakich 25-latków (absolwentów) potrzebujemy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program Rozwoju Młodych Talentów (PRMT)
Advertisements

Dlaczego organizacja pozarządowa to inkubator dobrych pracowników?
Wyobraź sobie, że pracujesz w jednej z największych i najbardziej szanowanych firm na świecie, zatrudniającej ponad 300,000 osób w ponad 100 krajach. W.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Znaczenie podręcznika
Wykonali: Damian Korczowski Jakub Patykowski
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Budowa powiązań z otoczeniem gospodarczym Panel.
Foresight „Akademickie Mazowsze 2030” Model Absolwenta
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka PANEL I. Strategiczne kierunki kształcenia.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Działanie: Wsparcie Biura Karier
Specjalność: Kompleksowe Sterowanie Jakością
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CENTRUM INTEGRACJI UCHODŹCÓW Fundacja Edukacji i Twórczości.
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Wpływ Regionalnego Komitetu Sterującego na proces wdrażania RSI ? Elżbieta Książek 25 marca 2010 Warsztaty Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej.
2009 Warszawa, 24 czerwca 2009 r Oferta Krajowego Systemu Usług (KSU) dla przedsiębiorców Warszawa, 7 września 2009 r.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska Możliwości realizacji projektu w ramach dziedziny wsparcia.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
Pod tym adresem pracujemy dla Ciebie!.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Przygotowanie do pracy w środowisku informacyjnym.
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Kształcenie zawodowe szansą zatrudnienia na rynku pracy
Na produkt finalny – innowacyjny model preinkubacji przedsiębiorczej osób 50+ składają się 3 produkty pośrednie Model prowadzenia doradztwa Model prowadzenia.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
INNOWACYJNI ZAŁOŻENIA I ZAPLANOWANE DZIAŁANIA. Projekt INNOWACYJNI realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.
Jak robić to efektywnie?
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA srodowiska/specjalnosc-ekobiznes.html.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
TY: TALENT RAZEM: HARMONIA RAZEM. KIEDY JEDNO SŁOWO ZMIENIA TWOJĄ KARIERĘ.
MODUŁ ORGANIZACYJNY – MENEDŻER BIZNESU M ODUŁ M ENEDŻER BIZNESU.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Usługi brokerskie w innowacjach rolniczych „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Studia miejskie i regionalne
Piotr Domaradzki F.S. PRAXE
Specjalista ds. Kontroli Jakości Instalacji
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES
Studiuj Zarządzanie – to praca z ludźmi
Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Staże europejskie drogą do sukcesu
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Absolwent UwB jako pracownik.
Zapis prezentacji:

Cel debaty Próba zbudowania syntetycznych charakterystyk pożądanych kandydatów/pracowników w czterech perspektywach: Jakich 25-latków (absolwentów) potrzebujemy dzisiaj? Jakich 30-latków potrzebujemy dzisiaj? Jakich 25-latków będziemy potrzebowali za pięć lat? Jakich 30-latków będziemy potrzebowali za pięć lat? Rezultat 90 minutowej debaty nie może być precyzyjny, nieomylny czy kompletny – liczy się wymiana poglądów, różnorodność ujęć i wnioski, które z debaty będą mogli wyciągnąć słuchacze - dzisiaj 20-25-latkowie, w 2016 25-30-latkowie. www.akademickiemazowsze2030.pl Warszawa, 11.11.2009

2011 2016 25-latki 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 30-latki

Etapy dyskusji Perspektywa 2011 (45 minut) Perspektywa 2016 (45 minut) Mini prezentacje firm – czego (kompetencje, kwalifikacje, motywacje, cechy osobowości…) oczekujemy dzisiaj od 25 i 30-latków i do czego ich potrzebujemy Pytania z sali Dyskusja podsumowująca panelistów Perspektywa 2016 (45 minut) Dyskusja panelistów – co się zmieni w oczekiwaniach pracodawców przez najbliże 5 lat Pytania z Sali Podsumowanie i uzupełnienia

CZEGO OCZEKUJEMY DZIŚ OD 25 LATKÓW ? Wyższe wykształcenie w zakresie IT Otwarta głowa i chęć do podejmowania wyzwań Umiejętność pracy zespołowej Wewnętrzna motywacja i zapał Myślenie analityczne Innowacyjność Chęć do pracy w międzynarodowym środowisku - Dobra znajomość języka angielskiego

CZEGO OCZEKUJEMY DZIŚ OD 30 LATKÓW ? Oczekujemy, że będą posiadali doświadczenia i kompetencje zawodowe pozwalające na podjęcie pracy na określonych stanowiskach, obecnie najczęściej szukamy osób na stanowiska: Projekt menadżer Analityk biznesowy/systemowy Administrator Wintel , Unix , Linux, Oracle, SQL - Administrator aplikacji Webmaster Wskazane jest aby posiadali zdolność do pracy w dynamicznie zmieniającym się środowisku, mieli otwartą głowę i chęć do podejmowania wyzwań. Mieli zainteresowania i potrafili korzystać z nich w codziennych zadaniach.

Jesteśmy firmą doradczą Zwiększamy efektywność sprzedaży Wdrażamy systemy CRM Zatrudniamy: 7 osób w pełnym wymiarze 8-10 w systemie projektowym

Od dzisiejszych absolwentów oczekujemy przede wszystkim Aktywności, inicjatywy, chęci do pracy Elastyczności Komunikatywności Prezentacja firmy _____ (cz.1) Bowiem najważniejsze zadania jakie chcemy im powierzyć można scharakteryzować następująco Wiele mniejszych, różnorodnych zadań Asystowanie, wsparcie procesów głównych Praca polegająca na kontakcie z różnymi osobami

Odpowiedzialności za zadanie, samodzielności Od dzisiejszych specjalistów/młodych menedżerów oczekujemy przede wszystkim Odpowiedzialności za zadanie, samodzielności Znajomości typowych procesów biznesowych Kreatywności Prezentacja firmy _____ (cz.2) Bowiem najważniejsze zadania jakie im powierzamy można scharakteryzować następująco Polegają na kontakcie z klientem Twórcze rozwiązywanie problemów ważnych dla klienta Są wszechstronne i kompleksowe

Instytut Badania Opinii Homo Homini Sp. z o.o. ul. Świętokrzyska 36/5 00-116 Warszawa, tel./fax. (22) 827 96 26 e-mail: biuro@homohomini.com.pl, www: http://www.homohomini.com.pl

O Instytucie badania opinii „homo homini“ W 2007 roku została założona spółka Instytut Homo Homini specjalizującą się w badaniach opinii społecznej i rynku. Od tego czasu wykonaliśmy wiele prestiżowych projektów badawczych między innymi dla Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Sprawiedliwości, Telewizji Polsat S.A., Dziennika Gazety Prawnej Telewizji Polskiej S.A. Dysponujemy zespołem profesjonalistów oraz środkami niezbędnymi do prowadzenia badań ilościowych i jakościowych na dowolną skalę. Dzięki wciąż podnoszonym standardom pracy i stosowaniu surowych norm oraz dbałości o detale na każdym etapie prowadzenia badań, efekty naszej pracy są doceniane i wykorzystywane przez wiele firm polskich i instytucji publicznych jak również przez firmy zagraniczne. Do realizacji poszczególnych projektów wykorzystujemy naszą sieć konsultantów z różnych dziedzin m.in. praktyków i naukowców co gwarantuje rzetelność i najwyższą jakość produktu końcowego. Oferujemy Państwu wysoką jakość usług badawczych jednocześnie dokładając wszelkich starań, by nasze produkty były bardzo atrakcyjne cenowo.

Od dzisiejszych absolwentów oczekujemy przede wszystkim Umiejętności przełożenia wiedzy teoretycznej na praktykę Zaangażowania Świadomych wyborów zawodowych (ścieżka naukowa ścieżka kariery Prezentacja firmy _____ (cz.1) Bowiem najważniejsze zadania jakie chcemy im powierzyć można scharakteryzować następująco Wsparcia zespołu Wzbogacenie zespołu o innowacyjne, świeże podejście Opis na jeden wiersz (a najlepiej jedno słowo!)

Prowadzenie projektów/koordynowanie Samodzielna praca nad zagadnieniem Od dzisiejszych specjalistów/młodych menedżerów oczekujemy przede wszystkim Wiedzy i umiejętności Samodzielności Zaangażowania Prezentacja firmy _____ (cz.2) Bowiem najważniejsze zadania jakie im powierzamy można scharakteryzować następująco Prowadzenie projektów/koordynowanie Samodzielna praca nad zagadnieniem Przekazywanie wiedzy/ dbanie o rozwój młodszego zespołu

Carrywater Consulting Sp. z o.o.

Od dzisiejszych absolwentów oczekujemy przede wszystkim Postawy proaktywnej Wiedzy i zdolności do jej poszerzania Chęci rozwoju Prezentacja firmy _____ (cz.1) Bowiem najważniejsze zadania jakie chcemy im powierzyć można scharakteryzować następująco Wymagające kreatywności Wymagające poszerzania wiedzy Odpowiedzialne

Rzeczywistego doświadczenia Wiedzy praktycznej Od dzisiejszych specjalistów/młodych menedżerów oczekujemy przede wszystkim Rzeczywistego doświadczenia Wiedzy praktycznej Dzielenia się wiedzą i doświadczeniem Prezentacja firmy _____ (cz.2) Bowiem najważniejsze zadania jakie im powierzamy można scharakteryzować następująco Skomplikowane Wymagające odpowiedniej wiedzy teoretycznej i praktycznej Wielowątkowe

Absolwent idealny, kto bliżej pracy w ATM? I Targi Pracy ICT PJWSTK Warszawa, 16 czerwca 2011 r.

Idealny kandydat do pracy Osobista rekomendacja naszego sprawdzonego pracownika Wiek do 25 lat Co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego Co najmniej 5 lat doświadczenia w pracy zespołowej Co najmniej 3 udane wdrożenia rozwiązań informatycznych z kompletną dokumentacją z pozytywnymi referencjami użytkowników w tym co najmniej 1 w zespole więcej niż trzyosobowym Dyspozycyjność Biegła znajomość języka angielskiego Prawo jazdy Niskie oczekiwania płacowe

wiedza specjalistyczna A teraz na poważnie dobre wychowanie wykształcenie ogólne koszt uzupełnienia wiedza specjalistyczna dopasowanie

Od dzisiejszych absolwentów oczekujemy przede wszystkim Lojalności Skromności Otwartości Bowiem najważniejsze zadania, jakie chcemy im powierzyć można scharakteryzować następująco Poufność Stopniowo wzrastająca złożoność Miejsce na osobisty wkład

Od dzisiejszych specjalistów/młodych menedżerów oczekujemy przede wszystkim Lojalności Otwartości Inicjatywy Bowiem najważniejsze zadania, jakie im powierzamy można scharakteryzować następująco Poufność Praca zespołowa Ciągłe doskonalenie

Od dzisiejszych absolwentów oczekujemy przede wszystkim: „Uniwersalizmu technologii” – języki, metodyki, wiedza uniwersalna – jako narzędzie do rozwiązywania problemów, Zaangażowania, kreatywności, innowacyjności, Umiejętności rozwiązywania rzeczywistych problemów. Bowiem najważniejsze zadania jakie chcemy im powierzyć można scharakteryzować następująco: Realizacja rzeczywistych i nieszablonowych projektów, Kreowanie innowacyjnych pomysłów, Dostosowywanie biznesu do nowych technologii i nowych technologii do biznesu. „Uniwersalizmu technologii” – języki, metodyki, wiedza uniwersalna – jako narzędzie do rozwiązywania problemów Zaangażowania, kreatywności, innowacyjności, Umiejętności rozwiązywania rzeczywistych problemów – problemów niestandardowych, książkowych do których przywykli i do których można znaleźć rozwiązanie – analityczne rozwiązywania problemów ZADANIA KTÓRE OFERUJEMY ABSOLWENTOM: 2 W ZAMIAN ZA CO OCZEKUJEMY:1 Warszawa, 16 czerwca 2011r.

Od dzisiejszych specjalistów/młodych menedżerów oczekujemy przede wszystkim: Zaangażowania i nastawienia na cel, Innowacyjnego i kreatywnego rozwiązywania problemów, Umiejętności realizacji rzeczywistych projektów. Bowiem najważniejsze zadania jakie im powierzamy można scharakteryzować następująco: Kreowanie pomysłów i innowacyjnych projektów, Nieszablonowe problemy do rozwiązania, Współpraca w zespole. MŁODY MENAGER POWINIEN GDYŻ DOSTANIE DO REALIZACJI Warszawa, 16 czerwca 2011r.

Charakterystyka dzisiejszego absolwenta: zalety: posiada świetne wykształcenie w konkretnej technologii, szybko rozwiązuje standardowe, wcześniej już rozwiązywane problemy – zwykle rozwiązane już przez inne osoby, łatwo pozyskuje informacje, wcześnie podejmuje pracę zarobkową – już na 2 roku studiów (+/-). trudności: z samodzielnym rozwiązywaniem konkretnych problemów, w zaangażowaniu w projekty i nastawieniu na konkretny cel (każdy projekt może być ciekawy, przy odpowiednim zaangażowaniu), w szybkiej zmianie technologii – trudności adaptacyjne. Warszawa, 16 czerwca 2011r.

Absolwent idealny – kto bliżej pracy debata na temat pracowników pożadanych na rynku pracy Warszawa, 16.06.2011

Gemius SA jesteśmy liderem na rynku badań on-line w Europie Środkowo - Wschodniej jako jedyna firma w Polsce i nieliczna na świecie prowadzimy jednocześnie badania user- i site-centric jesteśmy firmą międzynarodową oferowane przez nas badania są naszymi autorskimi rozwiązaniami branża internetowa w Europie Środkowo – Wschodniej stale się rozwija

Od dzisiejszych absolwentów oczekujemy przede wszystkim „głodu wiedzy” tworzenie i rozwój narzędzi badawczych samodzielności the team spirit

wyznaczanie nowych kierunków prowadzenie w ich stronę firmy Od dzisiejszych specjalistów/młodych menadżerów oczekujemy przede wszystkim wiedzy eksperckiej ciało doradcze wyznaczanie nowych kierunków prowadzenie w ich stronę firmy samodzielności i decyzyjności umiejetności budowania i utrzymywania relacji partnerskich

Od dzisiejszych absolwentów oczekujemy przede wszystkim: 1. zaangażowania w pracę / motywacji do pracy 2. praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy / chęci do poszerzania wiedzy i umiejętności / samodzielności w rozwiązywaniu problemów 3. dbałości o jakość i standardy pracy / staranności

Bowiem najważniejsze zadania jakie chcemy im powierzyć można scharakteryzować następująco: 1. udział w realizacji nowych projektów biznesowych 2. współtworzenia rozwiązań dla biznesu 3. analizy efektywności / ulepszanie funkcjonowania biznesu

Od dzisiejszych specjalistów / młodych menedżerów oczekujemy przede wszystkim: 1. innowacyjności / kreatywności 2. otwartości na potrzeby biznesu i szerokiego spojrzenia na działania podejmowane przez firmę / dociekliwości i zadawania pytań 3. umiejętności menedżerskich / komunikacyjnych

Bowiem najważniejsze zadania jakie chcemy im powierzyć można scharakteryzować następująco: 1. kreowanie i zarządzanie nowymi projektami biznesowymi 2. proponowanie rozwiązań / rozwiązywania problemów jednostek biznesowych 3. motywowanie i rozwijanie pracowników / zespołów

Absolwent idealny, kto bliżej pracy w SII? Passion for Technology

Od dzisiejszych absolwentów oczekujemy przede wszystkim Otwartości Elastyczności Ambicji, ale i pokory Bowiem najważniejsze zadania jakie chcemy im powierzyć można scharakteryzować następująco Praca zespołowa Ciągła nauka i nabywanie doświadczenia Generowanie świeżych pomysłów (ale i bieżąca realizacja zadań)

Od dzisiejszych specjalistów/młodych menedżerów oczekujemy przede wszystkim Podejścia biznesowego (nastawienie na cel, świadomość powodów istnienia firmy) Umiejętności rozwiązywania problemów (wyjście poza schematy) Umiejętności interpersonalnych (komunikatywność, um. budowania relacji) Bowiem najważniejsze zadania jakie im powierzamy można scharakteryzować następująco Współudział w rozwoju firmy (realizacja wspólnych celów) Zarządzanie zmianą (dostosowywanie firmy do dynamiki otoczenia) Zarządzanie ludźmi

2011 2016 25-latki 30-latki 1. Innowacyjność 2. Elastyczność 1. Proaktywność 2. Samodzielność 3. Odwaga 4. Gotowość do dalszej nauki 5. Kindersztuba 6. Otwartość 7. Wewnętrzna motywacja i siła 8. Nieszablonowość 9. Myślenie 1. Innowacyjność 2. Elastyczność 3. Asertywność 4. Szczerość 5. Samodzielność 6. Wariactwo/wychodzenie poza schemat 7. Interdyscyplinarność 8. Gotowość do dalszej naukiP 30-latki 1. Specjalistyczna wiedza 3. Innowacyjność 4. Serious fun 5. Orientacja na cel 6. Decyzyjność/umiejętność inspirowania innych 7. Znajomość standardów biznesowych 8. Pogłębione myślenie 2. 3. 4. 5. 6. 7.

„Foresight regionalny Akademickie Mazowsze 2030” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 – 2013. Realizowany w ramach Działania 1.1, Poddziałania 1.1.1 www.akademickiemazowsze2030.pl 01 www.akademickiemazowsze2030.pl Warszawa, 11.11.2009 Warszawa, 11.11.2009