Dr Bronisław Pabich, mgr Krystyna Burczyk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3
Advertisements

Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sosnowcu ul. Kisielewskiego 4b tel/fax (032) , Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sosnowcu.
Logiki (nie)klasyczne
Ministerstwo Gospodarki Poland'sexperience Waldemar Pawlak Deputy Prime Minister, Minister of Economy March 2010.
Inclusive education support in Poland.
GRAMATYKA Zastosowanie czasowników SHOULD i OUGHT TO.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
National Dances of Poland
Autor:Ada Turek klasa 6a SP 6 w Sosnowcu
Present Perfect Tense.
PAST SIMPLE TENSE Dominik Piś Kl.6 b.
Moja rodzina My family.
W poszukiwaniu legend i ciekawych ludzi… Searching for legends and interesting people…
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach
Author: Welcome to London's history and culture.
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Słowa wyrażające czynności/action or doing words
Surowosc obyczajow w Arabii Saudyjskiej Cruelty in Saudi Arabia.
Computers Presentations
legend
The legend of amber Reda, Poland 2010.
North Ireland. ● Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu – Drugi poziom konspektu ● Trzeci poziom konspektu – Czwarty poziom konspektu ● Piąty poziom.
 Prezentacja została wykonana przez dzieci z polskiej szkoły dla szkoły w Kozłowicach. w Kozłowicach. Polish School of Charlotte.
Primary School number 8 name of 1 Warszawskiej Dywizji Piechoty Tadeusza Kościuszki Dominika ROJEK Class V A.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
HAIRDRESSING.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Famous people from Great Britain
Pierwszy dzień w collegu St. Augustin w Angers. Czwartek, 20 maja To był nasz pierwszy dzień w collegu St. Augustina w Angers, który rozpoczął się o 8:00.
… there was someone in the past who said: „To earn million you need billion”. In my opinion, it’s true.
‘Wish’ życzenia, żal.
A, an, the, - Kochamy przedimiki.
A, an, the, - .
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Past Simple – czas przeszły
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
Gustaw Morcinek was born in a very poor family. Gustaw Morcinek urodził się w bardzo biednej rodzinie.
„Duck – freak” „ Kaczka Dziwaczka”.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
S: Present Simple vs Present Continuous.
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
It’s Christmas time!. Konkurs polega na wybraniu poprawnej odpowiedzi. Data zakończenia konkursu: 30 stycznia 2016 Odpowiedzi prosimy przesyłać na adres:
My Family Writing. Napisz list do przyjaciela z Anglii, w którym przedstawisz swoją rodzinę. Napisz jak się nazywają i czym się zajmują. Napisz jak wyglądają.
Shakespeare's legacy 400th anniversary. Shakespeare's legacy Konkurs polega na wybraniu poprawnej odpowiedzi. Data zakończenia konkursu: 12 kwietnia 2016.
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
2. SCHOOL School subjects, school activities. Types of schools – vocabulary rodzaje szkół - słownictwo kindergartenprimary school lower secondary school.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
Objects of cultural heritage in Gościeradów Słowniczek: Heritage- dziedzictwo, dziedzictwa.
Opracowanie: Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Matematyczne wyszywanki
Gustaw Morcinek was born in a very poor family.
Najlepszy czas na działanie jest TERAZ!
11. Work Praca.
Present Continuous.
To fall for someone Zakochacć się
MOWA ZALEŻNA Mowę zależną stosujemy, kiedy przekazujemy czyjąś wypowiedź pośrednio, nie cytując jej wprost.
Language course General English - Standard Clubclass
Tworzenie zdań i zastosowanie
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Made by Filip Tomaszewski
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Zapis prezentacji:

Matematyk z komputerem w otoczeniu krzywych Wyszywanki matematyczne (Curve Stitching) Dr Bronisław Pabich, mgr Krystyna Burczyk Współpraca: mgr Teresa Sklepek, mgr Małgorzata Świętek Oddział Krakowski SNM Seminarium Nauczyciele o nauczaniu matematyki 13.01.2009

Problem zsuwającej się miotły opartej o ścianę. To jest właśnie pierwsza wyszywanka!

„Wyszywamy kąt” Barbara Bednarek "Matematyczne wyszywanki czyli sztuka kreślenia nitką"

Mary Everest Boole (1832 – 1916) Through her uncle, Mary met George Boole, an already famous mathematician. Mary enjoyed her time with Boole both socially and intellectually. After her departure back to England, Mary wrote to him. George then came to England two years later to teach Mary more about mathematics. In addition to tutoring, George was also in the process of writing a book, Laws of Thought, to which Mary greatly contributed as an editor. In the following year, Mary accepted a job at Queens College, the first women's college in England. During this time, women were not allowed to either receive degrees or teach at the college, so, although her love was teaching, Mary accepted a job working as a librarian. It was through this job that Mary became an unofficial advisor to the students. She realized that not only did she love teaching but also that she was good at it. Eventually, Mary began to teach children. Mary soon became recognized by even the Head of the London Board of Education as being an outstanding teacher. One of Mary's pupils was to write later, "I thought we were being amused not taught. But after I left I found you [Mary] had given us a power. We can think for ourselves, and find out what we want to know" (Tahta 6). Mary wrote and published her first book, The Preparation of the Child for Science, in 1904. This book ultimately had a great impact on progressive schools in England and the United States in the first part of the twentieth century. She also invented curve stitching, or what we call today, string geometry, to help children learn about the geometry of angles and spaces.

Mary Boole wyszywała matematyczne wzory na kartonikach używając igły i nici. Obecnie często tworzymy je rysując pisakiem lub kredkami na papierze lub przy pomocy programów komputerowych.

5. Czy to naprawdę parabola. Linia, którą tu widzimy, jest skończona 5. Czy to naprawdę parabola? Linia, którą tu widzimy, jest skończona. Jaką część paraboli widzimy? Czy proces wyszywania można przedłużyć? funkcja: parametry: n 50 k od 1 do 1000 co 1 zakres x: -200 do 1000 zakres y:

8. Wędruj po okręgu i wyszywaj …

8. Wędruj po okręgu i wyszywaj: n w prawo, k w lewo... Karol Hadała (I LO, Bochnia) "Wyszywanie okręgu"

Prace naszych uczniów (LO w Bochni)

Elżbieta Żórawska-Dobrowolska

Elżbieta Żórawska-Dobrowolska

Elżbieta Żórawska-Dobrowolska

Elżbieta Żórawska-Dobrowolska

Elżbieta Żórawska-Dobrowolska

Autor: Dzeni http://flickr.com/photos/nzdzeni/127761265/

Autor: Dzeni http://flickr.com/photos/nzdzeni/127761265/

Prace uczniów z różnych szkół www.ewajarosz.konin.lm.pl jagoda_niedziolka.fm.interia.pl/galeria.htm http://www.spmaniowy.czorsztyn.pl http://www.joanna.palinska.cal.pl http://www.gimmaniowy.czorsztyn.iap.pl/przedmioty/matematyka/wyszywanki.doc

Bibliography Jon Millington, Curve Stitching - the art of sewing beautiful mathematical patterns, TARQUIN , 1989, ISBN 0906212650 Piotr Pawlikowski, Wyszywanka, NiM 34, s. 6, lato 2000 Tomasz Gliszczyński, Wacław Zawadowski, Wyszywanki paraboliczne wektorowo, NiM 36, s. 13-20, zima 2000 Piotr Pawlikowski, Wyszywanka (2), NiM 38, s.13, jesień 2001 Halina Balbier, Piotr Pawlikowski, Joanna Pasławska, Matematyczne wyszywanki – sztuka kreślenia nitką, Trifolia, 2001, Warszawa, ISBN 83-903042-2-8 Elżbieta Żórawska-Dobrowolska, Nitką malowane. ABC wyszywania, 2003, Nowik, ISBN 83-87631-55-8 Elżbieta Żórawska-Dobrowolska, Lekcje nitką malowane, 2006, Nowik, ISBN 83-89848-33-3 Dzeni, http://flickr.com/photos/nzdzeni/127761265/