POWIATOWY URZĄD PRACY W ALEKSANDROWIE KUJAWSKIM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
Advertisements

Przygotowanie zawodowe dorosłych
FORMY SZKOLENIOWE W PUBLICZNYCH SŁUŻBACH ZATRUDNIENIA PO REFORMIE SYSTEMU KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO Reforma kształcenia zawodowego Zielona Góra 20 czerwca.
Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowskich Górach ul. Towarowa Tarnowskie Góry Telefon / fax: (032) ,
Urząd Pracy m.st. Warszawy oferuje profesjonalne rozwiązania w zakresie
AKTYWIZACJA OSÓB BEZROBOTNYCH
Bartosz Lach | Paweł Kulpiński III H
Publiczne służby zatrudnienia
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Przygotowanie zawodowe dorosłych – dotychczasowe doświadczenia Zielona Góra, 20 czerwca 2012 r. Zielona Góra, 20 czerwca 2012 r.
SYTUACJA NA LOKALNYM RYNKU PRACY – POWIAT GORLICE
Informacja o sytuacji na rynku pracy w Gminie Wadowice
Realizacja planu kontroli agencji zatrudnienia z terenu województwa pomorskiego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku za okres od r. do
Tworzenie miejsc pracy
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Katarzyna Hudyma Powiatowy Urząd Pracy w Bolesławcu 7 września.
Urząd Miasta Łodzi Biuro ds. Promocji Zatrudnienia
0 zwrot kosztów przejazdu zwrot kosztów zakwaterowania dofinansowanie podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą kosztów wyposażenia miejsca pracy.
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ZATRUDNIANIA OSÓB POWYŻEJ 50 ROKU ŻYCIA Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
Narzędzia wsparcia dla pracodawców Warszawa, 2013r. Narzędzia wsparcia dla pracodawców.
Przekwalifikowanie zawodowe polega na zdobyciu dodatkowych lub nowych kwalifikacji zawodowych
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
Powiatowy Urząd Pracy w Golubiu-Dobrzyniu w partnerstwie z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Toruniu oraz pozostałymi urzędami pracy z województwa kujawsko-pomorskiego.
SPOTKANIE    KOMITETU BUDOWLANEGO POŚWIĘCONE TEMATYCE ZWIĄZANEJ Z NOWELIZACJĄ PRZEPISÓW DOTYCZĄCYCH WSPARCIA PRZEDSIĘBIORCÓW ZATRUDNIAJĄCYCH OSOBY BEZROBOTNE.
Konkurs zamknięty nr 1/POKL/7.2.1/2014
SPOTKANIE INFORMACYJNE 7 MAJA 2014
Urząd pracy – pomagamy zatrudnić pracowników
Nowe instrumenty publicznych służb zatrudnienia dla przedsiębiorców w myśl nowej Ustawy o instytucjach rynku pracy i promocji zatrudnienia Justyna Piasecka.
PROFESJONALNIE ŚWIADCZĄCY USŁUGI, UWZGLĘDNIAJĄCY POTRZEBY KLIENTÓW
Krajowy Fundusz Szkoleniowy - KFS
FORMY WSPARCIA DLA OSÓB MŁODYCH Powiatowy Urząd Pracy w Radomiu 2014.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
POWIATOWY URZĄD PRACY W RACIBORZU
Nowe działanie umożliwiające podnoszenie kwalifikacji pracowników i poszukujących pracy PRZYGOTOWANIE ZAWODOWE DOROSŁYCH Zielona Góra, 21 września 2009.
Formy pomocy dla pracodawców po nowelizacji Ustawy
„Urząd Pracy partnerem pracodawcy”. Urząd Pracy realizuje swoje zadania na podstawie ustawy: - o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
Konferencja: Młodzi na rynku pracy- wyzwania i instrumenty wsparcia
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
POWIATOWY URZĄD PRACY w ŁODZI
Powiatowy Urząd Pracy w Drawsku Pomorskim Sytuacja na rynku pracy Powiatu Drawskiego 09/2008 – 09/2009 Działalność Powiatowego Urzędu Pracy w Drawsku Pomorskim.
Młodzieżowe Centrum Kariery OHP w Chojnicach. Regulacje zawarte w projekcie rozporządzenia dotyczą: pracodawców oraz organizacji zrzeszających pracodawców,
URZĄD PRACY POWIATU KRAKOWSKIEGO Pomoc dla pracodawców Kraków, 20 listopada 2015.
Usługi świadczone przez PUP w Kielcach dla osób bezrobotnych oraz przedsiębiorców w kontekście drogi do samozatrudnienia.
1 Osoby starsze na rynku pracy
Konferencja Usługi i instrumenty rynku pracy Mrągowo, 18 lutego 2008 r.
FORMY WSPARCIA OFEROWANE PRZEZ PUP SKARŻYSKO-KAMIENNA W 2016r. Elżbieta Niewczas – Koordynator Zespołu ds. Instrumentów Rynku Pracy w PUP Skarżysko-Kamienna.
Polityka rynku pracy w Polsce 1 Polityka rynku pracy w Polsce jest prowadzona na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy W.
POWIATOWY URZĄD PRACY W LIPNIE Lipno, r. 1.
Możliwości wsparcia finansowego w ramach Funduszu Pracy 12 kwietnia 2016r. Powiatowy Urząd Pracy w Tychach.
- wsparcie pracodawców i ich pracowników Kielce, 28 czerwca 2016 r.
Nowe formy aktywizacji oferowane przez urząd. Nowelizacja ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, oprócz zmian w dotychczas dostępnych.
Powiatowy Urząd Pracy w Koszalinie
Urząd Pracy m.st. Warszawy oferuje profesjonalne rozwiązania w zakresie
Ząbkowice Śląskie, 27 październik 2016 roku
Polityka rynku pracy w Polsce
Kształcenie dualne.
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
XXVII Sesja Rady Miejskiej w Nowem 26 kwietnia 2017 r.
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Krajowy fundusz szkoleniowy
Kamieniec Ząbkowicki, 27 październik 2017 roku
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Wybrane możliwości wsparcia finansowego przedsiębiorców
Wsparcie dla przedsiębiorców oferowane przez Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia Toruń, 27 lutego 2018 r.
Polityka rynku pracy w Polsce
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
Droga do zmian Projekt finansowany z RPO WP na lata 2014 – 2020
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
Zapis prezentacji:

POWIATOWY URZĄD PRACY W ALEKSANDROWIE KUJAWSKIM Z-ca Dyrektora - mgr inż. Tomasz Pietras Aleksandrów Kujawski, 8 września 2010

ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI – FORMY POMOCY MAŁEJ I ŚREDNIEJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

Urząd pracy ma w swojej ofercie następujące Instrumenty rynku pracy – jako formy wsparcia małej i średniej przedsiębiorczości Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego, Staż, Prace interwencyjne, Przygotowanie zawodowe dorosłych.

REFUNDACJA KOSZTÓW WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY DLA SKIEROWANEGO BEZROBOTNEGO Refundacja kosztów wyposażenia/doposażenia stanowiska pracy jest dokonywana na podstawie umowy cywilno – prawnej zawartej pomiędzy Dyrektorem PUP, działającym w imieniu Starosty a podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą, w wysokości określonej w umowie, nie wyższej jednak niż 6-krotność przeciętnego wynagrodzenia (od 1.09.2010 – 3.197,85 zł). Rozliczenie poniesionych i udokumentowanych przez podmiot kosztów utworzenia stanowiska pracy dokonywana jest w kwocie brutto.

Główne warunki jakie powinien spełniać podmiot, aby uzyskać refundację to: Prowadzenie działalności gospodarczej, przez okres co najmniej 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku. Nie zaleganie z wypłacaniem w terminie wynagrodzeń pracownikom oraz opłacanie w terminie składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, FP, FGŚP oraz innych danin publicznych. Nieposiadanie nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilno-prawnych.

Nie był skazany za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku. Nie znajduje się w trudnej sytuacji ekonomicznej. Nie rozwiązał, w okresie 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku, stosunku pracy z pracownikiem z winy pracodawcy.

Otrzymanie refundacji zobowiązuje podmiot do: zatrudnienia skierowanego bezrobotnego przez okres 24 miesięcy w pełnym wymiarze czasu pracy na wyposażonym lub doposażonym stanowisku pracy. utrzymania przez okres 24 miesięcy stanowiska pracy utworzonego w związku z przyznaną refundacją. zwrotu w ciągu 30 dni od dnia otrzymania wezwania Starosty, przyznanej refundacji wraz z odsetkami ustawowymi w przypadku nie wywiązania się z warunków umowy.

STAŻ Oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania, pracy poprzez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez nawiązania stosunku pracy z pracodawcą. Staż odbywa się na podstawie umowy zawartej przez PUP w imieniu Starosty z pracodawcą, według programu określonego w umowie. Program stażu przygotowywany jest przez wnioskodawcę i powinien określać: nazwę zawodu lub specjalności, której program dotyczy, zakres zadań wykonywanych przez bezrobotnego, rodzaj uzyskiwanych kwalifikacji lub umiejętności zawodowych, opiekuna osoby objętej programem stażu.

Czas trwania stażu wynosi od 3 do 12 miesięcy dla osób do 25 roku życia i absolwentów szkół wyższych, którzy nie ukończyli 27 lat i nie minęło 12 miesięcy od dnia ukończenia szkoły wyższej. Dla pozostałych bezrobotnych, czas trwania stażu wynosi od 3 do 6 miesięcy. Pracodawca nie ponosi żadnych kosztów związanych z organizacją stażu. Urząd wypłaca bezrobotnemu odbywającemu staż stypendium w wysokości 120% zasiłku dla bezrobotnych tj. (890,60 zł).

PRACE INTERWENCYJNE Jest to forma zatrudnienia bezrobotnego przez pracodawcę w wyniku umowy zawartej z Dyrektorem PUP i ma na celu wsparcie osób będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy tj. (spełniających kryteria art. 49 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy).

Art. 49 Osoby będące w szczególnej sytuacji na rynku pracy: 1) bezrobotni do 25 roku życia, 2) bezrobotni długotrwale albo po zakończeniu realizacji kontraktu socjalnego, o którym mowa w art. 50 ust. 2 pkt. 2, albo kobiety, które nie podjęły zatrudnienia po urodzeniu dziecka, 3) bezrobotni powyżej 50 roku życia, 4) bezrobotni bez kwalifikacji zawodowych, bez doświadczenia zawodowego lub bez wykształcenia średniego, 5) bezrobotni samotnie wychowujący co najmniej jedno dziecko do 18 roku życia, 6) bezrobotni, którzy po odbyciu kary pozbawienia wolności nie podjęli zatrudnienia, 7) bezrobotni niepełnosprawni.

Dokładny czas trwania zatrudnienia bezrobotnych i dofinansowanie do wynagrodzenia określone jest w umowie i jest uzależnione od kategorii osób bezrobotnych kierowanych przez urząd do zatrudnienia w ramach prac interwencyjnych i może wynosić 6, 12, 18 lub 24 miesiące. W wyniku organizacji prac interwencyjnych pracodawca korzysta z częściowej refundacji wynagrodzenia za pracę i składek na ubezpieczenie społeczne od refundowanego wynagrodzenia max 50% kosztów kwalifikowanych.

PRZYGOTOWANIE ZAWODOWE DOROSŁYCH Instrument aktywizacji realizowany bez nawiązywania stosunku pracy z pracodawcą, wg programu ukierunkowanego na nabywanie umiejętności praktycznych oraz wiedzy teoretycznej, niezbędnych do wykonywania zadań zawodowych we współpracy z pracodawcą i instytucją szkoleniową. 80% praktyki – 20% teorii

Wyróżniamy 2 formy przygotowania zawodowego: Praktyczna nauka zawodu dorosłych Celem jest nabycie kwalifikacji umożliwiających przystąpienie do egzaminu kwalifikacyjnego (tj. uzyskanie tytułu zawodowego lub czeladniczego). Czas trwania: od 12 do 18 miesięcy. Potwierdzenie uzyskanych kwalifikacji: egzamin przeprowadzony przez komisję powołaną przez kuratora oświaty lub przez izbę rzemieślniczą.

Przygotowanie zawodowe dorosłych realizowane jest w formie: Przyuczenia do pracy dorosłych Celem jest zdobycie wybranych kwalifikacji zawodowych lub umiejętności, niezbędnych do wykonywania określonych zadań zawodowych. Czas trwania: od 3 do 6 miesięcy. Potwierdzenie uzyskanych kwalifikacji: egzamin sprawdzający przeprowadzony przez kuratora oświaty lub przez instytucję szkoleniową wpisaną do rejestru Wojewódzkiego Urzędu Pracy.

wskazanie opiekuna uczestnika przygotowania zawodowego, Pracodawcy, którzy są zainteresowani utworzeniem miejsca przygotowania zawodowego dorosłych powinni złożyć do PUP wniosek zawierający w szczególności: dane pracodawcy, liczbę przewidzianych miejsc przygotowania zawodowego ze wskazaniem nazw zawodów, kwalifikacji lub umiejętności zawodowych oraz formy przygotowania zawodowego dorosłych i czasu jego trwania, informację o programie, wg którego będzie realizowane przygotowanie zawodowe dorosłych, wskazanie opiekuna uczestnika przygotowania zawodowego, wymagania odnośnie wykształcenia, predyspozycji psychofizycznych i zdrowotnych uczestników przygotowania zawodowego, plan nauczania, określenie instytucji egzaminujących, wykaz wydatków, które ponosił będzie pracodawca na uczestników przygotowania zawodowego.

Jakie korzyści ma pracodawca organizujący przygotowanie zawodowe: pozyskuje pracownika, który zdobędzie kwalifikacje i umiejętności niezbędne do wykonywania pracy w danym zawodzie, brak kosztów osobowych związanych z odbywaniem przygotowania zawodowego, premia w wysokości 400 zł za każdy pełny miesiąc realizacji programu, za każdego uczestnika po zdaniu egzaminu, prawo do 2% przeciętnego wynagrodzenia na wydatki rzeczowe, za każdy miesiąc realizacji programu, na każdą osobę, brak kosztów badań lekarskich i psychologicznych za skierowanego beneficjenta do odbycia przygotowania zawodowego dorosłych, brak kosztów egzaminów potwierdzających zdobyte kwalifikacje przez beneficjentów.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ