Tworzenie sieci dostaw Katedra Logistyki i Transportu Marek Ciesielski Katedra Logistyki i Transportu
Dyfuzja metod zwiększania efektywności operacyjnej Przewaga konkurencyjna powstaje w łańcuchu dostaw
Uczestnicy (wiele nakładających się sieci) Liderzy Obniżka kosztów (zapasów) Szybka reakcja
Kluczem do sukcesu staje się wizualizacja i sterowanie w czasie rzeczywistym całym procesem tworzenia wyrobu od surowców do ostatecznych użytkowników
Sfotografowanie sieci Nałożenie informacji związanych z wielkością obrotów Nałożenie informacji o uzależnieniu Utrwalenie silnych powiązań (współpraca) Redukcja i dobór dostawców Wyłączenie dostawców o wysokim poziomie uzależnienia Określenie standardów obsługi klienta Zintegrowanie systemów informatycznych Wizualizacja
Sieć logistyczna z uwzględnieniem metody ABC, czasów dostaw i uzależnienia
dotyczy dostawcy odbiorcy ABC ABC
Dostawca: A oznacza, że jego odbiorca znajduje się w grupie 20% największych odbiorców generujących 80% przychodów B 30%; 15% C 50%; 5%
Odbiorca: A oznacza, że jego dostawca znajduje się w grupie 20% największych dostawców generujących 80% przychodów B 30%; 15% C 50%; 5%