Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uniwersytetach ekonomicznych na przykładzie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Prof. dr hab. Tadeusz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ukończyło szkołę ogółem: 151 / 100% Posiadamy informacje o 147/ 97,4% Kontynuuje naukę: 146 / 96,7% na studiach wyższych 144 / 95,4%, w tym na: publicznych.
Advertisements

Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uczelni ekonomicznej
Kongres Uzdrowisk Polskich Muszyna r
Dlaczego warto wybrać specjalność CYBERNETYKA EKONOMICZNA
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Losy absolwentów 2012 Losy absolwentów 2012
Specjalność Analiza danych 2010 na kierunku IiE Katedra Statystyki Instytut Zastosowań Matematyki.
Prof. UW dr hab. Dariusz Kuźmina
WYŻSZA SZKOŁA TECHNICZNA W KATOWICACH
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
Losy absolwentów 2010 Liceum Ogólnokształcące im. gen. Wł. Sikorskiego
SOCJOLOGIA PEDAGOGIKA Absolwenci są przygotowani do: samodzielnej i zespołowej realizacji badań społecznych posiadają umiejętności komunikacji, mediacji,
Losy absolwentów II Liceum Ogólnokształcącego im
Szczecin, 15 kwietnia 2013 r. Katedra Organizacji i Zarządzania Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytet Szczeciński Specjalność: Kompetencje.
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
Prof.dr hab. Michał Jasiulewicz Politechnika Koszalińska Wydział Nauk Ekonomicznych GOSPODARKA PRZESTRZENNA Studia I-go stopnia.
Technik Organizacji Reklamy
GOSPODARKA PRZESTRZENNA
ELEMENTY PROBLEMATYKI MORSKIEJ W DYDAKTYCE GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ
SAMODZIELNY ZAKŁAD OCHRONY I KSZTAŁTOWANIA ŚRODOWISKA
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Losy absolwentów ZSP Nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w Stalowej Woli
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Ciechanowie Kierunek EKONOMIA Ciechanów, 2007 rok.
Po klasie matematycznej
Gospodarowanie nieruchomościami i usługi publiczne
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Edwarda F
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA srodowiska/specjalnosc-ekobiznes.html.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Administracji i Prawa Kierownik Katedry: dr hab. Małgorzata Baron - Wiaterek.
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Przygotowywanie programu kształcenia zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego na przykładzie kierunku Gospodarka.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Planowanie przestrzenne i gospodarka nieruchomościami Specjalność na kierunku Gospodarka Przestrzenna Studia II stopnia Katedra Gospodarki Przestrzennej.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Planowanie przestrzenne i gospodarka nieruchomościami Specjalność na kierunku Gospodarka Przestrzenna Studia I stopnia Katedra Gospodarki Przestrzennej.
Gospodarowanie nieruchomościami i usługi publiczne Specjalność na kierunku Ekonomia Studia II stopnia Katedra Gospodarki Przestrzennej.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Klasa matematyczna – I C Fascynuje Cię świat nowoczesnych technologii? Masz otwarty, ścisły umysł? Chcesz jeszcze lepiej zrozumieć prawa rządzące naszym.
Gospodarowanie nieruchomościami i usługi publiczne Specjalność na kierunku Ekonomia Studia I stopnia Katedra Gospodarki Przestrzennej.
WYDZIAŁ EKONOMICZNY KIERUNEK LOGISTYKA Autor logo: p. Andrzej Czyczyło.
Dokument ten ma charakter informacyjny. Każdorazowo należy sprawdzić na stronie uczelni szczegółowe zasady rekrutacji.
E- mail: I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. M. KONOPNICKIEJ W SUWAŁKACH.
Finanse i Prawo Zatrudnienia w Biznesie. „Finanse i Prawo Zatrudnienia w Biznesie ” to … … specjalność prowadzona przez Katedrę Prawa na Wydziale Finansów.
Temat wystąpienia: Gospodarka przestrzenna interdyscyplinarnym kierunkiem studiów uniwersyteckich Tadeusz Kudłacz Katedra Gospodarki Regionalnej Uniwersytet.
Specyfika koncepcji studiów z zakresu gospodarki przestrzennej w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie Monika Płaziak Tomasz Rachwał Zakład Przedsiębiorczości.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
Media społecznościowe jako narzędzie promocji oferty dydaktycznej, czyli e-gospodarka przestrzenna na facebooku dr Piotr Trzepacz Instytut Geografii i.
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
Wybór trzeciego przedmiotu rozszerzonego
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Filozofia kognitywistyki
KIERUNEK LOGISTYKA WYDZIAŁ EKONOMICZNY
studia I stopnia, profil praktyczny studia inżynierskie
WYNIKI ANKIET EWALUACYJNYCH
REKRUTACJA 2016 WGIPB Olsztyn
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Badanie Losów Absolwentów
Wydział Nauk Ekonomicznych i Informatyki Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku Dziekan WNEI Dr Mariola Szewczyk-Jarocka Prodziekan ds. nauki WNEI.
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Studia II stopnia stacjonarne i niestacjonarne
Zarządzanie w biznesie i sektorze publicznym
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uniwersytetach ekonomicznych na przykładzie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Prof. dr hab. Tadeusz Kudłacz dr Bernadetta Zawilińska Katedra Gospodarki Regionalnej UEK

Kogo kształcimy na kierunku gospodarka przestrzenna Trzon wspólnych (uniwersalnych) efektów kształcenia Efekty kierunkowe nauk ekonomicznych w zakresie: Ekonomia; Zarządzanie; Finanse Efekty kierunkowe Nauk o Ziemi w zakresie: Geografia Efekty kierunkowe nauk rolniczych w zakresie: Inżynierii Rolniczej; Kształtowania Środowiska Efekty kierunkowe nauk technicznych w zakresie Architektura i Urbanistyka; Budownictwo; Geodezja i Kartografia; Inżynieria Środowiska; Transport

Kogo kształcimy na kierunku gospodarka przestrzenna Efekty kierunkowe nauk rolniczych w zakresie: Inżynierii Rolniczej; Kształtowania Środowiska Efekty kierunkowe nauk ekonomicznych w zakresie: Ekonomia; Zarządzanie; Finanse Efekty kierunkowe Nauk o Ziemi w zakresie: Geografia Efekty kierunkowe nauk technicznych w zakresie Architektura i Urbanistyka; Budownictwo; Geodezja i Kartografia; Inżynieria Środowiska; Transport

Ważne efekty kształcenia w zakresie nauk ekonomicznych na kierunku Gospodarka Przestrzenna Wiedza Bardziej rozbudowana teoria ekonomii (główna baza realizacji potrzeby uczenia się przez całe życie) Polityka rozwoju (przestrzenna, regionalna, ekonomiczna, spójności, strukturalna) – jej cele i instrumenty Bardziej rozbudowane podstawy zarządzania, zarówno w biznesie, jak i zarządzanie publiczne Bardziej rozbudowane podstawy finansów, z wyraźnym ukierunkowaniem na finanse publiczne i analizy finansowe

Ważne efekty kształcenia w zakresie nauk ekonomicznych na kierunku Gospodarka Przestrzenna Umiejętności Potrafi przygotowywać kompleksowe prognozy skutków ekonomicznych planów przestrzennych Potrafi przeprowadzać wyceny podstawowych elementów majątku trwałego Potrafi organizować i nadzorować wycenę zmian w wartościach nieruchomości (m.in. dla potrzeb renty planistycznej i adiacenckiej) Jest przygotowany do sporządzania analiz ekonomicznych zagospodarowania terenu Jest w stanie przeprowadzać rachunek nakładów na inwestycje celu publicznego Posiada umiejętności do zorganizowania i nadzorowania interdyscyplinarnego zespołu realizującego zadania gospodarki przestrzennej, w tym planowania przestrzennego

Studia licencjackie: Studia inżynierskie: Studia magisterskie: struktura obszarowa efektów w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie (wg metodologii Kraśniewskiego) Studia licencjackie: Nauki społeczne 50% Nauki przyrodnicze 30% Nauki techniczne 20% Studia inżynierskie: Nauki społeczne 39% Nauki przyrodnicze 24% Nauki techniczne 26% Kompetencje inżynierskie 11% Studia magisterskie: Nauki społeczne 56% Nauki przyrodnicze 25% Nauki techniczne 19%

Plany studiów i programy kształcenia Uniwersytety Ekonomiczne w Katowicach, Krakowie i Poznaniu Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny Uniwersytetu Łódzkiego Liczba godzin według poziomów i form studiów Studia Liczba godzin najniższa najwyższa Stacjonarne I stopień (licencjat) 1804 2205 Niestacjonarne I stopień (licencjat) 1080 2200 Stacjonarne I stopień (inż.) 2170 Niestacjonarne I stopień (inż.) Stacjonarne II stopień 855 1200 Niestacjonarne II stopień 513 990

Plany studiów i programy kształcenia Przedmioty o treściach podstawowych: matematyka, statystyka, filozofia, socjologia i komunikacja społeczna, etyka, psychologia, prawo, nauki o polityce, historia urbanistyki, ekonomia, finanse, rachunkowość, zarządzanie, marketing, geografia ekon., historię gospodarcza, demografia

Plany studiów i programy kształcenia W ramach przedmiotów treści podstawowych na studiach licencjackich stacjonarnych przedmioty o profilu społecznym stanowią 50-80% ogółu godzin (w tym 50–88% stanowią przedmioty ekonomiczne)

Plany studiów i programy kształcenia W ramach przedmiotów treści kierunkowych na studiach licencjackich stacjonarnych 40 – 62% ogółu godzin stanowią przedmioty o profilu społeczno- ekonomicznym

Plany studiów i programy kształcenia W ramach przedmiotów specjalnościowych 74 – 100% ogółu godzin stanowią przedmioty o treściach społeczno-ekonomicznych

Plany studiów i programy kształcenia – studia stacjonarne II stopnia Bardzo silna dominacja treści społecznych (58-99%), w tym głównie ekonomicznych

Zajęcia terenowe - interdyscyplinarne podejście, spotkanie z praktyką

Badanie losów absolwentów oraz opinii pracodawców Czy przy kształtowaniu (korygowaniu) koncepcji kształcenia uczestniczyli wewnętrzni i zewnętrzni interesariusze? Czy efekty kształcenia były korygowane i dostosowywane do oczekiwań rynku pracy? Czy zbierano opinie pracodawców zatrudniających absolwentów Uczelni? Czy uwzględniono opinie pracodawców zatrudniających absolwentów Uczelni w ewentualnym korygowaniu efektów kształcenia? Czy Rada Wydziału analizowała wnioski z badań losów absolwentów analizowanego kierunku? Czy wykorzystano wnioski z badań losów absolwentów analizowanego kierunku?

Dziękujemy za uwagę