Strona dla nauczyciela

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pieszy, rowerzysta i motorowerzysta w ruchu drogowym
Advertisements

Znaki drogowe informacyjne i nakazu
Przygotowała mgr inż. Ewa Lorek
Skrzyżowania drogowe Katarzyna Dąbrowska
ZNAKI DROGOWE.
Warunki dopuszczenia motorowerzysty do uczestnictwa w ruchu drogowym.
KARTA ROWEROWA KL.IV ZNAKI DROGOWE STOP dalej.
BĄDŹ BEZPIECZNY NA DRODZE
Skrzyżowanie ze znakami pionowymi
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Co słychać Panie Darwinie?
"Jeżdżę z głową" Joanna Ziętarska Michalina Sochacka Natalia Czarnecka
Gimnazjum nr 9 w Gorzowie Wlkp.
Tytuł: Na drodze Temat: Rozpoznajemy znaki drogowe
Pieszy w ruchu drogowym
Zasady nabywania uprawnień do kierowania rowerem i motorowerem
Opracował J. Stryjkowski
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Skuter. Bęczarka to mała miejscowość położona w województwie małopolskim, powiecie myślenickim i Gminie Myślenice. Choć jest niewielkiej powierzchni,
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 W BOCHNI
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
MENU ROWERZYSTA 1 OBOWIĄZKOWE WYPOSAŻENIE ROWERU. 2 2
SPRAWDŹ SIĘ! Przed Tobą test składający się z 15 pytań. Do każdego pytania są podane 3 odpowiedzi A,B,C, z których tylko jedna jest prawidłowa. Kliknij.
Przygotowanie do egzaminu na kartę rowerową
Autorka: Sylwia Palonek
ZNAKI DROGOWE Z ZAKRESU KARTY ROWEROWEJ
2010 © Uniwersytet Rzeszowski | 1 Temat: Autor: Jan Kowalski Ocena zagrożeń ludności cywilnej we współczesnych konfliktach zbrojnych.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Technologia informacyjna
Program „IV” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Zasada ważna dla ciebie
KARTA MOTOROWEROWA ZNAKI DROGOWE STOP.
Poznajemy znaki drogowe – wirtualna lekcja wychowania komunikacyjnego
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Znaczenie produktów zbożowych
Bezpieczne zachowanie w szkole
Pieszy - uczestnikiem ruchu drogowego Edyta Górska
Pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniach
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Znaki i sygnalizacja świetlna
ZASADA 1 Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami drogowymi. Sygnały świetlne mają.
Bezpieczne zachowanie na ulicy
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Ocena poziomu bezpieczeństwa rowerzystów na przykładzie studentów Politechniki Białostockiej Wykonała: Monika Nowosielska.
Ruch uliczny.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniach
ZNAKI DROGOWE Z ZAKRESU KARTY ROWEROWEJ
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
TEMAT: Zasady ruchu drogowego. Znaki drogowe.
WYMIJANIE to przejeżdżanie obok pojazdu lub innego uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
Pomorski Ośrodek Ruchu Drogowego w Gdańsku.
Uprawnienia do kierowania i warunki uzyskania karty rowerowej Karta rowerowa.
Test Finał Lubuski Konkurs BRD W Europie jeździmy bezpiecznie Brody Żarskie, 7 maja 2016 r.
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
o kierujących pojazdami z późniejszymi zmianami
Sprawdź ile zapamiętałeś!
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Poznajemy znaki drogowe – wirtualna lekcja wychowania komunikacyjnego
Czy znasz znaki drogowe?
ZASADY PIERWSZEŃSTWA PRZEJAZDU NA SZKRYŻOWANIACH
ZNAKI I MANEWRY DROGOWE
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2018
Lekcja 2 Temat: Zasady bezpiecznego poruszania się po drogach
WEBQUEST Zasady ruchu drogowego
Pierwsze „Prawo Jazdy”
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Strona dla nauczyciela WebQuest dla klasy IV szkoły podstawowej Kata rowerowa Przygotowała: Anna Góras   Wprowadzenie Zadanie Proces Ewaluacja Konkluzja Linki Strona dla nauczyciela

Wprowadzenie Celem naszego działania jest zdobycie niezbędnej wiedzy potrzebnej do rozwiązania próbnych testów na kartę rowerową

Zadanie Waszym zadaniem będzie : Zapoznanie się ze znakami drogowymi Nauczenie się przepisów ruchu drogowego Poznanie budowy roweru Nabycie umiejętności zachowanie się w sytuacji wypadku drogowego Zdobycie informacji o kolejności przejazdu poszczególnych uczestników na skrzyżowaniu

Proces I zespół II zespół III zespół Zostaniesz przydzielony do zespołu złożonego z 4 – 5 uczniów I zespół   Wyszukuje w Internecie plansz znaków drogowych (informacyjnych, ostrzegawczych, zakazu, nakazu), i wykonuje znaki: A1, A3, A5, A6-a, A7, A30, B1, B2, B9, B20, B21, B29, C1, C2, C16, C12, C13, D1, Dd3, D4a, D5, D6b - w formacie A4 wykorzystując kolorowy papier, kredki lub farby. Na zajęcia przynosi wykonane znaki i plansze znaków drogowych , które należy wypożyczyć z pracowni Techniki. II zespół Wyszukuje w Kodeksie Ruch Drogowego lub w Internecie pojęć: hierarchia ważności znaków drogowych zasada „ograniczonego zaufania” pojazdy uprzywilejowane zasady pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniach Przepisuje je na pojedyncze kartki A4 i przynosi na zajęcia III zespół Wyszukuje w Kodeksie Ruchu Drogowego lub w Internecie obowiązkowe wyposażenie roweru, wykonuje planszę pokazującą budowę roweru, i omawia zasady bezpiecznej jazdy rowerem, które znajdzie w książce B. Szafarczyk: Z Agatką na drodze. Bielsko - Biała 1993, książka znajduje się w bibliotece szkolnej.

IV zespół V zespół V zespół Przygotowuje na zajęcia dwie scenki rodzajowe na temat 1.„Wypadek drogowy – wina rowerzysty” 2. „Wypadek drogowy – wina pieszego” Omawia je z uwzględnieniem jak należy się zachowywać aby więcej do takich wypadków nie doszło. V zespół Układa meldunek do pogotowia ratunkowego o wypadku drogowym (pomocne materiały znajdzie w podręczniku szkolnym „Technika na co dzień” -wydanie zmienione nr dopuszczenia: 20/05 autor: Ewa Bubak) Wyszukuje w Internecie materiały na temat: Pozycja bezpieczna Masaż serca Przygotowuje demonstrację ułożenia poszkodowanego w pozycji bezpiecznej i masażu serca. V zespół Przygotowuje plansze z przykładowymi schematami skrzyżowań i omawia kolejność przejazdu przez nie. Plansze mają nieć rozmiar co najmniej A3, Do wykonania plansz można wykorzystać kolorowy papier, kredki, farby, gotowe modele – autka itp. Przykładowe sytuacje drogowe znajdują się w Internecie lub książce B.Szafarczyk: Z Agatką na drodze. Bielsko-Biała 1993, która jest bibliotece szkolnej

Ewaluacja Wasze zaangażowanie i przygotowanie będzie ocenione według następujących zasad: Elementy oceniane Jakość wykonania – liczba punktów 1 2 3 Zawartość merytoryczna Informacje niepełne, błędne. Poprawne informacje, pełne, zadanie zrealizowane wyczerpująco.   Pokaźny zbiór informacji zawierający dodatkowe informacje, poparte przykładami. Poprawność i jakość wykonania pomocy do zajęć   Praca nieestetyczna, uboga (poplamiona, w złym formacie, nieczytelna), brak elementów dekoracji, potrzebnych akcesoriów do wykonania scenek.  Praca przejrzysta, czysta, inscenizacja dobrze wyreżyserowana.  wykonanie dodatkowej pomocy (dodatkowe znaki, scenki). Umiejętność pracy w grupie   Brak współpracy (prośba o interwencję nauczyciela)  Mała kolektywność (praca przebiega zgodnie z przyjętym planem, lecz pojawiają się niedomówienia).  Dobra organizacja (efekty pracy zostały razem zebrane i wspólnie omówione).

Konkluzja „Poruszanie się drogach umożliwia szybkie dotarcie z jednego miejsca w drugie, ale niesie też wiele niebezpieczeństw, które mogą wystąpić szczególnie wtedy, kiedy nie znasz zasad poruszania się po drodze. Dlatego znajomość znaków drogowych, reguł kodeksu drogowego jest tak ważne. Dobrze zdany egzamin na kartę rowerową spowoduje, że nie będziesz na drogach zagrażał sobie i innym.” Po dobrze wykonanych i zaprezentowanych waszych zadaniach przystąpicie do rozwiązywania próbnych testów egzaminacyjnych na kartę rowerową Testy te będą się składały z 16 zadań – każde zadanie będzie punktowane 1 punktem Działy Ilość pytań Minimalna liczba uzyskanych punktów potrzebna do zaliczenia testu Znaki drogowe 3 2 Przepisy ruchu drogowego Budowa roweru 1 Kolejność j przejazdu przez skrzyżowanie 5 Pomoc przedmedycza

Linki i bibliografia Informacje do wykonania poszczególnych zadań jak i przykładowe testy znajdziecie na stronach: STRONY INTERNETOWE: www.znaki-drogowe.pl/ www.naukajazdy.pl/znaki_drogowe.html www.naukajazdy.pl/kodeks_ruchu_drogowego.html http://www.gazetaprawna.pl/serwis/drogi_zaufania,1,prawo_na_drodze www.ko.katowice.uw.gov.pl/konkursy/regulamin_BRD www.pzm.pl http://eti.agh.edu.pl/brd/ http://eti.agh.edu.pl/brd/testy/testy.html http://www.sp15.tarnow.pl/pliki/karta/karta_rower/start.htm http://sp2aug.pl/glownat.htm BIBLIOGRAFIA B. Szafarczyk: Z Agatką na drodze. Bielsko-Biała 1993 H. Próchniewicz: Podręcznik Kierowcy B. Wydanie II, Warszawa 1998 E. Bubak: Technika na co dzień. WSiP Warszawa 2004

Strona dla nauczyciela Temat ten może być realizowany w klasie IV szkoły podstawowej na lekcjach techniki w ramach realizacji Wychowania komunikacyjnego lub na zajęciach dodatkowych – kółku rowerowym. Zdobycie karty rowerowej przez uczniów jest efektem poprawnie zdanego testu i sprawnie przejechanego toru sprawdzającego umiejętności jazdy rowerem. Na przeprowadzenie egzaminu na kartę rowerowa warto zaprosić przedstawiciela Komendy Miejskiej Policji co znacznie wpłynie na ważność i rangę egzaminu.