PROJEKT EDUKACYJNY Z PRZYRODY ROK SZKOLNY 2014/2015 KLASA VI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Mars.
Advertisements

Budowa i ewolucja Wszechświata
O obrotach ciał niebieskich
Ukształtowanie pionowe dna
Wykonał: Dawid Bryl kl. 2d
SFERY POWŁOKI ZIEMSKIEJ
UKSZTAŁTOWANIE DNA OCEANICZNEGO
PRZEWODNIK Z PRĄDEM JAKO ŹRÓDŁO POLA MAGNETYCZNEGO
Szkolny Klub Przyrodniczy „Altair”
UKŁAD SŁONECZNY.
Wykonały: Beata Wierzgoń I Klaudia Tomala
Konkurs astronomiczny
Wykonała: Magda Pokorska klasa 2M
Układ Słoneczny.
Ciekawe obiekty Układu Słonecznego
Prezentacja Multimedialna
 Witamy prezentacja na Temat: Ekosystem Jeziora
UKŁAD SŁONECZNY.
Ruch obiegowy Ziemi..
Planety w królestwie Hanna Dulik Słońca.
KOSMOS WEJŚCIE.
Ziemia we Wszechświecie
Astro odyseja po Układzie Słonecznym
Słońce i planety Układu Słonecznego
RUCH WIROWY ZIEMI.
Ziemia błękitną planetą
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Tsunami.
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA POZORNY RUCH SŁOŃCA I GWIAZD
Gwiazda polarna.
Układ Słoneczny.
Planety Michał Szymala.
JOWISZ JOWISZ.
Wykonał: Daniel Hetmaniak Klasa VI d
Życie w wodzie..
TAJEMNICE PLANET TAJEMNICE PLANET.
GEOGRAFIA Nasza planeta ziemia….
Kamil Ferster Dominik Przerwa i Weronika Polkowska
Układ Słoneczny.
Ziemia − trzecia, licząc od Słońca, a piąta co do wielkości planeta Układu Słonecznego. Pod względem średnicy, masy i gęstości jest to największa planeta.
Ruch w polu centralnym Siły centralne – siłę nazywamy centralną, gdy wszystkie kierunki Jej działania przecinają się w jednym punkcie – centrum siły a)
Czym jest ruch obiegowy Ziemi?
Układ słoneczny.
Woda na Ziemi – hydrosfera
Obieg wody w przyrodzie..
Układ słoneczny Imię i nazwisko Kl. I D.
Dlaczego w nocy robi się ciemno?
Życie w morzach i oceanach
Pole Magnetyczne Elżbieta Grzybek Michał Hajduk
UKŁAD SŁONECZNY. UKŁAD SŁONECZNY MERKURY ŚREDNICA (KM) 4878 ODLEGŁOŚĆ OD SŁOŃCA (MLN KM) 57,91 TEMPERATURA NA POWIERZCHNI Od – 1700 C do 4300 C LICZBA.
Planety Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Zalasewie Przygotowały:
Następstwa ruchu wirowego Ziemi
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Geografia Ziemia.
Ilustrowany atlas Układu Słonecznego
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
Temat: Księżyc nasz naturalny satelita.
„Geograficzne naj... – wszystko co naj... w geografii”
MAGNETYZM Temat: Pole magnetyczne magnesów.
Autorzy -Piotr Jałocha -Wojciech Bzowy -Bartłomiej Koczorowski.
W nocy na niebie widać księżyc i gwiazdy.
Kosmos skarbnica ciekawostek PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”
Kosmos–Układ Słoneczny
Prezentacja Saturna Zapraszam !
SŁOŃCE.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Słońce i księżyc.
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
Zapis prezentacji:

PROJEKT EDUKACYJNY Z PRZYRODY ROK SZKOLNY 2014/2015 KLASA VI

Ile wiemy o naszej planecie?

UCZESTNICY PROJEKTU

Opracowane tematy: Ziemia w kosmosie; Ziemia, jako „mokra planeta”; Wycieczka na dno oceanu; Ziemia, jako magnes; Ziemia – planeta życia. Film pt. „Jak działają magnesy?” Modele: Układ Słoneczny, dno oceanu.

Ziemia w Układzie Słonecznym Ziemia jest trzecią według oddalenia od Słońca planetą Układu Słonecznego. Wraz z innymi planetami krąży dookoła Słońca. Jej naturalnym satelitą jest Księżyc. Średnica planety wynosi 12756 km. Powierzchnię Ziemi zajmują w 30% lądy i w 70% oceany.

Ruchy Ziemi i ich następstwa Orbity Ruchy Ziemi i ich następstwa Ziemia wykonuje jednocześnie dwa rodzaje ruchów: obrotowy (wirowy), czyli obrót wokół własnej osi – trwa on 24 godziny i jego następstwem jest zmiana dnia i nocy; obiegowy, czyli obieg dookoła Słońca – trwa 365 dni, czyli rok. Jego następstwem jest zmiana pór roku. orbita Orbita – tor ruchu lub inaczej droga ciała (ciała niebieskiego) krążącego wokół innego ciała niebieskiego.

Na Ziemi panują warunki, które sprzyjają istnieniu życia. Warunki życia na Ziemi Na Ziemi panują warunki, które sprzyjają istnieniu życia. Są to: - idealna odległość od Słońca, która daje odpowiednią temperaturę i światło, -warstwa ozonowa , dzięki niej szkodliwe promienie słoneczne nie dostają się na Ziemię, - atmosfera otaczająca Ziemię, w której jest tlen, - woda w postaci ciekłej, - grawitacja, dzięki której stoimy na powierzchni, a nie latamy po całym kosmosie.

Ziemia jako ‘’mokra planeta” Ziemia z kosmosu wygląda jak niebieska kula, gdyż 70% całej powierzchni zajmuje woda. Często zwana jest „BŁĘKITNĄ PLANETĄ”

Wody Ziemi Na Ziemi występują 4 oceany: - O. Spokojny (zwany Wielkim lub Pacyfikiem), - O. Atlantycki (zwany Atlantykiem), - O. Indyjski, - O. Arktyczny. Największą rzeką świata jest południowoamerykańska Amazonka. Najdłuższą rzeką świata jest Nil. Największy ocean świata, to Ocean Spokojny. Najkrótsza rzeka świata, to Roe (rzeka w USA, w stanie Montana, ma 36m długości). W jakim kierunku płynie rzeka? ‘’ z góry na dół ‘’ Co to są ‘’morza księżycowe’’? Morza księżycowe są szerokimi bazaltowymi równinami rozsianymi na Księżycu. Dawni astronomowie uważali je za zbiorniki wodne i zwali „ morzami ‘’

W skład dna oceanicznego wchodzą: DNO OCEANICZNE W skład dna oceanicznego wchodzą: szelf – najpłytsza część, sięga do 200m, stok kontynentalny - jest granicą pomiędzy dnem, a lądem, basen oceaniczny - rozpościerające się poniżej szelfu i stoków kontynentalnych zagłębienie dna oceanicznego, rów oceaniczny -  jest zgłębieniem w dnie oceanu, posiada strome zbocza i wąskie dno. Rowy te posiadają głębokość do 5 - 11m i długość nawet kilka tys. kilometrów, - wyspy oceaniczne powstają w wyniku aktywności wulkanicznej i procesów związanych z ruchem oceanicznego dna, grzbiety śródoceaniczne - silnie wydłużona, wypukła forma dna oceanicznego, o stromych stokach, położona zazwyczaj pośrodku oceanów, oddzielająca od siebie dwa baseny oceaniczne.

ZWIERZĘTA ŻYJĄCE W OCEANIE strefa przybrzeżna: glony, pustelniki, ostrygi, homary, pakle, kraby, krewetki,gąbki strefa otwartej toni wodnej: chełbie, ogończe, węgorze, albatrosy, delfiny, łososie, rekiny, płetwale, ośmiornice, gąbki strefa głębinowa: gąbki krzeminkowe i liliowe, linofryna CIEKAWOSTKA Ośmiornice to zwierzęta z gatunku głowonogów. Posiadają osiem ramion, parę oczu i buzię. Ponieważ nie mają wewnętrznego szkieletu, łatwo jest im się przedostać przez różne wąskie szczeliny. Mają dobry wzrok i duży mózg. Są inteligentne. Na świecie istnieje około 300 gatunków ośmiornic.

Ziemia jako magnes Ziemskie pole magnetyczne – pole magnetyczne występujące naturalnie wewnątrz i wokół Ziemi. Pole magnetyczne rozciąga się na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów od Ziemi, a obszar, w którym ono występuje nazywa się ziemską magnetosferą. Bieguny magnetyczne Ziemi w geografii, określa się jako miejsca na powierzchni Ziemi, w którym linie pola magnetycznego Ziemi tworzą kąt 90° z jej powierzchnią;

Działanie kompasu Kompas ma igłę magnetyczną, która posiada dwa bieguny, czyli N (północ) i S (południe). Biegun północy geograficzny jest biegunem południowym magnetycznym. Kompas działa na zasadzie podpychania się dwóch biegunów, ponieważ dwa takie same bieguny się odpychają, a dwa różne bieguny się przyciągają. Więc można wywnioskować, że biegun południowy Ziemi przyciąga biegun północny igły, dzięki czemu kompas wskazuje północ.

Jak działają magnesy?

Opiekun grupy: Dorota Grodowicz Grupa projektowa Aleksandra Bondyra Aleksandra Budzyńska Emilia Czop Kamil Ochmański Karolina Popławska Opiekun grupy: Dorota Grodowicz

Informacje użyte w prezentacji zostały zasięgnięte z Internetu Dziękujemy za uwagę Informacje użyte w prezentacji zostały zasięgnięte z Internetu