Demokracja dawniej i dziś

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Jak powstaje ustawa?.
Analiza wyników ankiety
„Czy jest nam potrzebny ogólnodostępny plac zabaw?”
ANKIETA ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH nr 3 WE WROCŁAWIU
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Szkoła Podstawowa Nr 1 w Strzelcach Opolskich
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich
Fotografia naszym życiem
DEMOKRACJA Demokracja- ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 1 w Szczecinie
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Dokładniej o demokracji
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
Demokracja Demokracja – system rządów (reżim polityczny, ustrój polityczny) i forma sprawowania władzy, w których źródło władzy stanowi wola większości.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
 ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli.
XVIII DEBATA SU PG7 W O POLU „Szkolna demokracja w naszych rękach”
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież brała udział w wyborach?
“Szkoła w procentach”.
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
ELEKTROWNIE WIATROWE.
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
DEBATA: „MŁODZI AKTYWNI? – CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM?
Zasady Współczesnej Demokracji
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
Serdecznie witamy:  Pana Jerzego Soskę burmistrza Miasta i Gminy Zakliczyn, byłego dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Zakliczynie  Pana Józefa.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Sylwetka respondenta kobieta Zamieszkując a powiat nakielski lat Szkoła ponadgimnazjalna.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
Demokracja.
Władze samorządowe w naszej szkole
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Demokracja.
W ankiecie wzięło udział 72 uczniów z klas III Gimnazjum w Jedliczu.
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
DEBATA Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Instytucje demokratyczne w szkole
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
„Młodzi głosują”. WYBORY PREZYDENCKIE 2015 W szkolnych wyborach, które odbyły się w czwartek 30 kwietnia, wzięło udział 1415 szkół z całej Polski. Uprawnionych.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
Udział w ogólnopolskim projekcje organizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Demos i kratos, czyli geneza demokracji:
Demokracja ma swój początek w Starożytnej Grecji. Słowo pochodzi z języka greckiego od słów demos, co znaczy lud oraz kratos – władza. W znaczący wkład.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Powody niskiej frekwencji głosów w Polsce
Rzeczpospolita jako demokracja konstytucyjna
Zapis prezentacji:

Demokracja dawniej i dziś

Grupa projektowa: Agnieszka Goławska Monika Dębińska Łukasz Goławski Albert Domański Sylwia Izdebska Agata Dworniak Paulina Jankowska Anna Kiryła Paulina Kowalczyk Daniel Piszcz Edyta Pruchniewicz Damian Skwarek Paulina Pruchniewicz Paulina Suśniak Sylwia Pruchniewicz Rafał Świerczewski Sebastian Śledź Kinga Winnik Mateusz Ziółkowski Monika Bartosiewicz Opiekun: p. Renata Turska Justyna Chruściel

Zdjęcie grupy projektowej

Czas realizacji projektu Pytania problemowe: Czas realizacji projektu Czy demokracja jest dobrym ustrojem politycznym? Jakie są różnice między demokracją współczesną a antyczną? Jakie prawa ma człowiek w demokratycznym państwie? Od 7 marca do 31 maja

Krótko o demokracji Jest to ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli). Obecnie powszechną formą ustroju demokratycznego jest demokracja parlamentarna. Gwarantem istnienia demokracji parlamentarnej jest konstytucja. Demokracja ma swój początek w Starożytnej Grecji. Znaczący wkład w jej rozwój ma także kultura Starożytnego Rzymu. Demokracja została nazwana ostatnią formą rządów i rozpowszechniła się znacząco wokół globu.

Znani o demokracji „Siłą napędową demokracji nie jest miłość do innych ludzi, ale nienawiść do wszystkiego spoza plemienia, spoza frakcji, partii czy narodu. Wola powszechna głosi wojnę totalną, a nienawiść jest największą siłą rekrutów. ” /John Frederick Fuller/   „Moim ideałem politycznym jest demokracja. Chciałbym, żeby każdy człowiek był szanowany jako jednostka i żeby nikogo nie wynoszono na piedestał.”  /Albert Einstein/

Wycieczka do Parlamentu Uczniowie biorący udział w projekcie edukacyjnym „Demokracja dawniej i dziś”, dnia 21 marca wzięli udział w wycieczce do Parlamentu RP. Zwiedziliśmy Parlament RP znajdujący się na ul. Wiejskiej. W hallu głównym, znajduje się makieta kompleksu sejmowego oraz pamiątkowa tablica w hołdzie posłom II Rzeczypospolitej poległym w czasie II wojny światowej. Makieta wzbudziła duże zainteresowanie. Byliśmy też w Sejmowej Sali Posiedzeń, która jest największym pomieszczeniem w tym kompleksie budynków. Sala Kolumnowa, którą również mogliśmy zobaczyć, to drugie co do wielkości pomieszczenie. Odbywają się tam posiedzenia sejmowej komisji śledczej. Mieliśmy również okazję obejrzeć wystawę dotyczącą Fundacji Kościuszkowskiej. Z wycieczki wróciliśmy bogatsi w nowe informacje dotyczące nie tylko Parlamentu RP, ale również samej demokracji.

W Parlamencie RP

Gazetka z wycieczki Została wykonana przez Monikę Bartosiewicz, Sylwię Izdebską, Edytę Pruchniewicz i Sylwię Pruchniewicz. Znajduje się ona na korytarzu obok biblioteki.

Gazetka o demokracji Została wykonana przez Monikę Dębińską, Paulinę Pruchniewicz, Paulinę Suśniak i Kingę Winnik. Znajduje się na korytarzu w gimnazjum.

Ankieta dotycząca demokracji

Wyniki ankiety 1. W pierwszym pytaniu naszej ankiety zastanawiamy się nad tym, czy demokracja to dobry ustrój polityczny w Polsce? 77% ankietowanych twierdzi, że tak, jednak są także ci, którzy uważają, że jest inaczej. Jest ich zdecydowanie mniej, bo tylko 13%. Pozostali wstrzymali się od udzielenia odpowiedzi na to pytanie. Wynika z tego, że demokracja to dobry ustrój polityczny w Polsce.

3. W następnym pytaniu skupiamy się nad zaletami demokracji. Odpowiedzi ankietowanych były bardzo różnorodne. Najwięcej głosów otrzymała wolność. Następną zaletą cenioną przez badanych okazały się prawa obywatelskie.

Podsumowanie: Z powyższego badania jasno wynika, że demokracja ma wiele wad, ale neutralizują je zalety takie jak np.: wolność i prawa obywatelskie. Te ostatnie według ankietowanych dają możliwość rozwoju, lecz rzadko z nich korzystają. Respondenci uważają, że są one potrzebne i nie chcieliby, aby zostały zniesione, jednak przyznają, że nie wszyscy ich przestrzegają. Funkcjonowanie państwa zdaniem obywateli daje wiele do życzenia. Zmieniliby w nim np.: polityków i zarobki. Podsumowując demokracja to dobry ustrój polityczny, ale warto byłoby, żeby każdy mieszkaniec naszego państwa pomógł w ulepszeniu życia Polaków, a tym samym i własnego.

Folder informacyjny Znajduje się w bibliotece szkolnej. Został wykonany przez Agatę Dworniak i Justynę Chruściel. Są w nim zamieszczone najważniejsze informacje o demokracji.

Prezentacja multimedialna Mateusz Ziółkowski i Łukasz Goławski wykonali prezentację multimedialną o demokracji, którą można obejrzeć na stronie internetowej naszej szkoły w zakładce ,,Projekty edukacyjne’’. Link: http://www.strzyzew.gminalukow.pl/demokracja.htm

Link: http://www.strzyzew.gminalukow.pl/demokracja.htm Strona internetowa Na stronie internetowej naszej szkoły w zakładce ,,Projekty edukacyjne” można również znaleźć informacje opracowane przez naszą grupę. Są tam wiadomości zamieszczone przez Agnieszkę Goławską, Paulinę Jankowską i Paulinę Kowalczyk oraz sprawozdanie z wycieczki napisane przez Monikę Bartosiewicz, Sylwię Izdebską, Edytę i Sylwię Pruchniewicz. Link: http://www.strzyzew.gminalukow.pl/demokracja.htm

Dziękujemy za uwagę Wykonanie: Monika Bartosiewicz Sylwia Izdebska Edyta Pruchniewicz Sylwia Pruchniewicz