Program przeciwdziałania nadmiernej absencji .

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

III GLIWICKIE FORUM OŚWIATOWE DIAGNOZA STANU INFRASTRUKTURY SPORTOWO-REKREACYJNEJ W GLIWICKICH SZKOŁACH Adam Sarkowicz Rada Sportu przy Prezydencie.
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
VIII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE ŁÓDŹ
ul. GRZYBOWSKA WARSZAWA
* Jesteśmy placówką, w której wspólne działania szkoły i przedszkola na stałe wpisały się w rytm naszej pacy. Wynikiem tego są wspólnie organizowane uroczystości,
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
ku lepszej przyszłości”
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Sześciolatek w Szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Rożnowicach.
Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Żytowiecku …
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
WITAMY w Gimnazjum nr 1 w Bielawie.
IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
Cel studenckich praktyk pedagogicznych
Autorzy programu: Wiceprzewodnicząca
Oferta edukacyjna Gimnazjum Sportowe 2010/2011. W nowoczesnych społeczeństwach ery globalizacji sport jest jedną z ważnych wartości kulturowych, wpływających.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
II Forum Nauczycieli, Piła 2004 r.
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
i bezpieczeństwa uczniów
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Szkoła Współpracy.
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
„Dzieci potrzebują tego, abyśmy poświęcali im swój własny czas. W tym leży problem - dzieci wymagają mnóstwa czasu. Poświęćmy więc dzieciom czas, którego.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Kodeks Walki z Rakiem w Szkole Promującej Zdrowie.
Współpraca ze Szkolnym Związkiem Sportowym w powiecie oleśnickim.
- czyli dlaczego warto do nas przyjść… Oferta edukacyjna Katolickiego Liceum im. Jana Pawła II 1.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 ul. Gen. J. Hallera Ruda Śląska
Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim.
Publiczne Gimnazjum Nr 35 w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 8 im. Stanisława Staszica Łódź, ul. Czernika 1/3 tel./fax www:zso8.edupage.org.
Projekt Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo” W Zespole Szkół w Więcławicach Starych.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.
czwarte spotkanie Zespołu
1940r.. 19 października 2017r. Uroczyste otwarcie boiska szkolnego przy SP 23 w Gdańsku!
Od września 2018 roku Szkoła Podstawowa nr 48 Mistrzostwa Sportowego razem z III Liceum Ogólnokształcącym Mistrzostwa Sportowego im. Bolesława Prusa tworzy.
Zapis prezentacji:

Program przeciwdziałania nadmiernej absencji . w dniach poprzedzających ferie/wakacje , zakończenie roku szkolnego.

Założenia wstępne Od kilku lat w wielu szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych obserwuje się niepokojące zjawisko nadmiernej absencji a wręcz puste ławki w dniach poprzedzających święta, ferie zimowe, wakacje letnie czy przed zakończeniem zajęć w klasach maturalnych. Często traktuje się to jako zjawisko normalne , tolerowane przez rodziców i niediagnozowane przez szkoły w celu zmiany tej sytuacji. Z mojej obserwacji i dokonywanych analiz frekwencji w naszym liceum wynika, że najniższa frekwencja uczniów jest przed zakończeniem zajęć w klasach III- po radzie klasyfikacyjnej i w kl. I i II przed wakacjami. Często uczniowie, zamiast iść do szkoły, organizują sobie swoje zajęcia w nieformalnych grupach. Wiele osób z kręgów edukacyjnych twierdzi, że jest to problem ogólnopolski i raczej bardzo trudny do zwalczenia. Pozwalam sobie mieć w tym względzie inne zdanie. Sankcjonowanie tego zjawiska albo udawanie, że nie ma problemu, jest sprzeczne z zadaniami szkoły i koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa uczniów w roku szkolnym.

Spostrzeżenia Wszystko być może będzie dobrze , dopóki w którejś ze szkół nie dojdzie do zdarzeń dramatycznych, bo np. w czasie zajęć szkolnych uczniowie , zamiast uczestniczyć w lekcjach, staną się sprawcami albo ofiarami wypadku samochodowego lub innych zdarzeń. Mówię o tym z troską i z chęcią zminimalizowania skutków tego negatywnego zjawiska. W naszym liceum od dwóch lat funkcjonuje Program przeciwdziałania nadmiernej absencji. Integralną jego częścią jest wspólne opracowywanie oferty zajęć w ostatnich dniach nauki przed wakacjami przez Samorządy Klasowe, Samorząd Uczniowski , Wychowawców , Radę Pedagogiczną. Radę Rodziców i Dyrekcję Szkoły.

Baza szkoły Sala teatralna z profesjonalnym nagłośnieniem , oświetleniem i sprzętem do projekcji filmów . Sale z tablicami interaktywnymi i sprzętem wideo Klub Absolwenta – Szkolna kawiarenka. Siłownia szkolna . Sala gimnastyczna. Dwa boiska do piłki nożnej i siatkowej. Urządzenia lekkoatletyczne z bieżnią tartanową Hala sportowa / do dyspozycji /

Cele główne programu Pobudzenie aktywności naukowej, kulturalnej , sportowej, uczniów. Integracja społeczności szkolnej celem wspólnego i efektywnego rozwiązywania problemów . Zapobieganie nadmiernej absencji uczniów . Poprawa bezpieczeństwa.

Formy działań i zajęć - I Prezentacje projektów naukowych i innych. Prezentacje teatralne uczniów. Przeglądy filmowe w wyznaczonych salach szkolnych . Lekcje na wybrane przez uczniów tematy, prowadzone przez wybranych nauczycieli / lub przez uczniów przygotowanych przez nauczycieli /. Spotkanie ze znanymi postaciami – naukowcami, burmistrzami, ludźmi kultury , twórcami etc Wyjścia do muzeów. Zwiedzanie wybranych zakładów pracy.

Formy działań i zajęć -II Zajęcia profilaktyczne przed wakacjami / bezpieczeństwo, niesienie pierwszej pomocy, zagrożenia etc /. Współzawodnictwo sportowe między klasami , drużynami –Dzień Sportu –finał – mecz Kadra –Uczniowie .Prezentacja wybranego kraju – np. w I LO im. KEN w Końskich - Dzień Grecki. Zajęcia rekreacyjne - rajdy piesze , wycieczki rowerowe -etc /w I LO jest Szkolny Klub Cyklistów Marik./ Wędrówki po mieście i okolicy - odkrywanie zabytków przeszłości i pomników przyrody. I wiele , wiele innych= wg pomysłów uczniów !!!

Szkolna Przyzwoitka

Harmonogram przedsięwzięć / propozycja / 1.Powołanie Zespołu programowego , przygotowanie materiałów na Radę Pedagogiczną , Radę Rodziców. Odpowiedzialni -Dyrektor + Przew. Zespołów Przedmiotowych. 2. Analiza frekwencji z poprzednich 3 lat , ze szczególnym uwzględnieniem nieobecności uczniów w dniach poprzedzających zakończenie roku szkolnego i dokładna analiza przyczyn absencji np. poprzez ankiety klasowe- Wychowawcy klas –Zespół ewaluacyjny. 3.Spotkanie z SU przedstawienie programu, propozycji zmian w statucie szkoły - zatwierdzenie - Opiekunowie SU, Wicedyrektor.

Harmonogram przedsięwzięć -cd 4.Spotkanie z RR , przedstawienie programu, propozycji zmian w Statucie szkoły –zatwierdzenie -Przew. RR , Dyrektor . 5.Posiedzenie RP – modyfikacja programu - propozycje SU I RR , zmiany w Statucie szkoły –podjęcie Uchwały. RP, Dyrektor . 6.Ewaluacja programu - zestawienia frekwencji klasowych i szkolnej w dniach po wdrożeniu programu wnioski -Zespół ewaluacyjny-do 30 08 2014r.

Przewidywane efekty Integracja kadry pedagogicznej wokół rozwiązywania problemu nadmiernej absencji. Aktywniejsza i efektywniejsza współpraca Rady Pedagogicznej z Samorządem Uczniowskim i Radą Rodziców w rozwiązywaniu problemów szkolnych. Pobudzenie aktywności uczniów do pracy w grupach Pobudzenie aktywności twórczej , kulturalnej i sportowo-rekreacyjnej uczniów i nauczycieli. Poprawa frekwencji uczniów. Poprawa bezpieczeństwa w szkole i zapobieganie zachowaniom niepożądanym uczniów poza szkołą w godzinach lekcyjnych

Dane kontaktowe Marian Jankowski Praca: I Liceum Ogólnokształcące im. KEN w Końskich – tel. 41 372 31 08 /wtorki,środy/. Email: martadjan@gmail.com

Opracował: Marian Jankowski Opracowanie Opracował: Marian Jankowski Dziękuję za uwagę.