Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
uczyć się języka angielskiego
Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
ZARZĄDZAJ JAKOŚCIĄ SWOJEGO ŻYCIA zgodnie z normą ISO 9001:2008
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
JAK ZDAĆ EGZAMIN? SPOSOBY UCZENIA SIĘ.
Sprawdzian także dla rodziców
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
Jak pisać pracę dyplomową?
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
SIEĆ SKOJARZENIOWA (mapa myśli)
Jak się uczyć - zasady.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Porady dla Twojego życia:
"Zapomnij o zapominaniu!"
Jak pomagać dziecku w nauce?
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
Niniejsza TANTRA pochodzi z Indii.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
ABY NAUKA BYŁA SKUTECZNA
Błyskawiczne czytanie - jak zwiększyć prędkość czytania przy wysokim zrozumieniu tekstu Bruno Żółtowski.
„Style i techniki uczenia się”
Ocenianie Kształtujące
Jak uczyć się skutecznie?
Stres przed sprawdzianem
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Czasem się zastanawiam
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
DOBRY START.
Szkoły Podstawowej w Uhowie. I. Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych: Biblioteki szkolne- bramy do życia 1. Wykonanie z sentencji, myśli, aforyzmów.
TAJEMNICE DOBREJ PAMIĘCI
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Metody sprawnego uczenia się.
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
NOTATKI CO I JAK ?.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Osoba eksperymentatora jest nieodłączną częścią każdego doświadczenia, zanim jednak zaczniemy badać innych, przebadajmy swoje własne postawy i przekonania.
7 nawyków lidera.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
Źródło: Microsoft Clip Organizer Zacznijmy od samego początku… Do czego używamy komputera?
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Techniki efektywnego uczenia się
Techniki pracy umysłowej Rodzice jako nauczyciele (Na podstawie książek Zbigniewa Brześkiewicza, Tony Buzana)
Opracowanie i prowadzenie: Karolina Głuszek Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pt.
 Zastanawiamy się nad tytułem, co on może oznaczać i na jaką tematykę wskazywać;  Analizujemy ilustracje ( Jeśli występują);  Wymieniamy propozycje.
1. Rozpocznij wyszukiwanie wpisując w googlach poszukiwany temat lub słowa klucze pokrewne temu tematowi 2. np. „historia hip-hopu” lub „subkultury młodzieżowe”
Ocenianie Kształtujące
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
DEBATA KODEKS 2,0 KLASA II B GOOGLAKI.
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
Zapis prezentacji:

Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY O TYM JAK SIĘ UCZYĆ!! ZAPREZENTUJĘ CI METODĘ ZWANĄ W SKRÓCIE METODĄ PPLPP TO TECHNIKA UCZENIA SIĘ, KTÓRA ZREWOLUCJONIZUJE TWOJĄ NAUKĘ ZAPOMNIJ O STAREJ, MAŁO EFEKTYWNEJ METODZIE ZZZ: ZAKUĆ ZDAĆ ZAPOMNIEĆ

NA POCZĄTEK RAD KILKA CHWYĆ BYKA ZA ROGI!!! Szanuj swój czas- rób na kartkach listę zadań do wykonania - Nie obciążaj swojej pamięci. CHWYĆ BYKA ZA ROGI!!! Skoncentruj się na tylko jednej sprawie Zaczynaj od rzeczy najważniejszej. Nie rozpraszaj się!!!

Słuchaj aktywnie Notuj więc na zajęciach Nie siedź bezczynnie w czasie wykładu. Notuj więc na zajęciach Pisanie zmusza do koncentracji Zapisuj tylko główne myśli, pomiń szczegóły!

PRACA W GRUPIE W grupie uczy się łatwiej i przyjemniej Ideał to 2-3 osobowe zespoły Grupa zmusza do myślenia Pamiętaj, że ważny jest dobór partnera do nauki

Podział zajęć w czasie dnia Twoja wydajność zależy od pory dnia Spójrz na krzywą sprawności: Poznaj swą naturę- okresy pasywne i aktywne Najtrudniejsze zadania wykonuj w okresie największej wydajności. Mądrze to wykorzystaj!!!

A TERAZ : KOLEJNE KROKI METODY PPLPP P = Przegląd materiału przed zakuwaniem P = postawienie PYTAŃ o ważnych elementach materiału L = LEKTURA, czyli uważne czytanie P = PRZYSWAJANIE pamięciowe P = POWTARZANIE materiału po jakimś czasie

KROK PIERWSZY-P-(PRZEGLĄD) Przed szczegółowym, zakuwaniem przejrzyj całość. Zrozum o co właściwie w tym wszystkim biega Szczegóły zostaw na później Układanie puzzli jest dużo łatwiejsze, jeśli się widziało układankę wcześniej, albo ma się jej obraz przed oczyma. CZY JUŻ KAPUJESZ??

Jak to osiągnąć????? Przejrzyj spis treści Przeczytaj wstęp. Dowiesz się po co książkę napisano (czyli po co ją czytasz....) Podsumowania, które są na końcu książki czytaj na początku. Przejrzyj materiał czytając tylko nagłówki i oglądając ilustracje i rysunki.

KROK DRUGI- P ( JAK PYTANIA) Postaw sobie pytania, na które na które odpowiedź powinna być ci znana Po co??? Dzięki nim będziesz widział od czego zacząć i na czym skupić uwagę Pamiętaj, że na dany temat można postawić ograniczoną liczbę SENSOWNYCH (!!!) pytań. Umiejętność zadawanie sensownych pytać wyeliminuje nawyk uczenia się rzeczy ZBĘDNYCH!!!

KROK TRZECI-L-(LEKTURA) Przestrzegaj reguł!!!: Koncentracja-Twarde krzesło. stopy na podłodze, cisza i spokój!!! Wychwytywanie myśli-to podstawowa zasada czytania. Podkreślanie i zaznaczanie. Podkreślaj tylko rzeczy WAŻNE, NIE WSZYSTKO Twoje czytanie musi być aktywne. Twoja pamięć musi być czujna i gotowa! Inaczej nic nie zapamiętasz Tabele i ilustracje są ważne-mówią więcej niż słowa.

KROK CZWARTY-P-(PRZYSWAJANIE) Wyrażaj myśli swoimi słowami. Nie kuj na pamięć! Opowiedz sobie po swojemu to, co autor chce ci przekazać. Robiąc to głośno, uruchamiasz maksymalnie pamięć. Rób notatki na marginesie książki. Pisząc, mów do siebie głośno. Notatki pomogą ci przy powtórce. Pamiętaj, że czytanie jest łatwiejsze od myślenia Czytając uruchom swój mózg.... Staraj się czytać ze zrozumieniem

KROK PIĄTY- P -(POWTARZANIE) Prawdziwa powtórka nie polega na kolejnym odczytywaniu materiału, ale na włączeniu myślenia. Najlepsze efekty daje powtarzanie materiału w 2, 8 i 30 dniu po przyswojeniu materiału. Pamiętaj, nie planuj powtórki tuż przed samym egzaminem, czyń to w miarę regularnie.

POWODZENIA!!! Kowalem swego losu jesteś SAM...