Jak dobrze zrealizować projekt – czyli przykład dobrej praktyki Perspektywy Twojej przyszłej kariery zawodowej Projekt LdV w Zespole Szkół Zawodowych Nr.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.
Jeden z trzech programów edukacyjnych Unii Europejskiej; Celem jest wspieranie realizacji polityki kształcenia zawodowego;
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Program Leonardo da Vinci
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Wizyta przygotowawcza Iwony Sułkowskiej w portowym mieście Plymouth – na południowym wybrzeżu Wielkiej Brytanii w dniach finansowana.
Projekt „The better teachers the better education process” w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach zrealizowany w ramach.
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
PROJEKT IVT PERSPEKTYWY TWOJEJ PRZYSZŁEJ KARIERY ZAWODOWEJ O tym, jak odbywaliśmy staż w Wielkiej Brytanii … w marcu 2012r. Zespół Szkół Zawodowych nr.
Nowy projekt Leonardo da Vinci w Zespole SzkóŁ Zawodowych Nr 3
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Staż zagraniczny szansą na karierę zawodową. Przed wyjazdem i rozpoczęciem stażu w Wielkiej Brytanii każdy z uczestników projektu musiał odbyć szkolenie.
Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Leonardo da Vinci Projekt Kreowanie mobilnosci na europejskim rynku pracy Plymouth r.
ANGLIA – PORTSMOUTH Program LEONARDO da VINCI
Realizacja unijnego Programu Leonardo da Vinci. Projekt realizowany jest z funduszy pozyskanych przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w ramach programu.
Projekt Leonardo da Vinci nr PL1-LEO Chcemy być lepsi na rynku pracy CZECHY 2013.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci
ZESPÓŁ SZKÓL SPECJALNYCH nr 8 w TYCHACH
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Podsumowanie projektu Prezentacja: Michalina Mościszko Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo”, realizowany.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Londyn 2015/2016.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
„Ja dla Europy – Europa dla mnie –zagraniczne staże zawodowe uczniów Kopernika” Staż w Stafford w Wielkiej Brytanii realizowany przez Zespół Szkół Ekonomicznych.
Zapis prezentacji:

Jak dobrze zrealizować projekt – czyli przykład dobrej praktyki Perspektywy Twojej przyszłej kariery zawodowej Projekt LdV w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach

WRZESIEŃ 2011 podjęcie działań promocyjnych, mających na celu zapoznanie społeczności uczniowskiej z naborem do nowej edycji projektu Leonardo da Vinci, podjęcie działań promocyjnych, mających na celu zapoznanie społeczności uczniowskiej z naborem do nowej edycji projektu Leonardo da Vinci, opracowanie kalendarza działań i zamieszczenie go na stronie internetowej szkoły, opracowanie kalendarza działań i zamieszczenie go na stronie internetowej szkoły, przeprowadzenie wstępnych rozmów z uczniami klas III, przeprowadzenie wstępnych rozmów z uczniami klas III, wdrożenie procedury naborowej, wdrożenie procedury naborowej, wyłonienie listy osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie. wyłonienie listy osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie.

PAŹDZIERNIK 2011 DO UDZIAŁU W PROJEKCIE ZOSTALI ZAKWALIFIKOWANI: uczniowie klasy IIIA, kształcącej się w zawodzie technik elektronik 1. Daniel Skupnik 1. Daniel Skupnik 2. Mariusz Cyganek 2. Mariusz Cyganek 3. Michał Bijak 3. Michał Bijak 4. Kamil Wojnarowski 4. Kamil Wojnarowski 5. Łukasz Niewęgłowski 5. Łukasz Niewęgłowski 6. Krzysztof Krzebietke 6. Krzysztof Krzebietke 7. Łukasz Brożyna 7. Łukasz Brożyna 8. Sebastian Białecki 8. Sebastian Białecki 9. Kamila Skupień 9. Kamila Skupień 10. Karina Chacia 10. Karina Chacia Na zdjęciu obok w czasie zagranicznego stażu Na zdjęciu obok w czasie zagranicznego stażu

PAŹDZIERNIK 2011 DO UDZIAŁU W PROJEKCIE ZOSTALI ZAKWALIFIKOWANI uczniowie klasy IIIH, kształcącej się w zawodzie technik elektryk 1. Adrian Michalak 1. Adrian Michalak 2. Kamil Gutowski 2. Kamil Gutowski 3. Łukasz Wiergowski 3. Łukasz Wiergowski 4. Paweł Kania 4. Paweł Kania Na zdjęciu obok w czasie Na zdjęciu obok w czasie zagranicznego stażu zagranicznego stażu

PAŹDZIERNIK 2011 podsumowanie poprzedniej edycji projektu LdV podsumowanie poprzedniej edycji projektu LdV Moc Twoich perspektyw zawodowych Moc Twoich perspektyw zawodowych i wręczenie jego uczestnikom dokumentów EUROPASS MOBILITY i wręczenie jego uczestnikom dokumentów EUROPASS MOBILITY wizyta koordynatora projektu – Iwony Sułkowskiej wizyta koordynatora projektu – Iwony Sułkowskiej w Plymounth, w firmie w Plymounth, w firmie Na zdjęciu obok Pani Katarzyna Sikora- reprezentant firmy Tellus Group Na zdjęciu obok Pani Katarzyna Sikora- reprezentant firmy Tellus Group

LISTOPAD 2011/ LUTY 2012 REALIZUJEMY SZKOLENIA PRZYGOTOWAWCZE XI`11r. - szkolenie z kultury Wielkiej Brytanii pozwoliło uczestnikom zapoznać się z tradycjami, zwyczajami, obyczajami oraz z kulturą hrabstw: Dewon i Kornwalia, XI`11r. - szkolenie z kultury Wielkiej Brytanii pozwoliło uczestnikom zapoznać się z tradycjami, zwyczajami, obyczajami oraz z kulturą hrabstw: Dewon i Kornwalia, XII `11r. - na zajęciach z prawa pracy Unii Europejskiej uczniowie poznali najważniejsze zagadnienia związane z prawami i obowiązkami pracodawcy i pracownika XII `11r. - na zajęciach z prawa pracy Unii Europejskiej uczniowie poznali najważniejsze zagadnienia związane z prawami i obowiązkami pracodawcy i pracownika I `12r. – zajęcia z pedagogiem miały na celu nauczyć młodych ludzi jak walczyć ze stresem, odnaleźć się w obcym kraju, nie tęsknić, I `12r. – zajęcia z pedagogiem miały na celu nauczyć młodych ludzi jak walczyć ze stresem, odnaleźć się w obcym kraju, nie tęsknić, od XI `11 do II`12r. odbywały się zajęcia z języka angielskiego mające na celu nabycie umiejętności posługiwania się językiem zawodowym oraz płynnej konwersacji, od XI `11 do II`12r. odbywały się zajęcia z języka angielskiego mające na celu nabycie umiejętności posługiwania się językiem zawodowym oraz płynnej konwersacji, II `12r. - przygotowanie przez uczestników prezentacji z zadań zawodowych pozwoliło zastosować zdobytą wiedzę w czasie praktyki w Plymouth. II `12r. - przygotowanie przez uczestników prezentacji z zadań zawodowych pozwoliło zastosować zdobytą wiedzę w czasie praktyki w Plymouth.

EWALUACJA I UPOWSZECHNIANIE DZIAŁAŃ Szkolenia przygotowawcze kończyły się ewaluacją i sprawdzeniem nabytych przez uczestników umiejętności. Szkolenia przygotowawcze kończyły się ewaluacją i sprawdzeniem nabytych przez uczestników umiejętności. Wypracowane materiały oraz prezentacje były systematycznie publikowane na stronie internetowej szkoły nardo/LdV.html oraz prezentowane na holu szkoły. Wypracowane materiały oraz prezentacje były systematycznie publikowane na stronie internetowej szkoły nardo/LdV.html oraz prezentowane na holu szkoły. nardo/LdV.html nardo/LdV.html

MARZEC 2012 PLYMOUTH, UK Grupa Tellus zorganizowała dla naszych stażystów zajęcia z języka angielskiego, Tuesday Social Evenings, Movie Night on Thursdays oraz St Patrick's Day.

MARZEC 2012 CITY COLLEGE, PLYMOUTH Opiekę nad stażystami sprawowali: P. Aleksandra Filus ( pierwsze dwa tygodnie marca) i P. Dariusz Kurek ( pozostałe dwa tygodnie pobytu stażystów w Plymouth ). Na zdjęciu stażyści z instruktorem praktyk ( Pan po lewej stronie). MARZEC 2012 CITY COLLEGE, PLYMOUTH Opiekę nad stażystami sprawowali: P. Aleksandra Filus ( pierwsze dwa tygodnie marca) i P. Dariusz Kurek ( pozostałe dwa tygodnie pobytu stażystów w Plymouth ). Na zdjęciu stażyści z instruktorem praktyk ( Pan po lewej stronie). Nasi stażyści okazali się bardzo dobrze przygotowani do praktyk godziny kurs języka angielskiego zawodowego - który odbył się na miejscu, pozwolił uczniom pewniej czuć się w pracy. Świetnie przygotowane materiały szkoleniowe ułatwiały perfekcyjnie wykonywać zadania przełożonego. Pochlebną informacją o pracy naszej grupy jest artykuł na stronie www. Collegu oraz w lokalnej prasie. Młodzież była bardzo zadowolona, wszyscy podkreślali profesjonalizm stanowisk szkoleniowych oraz sposobu kształcenia.

MARZEC 2012 fragment informacji o grupie w lokalnych mediach

MARZEC 2012 NAUKA – PRACA - ZWIEDZANIE Profesjonalnie przygotowany projekt - w porównaniu do realizowanych w tym samym czasie przez Firmę Tellus Group innych międzynarodowych praktyk- Profesjonalnie przygotowany projekt - w porównaniu do realizowanych w tym samym czasie przez Firmę Tellus Group innych międzynarodowych praktyk- umożliwił naszym uczniom nie tylko najdłuższy – bo aż 25 godzinny kurs językowy, najwyższe / 400 Euro na miesiąc/ kieszonkowe, ale również wszechstronny program kulturowy. Całodzienne wycieczki - w każdą sobotę i niedzielę - pozwoliły na poznanie takich miejsc jak: umożliwił naszym uczniom nie tylko najdłuższy – bo aż 25 godzinny kurs językowy, najwyższe / 400 Euro na miesiąc/ kieszonkowe, ale również wszechstronny program kulturowy. Całodzienne wycieczki - w każdą sobotę i niedzielę - pozwoliły na poznanie takich miejsc jak: Eden Project, Tintagel, Looe, Exeter, Dartmoor, Kornwalijskie Mont Saint Michael oraz Land`s End

KWIECIEŃ 2012 CZAS NA PODSUMOWANIE ZAKOŃCZONO I ETAP PROJEKTU LdV PERSPEKTYWY TWOJEJ PRZYSZŁEJ KARIERY ZAWODOWEJ, ZAKOŃCZONO I ETAP PROJEKTU LdV PERSPEKTYWY TWOJEJ PRZYSZŁEJ KARIERY ZAWODOWEJ, MŁODZIEŻ – PO MIESIĘCZNYM POBYCIE NA PRAKTYKACH W PLYMOUTH W WIELKIEJ BRYTANII, WRÓCIŁA Z NOWYM BAGAŻEM DOŚWIADCZEŃ, PEŁNA W IARY I OPTYMIZMU MŁODZIEŻ – PO MIESIĘCZNYM POBYCIE NA PRAKTYKACH W PLYMOUTH W WIELKIEJ BRYTANII, WRÓCIŁA Z NOWYM BAGAŻEM DOŚWIADCZEŃ, PEŁNA W IARY I OPTYMIZMU PRZYGOTOWANO KRÓTKI FILM, PREZENTUJĄCY P OBYT UCZNIÓW W ANGLII : PRZYGOTOWANO KRÓTKI FILM, PREZENTUJĄCY P OBYT UCZNIÓW W ANGLII : OPRACOWYWANE SĄ MATERIAŁY P ROMUJĄCE PROJEKT W ŚRODOWISKU LOKALNYM, OPRACOWYWANE SĄ MATERIAŁY P ROMUJĄCE PROJEKT W ŚRODOWISKU LOKALNYM, TRWAJĄ PRZYGOTOWANIA DO UROCZYSTEGO PODSUMOWANIA I ETAPU REALIZACJI PROJEKTU TRWAJĄ PRZYGOTOWANIA DO UROCZYSTEGO PODSUMOWANIA I ETAPU REALIZACJI PROJEKTU I WRĘCZENIA CERTYFIKATÓW. I WRĘCZENIA CERTYFIKATÓW. NA REALIZACJĘ PROJEKTU OTRZYMALIŚMY WSPARCIE FINANSOWE PRZYZNANE P RZEZ FUNDACJĘ ROZWOJU SYSTEMU EDUKACJI W RAMACH PROGRAMU LEONARDO DA VINCI UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE". NA REALIZACJĘ PROJEKTU OTRZYMALIŚMY WSPARCIE FINANSOWE PRZYZNANE P RZEZ FUNDACJĘ ROZWOJU SYSTEMU EDUKACJI W RAMACH PROGRAMU LEONARDO DA VINCI UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE". DZIĘKUJEMY NARODOWEJ AGENCJI PROGRAMU UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE DZIĘKUJEMY NARODOWEJ AGENCJI PROGRAMU UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE