WORD Mgr inż. Jolanta Hopciaś

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Skróty klawiaturowe.
Advertisements

Opracował: Nowak Paweł
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Procesor tekstu Word część 2
Procesor tekstu Word część 1
Komputerowa edycja tekstu – materiały na zajęcia z metodyki nauczania informatyki Ewa Kołczyk.
Poznajemy edytor tekstu Word
program służący do tworzenia, modyfikowania i drukowania tekstów
Arkusz kalkulacyjny Excel
Budowa i układ strony dokumentu
Łukasz Sobczak. 1)Co to jest Office 2010 Web Apps 2)SharePoint 2010 a narzędzia pakietu office 3)Integracja Office Web Apps z SharePoint )Problemy.
autor: Andrzej Seneczko
Menu Tabela program Microsoft Word
Edytor tekstu MS WORD.
Opracowanie Anna Madeksza nauczyciel bibliotekarz
Sekrety klawiatury czyli jak sobie poradzić bez myszki
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Wskazówki dotyczące pisania tekstów
Ćwiczenia z Worda
(C) Studenckie Koło Naukowe Bibliotekoznawców UŁ Kurs komputerowy dla słuchaczy Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku Zajęcia drugie Obsługa edytora tekstu.
Opracowała Urszula Guzikowska
Różne obiekty w prezentacji oraz łącza.
Word to proste!.
Poznajemy edytor tekstu Word
Kurs komputerowy - podstawy
Poznajemy edytor tekstu Microsoft Word
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 6
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 7
Pierwsze kroki w edytorze tekstu
Edytor tekstu Word.
Zarządzanie informacją
zasady edycji, rodzaje i formy czcionek, formatowanie tekstów,
Na pasku komunikatów kliknij przycisk Włącz edytowanie,
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Ms Access Formularze i raporty Marzena Nowakowska KIS, WZiMK, PŚk
Wprowadzenie do spisów treści j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów.
Poznajemy budowę programu Microsoft Office Word 2007
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
Praca z wzorcami materiałów informacyjnych j następnie naciśnij przycisk F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku w celu rozpoczęcia kursu. Na.
Znaki specjalne Co i jak + brak przykładów.  Aby wstawić symbol lub znak specjalny należy na karcie Wstawianie w grupie Symbole kliknąć na przycisk Symbol.
MS Word – problemy efektywności
prezentacja multimedialna
Budowa okna arkusza kalkulacyjnego
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
TWORZENIE I FORMATOWANIE TABEL
MS WORD DLA POCZĄTKUJĄCYCH
Formatowanie dokumentów
Procesor tekstu Word część 3
Prezentacja multimedialna
Funkcje zaawansowane w Wordzie
poziom średniozaawansowany
Temat: Edytor tekstu Word – redagowanie tekstu. Szukanie i zamiana tekstu Znajdowanie tekstu w dokumencie Znajdowanie tekstu i jego zamiany dokonujemy.
WITAM. Dziś poznacie kilka dodatkowych opcji, jakie posiada Microsoft Word z pakietu Office Zapraszam do Prezentacji.
Style i szablony w MS Word 2010
Microsoft® Office Word
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
Do czego służy arkusz kalkulacyjny, jego budowa
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
Formatowanie, projektowanie tabeli
Program Microsoft® Office Word 2007 — szkolenie
Microsoft® Office Word 2007 — szkolenie
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Poznajemy edytor tekstu Word
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Zapis prezentacji:

WORD Mgr inż. Jolanta Hopciaś Podstawy Informatyki WORD Mgr inż. Jolanta Hopciaś

Edytor tekstów - WORD Zbiór czynności polegających na korzystaniu z programu komputerowego do tworzenia, edytowania i redagowania tekstów nazywamy przetwarzaniem tekstu. Program WORD oferuje wiele funkcji składu komputerowego, dzięki którym użytkownik może wzbogacić wygląd dokumentów tak, aby były czytelniejsze i przyciągały uwagę.

Zarządzanie programem WORD Pasek narzędzi : szybki dostęp – przyciski zapisz, cofnij i powtórz; Pasek tytułu : wyświetla nazwę aktywnego dokumentu; Wstążka – wszystkie funkcje programu zgromadzone w jednym miejscu; Karty – tworzą wstążkę; Grupy – przyciski; Pomoc.

Karta I – Narzędzia główne Zawiera polecenia służące do pracy z treścią dokumentu: Schowek, Czcionka, Akapit, Style, Edytowanie.

Karta II - Wstawianie Zawiera polecenia dotyczące obiektów, które można wstawić do dokumentu: Strony, Tabele, Ilustracje, Łącza, Nagłówek i stopka, Tekst , Symbole.

Karta III – Układ strony Marginesy, Orientacja – pionowa i pozioma, Rozmiar, Kolumny, Znaki podziału, Znak wodny, Kolor strony, Obramowanie.

Karta IV - Odwołania Spis treści, Przypisy dolne, Cytaty i bibliografia, Podpisy, Indeks, Wykaz źródeł.

Karta V – Korespondencja Karta VI – Recenzja Polecenie do tworzenia korespondencji seryjnej - Edytowanie kopert i etykiet Recenzja – przyciski służące do poprawiania, wstawiania komentarzy i zmieniania dokumentów : Sprawdzanie, Komentarze, Śledzenie Zmiany, Porównywanie i ochrona.

Karta VII - Widok Polecenia związane ze zmianą sposobu wyświetlania dokumentu: Widoki dokumentu, Pokazywanie / ukrywanie , Powiększenie, Okno i makra.

Poruszanie się po dokumencie - punkt wstawiania Aby przenieść punkt wstawiania … Naciśnij… O jeden znak w lewo O jeden znak w prawo O jeden wiersz w dół O jeden wierz w górę O jedno słowo w lewo O jedno słowo w prawo Na początek bieżącej linii Na koniec bieżącej linii Na początek dokumentu Na początek poprzedniej strony Na początek następnej strony O jeden ekran w górę O jeden ekran w dół Strzałka w lewo Strzałka w prawo Strzałka w dół Strzałka w górę [Ctrl + strzałka w lewo] [Ctrl + strzałka w prawo] Home End [Ctrl + End] [Ctrl + Page Up] [Ctrl + Page Down] Page Down Page Up

KLUCZOWE ZAGADNIENIA Program WORD umożliwia otwieranie i przeglądanie kilka dokumentów jednocześnie, ale tylko jeden jest aktywny. Zapisując dokument programu WORD, w oknie dialogowym Zapisz jako – można podać jego nazwę, lokalizację oraz format. Dokumenty w programie WORD tworzy się, wpisując tekst w punkcie wstawiania, punkt ten możemy dowolnie przenosić w dowolne miejsce. Dokument może zostać wyświetlany na wiele różnych sposobów w zależności od tego, co jest potrzebne podczas tworzenia dokumentu, oraz tego po co dokument jest tworzony

Edytowanie dokumentu Wprowadzanie zmian do dokumentu, Wprowadzanie zapisanego tekstu – blok konstrukcyjny, Zmienianie konspektu dokumentu, Znajdowanie najodpowiedniejszego słowa, Znajdowanie i zastępowanie tekstu, Poprawianie pisowni i gramatyki, Finalizowanie dokumentu.

Kluczowe zagadnienia Fragmenty tekstu można kopiować lub wycinać, a następnie wklejać je w dowolne miejsce. Teks t wycięty lub skopiowany jest przechowywany w Schowku pakietu Office. Jeżeli przytrafi się błąd? – Ostatnio wykonywaną czynność odwołasz, klikając przycisk Cofnij na pasku szybkiego dostępu. Nie trzeba wielokrotnie wpisywać tego samego tekstu – wystarczy zapamiętać tekst jako szybką część i wstawiać go przy pomocy myszy. Do znajdowania słów zastępczych służy w programie Word Tezaurus, a usługa badawcza to narzędzie do wyszukiwania w elektronicznych materiałach źródłowych. Możemy tworzyć konspekt dokumentu za pomocą stosowanych nagłówków Istnieje możliwość wyszukiwania wyrazów i zastępowania ich nowymi. Błędy możemy wyeliminować stosując Autokorektę.

Zmiana wyglądu tekstu Szybkie formatowanie tekstu i akapitów, Ręczna zmiana wyglądu znaku, Ręczna zmiana wyglądu akapitu, Tworzenie i modyfikowanie list,

Kluczowe zagadnienia Szybkie style nadają dokumentowi profesjonalnego wyglądu. Podczas formatowania dokumentu mamy do dyspozycji nieskończoną liczbę kombinacji czcionek, rozmiarów stylów i efektów. Wygląd akapitu możemy zmieniać, modyfikując wcięcia odstępy i wyrównanie oraz przez określanie pozycji tabulatora. Listy punktowane i numerowane – umożliwiają przedstawienie tekstu w czytelnej i zrozumiałej formie.

Prezentowanie informacji w tabelach Prezentować informacje w kolumnach, Tworzyć listy tabelaryczne, Przedstawiać informacje w postaci tabel, Formatować tabele, Przeprowadzać obliczenia w tabeli, Używać tabeli do definiowania układu strony.

Kluczowe zagadnienia Układ dokumentu można zmienią dzieląc tekst na kolumny. Dane mogą być przedstawiane za pomocą tabulatorów tworząc listy tabularyczne. W programie Word mamy do dyspozycji szybkie tabele Tabele można sformatować, stosując style i dodatkowe atrybuty tekstu, krawędzie i cienie. W tabeli można stosować formuły. Można wstawiać dane a arkusza Excel jako tabelę do Worda. Dane zamieszczane w tabeli ułatwiają analizę i porównywanie zawartych informacji.

c.d.n. 