Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
“Przenoszenie złożeniowych rysunków z Autodesk Inventor’a do Autodesk AutoCAD’a z zachowaniem hierarchii” Pająk Barbara.
Advertisements

Interfejs użytkownika do zarządzania konfiguracją oprogramowania
Wprowadzenie do C++ Zajęcia 2.
Rdzenne rozszerzenia Joomla!
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
1 Linux jako system wielozadaniowy i wielodostępny.
Grafika komputerowa Wykład 2 Wykorzystanie podstawowych usług bibliotecznych (API) w operacjach graficznych.
ISOiWUT Internetowy System Oferowania i Wyszukiwania Usług Transportowych.
Architektura systemu Gra strategiczna „Strusia Jama”
Interaktywny edytor terenu
Inżynieria oprogramowania Lecture XXX JavaTM – część IV: IO
Systemy operacyjne.
Systemy operacyjne Bibliografia:
Technologia Informacyjna w budownictwie
Programowanie obiektowe. Obiekty. Metody. Właściwości.
Wstęp do programowania obiektowego
Wstęp do interpretacji algorytmów
Modele baz danych - spojrzenie na poziom fizyczny
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA Centrum Badawcze Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych PROJEKT ROZWOJOWY Nr WND-POIG /08.
Xls2html – biblioteka do konwersji arkuszy Excela do postaci HTML Raport z gry planistycznej Autorzy: Grzegorz Wolak Aleksander Migul.
Budowa, przeglądanie i modyfikacja
Podstawy programowania II Wykład 2: Biblioteka stdio.h Zachodniopomorska Szkoła Biznesu.
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
LabVIEW Technologie informacyjne – laboratorium Irmina Kwiatkowska
Podstawy programowania. Język C i C++– podstawy Temat: 1
Opracował : Przemysław Drzymała
Generator analizatorów leksykalnych
QR-CERT Centrum Certyfikacji i Personalizacji
Technologie tworzenia aplikacji internetowych Wykład 3
Wykorzystanie mechanizmu delegata do emulacji struktury i zachowania widżetów w architekturze Model/Widok biblioteki Qt4 Wytłumaczyc temat: Ja: W bibliotekach.
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
Budowa systemu komputerowego
Programowanie strukturalne i obiektowe
SYSTEMY OPERACYJNE I SIECI KOMPUTEROWE
Autor: Kamil Szafranek
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Projektowanie obiektowe
POŚREDNIK Jak reprezentowana jest informacja w komputerze? liczby – komputer został wymyślony jako zaawansowane urządzenie służące do wykonywania.
Robimy własne notatki - Notatnik
Programowanie obiektowe – język C++
Systemy zarządzania treścią Wykład 5
Podstawy programowania
UML W V ISUAL S TUDIO Mateusz Lamparski. UML D EFINICJA Unified Modeling Language (UML) to graficzny język do obrazowania, specyfikowania, tworzenia i.
ZAPIS BLOKOWY ALGORYTMÓW
C++.
Zintegrowany sterownik przycisków. Informacje podstawowe Każdy przycisk jest podłączony do sterownika za pośrednictwem dwóch przewodów, oraz dwóch linii.
Zapis blokowy algorytmów
Obiekty DOM.
Podstawy języka skryptów
Dokumentacja obsługi programów Kamil Smużyński Piotr Kościński.
Waldemar Bartyna 1 Programowanie zaawansowane LINQ to XML.
WSPM - Wirtualny System Plików Multimedialnych Igor BOKUN, Stanisław STRELNIK, Krzysztof ZIELIŃSKI Katedra Informatyki Akademia Górniczo-Hutnicza.
Wzorce Projektowe w JAVA
Wprowadzenie do programowania w Pascalu mgr inż. Agata Pacek.
Platforma .Net.
Podstawy programowania
Struktura systemu operacyjnego
Wstęp do interpretacji algorytmów
Powtórzenie Zadania systemu operacyjnego… Rodzaje i jednostki pamięci…
Dokumentacja programu komputerowego i etapy tworzenia programów.
Aplikacje Baz Danych ASP.NET
Strumienie w języku Java Bartosz Walter InMoST Wielkopolska sieć współpracy w zakresie innowacyjnych metod wytwarzania oprogramowania Termin realizacji:
Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5.
Graficzny Interfejs Użytkownika
Różnice między programowanie strukturalnym a obiektowym
JavaBeans by Paweł Wąsala
POJĘCIE ALGORYTMU Wstęp do informatyki Pojęcie algorytmu
Modele baz danych - spojrzenie na poziom fizyczny
Zapis prezentacji:

Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA Opracowanie aplikacji do automatycznej generacji kodu dla mikrokontrolerów na podstawie jego graficznej reprezentacji elf Paweł Wlazło Centrum Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych (CA)

Opracowanie i wykonanie modelu programowalnego sterownika Centrum Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych (CA)

Struktura obiektowa oprogramowania Aplikacja zbudowana jest z czterech głównych modułów: Kernel Compiler GUI Definitions Centrum Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych (CA)

Struktura obiektowa oprogramowania Kernel Wczytywanie i zapisywanie plików XML: pliki urządzeń pliki projektów pliki schematów pliki definicyjne pliki zasobów pliki bibliotek Przechowywanie struktur danych Stanowi interfejs do pracy z danymi Wykorzystanie modułu QtXml biblioteki Qt: parsowanie strumienia bajtów do struktury obiektów odpowiadających strukturze pliku od strony programu za operację odczytu i zapisu odpowiadają dwie klasy Centrum Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych (CA)

Struktura obiektowa oprogramowania Kernel przechowywanie danych: projektu, schematów i bibliotek oraz udostępnianie interfejsów między nimi Klasa Creator: klasa bazowa definiuję znaczniki podstawowe, wspólne dla wszystkich typów plików dla każdego ze znaczników istnieje funkcją odwzorowująca jego zawartość na obiekt lub pola stworzonego obiektu klasy dziedziczące uzupełniają listę obsługiwanych znaczników lub zmieniają sposób ich interpretacji klasa najniższa w hierarchii udostępnia metodę do wczytywania pliku Klasa Saver: realizuje zapis projektu, schematu, danych wynikowych implementuje wzorzec projektowy odwiedzającego (ang. visitor) Centrum Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych (CA)

Struktura obiektowa oprogramowania Compiler sprawdza poprawność struktury schematu czy linie mają doprowadzenia czy nie ma połączeń typu wyjście – wyjście lub wejście – wejście bez doprowadzonego sygnału czy nie ma połączeń o niezgodnych typach analogowe – cyfrowe czy nie występują sprzężenia zwrotne bez ustalonej kolejności wykonywania Generuje kod wynikowy: pliki binarne dla schematu profili (*.ebi, *.etx) pliki tekstowe (kod języka „C”) dla schematu algorytmów (*.c, *.h, *.i, *.s, *.ini, *.inc) Centrum Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych (CA)

Struktura obiektowa oprogramowania GUI - Graficzny Interfejs Użytkownika Scena - prezentacja arkusza schematu oraz obsługa zdarzeń, każda interakcja (kliknięcie myszą, etc.) jest wpierw obsługiwana przez: widok i scenę Polecenia - reprezentują dowolna zmianę na schemacie (np.: dodawanie linii), wykonanie / cofnięcie polecenia Schowek – kopiowanie, wklejanie, przechowywanie elementów schematu: pojedyncze elementy grupy elementów fragmenty schematu wraz z połączeniami Centrum Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych (CA)

Struktura obiektowa oprogramowania Centrum Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych (CA)

Testowanie aplikacji i sterownika TIMER16B CMP_IDMT3 Centrum Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych (CA)

Testowanie aplikacji i sterownika Centrum Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych (CA)

Testowanie aplikacji i sterownika Kod języka „C” Centrum Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych (CA)

Testowanie aplikacji i sterownika Kod języka „XML” Centrum Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych (CA)

Testowanie aplikacji i sterownika Kod języka „XML” Centrum Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych (CA)

Podsumowanie Opracowana aplikacja umożliwia osobom bez wykształcenia elektronicznego i umiejętności programowania łatwe opracowanie algorytmów dostosowanych potrzeb procesu technologicznego, co było celem projektu. Zaimplementowano hierarchiczną budowę schematów, która pozwala na tworzenie coraz bardziej złożonych algorytmów. W czasie realizacji projektu zapoznano się z językiem Schema XML, XML oraz z bibliotekami Qt. Centrum Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych (CA)

Podsumowanie Aplikacja znajdzie zastosowanie w dalszych pracach badawczo – rozwojowych oraz projektowych dotyczących nowych opracowań dla energetyki i technologii ultradźwiękowych. Aplikacja składa się z: 835 plików - 331 folderów - 32 MB – wielkość plików źródłowych 124 elementy bloków funkcjonalnych w 11 kategoriach Centrum Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych (CA)

Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA Opracowanie aplikacji do automatycznej generacji kodu dla mikrokontrolerów na podstawie jego graficznej reprezentacji elf Dziękuję za uwagę Centrum Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych (CA)