Pozytywny wizerunek lobbingu?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Raport Amway na temat przedsiębiorczości w Europie
Advertisements

Prace UE w zakresie systemów zabezpieczenia społecznego
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Szwajcarsko-Polski Program Współpracy
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Struktura problemu decyzyjnego
JAK LOBBUJĄ PRZEWOŹNICY
Jak mierzyć efektywność realizacji procesu
Pojęcie administracji, jej cechy i funkcje
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Założenia badań ankietowych Szymon Więsław wiceprezes Instytutu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
[odpowiedzi spontaniczne]
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
Innowacyjna i konkurencyjna gospodarka rozwija się dzięki wykształconym i otwartym na zmiany ludziom 25 kwietnia 2007 r.
Ministerstwo Finansów Biuro Komunikacji Społecznej Podsumowanie I etapu akcji,,Weź paragon.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Wdrożenie MiFID – nowe obowiązki dla domów maklerskich
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Uniwersytety Trzeciego Wieku
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Główne wyzwania społeczno- gospodarcze i proponowane kierunki działań Prof. Krzysztof Rybiński Rektor, Akademia Vistula.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
SPOŁECZNY WIZERUNEK PUBLIC RELATIONS
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród nauczycieli i dyrekcji (razem 16 ankiet)
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
"Polska w Programach Ramowych UE". Analiza uczestnictwa w 6.PR - przygotowania do 7.PR "Polska w Programach Ramowych UE". Analiza uczestnictwa w 6.PR -
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
M Ł ODZI G Ł OSUJ Ą – LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM. DEBATA Z UDZIA Ł EM POS Ł A KOZ Ł OWSKIEGO W M Ł ODZIE Ż OWYM O Ś RODKU WYCHOWAWCZYM W KWIDZYNIE.
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Michał Okręglicki Twój kandydat do Rady Samorządu Gimnazjum nr 38 w Bydgoszczy.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WSRÓD MIESZKAŃCÓW GMINY KRASNE W DNIU 19 MARCA.
Znaczenia Biuletynu Informacji Publicznej w realizacji prawa do informacji publicznej Katowice, dr Grzegorz Sibiga Instytut Nauk Prawnych PAN.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
OCHRONA KRAJOBRAZU W KONTEKŚCIE EUROPEJSKIEJ KONWENCJI KRAJOBROWEJ Piotr Otawski Toruń, 12 sierpnia 2014.
„Nie pytaj, co Ameryka może zrobić dla ciebie
 1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 29, poz. 154 ze zm.) uznała kompetencję.
Cele szkolenia Jak pracować efektywnie i we właściwy sposób podczas przeprowadzania wywiadu kwestionariuszowego.
PODSUMOWANIE ANKIET „MŁODZIEŻ AKTYWNA W ŻYCIU SPOŁECZNYM I POLITYCZNYM.” Ilość respondentów: 31 Mężczyzna:11 Kobieta:20 Średnia wieku:17 lat.
Jak organizacja może sama „zarobić” na swoje działania – czyli o działalności odpłatnej i gospodarczej. Beata Matyjaszczyk Educare.
Ukraińcy patrzą na Zachód - jaka odpowiedź Zachodu?
Usługi brokerskie w innowacjach rolniczych „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Norma prawna a norma moralna. 1)Podstawa obowiązywania Normy prawne obowiązują ze względu na to, że zostały ustanowione. Podstawa ich obowiązywania jest.
Zakres obowiązywania kpa
Młodzi głosują! Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród licealistów z okazji Światowego Dnia Wyborów w 2012 roku mgr Paweł Raźny.
Wywiad gospodarczy a lobbing Lobbing jest ważnym przejawem WG. Można traktować go jako „przedłużenie” wywiadu. Stanowi cenne źródło informacji dla polityków,
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Klub ” Lech” z Opalenicy Krótko o nim: siedzibą Klubu jest miasto Opalenica, klub opiera swoją działalność na pracy społecznej członków, do prowadzenia.
Głos Polaków w sprawie wina
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
ZWIĄZKI ZAWODOWE 1.Tworzenie 2.Uprawnienia
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
Norma prawna a norma moralna
Podstawowe pojęcia prawa i prawoznawstwa wykład 2
RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Pozytywny wizerunek lobbingu? Marta Kaja

Lobbing to: Wpływanie Wypracowywanie rozwiązań Pozyskiwanie informacji Przekazywanie informacji Przeciwdziałanie konfliktom Budowanie relacji Inspirowanie obywateli

Lobbing w Polsce…

Lobbyści, tak „na wszelki wypadek” czyli ile jest lobbbystów w Polsce

Lobbing „każde działanie, prowadzone metodami prawnie dozwolonymi zmierzające do wywarcia wpływu na organy władzy publicznej w procesie stanowienia prawa”

Rejestr działań

Lobbing 2010 w liczbach 195 podmiotów (7 wykreślonych) w rejestrze lobbystów MSWiA 17 lobbystów Sejmu 8/17 ministerstwach 39 wniosków 14 uwzględnionych 25 odrzuconych

Społeczna recepcja lobbingu

Proszę powiedzieć w jakim stopniu zna Pani/Pan pojęcie lobbing (proszę wybrać tylko jedną odpowiedź) Nie znam (nigdy wcześniej nie spotkałem/am się z tym pojęciem) Znam słabo (spotkałem/am się kilkakrotnie, ale zupełnie nie znam znaczenia) Znam średnio (wydaje mi się, że znam, ale nie potrafię spontanicznie wyjaśnić i zdefiniować) Znam dobrze (potrafię zdefiniować i użyć w wypowiedzi) Znam bardzo dobrze (potrafię zdefiniować, wyjaśnić, podać dodatkowe informacje wykraczające poza definicję)

Deklaracja znajomości pojęcia lobbing

32% 28% 29% 10% 1% Nie znam (nigdy wcześniej nie spotkałem/am się z tym pojęciem) Znam słabo (spotkałem/am się kilkakrotnie, ale zupełnie nie znam znaczenia) Znam średnio (wydaje mi się, że znam, ale nie potrafię spontanicznie wyjaśnić i zdefiniować) Znam dobrze (potrafię zdefiniować i użyć w wypowiedzi) Znam bardzo dobrze (potrafię zdefiniować, wyjaśnić, podać dodatkowe informacje wykraczające poza definicję)

Deklaracja znajomości pojęcia lobbing w zależności od wieku

Deklaracja znajomości pojęcia lobbing w zależności od wykształcenia

Proszę sobie wyobrazić sytuację, że zostaje rozpisane referendum w sprawie całkowitego zakazu prowadzenia działalności lobbingowej. Proszę powiedzieć, jak zagłosowałaby Pani/ zagłosowałby Pan w takim referendum? (można wybrać tylko jedną odpowiedź) Zagłosowałbym ZA całkowitym zakazem prowadzenia działalności lobbingowej Zagłosowałbym PRZECIWKO całkowitemu zakazowi prowadzenia działalności lobbingowej Nie mam zdania

Deklaracja gotowości do zagłosowania w referendum i opowiedzenia się za całkowitym zakazem działalności lobbingowej w zależności od wykształcenia

Deklarowany przez respondentów stopień akceptacji działalności lobbingowej

Czyżby wiedza o lobbingu była zabójcza dla jego wizerunku?

Osoba, która zna pojęcie lobbing

Osoba, która nigdy nie spotkała się z pojęciem lobbing

Poszukujący informacji

Kto szuka?

Czy skutecznie?

Regulacje ustawowe

Obowiązek rejestracji

Lobbyści

Urzędnicy

W Polsce?

Było dobrze, dopóki…

regularnie

Dyplomacja? Negocjacje? Lobbing? Goverment relations? Ekspertyzy? Rzecznik? Public relations?

Unia Europejska russia eu

Islandia

I co z tym wizerunkiem lobbingu?

A może by tak… Lobbing na rzecz lobbingu