Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
II I III IV V
Obwodnica Południowa S-7 z łącznikiem do Mostu Wantowego Umożliwi ominięcie przez ruch tranzytowy ze wschodu centrum Miasta Gdańska. Wraz z Trasą Sucharskiego, poprzez węzeł Olszynka, stanowi lądową bramę VI Korytarza Transportowego Północ-Południe. Obecnie w fazie projektu budowlanego, planowana do realizacji w latach Inwestor – Gdańska Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. I
II Trasa Sucharskiego: Trasa Sucharskiego ma podstawowe znaczenie dla dalszego rozwoju Portu Gdańskiego, a w szczególności: terminala kontenerowych i zaplecza logistycznego (Centrum Logistyczne na zapleczu Portu). Szacowany koszt całości Projektu wyniesie ok. 200 mln EUR. Odcinek od węzła z ul. Marynarki Polskiej, poprzez tunel pod Martwą Wisłą do wlotu na Most wantowy. Niezbędny do uzyskania efektu dla Miasta i Portu Gdańskiego.
III Ul. Armii Krajowej – Trasa W-Z Docelowo łączy Śródmieście Gdańska z Obwodnicą Trójmiasta. Obecnie realizowany jest za kwotę 50 mln zł odcinek Jabłoniowa- Kartuska, dofinansowywany z funduszy ZPORR w 75 %. W latach planowany do realizacji ostatni odcinek – do wpięcia w węzeł Karczemki na Obwodnicy.
IV Nowa Słowackiego i Budowlanych Przedłużenie ul. Słowackiego w okolice Portu Lotniczego im. L. Wałęsy ma na celu podniesienie atrakcyjności terenów przemysłowych i skomunikowanie powstającej tam strefy specjalnej. Budowa obu tych dróg jest skorelowana z planami rozwojowymi Portu Lotniczego. Obecnie w fazie prac koncepcyjnych.
V Ul. Słowackiego i Nowa Kościuszki Ostatni, najtrudniejszy technicznie i organizacyjnie odcinek modernizowanej ul. Słowackiego na odcinku od ul. Potokowej do skrzyżowania z ul. Grunwaldzką. Podstawowe połączenie Wrzeszcza z Obwodnicą Trójmiejską. Poprzez Nową Kościuszki zapewni pozwoli na znaczne odciążenie centrum Miasta z ruchu samochodowego na kierunku do Śródmieścia. Szacowany koszt całości zadania to ok mln zł