FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konflikt w negocjacjach
Advertisements

Projekt Miasta Ruda Śląska/Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany ze środków.
Komunikacja interpersonalna
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Dzień dobry Mariusz Wilk. Efektywna współpraca to taka gdzie dba się o trzy obszary INFORMACJE INFORMACJE PROCEDURY PROCEDURY ODCZUCIA ODCZUCIA.
PRELEKCJA DLA RODZICÓW
SIĘGAJ PO TO, CZEGO CHCESZ NIE RANIĄC INNYCH!
Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Grodziczno do 2018 roku.
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
Jak dobrze zaprezentować się pracodawcy ?
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Napięcie emocjonalne i stres
HISTORIA MÓWIONA JAKO NARZĘDZIE ODCZYTYWANIA DZIEDZICTWA SPOŁECZNO- KULTUROWEGO ŚRODOWISKA LOKALNEGO.
Negocjacje. prof. WSIiZ, dr Dariusz Tworzydło
IDENTYFIKACJA POTRZEB
6 kroków do porozumienia
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Rzecz o efektywności w biznesie
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Maria Skommer Uniwersytet Medyczny Poznań
KONFLIKTY INTERPERSONALNE
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
1 Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży Salamon Consulting Zdjęcia ze stron:
Konferencja MaterCare International
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Konferencja sędziowska Starachowice, lutego 2007
Praca z dzieckiem agresywnym
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Przemoc i agresja wśród dzieci
Dyrektor w zreformowanej szkole
Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?
Strategie rozwiązywania konfliktów
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ
Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
NIWELOWANIE TRUDNOŚCI INTERPERSONALNYCH WE WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI BOŻENA PARUCH PEDAGOG SZKOLNY Gimnazjum nr 7 w Krakowie.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Jak konsekwentnie postępować z dzieckiem?
Rozmowa z trudnym klientem
Postawa asertywna.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
The Leader in Me.
Transakcje przez telefon Zygmunt Korzeniewski, UM w J.Górze.
Podstawowe umiejętności pomagania
Ewangelizacja częścią życia człowieka wiary
Stres w pracy nauczyciela
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
WIELCY OBYWATELE MAŁYCH SZKÓŁ
Jak rozmawiać z osobą jąkającą się
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
…czyli nie taki diabeł straszny
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski

Wysłuchujemy ich dokładnie Zadajemy pytania celem wyjaśnienia pozornego zarzutu Taktownie wyjaśniamy nieporozumienia Dopytujemy, o ile to konieczne celem ustalenia prawdziwej wątpliwości klienta Ustalamy kwestie, w których się zgadzamy Poszukujemy alternatyw Dążymy do zgody – nie wyłącznie ustępliwości Otwarcie przedstawiamy swoje stanowisko wobec skarg Staramy się uzgodnić działania, jakie należy podjąć Upewniamy się, czy właściwie rozumiemy stanowisko klienta, staramy się z nim utożsamić Dotrzymujemy zobowiązań

Utrzymuj spokój, oddychaj głęboko i nie daj się sprowokować Zachowuj przyjazny ton głosu Słuchaj uważnie stawianych zarzutów, staraj się je zapisać Nie przerywaj, pozwól się wygadać; jeśli przerwiesz - od początku Okaż zrozumienie dla stanu emocjonalnego rozmówcy Nigdy nie tłumacz się nadmiernie albo z wyprzedzeniem; to budzi podejrzenia Uważaj na to co obiecujesz, dotrzymuj słowa Nie mów: to nie moja wina Nie przyjmuj oskarżeń bezkrytycznie - mogą być bezpodstawne Najpierw zbieraj fakty, potem wyciągaj wnioski, czy dokonuj ocen sytuacji lub człowieka

Zaczynamy od siebie - dbamy o to, by oddychać normalnie: głęboko, regularnie Mówimy wolno, spokojnie, niezbyt głośno Unikamy reagowania agresją Pytamy o konkretne fakty, parafrazujemy wypowiedź klienta Myślimy o udzieleniu klientowi daleko idącej pomocy, o ile będzie tego chciał Pozwólmy klientowi wygadać się, a nawet wykrzyczeć Gdy Twoja cierpliwość się wyczerpie, zwróć spokojnie uwagę na realne konsekwencje dalszego agresywnego zachowania się klienta

Uśmiechamy się, możliwie często okazując życzliwość, komunikujemy niewerbalnie otwartość i gotowość kontaktu, staramy się szukać tego co wspólne, synchronizujemy Mówimy dość głośno, nadając swemu głosowi cieplejsze zabarwienie Załatwiamy wszystko tak szybko, jak to możliwe Akceptujemy i jesteśmy tolerancyjni, żadnych osobistych uwag i napomnień Trzymamy się faktów Nie staramy się rozmówcy zmienić, czy nauczać; po prostu załatwiamy sprawę

Słuchaj uważnie skargi klienta Nie przerywaj tłumaczeniem lub wyjaśnieniem Upewnij się, że Twoja postawa odzwierciedla pozytywne nastawienie

Wyraź swoje zrozumienie Nie podkreślaj, kto jest winny

Wyjaśnij przyczyny niezadowolenia Nie atakuj klienta w trakcie wyjaśniania nieporozumienia

Przyjmij osobistą odpowiedzialność za rozwiązanie problemu W miarę możliwości staraj się bez zwłoki spełnić żądania klienta Jeżeli nie można tego uczynić natychmiast, podaj daty, przed upływem których podjęte zostaną określone działania

Dopilnuj, aby terminy były dotrzymane Zadbaj, aby klient był usatysfakcjonowany

Dzięki tej technice klient negujący dostaje swoją porcje satysfakcji, a czepialski albo przestanie się czepiać, albo powie wreszcie o co mu chodzi.

Zdefiniuj problem Opisz wydarzenia, bez oceniania ich Wyraźnie zarysuj obszar konfliktu Zdefiniuj źródło problemu Rozpoznaj przyczyny Opisz przyczyny Analizuj partiami Przedstaw możliwe rozwiązania Dostrzeż pozytywne zachowania partnera Wspólnie poszukajcie rozwiązania Unikaj wypowiedzi oceniających, pogróżek, prób manipulowania Utrzymuj otwartą komunikację

Jak nie mamy tremy to zostaje już sama rutyna. K. Ołdakowski (redaktor TVP)

Podwyższenie poziomu aktywacji, subiektywnie odczuwane jako napięcie, podenerwowanie, zmiany głębokości i szybkości oddechu, pracy serca, napięcia mięśni Wystąpienie silnych emocji, mających najczęściej zabarwienie negatywne (lęku, niepokoju, przerażenia, złości, wstrętu) Pojawienie się motywacji do przezwyciężania stresu (rozwiązania problemu, ataku, ucieczki, regresji, mechanizmów obronnych)

Jakie mają Państwo pytania?

Dziękuję za uwagę.