ZAJĘCIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO w klasie III b przeprowadzone przez wychowawcę klasy BARBARĘ KOSZTOŁOWICZ
rozwoju fizyczno- ruchowego. Edukacja zdrowotno-ruchowa odgrywa w nauczaniu początkowym bardzo ważną rolę, gdyż stymuluje rozwój fizyczny, zdrowotny, rozbudza zainteresowanie różnymi formami ruchu, a także pozytywnie wpływa na rozwój osobowościowy młodego człowieka. Istotą tej edukacji jest pobudzanie aktywności ruchowej, która czyni rozwijający się organizm dziecka sprawnym pod względem fizycznym i zdrowotnym. Podstawowym celem edukacji zdrowotno-ruchowej jest dążenie do zaspokojenia ogromnej potrzeby ruchu oraz stworzenie im warunków do pełniejszego rozwoju fizyczno- ruchowego.
Oto przykłady ćwiczeń gimnastyczno-korekcyjnych przeprowadzonych na drewnianym zestawie przyrządów sportowych. Dzieci wykonywały ćwiczenia sprawnościowe i koordynacyjne, siłowe oraz oddechowe. (Przebieg zajęć ilustrują zdjęcia)
Zbiórka porządkowa
Ćwiczenia wstępne, rozgrzewające wszystkie partie ciała
Ćwiczenia wstępne, rozgrzewające wszystkie partie ciała
Przejście po równoważni w przód, w tył i z obrotem
Wyjście na drabinkę, przesunięcie się na brzuchu po desce do przodu, zejście z drabinki
Toczenie piłki lekarskiej po równoważni
Leżenie na plecach, unoszenie nóg do góry z przetrzymaniem
Ćwiczenia kordynacyjno -sprawnościowe
Współzawodnictwo drużyn-klęcząc na wózku odpychanie się rękami w przód, pokonywanie przeszkód ustawionych na torze
Przesuwanie się na desce do przodu w pozycji siadu płaskiego oraz na brzuchu
Unoszenie nogi raz prawej raz lewej wyprostowanej w stawie kolanowym
Z pozycji leżącej wykonywanie skłonów tułowia w przód
Leżąc na wózku, odpychanie się rękami do przodu- przejazd slalomem
Leżąc na wózku precyzyjne odpychanie się rękami do przodu- pokonywanie przeszkody
Z pozycji stojac przodem do drabinki uginanie nogi opartej o szczebelek oraz wykonywanie skłonu tułowia
„ Oskakiwanie” równoważni przodem i tyłem
Zabawa rozluźniająca na zakończenie zajęć