DO PRZYJĘCIA DARU ŻYCIA WYCHOWANIE DO PRZYJĘCIA DARU ŻYCIA WSPÓŁPRACA RODZINA – SZKOŁA Ewa Henryka Kowalewska
ODRZUCANIE DZIETNOŚCI HEDONIZM SPOŁECZEŃSTWO SINGLI BRAK WSPARCIA ZE STRONY PAŃSTWA TRUDNOŚCI FINANSOWE KARIERA ZAWODOWA WPŁYW MEDIÓW - TV, film - Internet - Pornografia - Upowszechnianie postaw WZORCE SPOŁECZNE NISZCZENIE PŁODNOŚCI - ANTYKONCEPCJA ROZBITA RODZINA
POZYTYWNY WPŁYW NA AKCEPTACJĘ DZIETNOŚCI KATECHEZA KOŚCIOŁA ORGANIZACJE POZARZĄDOWEPRO-LIFE AKCEPTACJA SPOŁECZNA WSPARCIE PRZYJACIÓŁ INSTYTUCJE PRORODZINNE SZKOŁA: WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE KOCHAJACA RODZINA
DŁUGOTERMINOWE PRZYGOTWANIE DO RODZICIELSTWA PRAWA I OBOWIĄZKI RODZICÓW SZKOŁA – Przygotowanie do Życia w Rodzinie KOŚCIÓŁ – katecheza przygotowanie do Sakramentu Małżeństwa GRUPA ŚRODOWISKOWA MEDIA
WSPÓŁPRACA RODZINY I SZKOŁY W PRZYGOTOWANIU DO RODZICIELSTWA WSPOMAGANIE PRAWA RODZICÓW OBOWIĄZKI SZKOŁY CZY PRZECIWDZIAŁANIE?
PIERWSZE PYTANIA DZIECKA TERAZ JESTEM DUŻY! JAKI MAŁY BYŁEM KIEDYŚ? WNIOSEK: KIEDYŚ MNIE NIE BYŁO!
SKĄD SIĘ WZIĄŁEM? Wiesz, że rodzice się kochają komórka należąca do mamy i komórka należąca do taty POŁĄCZYŁY SIĘ – I POCZĄŁĘŚ SIE TY! Niepowtarzalny, inny niż mama i tata, chociaż trochę podobny. JESTEŚ UNIKALNYM DZIECKIEM SWOICH RODZICÓW!!!
PODSTAWOWE BŁĘDY EDUKACYJNE DOTYCZĄCE POCZĄTKÓW LUDZKIEGO ŻYCIA Wyprzedzanie pytań dziecka Nadmiar emocji Pomijanie faktów biologicznych Niewspółmierność ukazywanego czasu Niewspółmierność ukazywanej wielkości Prezentowanie aktów przemocy Nierzeczywiste ukazywanie możliwości wyboru Ukazywanie dziecka tylko jako kłopotliwy przedmiot Pomijanie informacji o metodach rozpoznawania płodności Akceptacja dziecka ukazywana tylko jako sprawa wiary
NIEWSPÓŁMIERNOŚĆ UKAZYWANEGO CZASU urodzenie się dziecka poczęcie 4 miesiące 1 - 2 tyg. 3 - 12 tyg. 5 -9 miesięcy Uwaga: Powstaje wrażenie, że czas płynie bardzo wolno, a dziecko poczęte jest ciągle bardzo małe.
OMAWIANIE ROZWOJU PRZEZ COFANIE SIĘ W CZASIE Urodzenie się dziecka NOWORODEK poczęcie 24 tyg. 6 tyg. 5 - 9 miesięcy od poczęcia 12 tyg. 1 -2 tyg. Uwaga: Większa akceptacja dziecka
NIEWSPÓŁMIERNOŚC WIELKOŚCI wiek 6 tyg. życia prenatalnego 1,5 cm
OMAWIANIE FAKTÓW DOTYCZĄCYCH POCZĄTKÓW LUDZKIEGO ŻYCIA WIEDZA – PODSTAWOWE FAKTY ŻYWE A NIE MARTWE ROZWÓJ W CZASIE Zakres przekazywanej wiedzy zależy od wieku dziecka
Przyjęcie daru życia kształtuje się w wychowaniu do pięknej miłości przez piękno, dobro i prawdę w kochającej się rodzinie i przy wspomaganiu ze strony szkoły.