1 Prawo do udziału w życiu kulturalnym Autor: Patrycja Kowalczyk.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BADANIE ANKIETOWE Wyniki ankiety dotyczącej mediów,
Advertisements

Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Zainteresowania czytelnicze uczniów klas 1-3 Rok szkolny 2009/2010
WYNIKI ANKIETY PT. JAK SIĘ PORUSZASZ ?. DNIA 11 MARCA W NASZEJ SZKOLE PRZEPROWADZIŁYŚMY ANKIETĘ PT. JAK SIĘ PORUSZASZ ? W ANKIECIE WZIĘŁO UDZIAŁ 199 UCZNIÓW.
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Jak pisać pracę dyplomową?
Obowiązki uczelni wyższych Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
Ankieta była anonimowa i objęła 80 Rodziców
„Milanówek, letnisko czy sypialnia ?”
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Zespól Szkól Szpitalnych
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
Projekt „STATYSTYKA W SZKOLE”
Prawa dziecka do życia kulturalnego
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Zaimki.
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY
Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Szkoła z pasją... Klasa Va.
“Człowiek tyle jest wart ile może dać drugiemu człowiekowi”
Omawianie lektury pt. „Chłopcy z Placu Broni”
“Szkoła w procentach”.
Praca wykonana na podstawie ankiety pod tytułem:
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
ODPOCZYNEK CZYNNY I BIERNY
Czy Samorząd Uczniowski oraz koło PCK mogą być sposobem zaangażowania wielu uczniów w życie szkoły?
Czytelnictwo klas IV – VI Szkoły Podstawowej Zespołu szkół im. St
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
TARGI 2.0 KODEKS 2.0. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie !
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
ANKIETA Spośród klas 1-III gimnazjum Zapytaliśmy 100 osób. Oto nasze wyniki.
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród osób różnej społeczności.
Prezentacja 1.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
„BIBLOTEKA SZKOLNA JAKO SKARBNICA WIEDZY”. Ankieta została przeprowadzona w ramach projektu „Zostać przedsiębiorczym” w dniach od 13 do 17 kwietnia 2015.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
Konwencja Praw Dziecka
1. Jaka jest wielkość księgozbioru w twoim domu?.
Jak je spędzałem :D. Super czas spędziłem z dziadkiem i babcią! Graliśmy w różne gry, chodziliśmy na spacery i razem oglądaliśmy filmy. Było bardzo fajnie.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Analiza ankiety: „Tolerancja jako wizytówka mojego zachowania ”
Polityka kulturalna Niemiec
Czas wolny dawniej a dziś.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Wychowanie przez czytanie
Podsumowanie projektu „Razem u siebie”
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
Projekt biblioteczny 1C
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
STAN CZYTELNICTWA W POLSCE W 2017 ROKU
PYTANIA POMOCNICZE Co mi się podobało, a co nie?
Zapis prezentacji:

1 Prawo do udziału w życiu kulturalnym Autor: Patrycja Kowalczyk

2 Spis treści Co o tym mówi prawo? Co przez to rozumiemy? Złota myśl Mamy prawo, ale czy zawsze z niego korzystamy? Wyniki ankiety Co my o tym sądzimy? Podsumowanie Koniec

3 Co o tym mówi prawo? 1.Państwa-Strony uznają prawo dziecka do wypoczynku i czasu wolnego, do uczestniczenia w zabawach i zajęciach rekreacyjnych, stosownych do wieku dziecka, oraz do nieskrępowanego uczestniczenia w życiu kulturalnym i artystycznym. 2.Państwa-Strony będą przestrzegały oraz popierały prawo dziecka do wszechstronnego uczestnictwa w życiu kulturalnym i artystycznym oraz będą sprzyjały tworzeniu właściwych i równych sposobności dla działalności kulturalnej, artystycznej, rekreacyjnej oraz w zakresie wykorzystania czasu wolnego. Art.31 Konwencji Praw Dziecka

4 Co przez to rozumiemy? Prawo do udziału w życiu kulturalnym oznacza prawo do chodzenia do opery, kina, filharmonii, teatru, czytania książek, słuchania muzyki, oglądania telewizji, chodzenia na koncerty itd. To my pod Operą Wrocławską

5 Złota myśl "Nie ma nic bardziej nieokreślonego niż słowo kultura." Johan Herder

6 Mamy prawo, ale czy zawsze z niego korzystamy? Przygotowaliśmy ankietę

7 Wyniki ankiety Aż 22 osoby w ciągu ostatniego roku przeczytały książkę nie będąca lekturą.

8 Wyniki ankiety Większość ankietowanych nie lubi oglądać/słuchać występów.

9 Wyniki ankiety Większość osób rzadko rozmawia w domu o kulturze. Pełna treść ankiety jest dostępna na stronie:

10 Co my o tym sądzimy? Zawsze uważaliśmy takie miejsca jak opera czy filharmonia za nieciekawe, za poważne. Po naszym ostatnim pobycie w operze zmieniliśmy zdanie. Spektakl bardzo nam się podobał i… planujemy już kolejny wyjazd! Was także zachęcamy! NIE BÓJCIE SIĘ KULTURY!

11 Podsumowanie Dziecko ma wiele praw. Jednym z nich jest prawo do udziału w życiu kulturalnym. Mówi o nim m.in. Konwencja Praw Dziecka. Pojęcie kultury jest bardzo szeroko rozumiane, ale wiemy, że to prawo to przede wszystkim prawo do chodzenia do opery, kina, czytania książek itd. Brzmi banalnie? Może tak, ale po przeprowadzeniu ankiety okazało się, że nie każdy z nas z tego prawa korzysta! A naprawdę warto!

12 Dziękuję za oglądnięcie prezentacji!