W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szko ł a Podstawowa nr 29 im. Giuseppe Garibaldiego ul. Fabryczna 19, 00 – 446 Warszawa 6-latki w naszej szkole.
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Podstawy prawne i organizacja oddziałów integracyjnych
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
INTEGRACJA Opr. Monika Wajda-Mazur.
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Kształcenie uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Kuratorium Oświaty w Łodzi Barbara Łaska.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO
Zespół Szkół Specjalnych w Brzeziu
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Dzielnicowe Centrum ds. Integracji zostało powołane Zarządzeniem nr 203/2008 Burmistrza Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy z dnia 6 listopada 2008 roku.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Integracja w kształceniu zawodowym
Szkoła Podstawowa nr 238 im. Christo Botewa
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Oddział przedszkolny dla dzieci sześcioletnich w Szkole Podstawowej.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
z Oddziałami Integracyjnymi
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
SZEŚCIOLATEK W PRZYJAZNEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa im. Marii i Lecha Kaczyńskich w Podsarniu.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, ul. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Łódź, ul. Wici 16 tel fax
Bariery w edukacji włączającej na podstawie zgłoszeń do punktu konsultacyjnego Wszystko Jasne Agnieszka Niedźwiedzka Stowarzyszenie NIE-GRZECZNE DZIECI.
Ścieżki edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami Paweł Kubicki, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Przyszłość edukacji włączającej, , Warszawa.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 29 z Oddziałami Integracyjnymi im. Władysława Broniewskiego 26 – 600 Radom ul. Ceglana14 psp29radom.edupage.org.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
placówka przyjazna uczniom
5 i 6-LATEK W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Razem możemy więcej! Pomóżmy na starcie!.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapraszamy Dołącz do nas !
Zapis prezentacji:

W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73 INTEGRACJA W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73

Historia integracji w szkole Po raz pierwszy klasa integracyjna została utworzona w roku szkolnym 2004/2005 W następnym roku szkolnym w odpowiedzi na potrzeby środowiska utworzyliśmy już 3 takie klasy We wrześniu 2008 uruchomiliśmy integracyjny oddział przedszkolny Dziś na 28 wszystkich oddziałów w szkole 14 to oddziały integracyjne

Dzień dzisiejszy Dziś do szkoły uczęszcza 84 uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – 14.4 % 70 z nich uczy się w klasach integracyjnych, pozostali są w klasach ogólnych w ramach nauczania włączającego 26 uczniów posiadających orzeczenie mieszka poza rejonem naszej szkoły

Tworzenie klasy integracyjnej Klasa integracyjna to: 20 osób, w tym 3-5 niepełnosprawnych, 15 zdrowych, 2 nauczycieli ( w tym pedagog wspomagający) Dzieci zdrowe do klasy integracyjnej wyłaniane są na specjalnym spotkaniu ( zabawy integracyjne w świetlicy szkolnej) - pożądane są zachowania prospołeczne tolerancja, chęć pomocy, brak agresji Klasy integracyjne uczęszczają zawsze na I zmianę

Ilość i rodzaje orzeczeń Autyzm – 6 uczniów Niedosłuch – 4 uczniów Niepełnosprawność ruchowa - 4 uczniów Słaby wzrok – 2 uczniów Upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim – 9 uczniów Upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym – 2 uczniów Zaburzenia zachowania – 14 uczniów Zagrożenie niedostosowaniem społecznym – 42 uczniów Stan zdrowia – 1 uczeń

Rodzaje zajęć indywidualnych Każde dziecko orzeczeniowe ma prawo do 2 indywidualnych godzin zajęć zgodnie z zaleceniami PPP W naszej szkole z dziećmi niepełnosprawnymi pracują : 4 reedukatorzy, 3 logopedzi, 2 terapeutów SI, arteterapeuta, muzykoterapeuta, nauczyciele wspomagający prowadzący rewalidację Jeśli szkoła nie ma możliwości zapewnienia specjalistycznych zajęć korzystamy z pomocy PPP

Reedukacja i logopedia

Integracja sensoryczna

Zajęcia dodatkowe dla wszystkich Dzieci niepełnosprawne mogą uczęszczać również na zajęcia dodatkowe wyrównujące wiedzę i koła zainteresowań Najczęściej korzystają z: Pogotowia Matematycznego i Polonistycznego, możliwości odrabiania lekcji, koła tanecznego, SKS Niektórzy ( w zależności od stanu zdrowia) mogą nawet uczęszczać do klas sportowych z unihokejem i brać udział w zawodach

Efekty wprowadzenia integracji w szkole Praca klas integracyjnych w małych grupach z nauczycielem wspomagającym Indywidualizacja nauczania Każde dziecko niepełnosprawne może liczyć na pomoc specjalistów Poprawa wyników dydaktycznych ( dzieci mogą osiągać sukcesy na swoją miarę) Nauka tolerancji i zachowań prospołecznych Dla niepełnosprawnych nauka funkcjonowania w społeczeństwie Wychowawcza rola sportu w przypadku dzieci zagrożonych niedostosowaniem społecznym Promocja szkoły – również w skali miasta Dodatkowe pieniądze dla budżetu dzielnicy Negatywne opinie o szkole wśród ludzi operujących stereotypami Strach przed wspólną nauką z dziećmi z zaburzeniami zachowania, zagrożonymi niedostosowaniem społecznym oraz innymi niepełnosprawnościami Niepotrzebne obawy dotyczące obniżonego poziomu nauczania w klasach integracyjnych

Wypowiedzi rodziców dzieci uczęszczających do klasy integracyjnej „ Nie mam żadnych uwag, bardzo podoba mi się nauka w tej klasie. Syn bardzo chętnie do niej uczęszcza i bardzo dobrze o niej mówi. Zalety tej klasy to nauka tolerancji, dzieci są bardziej otwarte na problemy innych…” „Jednak nie tylko kontakt z dziećmi integracyjnymi ma wiele zalet, również to, że dzieci mają większą opiekę ze strony wychowawców. Dwie panie nauczycielki, mniejsza klasa, to na pewno poprawia jakość edukacji. Uważamy. Że nasze dziecko wychowuje się i uczy w dobrym, przyjaznym otoczeniu, Czujemy, że szkoła interesuje się dzieckiem, a nie , że dziecko tylko „chodzi” do tej szkoły…”

Sukcesy szkoły Tytuł „Szkoły z klasą” w pierwszej edycji Wprowadzenie integracji ( sukcesy dydaktyczne uczniów niepełnosprawnych intelektualnie), Sukcesy sportowe w unihokeju ( Mistrzostwo Warszawy, Mazowsza i Polski, udział absolwentek w kadrze narodowej – Mistrzostwa Świata) Sukcesy zespołów tanecznych w turniejach i przeglądach Sukcesy przedstawień teatralnych przygotowywanych przez szkołę i świetlicę szkolną Indywidualne programy nauczania Indywidualne sukcesy uczniów w konkursach wojewódzkich , ogólnopolskich i międzynarodowych ( polonistyczny, plastyczny, poetycki) Poprawa wyników na sprawdzianie po klasie szóstej

Marzenia Poprawa warunków lokalowych Hala sportowa i możliwość organizowania imprez warszawskich, wojewódzkich i ogólnopolskich Uporządkowane boisko Powiększenie placu zabaw dla dzieci Poprawa warunków finansowych funkcjonowania placówki

z Oddziałami Integracyjnymi nr 73 Dziękuję za uwagę Bożena Ćwiklińska Dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73