NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI Od Kodów QR po Retargeting: 4 Trendy, Które Zdominowały Dzisiejszy Marketing Maciej Ossowski, Implix / GetResponse 31 maja 2012
Maciej Ossowski Director of Education Implix / GetResponse GetResponse.pl twitter.com/maciej_ossowski facebook.com/maciej.ossowski linkedin.com/in/maciejossowski
klientów na całym świecie 14 lat doświadczenia na międzynarodowym rynku 5 tysięcy klientów w Polsce 12 miliardów i wysłanych w 2011 roku
Dzisiaj porozmawiamy o: 1.Kodach QR 2. Retargetingu 3.Social Inbox 4.Mobile Marketingu -4-
-5-
-6-
-7-
Trend 1: Kody QR
Dlaczego kody QR są pożyteczne dla biznesu? Pozwalają klientom zdobywać informacje o Twojej marce w czasie rzeczywistym Wykorzystują kanał mobilny i interakcję one-to-one Są darmowe w implementacji Kładą nacisk na multichanneling: łączą druk z marketing, mobile z social media, etc.
QR.. CO?!
27% Gartner, listopad 2011
79% CMB, pażdziernik 2011
1
Trend II: Retargeting 76%
Tak, planuję zwiększyć wydatki na remarketing w 2012 roku 76% eMarketer.com, wrzesień 2011
2h 24h 48h
Jest odpowiedzią na potrzebę Jest praktyczny Jest na czasie Jest w stanie hamować utratętemperatury Twojego marketingu Retargeting
Trend III: Social Inbox
Social Inbox brak integracji może oznaczać stracony biznes staje się nieodłącznym elementem kreacji jest jednorazową inwestycją i może działać skutecznie przez lata
Trend IV: Mobile Marketing Jak sprawdzacie dziś pocztę elektroniczną?
Q: Do czego najczęściej wykorzystujesz swój telefon? A: Do sprawdzania poczty* USA: 30.5% respondentów Japonia: 57.1% respondentów EU: 22.5% respondentów *Badanie: comScore, listopad 2010 Fakt 1
Q: Jaki procent otwarć i rejestrowany jest na smartfonach? A: 13.36% otwarć i generowanych jest za pomocą smartfonów* iPhone: 8.74% wszystkich otwarć iPad: 2% wszystkich otwarć Android: 1.92% wszystkich otwarć *Badanie: Knotice, grudzień 2010 Fakt II
Maksymalna szerokość kreacji: 640 px Średnia szerokość ekranu: px
Mobile Marketing odchudzone rozwiązanie robi duże wrażenie pozostanie na topie na długo
Dzisiaj powiedzieliśmy o: 1.Kodach QR (skuteczne, ale to zależy) 2. Retargetingu (najwyższe ROI) 3.Social Inbox (większy zasięg) 4.Mobile Marketingu (go light!) -34-
Dziękuję! twitter.com/maciej_ossowski facebook.com/maciej.ossowski linkedin.com/in/maciejossowski