GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2012.
Advertisements

Patrycja Matul, Head of SociAll, Agora SA Warszawa, 12 maja 2012
W EB 2.0 W NGO. W 15 MINUT. M ICHAŁ P AŁASZ NGO 2.0. Organizacje pozarządowe w społeczeństwie informacyjnym.
ERA FACEBOOKA - ROLA NOWYCH TECHNOLOGII KOMUNIKACYJNYCH
Strategia kampanii w Internecie dla Fundacji Dzieci Niczyje
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Styczeń 2011.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Czerwiec 2010.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2011.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów Czerwiec 2010.
PROGRAM AMBASADORSKI CITI HANDLOWY
MOJA KOMÓRKA JEST SPOŁECZNA Czyli o Facebooku i nie tylko...
Nowe modele biznesowe dla wydawców treści
Tuatary Internetu czyli jak złapać za ogon uciekającą jaszczurkę
Michał Dyrda Dobre praktyki – przykład firmy działającej w sieci i świadczącej e-usługę.
Integracja aplikacji z Facebookiem
Czym jest profil osobisty na Facebooku? -Budowa -Funkcje
Monitoring Online Mediów Internetowych
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
Kliknij w celu rejestracji
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
BLOG JOANNA WĄSOWICZ, WERONIKA ETIENNE.
Implementacja cech Web 2.0 w systemach e-learning
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
Jak stworzyć internetową personę. Nota Prawna… Prawa Autorskie: Copyright 2013 NETbloger Group Szymon Janik & Wszystkie.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
FACEBOOK MENU 1. Co to jest facebook? 2. Rejestracja:
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych W jakim kierunku zmierzają rozwiązania ICT… …
Quo Vadis Internet (Daniel Biesiada |
Nowa firma, doświadczeni ludzie
KOMUNIKUJMY SIĘ.
Blogvertising – opcja czy konieczność? Sotrender podpowiada. Aleksander SzulcAleksander Szulc| Head of Marketing & PR |
Pracuj.pl + Profeo.pl Prezentacja serwisu. O serwisie © 2012 Goldbach Audience2 Jeden z czołowych polskich portali pracy: –Ponad 70% polskich internautów.
Odyssei.com. Odyssei.com to największy polski społecznościowy serwis podróżniczy. Serwis należy do grupy G+J Podróże - w skład której wchodzi również
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
SOCIAL MEDIA, OUTSOURCING ORAZ MŚP ŁÓDŹ
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Jak to działa? aplikacje desktopowe usługi online urządzenia
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
SERWIS SPOŁECZNOŚCIOWY
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Nowe technologie jako narzędzie i jako środowisko.
Wprowadzenie do stosowania narzędzi Web 2.0 w dydaktyce
Wprowadzenie w tematykę konferencji
PROMUJ SIĘ U NAS MĄDRZY RODZICE.
Nie boją się: czytać pisać Lubią i znają sport W pracy magisterskiej odnajdą swoją pasję
Dlaczego warto studiować socjologię mediów w APS?
` Czym się zajmujemy: ZadajPytanie.pl – Portal Wymiany Wiedzy Ultimat er – marketingowy system komunikacji bezpośredniej Odpowiedz.pl – Serwis Pytań.
Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta
1 NOWA STRONA GŁÓWNA WP.PL Grupa Wirtualna Polska 1 Warszawa, wrzesień2014 Warszawa,
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Elementy społecznościowe
GRUPA WIRTUALNA POLSKA Lider polskiego internetu Listopad, 2014.
nauka w mediach społecznościowych
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
Jakimi widzami są członkowie naszej grupy docelowej? Oglądają seriale w wolnym czasie Oglądają wybrane seriale Angażują się w serial z emocjonalnie Utożsamiają.
WYG Consulting Sp. z o.o. part of the WYG group creative minds safe hands MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
1 MAJA DZIEŃ WALKI O PRAWA LUDZI PRACY. PRZEWODNICZĄCY JAN GUZ WYSTĄPIENIE Oddajmy cześć i chwałę bohaterom walki o prawa pracownicze socjalne! Dobra.
MEDIA SPOŁECZNOSCIOWE. WIZERUNEK E-PR Obszar Public Relations związany z prowadzeniem komunikacji w internecie z uwzględnieniem jej uwarunkowań i specyfiki.
Sieci społecznościowe w biznesie Rafał Abramowicz WSFIZ r. Budowanie Wizerunku W Sieci.
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
2,3 mln 9 mln użytkownicy* odsłony*
Innowacja w planowaniu mediów
15 sposobów na wykorzystanie mediów społecznościowych w biznesie
Facebook dla biznesu Agnieszka Dudek.
Najmłodszy tygodnik opinii w Polsce
Kim jesteśmy Mądrzy Rodzice to strona poświęcona wychowaniu dzieci.
Zapis prezentacji:

GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012

2 Social media to ocean danych! - jak je wykorzystać w marketingu? Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/16

3 Serwisy społecznościowe (SNS): –Nasza-Klasa, Facebook, Google+, Path itp. –Kariera: Goldenline, Linked In Blogi Mikroblogi (np. Twitter, Blip) Tumblogi Fora i grupy dyskusyjne Serwisy z multimediami Wykop Czym są Social Media? SOTRENDER|

4 8,2 mln zarejestrowanych użytkowników (dane FB, ) 12,5 mln real users w Megapanelu (luty 2012) Facebook is the King!

5 W całym 2011 r odnotowaliśmy: 3,5 mln fanów zaangażowanych na fanpageach 71 mln aktywności na fanpageach: – 49,8 mln lajków – 16 mln komentarzy – 1,9 mln postów SOTRENDER| Facebook w Polsce – kilka liczb

6 SOTRENDER|

7 Deklaracje (w profilach): – Demografia (zwykle wiarygodna) – Zainteresowania, preferencje Relacje: – Między ludźmi – Z innymi bytami, np. wydarzenia, firmy, treści Wytwory (zdjęcia, teksty, filmy) Zachowania: – Wyrażanie preferencji, stosunku do obiektów – Kliknięcia, przejścia za linkami Dostęp: API + rozwiązania SaaS Dane w serwisach społecznościowych SOTRENDER|

8 Główne zastosowania: 1.Analiza strategiczna 2.Benchmarking 3.Konkretne informacje o działaniach konkurencji 4.Audytowanie i optymalizacja własnych działań 5.Kryzysy: zarządzanie i post- analiza Dane w serwisach społecznościowych SOTRENDER|

9 Fanpage Trends Polska

10 Fanpage Trends Polska

11 Jak optymalizować jej skuteczność? Główna aktywność stron firmowych KOMUNIKACJA SOTRENDER|

12 Preferencje - Lubią i komentują SOTRENDER|

13 Analiza semantyczna SOTRENDER|

14 Benchmarking Identyfikacja najaktywniejszych fanów Najbardziej angażujące treści Responsywność na komunikaty fanów Rodzaj treści Sposób pisania Godziny, dni, częstotliwość publikacji Optymalizacja - sposoby SOTRENDER|

15 Usunięte komentarze na fanpageu Kancelarii Premiera 7,7 tys. komentarzy 3,3 tys. osób Usunięte ze względu na wulgarność i łamanie netykiety SOTRENDER|

16 SOTRENDER|

17 Jak zwiększyć kryzys PR na fanpageu? SOTRENDER|

18 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ