Wiesława Piotrowska Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Advertisements

Informacja multimedialna w bibliotece
„W zdrowym świecie zdrowe dziecię”
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
Metody i techniki wspomagające zarządzanie jakością
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
narzędzie w językowych pracach projektowych
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
WARSZTATY DZIENNIKARSKIE ZESPÓŁ SZKÓŁ CKP W GRUBNIE 2011/2012.
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Drodzy rodzice rozważcie Projekt współfinansowany przez Unię
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Opracowała: Joanna Kozieł
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Małgorzata Nikiel-Czyż Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach
Innowacja pedagogiczna
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
- Agnieszka Janiszewska
Szkoła Promująca Zdrowie
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Szkoła Podstawowa nr 36 im. Narodów Zjednoczonej Europy
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Oferta działań ambientowych
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Zasady pracy metodą projektu
„Otwarta droga ku przyszłości
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
ROZPOZNAWANIE ODGŁOSÓW ZWIERZĄT
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
ALEKSANDER KŁODNICKI Koło TIK W zajęciach uczestniczy 15 uczniów, rozwijających swoje zainteresowania w obszarze nowoczesnych technologii.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
III ZESPÓŁ EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
Komunikacja. Definicja komunikacji Komunikacja -to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2
Szkoła zapewnia uczniom i uczennicom możliwość wyznawania różnorodnych wartości i poglądów oraz obrony naruszanych praw. Szkoła jest również otwarta na.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
NOWOCZESNE METODY NAUCZANIA
Imię i nazwisko prezentera
KOŁO MŁODEGO EKOLOGA z przedstawieniem ekologicznym W ŻŁOBKU
Czytanie wspiera rozwój dziecka
„Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Wiesława Piotrowska Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach 1 Klucz do uczenia się Wiesława Piotrowska Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach

Moduł Gry rozwijające. Motyle 2 Moduł Gry rozwijające. Motyle Moduł „Gry rozwijające” zawierał ćwiczenia, które zachęcały dzieci do rozwijania, wyrażania pomysłów i uczuć o świecie w różnych koncepcjach. Zadania, które przeprowadziłam wyrabiały przekonanie dziecka do jego kreatywności, do wyrażania tego, co myśli. Dziecko nabierało pewności podejmowania decyzji i prezentowania swoich koncepcji.

3 Początkowo dużą trudnością okazała się praca w grupach. Dzieci prezentujące silną osobowość z trudem poddawały się regułom pracy w grupach lub parach. Dzięki specyfice podejmowanych zadań, szybko dostosowały się do obowiązujących procedur. Ich potencjał posłużył do wdrażania dzieci mniej aktywnych i przebojowych.

4 Losowanie ludzików

5 Dziewczynka dopasowuje obrazek przedstawiający prawdziwą rzecz do jego schematu

Zaczarowane obrazki Dziewczynka nazywa różne przedmioty, które pasują do rysunku schematycznego.

Dziewczynka potrafi zastosować prosty kod. Kto mieszka w tym domu? Dziewczynka potrafi zastosować prosty kod.

Stoły na przyjęcie

Dziewczynka potrafi dostosować kształty geometryczne jako symbole Dziewczynka potrafi dostosować kształty geometryczne jako symbole. Potrafi połączyć kształty geometryczne z obrazkami zwierząt.

Obrazkowa gimnastyka

Dzieci dekodują schematycznie przedstawione pozy i tworzą wiadomości wizualne.

Kierowcy i budowniczowie

Dzieci wizualizują schemat bryły przedstawiony na płaszczyźnie Dzieci wizualizują schemat bryły przedstawiony na płaszczyźnie. Rozwijają umiejętności kalkulacyjne.

Koniec 2012