Sprawozdanie z przeprowadzenia warsztatów Mleczna Kraina Zajęcia prowadzone były w trzech grupach, które deklarowały od początku przystąpienia do programu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podróż do Mlecznej Krainy
Advertisements

PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY
IV Edycja „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
Sprawozdanie z przeprowadzonej akcji „Podróż do Mlecznej Krainy”
Podróż do mlecznej krainy W Przedszkolu Samorządowym nr 3 w Skawinie pragniemy aby nasze dzieci odżywiały się zdrowo pomagamy zrozumieć co warto jeść,
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY
PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY DZIECI Z SPWP NR 7 W KĘTACH
Akcja Akademii Zdrowego Przedszkolaka Zboża zjadamy, energię z nich mamy w Przedszkolu nr 57, w grupie V Akcja rozpoczęła się w połowie września 2013 W.
Zapoznaliśmy dzieci z piętrami piramidy, uświadomiliśmy dzieciom, że dostarczając odpowiednich produktów organizmowi będziemy odporni na choroby.
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY”
Zboża zjadamy energię z nich mamy
Przedszkole Sióstr Boromeuszek w Kępnie
PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY
Aneta Ławruszkiewicz Blanka Jelińska
Sprawozdanie „Podróż do mlecznej krainy”
SPRAWOZDANIE Z AKCJI PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY
Przystępując do realizacji edycji programu „ Piramida Zdrowego Żywienia” w grupie 3-latków wprowadziłyśmy dzieci do w/w programu z pomocą bohaterów.
Projekt „Szkoła z klasą” klasa III A
Publiczne Przedszkole nr 18
Niepubliczne Przedszkole Językowe SMYKI w Tychach
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Przedszkole Miejskie Nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” Rawa Mazowiecka
ZBOŻA ZJADAMY ENERGIĘ Z NICH MAMY
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Oddział przedszkolny w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi
SPRAWOZDANIE Z AKCJI UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU
„ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY” sprawozdanie z realizacji
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
SPRAWOZDANIE „Zboża zjadamy energię z nich mamy”
Dzieci z naszego przedszkola od października 2013 roku do stycznia 2014 roku, brały udział w akcji PIRAMIDA ŻYWIENIA PRZEDSZKOLA pod hasłem: ZBOŻA ZJADAMY.
„Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu ”
,,Zdrowa ekologiczna żywność’’
Akcja została przeprowadzona na przełomie października i listopada ( ), wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne Leśne Duszki(5- latki)
Sprawozdanie z realizacji programu Akademia Zdrowego Przedszkolaka „Zboża zjadamy – energię z nich mamy”
Sprawozdanie z Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
Niepubliczne Przedszkole Językowe SMYKI w Tychach
SPRAWOZDANIE Z AKCJI UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU PRZEDSZKOLE NIEPUBLICZNE „JARZĘBINKA” W CHOJNICACH.
SPRAWOZDANIE Z WARSZTATÓW PIRAMIDY ŻYWIENIA PRZEDSZKOLAKA UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU REALIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU SAMORZĄDOWYM NR 2.
Akcja rozpoczęła się 13 stycznia, a zakończyła 21 lutego (przerwa w czasie ferii zimowych). Wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne: Leśne Duszki.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu
UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU. CO TO JEST ZDROWA ŻYWNOŚĆ? Przypomnieliśmy sobie czym jest Piramida Żywienia. Dowiedzieliśmy się co to.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU” Koordynator: Agnieszka Szewczyk.
SPRAWOZDANIE Z AKCJI-PIRAMIDA ZDROWIA „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIE Z NICH MAMY” PRZEDSZKOLE NR 7 Łaziska Górne Ul. Dworcowa 49.
Zespół Szkół w Bakałarzewie
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 52 W SOSNOWCU
Zespół Szkół w Jabłonce
Publiczny Zespół Szkolno – Gimnazjalny w Dziepółci
Podróż do krainy pełnej zdrowia Samorządowa Placówka Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
Projekt: Projekt:,,Klasa trzyma formę’’,,Klasa trzyma formę’’ Autorki: Maria Małecka, Gabriela Sokół kl. V a Autorki: Maria Małecka, Gabriela Sokół kl.
SMAKI ROSJI w Szkole Podstawowej nr 100
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
Klasa 2 Szkoła z klasą 2.0.
Uczniom klasy 1a w Szkole Podstawowej im. II Łużyckiej Dywizji Artylerii L.W.P. w Runowie Pomorskim.
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA DZIECI I MŁODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM
MOC ŚNIADANIA Szkoła Podstawowa im. J. Korczaka w Broniewicach.
Śniadanie daje moc Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Janusza Korczaka w Lądku-Zdroju klasa 2b.
Dnia maja uczniowie klas I wzięli udział w pokazowej lekcji o Unii Europejskiej przeprowadzonej przez Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
Publiczne Przedszkole w Legnickim Polu Koordynator: Monika Fesz.
Smacznie, zdrowo i kolorowo - twój przepis na zdrowie Prezentacja wykonana przez uczniów Publicznego Gimnazjum w Woli Dębińskiej.
Sprawozdanie z realizacji programu. Przedszkole Miejskie nr 20 im. Przyjaciół Przyrody w Gorzowie Wlkp. Opracowała: Magdalena Wdzięczna.
Czy odżywiamy się zdrowo?. Cele projektu: Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum. Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum.
Grupa 3- latki Ul. Hallera 4a.  W pierwszym tygodniu grudnia czas poświęciliśmy rozmowom na temat zwierząt domowych.  Dzieci chętnie uczestniczyły w.
ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO- ŻYJ KOMFORTOWO
Warsztaty etnograficzne „ Sowa mądra głowa”
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z przeprowadzenia warsztatów Mleczna Kraina Zajęcia prowadzone były w trzech grupach, które deklarowały od początku przystąpienia do programu swój udział. Są to dzieci z grup : Pszczółki- 3 i 4 latki, Słoneczka- 4 latki i Biedronki – 5 latki Według ustalonego planu warsztaty były przeprowadzane w kwietniu i maju. Każda z nauczycielek zapoznała się z Państwa propozycjami na realizację zagadnień, zależnie od wieku i możliwości dostosowywały zajecia do potrzeb grupy, wzbogacając o dodatkowe pomoce i materiały edukacyjne. Temat początkowo dzieciom nie wydał się zbytnio przyjazny, gdyż kojarzył się ze zdrowym odżywianiem. Doszliśmy wspólnie do przekonania, że jest to sterotyp, że to co zdrowe musi być nie dobre…

W I tygodniu zajęliśmy się budowaniem piramidy, omówieniem jej pięter. Pomogły nam w tym kolorowanki oraz pomoce dydaktyczne. Było podczas rozmów sporo zaskoczeń co do częstotliwości spożywania niektórych pokarmów.

Kolejnym krokiem po Mlecznej Krainie było odkrycie co to jest nabiał. Wprowadziły nas w temat nasi przyjaciele ze Zdrowego Zakątka. A hymn pomógł nam zapamiętać jakie produkty znajdują się w tej grupie żywieniowej.

Grupa Biedronek przygotowała koktail owocowy, który ze smakiem wypiły. Zaś Słoneczka i Pszczółki słuchając reklamy pij mleko będziesz wielki- degustowały mleko, kakao

Dobrze, że kolejny tydzień przewidywał pochylenie się nad serami, dowiedzieliśmy się iż istnieje wiele rodzajów sera i że jeden do drugiego nie jest podobny i różny mają proces powstawania. W grupie Pszczółek odkryliśmy prawdziwych amatorów tego przysmaku. Przygotowane przed zajęciami różne serki zniknęły w oka mgnieniu. W rozmowie pojawił problem alergii gdyż nie które dzieci w grupie nie mogą spożywać niektórych mlecznych produktów, tak więc temat nieco nam się rozszerzył. Każda z grup obejrzała także jeden z odcinków Było sobie życie poświęconemu nabiałowi, który ma w sobie wapń wspomagający budowę i wzmocnienie kości. Tak więc było to dobre wprowadzenie do poznania budowy szkieletu człowieka.

Tydzień IV warsztatów poświęcony był jajkom. Mimo, że okres świąteczny za nami to temat świąt powrócił. Praktycznie w każdym dniu dzieciaki śpiewały hymn mlecznej krainy. Dzieci poznały źródła pochodzenia jajek, jak wyglądają, skąd biorą się różnice wielkości jaj i co ze sobą dobrego niesie spożywanie odpowiedniej ilości białka zawartego w jajku. Niezawodnymi pomocami również okazały się różnej wielkości jaja, które dzieci mogły ozdabiać oraz kolorować sylwety kury i jaja. Dzieci chętnie słuchały wierszy oraz brały czynny udział w proponowanych działaniach.

To zdjęcie pracy konkursowej Wizualizacja Mlecznej Krainy która wykonały dzieci, panie i siostry boromeuszki wraz grupą Pszczółek i Słoneczek