DIE KONJUGATION DES VERBS IM PRÄSENS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Uczniowie z obydwu szkół udają się na wycieczkę do Berlina. Die Schüler aus beiden Schulen machen einen Ausflug nach Berlin.
MÓW ŚMIAŁOMÓW ŚMIAŁOMÓW ŚMIAŁOMÓW ŚMIAŁO Projekt edukacji językowej Miasteczko językowe.
Kapitel X - Wiederholung
Jak i czego nauczyłam się na lekcjach niemieckiego w klasie 2
Jak uczymy się j. niemieckiego ?. Usnere Hausaufgaben:
Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej
Meine Schule - Mein zweites Zuhause
Wie lernen wir Deutsch Tomasz Ślęczkowski 2c.
Wie lernen wir Deutsch Tomasz Ślęczkowski. Wir spielte Lernspiele.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Präteritumformen des Verbs war
I. Modalverb sollen Beispiele:
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Czasowniki modalne w czasie przeszłym Imperfekt.
Sprawdzamy i tworzymy materiały Zajęcia zostały przeprowadzone w dniu 29 i 30 XI 2012roku Opracowanie: Bernadeta Konieczna.
a) Kraków b) Wrocław c) Warszawa
Dzień niemiecki w naszej szkole
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
PROJEKT MIĘDZYNARODOWY Agnieszka Rolicz
Szyk wyrazów w zdaniu Zdania proste oznajmujące oraz zdania pytające
Das Bild Nr. 8 Das Bild Nr. 8 „Im Frűhling”  Wir sehnen uns nach Frűhling. Zum Glűck ist er schon nah. Daher kam die Idee fűr das nächste Bild. Es ist.
WYMIANA POLSKO - NIEMIECKA REALIZOWANA PRZEZ III LO W OLSZTYNIE I OKEN-GYMNASIUM W OFFENBURGU KOPERNIKUS MEETS OKEN! SPOKO BEDEUTET SUPER! SPOKO ZNACZY.
Czas przeszły Perfekt jest czasem złożonym tzn
Serdecznie witamy Willkommen zu Welcome. Serdecznie witamy Willkommen zu Welcome.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Czasowniki modalne w Imperfekcie Szyk zdań złożonych podrzędnie.
Wycieczka do Polski Miejscowo ść : Po ł omia Reise nach Polen Ort: Po ł omia Data: r. Datum: r. Magdalena Lubas, Saskia Schuetz.
Czasowniki modalne Biernik - Ruch Celownik - Spoczynek
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j.niemieckiego mgr Justyna Stańdo
Odmiana czasowników w l. poj. i mn.
Czas przeszły Perfekt.
Odmiana czasowników w l. poj. i mn.
Imperfekt - Zdania złożone - Trening
Phänomene der deutschen Kultur Konkurs polega na wybraniu poprawnej odpowiedzi a, b, c lub d. Poprawne odpowiedzi proszę dostarczyć do biblioteki do
Haustiere Zwierzęta domowe.
Sportidole. I. Czy znasz tych sportowców? Przyporządkuj nazwiska do zdjęć a zdjęcia sportowców do charakterystyk (kolejny slajd). A B C D E F G Oliver.
Ferien Ferien Winterurlaub. I. Przyjrzyj się ilustracji i odpowiedz pełnymi zdaniami na pytania. (max. 6 pkt za zadanie) 1.Was siehst du auf dem Foto?
Zu Hause muss ich aufräumen
DER MENSCH Körperteile Kleider machen Leute. I. Wpisz nazwy części ciała.
DER FROUMSEINTRAG VON LISA. Ich bin Lisa und schreibe allen, die einen Hund haben möchten und nicht wissen, wie sie darüber mit den Eltern sprechen sollten.
 Wykonali: -Magdalena Koniarek -Adrian Fiba Zaimki osobowe w trzecim przypadku.
Fabian Kocot 1B Język niemiecki – tryb rozkazujący.
Umwelt Der Wetterbericht. I. Podpisy nie pasują do obrazków. Uporządkuj je. Es gibt Nebel. Es regnet. Die Sonne scheint. Es gibt Gewitter. Es ist leicht.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Czasownik „lassen” Arkadiusz Więzowski. Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane.
PERFEKT CZAS PRZESZŁY ZŁOŻONY.
Wiederholung zum Test Magnet 3 Kapitel 3.
1. Zu Hause 1.1 Immobilien 1.2 Wohnräume 1.3 Grammatik
Zapis prezentacji:

DIE KONJUGATION DES VERBS IM PRÄSENS (Odmiana czasownika w czasie teraźniejszym)

Większość czasowników w języku niemieckim ma końcówkę -en Większość czasowników w języku niemieckim ma końcówkę -en. Przy odmianie czasownika w czasie teraźniejszym odcinamy -en i wstawiamy następujące końcówki:

Końcówki czasownika w czasie teraźniejszym: Liczba pojedyncza: Liczba mnoga: 1.ich... -e 1.wir... -en 2.du... -st 2.ihr... -t 3.er... 3.Sie/sie... -en sie... -t es...

Beispiele: (przykłady) kommen aus lernen (pochodzić z) (uczyć się) ich komme ich lern... du kommst du lern... er er sie kommt sie lern... es es wir kommen wir lern... ihr kommt ihr lern... Sie/sie kommen Sie/sie lern...

Beispiele: (przykłady) wohnen heißen (mieszkać) (nazywać się) ich wohn... ich heiß... du wohn... !!!du heiß... er er sie wohn... sie heiß... es es wir wohn... wir heiß... ihr wohn... ihr heiß... Sie/sie wohn... Sie/sie heiß...

Czasownik „sein – być”odmienia się nieregularnie:

Übungen: (ćwiczenia) 1. Du. Deutsch. (lernen) 2. Ich. in Berlin Übungen: (ćwiczenia) 1. Du .......... Deutsch. (lernen) 2. Ich .......... in Berlin. (wohnen) 3. Er .......... Pole. (sein) 4. Wir .......... Englisch. (lernen) 5. Ewa .......... in Paris. (wohnen) 6. Sie .......... aus Polen. (kommen) 7. Wie .......... du? (heißen) 8. Ihr .......... Schüler. (sein)

S.: Mein Name ist Sylwia. T.: Und ich bin Thomas. S.: Du sprichst aber gut deutsch? T.: Ich bin Deutscher. Und du? S.: Polin.

J.:Aus Polen. Ich wohne in Warschau. S.:Ich bin Sven. Und du? J.:Mein Name ist Jan. S.:Woher kommst du, Jan? J.:Aus Polen. Ich wohne in Warschau. S.:Ich bin aus Berlin .

Bilde ähnliche Dialoge (Utwórz podobne dialogi) Frage nach: (Zapytaj o:) Name (imię) Herkunft (pochodzenie,narodowość) Wohnort (miejsce zamieszkania) Fremdsprache (język obcy)