Polkomtel S.A. Debiut na rynku Catalyst 30 września 2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele strategii Zwiększenie wartości spółki dla akcjonariuszy
Advertisements

Prezentacja wyników za I kwartał 2009 r.
Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
1 Zaopiniowane przez audytorów sprawozdania finansowe za rok 2003 Wyższe od oczekiwań wyniki za I kwartał 2004 Zakończenie procesu sprzedaży.
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Strategia Warszawa, styczeń 2005.
1 Wyniki za III kwartał 2003 – rekordowy poziom sprzedaży Nowy zakład w strefie ekonomicznej Warszawa, listopad 2003.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Projekt Centrum Młodego Przedsiębiorcy realizowany w ramach programu Kreator Innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej współfinansowany.
Koszt pieniądza dla samorządów dziś i jutro Bank Gospodarstwa Krajowego Warszawa, 6-7 października 2009.
Polska Telefonia Komórkowa Centertel wyniki 1H sierpnia 2004 r.
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
Upper Finance Med Consulting
NewConnect Growth Indicator (NCGIndicator) Wskaźnik koniunktury spółek z rynku NewConnect Zespół pod kierunkiem Prof. dr hab. Marii Sierpińskiej Wyższa.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
FM Banku SA i Polskiego Banku Przedsiębiorczości S.A.
The Stanford Game X edycja, listopad kwiecień 2012
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
HISTORIA SPÓŁKI 16 września 1996 r. - rozpoczęcie działalności w ramach operatora Era jako jedna z kilku sieci sprzedaży rozbudowa własnej.
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Biznes Online Mobile Solution Zdalny dostęp do sieci VPN.
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
Bank Gospodarstwa Krajowego dla miast XXXII Zgromadzenie Ogólne Związku Miast Polskich Poznań, 3-4 marca 2011 r. Tomasz Mironczuk Prezes Zarządu.
Grupa BRE Banku Szlifujemy diamenty. 2 KRYZYS ? KRY.
SEKTOR BANKOWY WOBEC FINANSOWANIA INWESTYCJI INFRASTRUKTURALNYCH
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
___________________________________ Warszawa, 15 listopada 2007 r. Prezentacja wyników za III kwartał 2007 r. DYNAMICZNY WZROST RENTOWNOŚCI GRUPY MNI.
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
Inwestycje Kapitałowe – nowy fundusz na innowacyjny biznes Krzysztof Krzysztofiak Kraków, 6 kwiecień 2009 r.
Kreowanie wartości spółki - realizacja założonej wyceny.
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
VII Konferencja Naukowo- Techniczna ZET 2013 Determinanty struktury kapitału spółek elektroenergetycznych Jak optymalizować strukturę kapitału? Dr hab.
Warszawa, r. Nowa strategia rozwoju Grupy E NERGA na lata
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
Partnerstwo publiczno- prywatne (PPP) jako skuteczny sposób podnoszenia jakości i dostępności usług publicznych "U SŁUGI PUBLICZNE JAKO ISTOTNY CZYNNIK.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Swapy i ich zastosowania
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego
Stowarzyszenie Klaster ICT Pomorze Zachodnie DROGA DO WSPÓLNEGO SUKCESU.
Prezentacja Grupy Impel 14 listopada 2003
Analiza Sprawozdań Finansowych spółki Mondi Świecie S.A.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 R.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Piotr Kamiński Prezes Zarządu Bank Pocztowy S.A.
Raport o sytuacji mikro i małych firm – poprawa nastrojów polskich przedsiębiorców Warszawa, 4 lutego 2015.
Upper Finance Med Consulting  Specjalista w dziedzinie pozyskiwania finansowania dla branży medycznej  Wieloletnie doświadczenie w pozyskiwaniu finansowania.
Prezentacja spółki 2015 r.. 6 oddziałów (Gdańsk, Poznań, Tarnów, Warszawa, Wrocław, Zabrze) 19 zakładów ponad 200 jednostek terenowych 2 Działamy w całej.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego Priorytet 1 Gospodarka – Innowacje - Technologie Działanie 1.2 Innowacje i transfer technologii.
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
IDEA Klaster ICT Pomorze Zachodnie to stowarzyszenie najdynamiczniej rozwijających się firm informatycznych województwa zachodniopomorskiego. Klaster powstał,
Wsparcie dotacyjne w ramach
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Ustalenie polityki cenowej - przykład
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
Zapis prezentacji:

Polkomtel S.A. Debiut na rynku Catalyst 30 września 2010

Polkomtel S.A. 2 Lider rynku telefonii mobilnej w Polsce Spółka założona w 1995r., świadczy usługi telefonii mobilnej od 1996r. W I półroczu 2010r. Polkomtel był polskim operatorem komórkowym numer jeden z udziałem w rynku na poziomie 31,1% (mierzonym wielkością przychodów) Lider w kraju pod względem liczby klientów w segmencie z kontraktem W pierwszym półroczu 2010 operator nr 1 pod względem EBITDA Dobre przepływy środków pieniężnych – przekraczające 1 mld zł rocznie Rzut oka na Polkomtel S.A. Dane Głos VAS (Usługi dodatkowe) Na 30 czerwca 2010 Spółka miała 13,7 milionów klientów Wysokiej jakości baza klientów – ponad 50% udziału w bazie klientów z kontraktem Silna, wiodąca pozycja w segmencie korporacyjnym w Polsce Portfel marek dostosowanych do potrzeb klientów i z wysoką rozpoznawalnością Oczekuje się, że usługi transmisji danych stworzą możliwości dalszego wzrostu operatorów komórkowych Wiodąca pozycja na rynku mobilnego dostępu do Internetu Oczekuje się, że rozbudowa HSPA+ i planowane wprowadzenie technologii CDMA wzmocni pozycję na rynku Strategia Polkomtela opiera się na dostarczaniu innowacji Szeroki wybór innowacyjnych usług dodatkowych (VAS) wspomaga generowanie przychodów i budowanie lojalności klientów Usługi wykraczające poza podstawowe usługi telekomunikacyjne zwiększają potencjał wzrostu na dojrzałym rynku usług telefonii komórkowej

Polkomtel S.A. Polkomtel S.A. jako lider 3 Wyznacza trendy Przewodzi na wielu płaszczyznach: biznesowej, produktowej, technologicznej, koncepcyjnej, reklamowej, sponsoringowej, HR Buduje wspólnotę, wspiera projekty łączące polskie dziedzictwo historyczne z nowoczesnymi formami komunikowania się Mocno wykorzystuje efekt synergii realizowanych projektów w działaniach komunikacyjnych Tworzy nowe standardy w komunikacji – m.in. współpracując z Polską Siatkówką opracowuje alternatywne metody dotarcia do kibiców kształtując ich zachowania i wpływając na ich świadomość

Polkomtel S.A. Główne informacje dotyczące Spółki 4 Lider w branży komórkowej w Polsce Na dzień 30 czerwca 2010, Polkomtel był polskim operatorem komórkowym nr 1 i posiadał 31,1% udziału w rynku (mierzonego wielkością przychodów) Polkomtel jest liderem w segmencie postpaid Polkomtel jest pierwszy jeśli chodzi o liczbę klientów transmisji danych Dobre wskaźniki kredytowe Udokumentowany trwały wzrost i wyniki Historycznie solidny Cash Flow Stabilne marże brutto pomimo ostrej konkurencji Zdolność dostosowania się do zmieniających warunków rynkowych Redukcja programu inwestycyjnego Inicjatywy redukcji kosztów Zadłużenie netto do EBITDA konsekwentnie na poziomie poniżej 1.0x Dobre zdolności generowania przepływów finansowych Konserwatywna polityka finansowa

Polkomtel S.A. 5 Strategia Polkomtel S.A. Wybór/jakość Konkurencyjne ceny Prostota + innowacje Poszerzanie zakresu usług Wzmacnianie oferty Partnerstwo lub wykorzystywanie możliwości przejęć Uzupełnianie podstawowego zakresu działalności Działanie na skalę krajową lub regionalną Efektywne zarządzanie dużą bazą klientów Optymalizacja przychodu na klienta Oferowanie usług wysokiej jakości poprzez zaawansowaną technologicznie sieć Wykorzystywanie wybranych możliwości rozwoju Efektywne zarządzanie kosztami Elastyczne/zróżnicowane taryfy Upselling + pakietyzowanie usług Nowe źródła przychodów/nowe usługi Mobilność Zróżnicowanie Nowe usługi Zarządzanie celem uzyskania zysku Efektywność kosztowa Zarządzanie rynkiem

Polkomtel S.A. Wyniki operacyjne 6 * Wolne przepływy = Przepływy operacyjne – przepływy inwestycyjne

Polkomtel S.A. 7 Program EMTN w Polkomtel S.A. Cel ustanowienia Programu EMTN w Polkomtel S.A. Stworzenie alternatywnego w stosunku do tradycyjnego finansowania bankowego źródła pozyskiwania długoterminowego finansowania Spółki Szybki i elastyczny dostęp do międzynarodowego rynku długu korporacyjnego Dostęp do dłuższych niż tradycyjne okresów finansowania Kalendarium Programu EMTN: Październik 2009 Ustanowienie ratingu Spółki – Standard&Poors BBB+ Kwiecień 2010 Utworzenie Spółki Polkomtel Finance AB (publ) w Szwecji Do maja 2010 Prace nad dokumentacją Programu EMTN 12 maj 2010 Rejestracja Programu EMTN w Luxemburgu 27 sierpień 2010 Sprzedaż pierwszej emisji obligacji 6 wrzesień 2010 Emisja obligacji i wprowadzenie do obrotu na rynku Catalyst 30 wrzesień 2010 Pierwszy dzień notowań obligacji Polkomtel Aranżacja Programu EMTNDoradca prawnyAgenci pierwszej emisji

Polkomtel S.A. 8 Pierwsza w Polsce emisja złotówkowa w ramach międzynarodowego programu EMTN EmitentPolkomtel Finance AB (publ) GwarantPolkomtel S.A., Warszawa (Polska) RatingBBB+ negatywny (S&P) Cel emisjiOgólne potrzeby spółki (w tym refinansowanie istniejącego zadłużenia) Wartość emisji1 mld PLN KuponZmienny w oparciu o stawkę WIBOR 6M Marża170 pkt. bazowych Zapadalność5 lat Stopa redukcjiOk. 60% NotowaniaBondSpot, Warszawa DokumentacjaProgram EMTN Optymalne wykorzystanie popytu zgłoszonego w trakcie procesu ze strony polskich instytucji finansowych Pełne wykorzystanie dźwigni ze strony marki Plus Stworzenie kanału kontaktu z nowym typem inwestorów zainteresowanych długoterminowym finansowaniem Spółki Struktura inwestorów Cele emisji polskiej

Polkomtel S.A. 9 Dziękujemy za uwagę