Od pijaru do Public Relations

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojciech Budzyński Strategia kształtowania postaw społecznych odnośnie rozbudowy sieci dróg i autostrad w Polsce
Advertisements

{Instytut Adama Mickiewicza}
KOGO NIE MA W MEDIACH TEGO NIE MA WCALE.
Badania w Public Relations program zajęć dydaktycznych z przedmiotu
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
SPIN Kreowanie informacji jako zasadniczy element procesu nawiązywania i utrzymywania współpracy z mediami.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
CC Group Rola i znaczenie relacji inwestorskich dla spółek giełdowych
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Raport z badania ilościowego CATI wśród liderów komunikacji Kwiecień 2006 Autor: Olga Wagner Koordynacja:
PR jako piąta władza października 2005r. Centrum Konferencyjno Apartamentowe Warszawa Wilanów.
Ryszard Solski, Sigma International
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
Wpływ Regionalnego Komitetu Sterującego na proces wdrażania RSI ? Elżbieta Książek 25 marca 2010 Warsztaty Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
OVB Holding AG Realizować partnerstwo – kształtować stosunki
NA TLE PUBLIC RELATIONS
PRACA KONSULTANTA PR OD PODSZEWKI Joanna Stebel Bogusława Sipiora Mmd
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Agata Blady, Komunikado PR,
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
Czarny? Biały? a może różowy w paseczki?
Budowanie wizerunku Skuteczne wywieranie wpływu
Public Relations w lokalnej firmie
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Szkolenia, Coaching, PR.
EVENT MANAGEMENT: ZARZĄDZANIE WYDARZENIAMI KULTURALNYMI I ROZRYWKOWYMI
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Cele i zadania organizacji wydarzeń pracowniczych
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Media Społecznościowe
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
SOCJOLOGIA WYDZIAŁ NAUK ZDROWIU I NAUK SPOŁECZNYCH KIERUNEK SOCJOLOGIA KATEDRA NAUK HUMNISTYCZNYCH I SPOŁECZNYCH.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Public 1. Cele Programu  Zasilenie kadry Skanska młodymi inżynierami i specjalistami  Rozwijanie wiedzy i umiejętności zawodowych studentów uczelni.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Praca rzecznika prasowego i biura promocji Uczelni w odczuciu rektora Ryszard Tadeusiewicz Były rektor…
Konferencja Gdańsk - PODR
Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2015 Informacja – droga do przyszłości.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Slajd nr 1 Strategiczne Zarządzanie Marketingowe Specjalność II stopnia.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU ul. Gen. Grota Roweckiego 64 OFERTA EDUKACYJNA W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
Chorzów, 22 września 2012 roku EuCO - atrakcyjnym produktem inwestycyjnym.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Program „Działaj Lokalnie” Zasady komunikacji i promocji
MemoriesFactory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi
MARKETING INTERNETOWY
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
SLEEP’ki II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim.
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Od pijaru do Public Relations NOWE LOGO POWINNO BYĆ TEZ W LEWYM DOLNYM ROGU NA KAZDYM SLAJDZIE Od pijaru do Public Relations Grzegorz Miller Adam Kozłowski

Czym jest PR i kto był pierwszym specjalistą ds. PR? Zaczniemy od skrajnosci. Być może znana jest Wam wypowiedz ks Tadeusza Rydzyka na temat istoty pr. Oto ona. Ostro. Zgadzacie się z taką opinią? Czy rzeczywiscie PR to oszukiwanie? Kto pierwszym PRowcem: szatan czy Ive Lee http://www.scribd.com/doc/7262111/Historia-Public-Relations

z faktami nie ma nic wspólnego ” z faktami nie ma nic wspólnego Potocznie o PR Rząd jak zwykle nabiera piarowsko opinię publiczną nabiera Elżbieta Jakubiak, PiS (…) to jest koncepcja, można powiedzieć, czysto PR-owska, czysto medialna tworzenia takiej nadrzeczywistości, która z faktami nie ma nic wspólnego ”  z faktami nie ma nic wspólnego Słowo PR czy też pijar – proszę zwrocic uwage, ze nigdy public relations – jest nadużywane w debacie publicznej i stanowi klucz-wytrych do okreslenia populizmu i marketingu politycznego. Proszę zauwazyc, ze z taka definicja PR spotykaja się codziennie miliony konsumentow przekazu medialnego. Kto z państwa spotkał z taką definicją, z takim postrzeganiem PR Jarosław Kaczyński , PiS To nie ma nic wspólnego z tanimi sztuczkami PR z tanimi sztuczkami Mirosław Drzewiecki, PO „Nas PR-owcy PO w konia nie zrobią” w konia nie zrobią Jacek Kurski, PiS

? PR ≠ Propaganda PR ≠ Kłamstwo pijar PR Dwie perspektywy Co ma być na tym slajdzie? Dwie świadomości – ogólnospołeczna I ta osób zaangażowanych – firm, specjalistów etc. PR nie równa się mkt polityczny, populizm, brak odpowiedzialności – brak wiedzy na temat PR, do jednego worka wrzucają wszystko – propoganda Można to opowiedzieć PR ≠ Kłamstwo pijar PR

DIALOG, PROFESJONALIZM, KONSEKWENCJA Co specjalista, to definicja PR – ponad 2 000 definicji! PR jako funkcja zarządzania PR jako funkcja promocji/marketingu PR polega na budowaniu reputacji, dzialania oparte na dialogu… Działania zmierzające do realizacji celów strategicznych i biznesowych firmy Działania zmierzające do budowania pożądanego wizerunku marki/organizacji/inicjatywy/osoby DIALOG, PROFESJONALIZM, KONSEKWENCJA

Strategiczne podejście Czym tak naprawdę jest PR? Strategiczne podejście Dialog Profesjonalizm Zaufanie Konsekwencja Efekty ISTOTA PR „Często PR jest jak dwunasty zawodnik w futbolu – przez cały czas wspiera firmę, a w ważnych momentach może odegrać kluczową rolę dla całej drużyny (np. zdecydować o losach kontraktu, zapobiec sytuacji kryzysowej albo zdecydować o sukcesie wprowadzanego na rynek produktu”

} } } } Praktyka PR EFEKTY MECHANIKA TAKTYKA STRATEGIA Tu pokazałbym proces od tworzenia informacji prasowej do zmiany wizerunku lub nastawienia – najlepiej na przykladzie naszych kampanii, może dla intela? Może avg/trend micro/smart? W praktyce ludzie zaczynają od narzędzi, zapominając o tym, czego chcemy } TAKTYKA } STRATEGIA

Sami jesteśmy sobie winni? otrzymywanie informacji prasowych niezgodnych z profilem medium (24%). 90% dziennikarzy zwraca uwagę na rzeczy utrudniające im współpracę z PRowcami. niska wartość merytoryczna otrzymywanych informacji (47%)

Komunikacja zintegrowana Żyjemy w ciekawych czasach… (R)ewolucja mediów Public Relations Komunikacja zintegrowana Co ciekawe, klasyczne podejscie do komunikacji się zmienia. Trudno obecnie mowic o klasycznym pr do prasy, radia i telewizji, ponieważ same te media się zmieniaja, zaciera się miedzy nimi roznica – wszystkie maja wlasne portale www, profile na fejsie. Swiat się zmienia. Potrzebny jest przekaz wielokanalowy, nie tylko informacja prasowa, ale także video, audio, link, wpis na blogu – to także sa formy przekazyu public relations, które stosuja agencje. Mamy wrazenie, ze takich klasycznych agencji pr już nie ma. (R)ewolucja rynku

Komunikacja Strategia Koordynacja Przekaz Wielokanałowość Dialog Istota komunikacji zintegrowanej Strategia Koordynacja Komunikacja Krotko na temat tego, jak wyglada komunikacja zintegrowana: sluchacze w swej profesjonalnej karierze wkroczą w inny swiat komunikacji (rewolucja komunikacyjna etc.) Przekaz Wielokanałowość Dialog

PR ≠ Kłamstwo PR ≠ Propaganda przyszłość PR = Wy Podsumowując PR ≠ Kłamstwo PR ≠ Propaganda przyszłość PR = Wy … a pierwszy PR robił Ivy Lee , nie Szatan w raju

Dziękujemy! Zacznij z nami w Poniedziałek! www.mondaypr.pl Konkluzja na koniec – dziękujemy za uwage i bardzo prosimy o wsparcie we wspolnej walce o dobre imie PR. Cieszymy się, ze takie szkoly jak WSP ksztalca rzetelnych pr-owcow – im wiecej swiadomych specjalistow na rynku, tym lepiej dla nas wszystkich. www.mondaypr.pl www.mondayblog.pl facebook.com/AgencjaMondayPR