SOCIAL MEDIA moda czy użyteczne narzędzie?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak utkać swoją własną sieć? Dominika Miernik i Dorota Szczerbak
Advertisements

Patrycja Matul, Head of SociAll, Agora SA Warszawa, 12 maja 2012
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla użytkowników INTERNET A SZANSE ŻYCIOWE I NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia'
ICT w interkulturowej współpracy studentow
Konsumpcja informacji
Tuatary Internetu czyli jak złapać za ogon uciekającą jaszczurkę
Jak bezpiecznie korzystać
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
Czym jest profil osobisty na Facebooku? -Budowa -Funkcje
Relaks przy śpiewie i muzyce
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
Jak stworzyć internetową personę. Nota Prawna… Prawa Autorskie: Copyright 2013 NETbloger Group Szymon Janik & Wszystkie.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Social Media Smutna konieczność czy szansa na sukces dla nowego biznesu?
KOMUNIKUJMY SIĘ.
Blogvertising – opcja czy konieczność? Sotrender podpowiada. Aleksander SzulcAleksander Szulc| Head of Marketing & PR |
Społeczeństwo informacyjne – wpływ Internetu na uczniów Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Szczecinie i ich rodziców uczniowie.
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla u ż ytkowników INTERNET A SZANSE Ż YCIOWE I NIERÓWNO Ś CI SPO Ł ECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia.
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
Cele ! Treści multimedialne on-line: trendy rynkowe Konkurencja ...
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
EDI NET - badania.
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
SERWIS SPOŁECZNOŚCIOWY
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Gospodarka oparta na danych. Przyszłość zaawansowanej.
Music: Nightengale Serenade
Rewolucja w komunikacji III Kontent "blogowy": Jaką wartość ma treść blogów? Czy blogi niosą za sobą wartościowe informacje oraz jak je znaleźć. Dominik.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 English SOS.
Nauka przenosi się do sieci
Media Społecznościowe
„A man who works with his hands is a laborer, a man who works with his hands and his brain is a craftsman but a man who.
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego.
REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU ŁÓDZKIEGO - - DOŚWIADCZENIA I KIERUNKI ROZWOJU Dr Marcin Feltynowski.
Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych w biznesie
W edukacji.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
… there was someone in the past who said: „To earn million you need billion”. In my opinion, it’s true.
DEMO Jak założyć konto na Microsoft Virtual Academy?
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
10 ZASAD BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
KOMPLEKSOWE WDRAŻANIE STRATEGII INTERNACJONALIZACJI UAM
Foundation for Promotion of Entrepreneurship – Continuing Education and Lifelong Learning NGO that responds to the training needs Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Zdania okolicznikowe przyczyny clauses of reason.
Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie.
There are lots of places in Poznan where young people can spend time actively. They are mainly pitches, courts and swimming pools but also bicycle paths.
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Facebook dla biznesu Agnieszka Dudek.
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
Mobilna Bankowość Best Use of Content.
Najlepszy czas na działanie jest TERAZ!
INNOWACYJNE DOTARCIE DO SPECYFICZNEJ GRUPY DOCELOWEJ
SafeSurfing Moduł 1 Jak bezpiecznie korzystać z internetu i jak chronić swoje dane osobowe?
DEBATA KODEKS 2,0 KLASA II B GOOGLAKI.
Zaproszenie na seminarium „OECD Economic Survey on Poland 2016”
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Zapis prezentacji:

SOCIAL MEDIA moda czy użyteczne narzędzie? DOROTA MONIKA IWANKIEWICZ wykładowca: Loughborough University , Wielka Brytania Uniwersytet Warszawski, Akademia Humanistyczna im. A. Gieysztora, Polska autorka akademickich programów „Warsztat copywriterski”, Język w biznesie (e-learning UW), Komunikacja medialna oraz Public Relations creative director agencji marketingowej DM2 RAFAŁ STACEWICZ wykładowca: Loughborough University, Wielka Brytania organizator i koordynator londyńskiego oddziału Pultusk Academy of Humanities oraz współpracy z Greenwich University współzałożyciel International Mind Development Institute executive director agencji marketingowej DM2 z siedzibą w Londynie Częstochowa-Londyn, styczeń 2012

„In Maslow’s Hierarcy of Needs Study, he indicates that after the basic needs of survival and security, human greatest need is to feel accepted. Being social animals by nature, we were highly receptive when social media came along.” (Qualman)

Co? Jak? Gdzie? Kanały social mediowe w Polsce warte uwagi Facebook, Nasza Klasa, Golden Line, YouTube, warto również zwrócić uwagę na spryciarze.pl , wikipedia, Google + >„Diagnoza społeczna” 2011 - największe badanie społeczne realizowane w Polsce (reprezentatywna grupa ponad 26 tysięcy Polaków): w kwietniu 2011 ponad 17mln osób na NK.pl i na Facebooku. Użytkownicy Facebooka wykazują większą aktywność. Struktura użytkowników Facebooka NK.pl >>>osoby z wykształceniem podstawowym i zawodowym oraz z gospodarstw domowych o niższych dochodach; Facebook>>> osoby bez konta na NK.pl można najczęściej znaleźć, wśród osób z wykształceniem wyższym, pre-studentów, studentów, prywatnych przedsiębiorców i osób z wyższymi dochodami.

Co? Jak? Gdzie? RANKING NAJPOPULARNIEJSZYCH STRON wg Alexa Global Traffic Rank i PL. Traffic Rank – maj 2011 Google.pl Facebook Onet.pl Google.com Allegro.pl YouTube Wp.pl NaszaKlasa.pl Gazeta.pl Wikipedia.org >badanie „KNOW: Konsument w mediach społecznościowych” przeprowadzone przez IMAS International Sp. z o.o. we Wrocławiu na zlecenie Euro RSCG Sensors , wiemy, że: „Z badania przeprowadzonego na próbie ponad 500 respondentów wynika, że dla użytkowników mediów społecznościowych ta forma komunikacji jest codziennością, a nie chwilową modą. Co piąty ankietowany deklaruje, że informacje z mediów społecznościowych są dla niego ważniejsze od przekazywanych przez media tradycyjne. Z każdym rokiem wydłuża się czas, jaki konsumenci poświęcają na aktywność w mediach społecznościowych. W porównaniu do ostatniego roku wzrost w tym zakresie deklaruje aż 49% ankietowanych.”

Co? Jak? Gdzie? Struktura użytkowników Facebooka, dane historyczne

Czy wiesz, że… Liczba znajomych na Facebooku jest ściśle powiązana z centralną strukturą mózgu zaangażowaną w poznanie społeczne! – zbadali naukowcy z University College London Here, we show a biological basis for such variability by demonstrating that quantitative variation in the number of friends an individual declares on a web-based social networking service reliably predicted grey matter density in the right superior temporal sulcus, left middle temporal gyrus and entorhinal cortex. Such regions have been previously implicated in social perception and associative memory, respectively. We further show that variability in the size of such online friendship networks was significantly correlated with the size of more intimate real-world social groups. However, the brain regions we identified were specifically associated with online social network size, whereas the grey matter density of the amygdala was correlated both with online and real-world social network sizes. Taken together, our findings demonstrate that the size of an individual's online social network is closely linked to focal brain structure implicated in social cognition. (Kanai R, Bahrami B, Roylance R, Rees G., Online social network size is reflected in human brain structure, UCL Institute of Cognitive Neuroscience)

Cele Społecznościowe: aspiracyjne, „podglądactwo” Polityczne Charytatywne Zawodowe Marketingowe

Cel: Wizerunek zawodowy trend europejski 64% versus 17% 64% osób ufa opiniom wyrażanym w MS na temat pracodawców w opozycji do 17% zawierzenia informacjom zamieszczanym na stronie www firm (LightspeedResearch) 50% Twojego wizerunku Blisko 50% kierowników „rekrutuje” poprzez MS i jednocześnie potwierdza, że profil wspiera wizerunek kandydata (48%) oraz kandydat potwierdza umiejętności komunikacyjne: 43% (wgCareerBuilder)

Cel: Studia on-line trend europejski “These technologies are changing the jobs people do. We need to use these technologies because they transform the nature of teaching and learning, and because the world people are going into – the jobs, the economy that education is supposed to be servicing and supporting – is being changed by these technologies.” Professor John Traxler, Professor of Mobile Learning and Director, Learning Lab, University of Wolverhampton

INFLUENCE SOCIAL MARKETING czyli humanista w świecie cyfrowym  CEL: INFLUENCE SOCIAL MARKETING czyli humanista w świecie cyfrowym  Business don’t have the choice on whether or not they do social media, the choice is on HOW WELL THEY DO IT.

Bądź „social” / Perswazja = Inwazja PYTAJ O OPINIĘ – zakładając nowe posty dziel się swoim zdaniem ale przede wszystkim pytaj ludzi o ich opinię, o ich zdanie – ludzie przede wszystkim chcą komentować (!). Dlatego możesz cytować czyjąś opinię ale koniecznie trzeba zachęcać do wyrażania swoich opinii Nigdy nie zachwalaj wprost, nie pisz „łopatologicznie” – zawsze kontekstowo i z komentarzem, że to jest tylko Twoje zdanie. …PONIEWAŻ /

Domino’s Pizza case study Domino’s Pizza has completely revamped its brand image through advertising campaigns, and a heavy focus on interactive social networks. As they were coming to the realization that their pizza previously tasted similar to cardboard, they started a tab on their Facebook page where fans could voice all of their complaints with the popular chain. Regardless of any opinion on whether their new pizza has actually improved, their use of Facebook to listen fans opinions was a great way to begin to improve a deteriorating image that was initially attached to their brand. Domino’s continues to be extremely interactive on the page offering responses and updates for fans.

Bądź „social” Ilustruj posty zdjęciem – tematy ubarwiane zdjęciem cieszą się większym powodzeniem niż czyste wpisy. Pamiętaj o przestrzeganiu praw autorskich, czyli nie możesz brać zdjęcia z banku zdjęć! Jeśli na zdjęciu jest podpis autora lub nazwa strony www skąd jest to zdjęcie to nie usuwaj tego.

1 POST NA MINUTĘ! Bądź „social” Promowanie firmy/produktu/usługi/wydarzenie zawsze musi być kontekstowe, np. poprzez prowokację, poprzez żart – generalnie poprzez emocje Dynamika – temat żyje „chwilę” dlatego bądź też moderatorem w trakcie wypowiadania się „znajomych”; dopytuj się o szczegóły; TO ONI SĄ NAJWAŻNIEJSI, więc trzeba im poświęcić uwagę – tylko w taki sposób się zaangażują Używaj fraz kluczowych dla SEO (lingwista w świecie cyfrowym!) Dołącz do liczebnych grup tematycznych, gdzie komentując posty będziesz mógł odwoływać do tego co jest związane z tym kogo lub co promujesz 1 POST NA MINUTĘ!

Bądź „social” Kontekstu szukasz naturalnie… ponieważ życie pisze najlepsze scenariusze  Na portalach, które lubisz, czytasz interesujące wiadomości i tworzysz do nich pomysł na dyskusję. Nawiązujesz do tematów, o którym mówią wszyscy. Korzystasz z ciekawostek z życia.

Diabeł tkwi w szczegółach… technicznych Pamiętaj o kolejności umieszczania postów: Najpierw umieszczasz post na stronie WSL (wraz ze zdjęciem czy linkiem do artykułu czy do filmiku) Następnie udostępniasz to na swoim profilu oraz na profilu zaprzyjaźnionych Ci osób (kilka osób) Zawsze taka kolejność! Strona WSL >>> drugi krok to „udostępnienie” na Twoim profilu 4. Bardzo ważne przy (krok drugi) udostępnianiu linków ze strony WSL jest napisanie komentarza z call to action, że dyskusja toczy się na stronie WSL (link do strony głównje FB WSL)

Na poważnie i na wesoło TEMATY MERYTORYCZNE, np. Studia on-line czy są uznawane przez pracodawców? 7 grzechów głównych przy nauczaniu języka obcego E-learning jako metoda podnoszenia wykształcenia dla ambitnych, ale zaabsorbowanych mam – kobiety 2 razy są bardziej zaangażowane w czas spędzany w internecie Ambicje młodych Polaków TEMATY LEKKIE, np. Językowe lapsusy (ang. Hiszpański, niemiecki) – na wesoło Książka, film Feministyczne tematy – ponad połowa użytkowników Facebooka to kobiety! Dowcip w nauczaniu Śmieszne wpadki dziennikarskie

Pamiętaj o… TWÓJ PROFIL TO TWOJA WIZYTÓWKA – BEZ GŁUPKOWATYCH ZDJĘĆ I WULGARYZMÓW – PAMIETAJ KIEDYŚ MOŻESZ BYĆ PREZYDENTEM, KRÓLOWĄ, OSOBĄ PUBLICZNĄ  – DZIŚ ZADBAJ O TO, ABYŚ JUTRO NIE MUSIAŁ SIĘ WSTYDZIĆ Bądź prawdziwy Bądź transparentny – czyli bez ściemy Niech to będzie proste Wiecej słuchaj mniej naciskaj Odpowiadaj i reaguj szybko Linkuj do strony WSL Stwarzaj oczekiwanie i ciekawość Dziel się dobrymi, radosnymi wiadomościami W pierwszej kolejności nawiązuj relacje w drugiej sprzedawaj Pozwalaj na konstruktywną krytykę Usuwaj głupkowate podejrzane wpisy Oczekuj aktywności konkurencji w sposób oficjalny lub ukryty

wartość rozmowy wyznacza to, co tysiące ludzi ma sobie do powiedzenia… … a poza tym Parafrazując Oscara Wilde: wartość rozmowy wyznacza to, co tysiące ludzi ma sobie do powiedzenia… i dlatego proszę brać udział w dyskusjach prowadzonych przez przyjaciół WSL, na rzecz WSL 

DZIĘKUJĘMY ZA UWAGĘ DOROTA IWANKIEWICZ dorota@dm2agency.co.uk RAFAL STACEWICZ rafal@dm2agency.co.uk